View Full Version : bekeuring van beveiliger
golfje_295.000
17-08-2011, 10:38
Goedemorgen,
Reed vannochtend naar me werk,toen ik op een kruispunt kwam. Ik reed op t voorsorteervak toen er van links een motor van een beveligingsbedrijf kwam, die mij voorrang had moeten verlenen aangezien hij haaientanden had. ik moest uitwijken om hem niet van z`n motor af te rijden. Nou goed,ik even op hem schelden,hij op mij en verder.
tot mijn verbazing reed hij me 200 meter verderop klem, en noteerde mijn kenteken. en zei dat ik de bekeuring wel zag verschijnen, Ik, redelijk geiriteerd,vroeg hem waarom ik een boete krijg als hij mij geen voorang geeft, en dat ik dus niet fout was. volgens hem was ik fout en ik vroeg dus wat ik volgens hem fout gedaan had. Ik stelde nog voor om ff die 200 meter terug te rijden om tekst en uitleg te geven, van beide kanten.
Hier reageerde hij niet op, en wilde wegrijden. ik stond ondertussen te koken van binnen, en zei dat als ik binnenkort een boete op me mat vind,hij een probleem heeft, en met zijn trieste bedrijfje toch geen boete kan uitschrijven.
ik stap weer in, rij weg, zie ik mijn spiegel dat hij me weer achterna rijdt, ik stop weer stap uit en zeg dat hij nou moet beginnen op te rotten, en me niet moet gaan lopen triggeren, en zo niet dat hij een probleem met me heeft. Hij vraagt of dat een bedreiging is en zegt dat ik maar moet gaan anders zal hij me wel ff arresteren. en daarbovenop nog een boete erbij kreeg voor bedreiging. aangezien me auto dwars op de weg stond, en er een kleine file achter stond, heb ik hem nog ff de huid volgescholden, ben ingestapTen weggereden.
Mag een beveiliger een boete uitschrijven? daarvoor moet hij toch BOA zijn,en dus werken voor de overheid? daarbij heeft hij alleen me kenteken,niet gevraagd of ik de eigenaar van de golf was, en geen ID gevraagd.
iemand hier ervaring mee?
Geert
Gelukkig geen ervaring mee, had ook anders gereageerd tegen die pipo ;)
Volgens my kan hy je niks maken, je kunt die lui toch ook niet serieus nemen...
DoriDaan
17-08-2011, 10:49
Wanna bee COP... met een melkertbaan... die thuis niks te vertellen heeft...
Ik zou zijn kenteken nummer opschrijven en het verhaal melden bij de ECHTE politie...
golfje_295.000
17-08-2011, 11:07
Ik had dat idee ook. Ff langsgaan bij de echte politie, dat als ik iets op mijn mat vind, en t laat voorkomen, ik in ieder geval iets heb.
1982kameiX1
17-08-2011, 12:25
heb je zijn kenteken ook? mensen die bekeuringen uit schrijven dienen zich te legitimeren...
Buiten dat; "je ziet de bekeuring wel verschijnen" :screwy: zo werk dat in Nederland niet. dus deze dropvinger lekkker laten kletsen.
Waarom heb je de politie niet gebeld?
btw: volgens mij is het wel mogelijk om een soort burger arrest te maken. dus iemand staande houden totdat de polite arriveerd...
dragracer
17-08-2011, 12:27
Weer zo één die altijd bij de Politie wilde maar wat nooit gelukt is.......
golfje_295.000
17-08-2011, 12:50
een college van me is laatst staande gehouden door een agent, en die heeft ook wat dingen op een kladje geschreven, en vervolgens had hij 4 weken later alsnog een bekeuring op de mat.
maar niemand weet dus met zekerheid te zeggen of hij bevoegd is om uberhaupt boetes te geven. dat hij me mag vasthouden tot de politie komt,kan ik me wel voorstellen. maar meer dan dat ook niet.
golfje_295.000
17-08-2011, 12:53
[QUOTE=1982kameiX1]
Waarom heb je de politie niet gebeld?
Had er op dat moment niet aan gedacht om politie te bellen, maar bij nader inzien is dat ook beter, aangezien ik zo witheet was dat ik dan nu nog zat af te koelen op een paar m2. aangezien ik die agent dan ook uitgescholden had denk ik. ben zelf geschrokken van hoe kwaad je op zo`n moment kan worden.
En ook meteen duidelijk is waarom...
golfje_295.000
17-08-2011, 13:23
En ook meteen duidelijk is waarom...
U bedoeld?
Gehe :screwy:
Een beveiliger kan geen bekeuring uitdelen, je hebt gelijk alleen een BOA in het gebied van zijn werkterrein, denk aan stadswachten die bekeuringen mogen uitschrijven voor milieu en verkeer ( parkeren ). Tevens politie, marechaussee en zelfs justitie ambtenaren BOA's en Algemeen Rijksambtenaren genoemd en ook justitie.
Een beveiliger is dat niet! Waarschijnlijk heb je te maken met een wannabee power ranger die zich een rijksambtenaar waant.
Ik weet niet of je zijn kenteken genoteerd hebt of de naam van het beveiligingsbedrijf aangezien hij EN in uniform EN buiten werktijd "optrad".
Als je dat doorgeeft aan het bedrijf en tevens aan de politie zorg je ervoor dat deze power ranger aangepakt wordt door zijn "bijzonder" optreden buiten zijn eigen kennis :screwy:.
Tevens veroorzaakt hij een zeer bijzondere situatie waarbij ook nog andere weggebruikers ooggetuigen en deelnemers van zijn.
Ben zelf een vw fanatic tussen de "rijks ambtenaren" :D namelijk
vwmotorsport
17-08-2011, 14:41
een beveiliger kan wel degelijk een boete uitschrijven alleen moet een gemeente deze beveiliger daarvoor bevoegdheden geven denk aan een stadswacht, beveiligers in parken enz deze zijn gewoon opsporingsbevoegd (boa). Het verhaal van de voorrang klopt niet helemaal ook al heb je voorrang (lees recht op vrije doorgang) is alleen van toepassing wanneer jij al genaderd was en niet meer kon stoppen. Stel dat je aan komt rijden ook al kom je van rechts en je drukt moetwillig die beveiliger van de weg en deze heeft getuigen dan kom je bedrogen uit. Ik zou me er maar niet zo druk om maken en het lijkt mij meer bluf van die beveiliger dat hij een boete zal uitschrijven, had zijn kenteken genoteerd ipv te gaan vloeken en tieren en ik heb nog nooit een beveiliger met als zodanig herkenbare motor gezien denk eerder dat het toch politie was
vwmotorsport
17-08-2011, 14:49
en nog een tip voor al die anderen hier het is 2011 en die beveiligers hebben inmiddels meer bevoegdheden dan de meesten denken. (de wetgeving is vaker aangepast) gemeentes kunnen dat bepalen in bepaalde omstandigheden of zelfs een officier van justitie we gaan nu eenmaal de kant van amerika op
golfje_295.000
17-08-2011, 14:56
Heb het bedrijf van hem net gebeld, aangezien hij de eigenaar is. ik heb gevraagd voor opheldering en heb deze gekregen. volgens hem zat ik op de weg rechtdoor en niet op het voorsorteervak,daarom gooide hij zijn motor rechtdoor,over de haaientanden. desalniettemin heeft hij zijn excuses aangeboden voor het debiele gedrag en het mij lopen opfokken door steeds weer achter mij aan te blijven rijden. De zogenaamde boete kon hij schijnbaar online doorgeven,wat dan verwerkt wordt bij de politie (hij draaide er een beetje omheen) maar ook deze kon hij laten vervallen. maar goed, eind goed, al goed.
bedankt voor de reactie`s
golfje_295.000
17-08-2011, 14:57
Gehe :screwy:
Waarschijnlijk heb je te maken met een wannabee power ranger die zich een rijksambtenaar waant.
hahaha :thumbup:
vwmotorsport
17-08-2011, 15:00
goed actie van je dat je even gebeld hebt, waarschijnlijk is het dan een ex politie agent omdat deze vaak beveiligingsbedrijven opzetten. Dan was de kans groot geweest dat je een boete had gekregen het is tegenwoordig allemaal een pot nat
Heb het bedrijf van hem net gebeld, aangezien hij de eigenaar is. ik heb gevraagd voor opheldering en heb deze gekregen. volgens hem zat ik op de weg rechtdoor en niet op het voorsorteervak,daarom gooide hij zijn motor rechtdoor,over de haaientanden. desalniettemin heeft hij zijn excuses aangeboden voor het debiele gedrag en het mij lopen opfokken door steeds weer achter mij aan te blijven rijden. De zogenaamde boete kon hij schijnbaar online doorgeven,wat dan verwerkt wordt bij de politie (hij draaide er een beetje omheen) maar ook deze kon hij laten vervallen. maar goed, eind goed, al goed.
bedankt voor de reactie`s
geen dank
Elke burger kan in bepaalde regio's nu al online aangiftes doen, elke burger :)
Maar goed dat je gebeld had, veel mensen voelen zich toch zo geintimideerd dat ze het toch maar niet aandurven omdat ze niet beter weten. Top :thumbup:
een beveiliger kan wel degelijk een boete uitschrijven alleen moet een gemeente deze beveiliger daarvoor bevoegdheden geven (boa).
IDD, iemand met boa bevoegdheden kan een boete uitschrijven.
Mijn collega heeft deze bevoegdheden ook. De bevoegdheden zijn meestal gerelateerd aan het werkvlak! Maar kunnen gelijk zijn aan die van de politie. Ook hoef je niet staande gehouden worden o.i.d. en iemand met boa bevoegdheden is 24/7 bevoegd. Iemand met boa bevoegdheden kan je niet arresteren, echter wel staande houden totdat de politie er is. Hierbij mag hij/zij je niet in de kraag grijpen.
U bedoeld?
Sorry, reageerde hierop:
Weer zo één die altijd bij de Politie wilde maar wat nooit gelukt is.......
Achteraf blijkt dat jij er ondertussen nog 2 postings tussendoor hebt geknald...
golfje_295.000
17-08-2011, 16:24
ahzo,dacht al :D
Je kan enkel beboet worden door de Politie of de Marechaussee! (En de douane?)
Dit is pertinent onjuist. Buitengewoon Opsporingsambtenaren lopen er in vele soorten en maten. Van jachtopzichters tot milieucontroleurs, van conducteurs tot wijktoezichthouders.
IDD, iemand met boa bevoegdheden kan een boete uitschrijven.
Mijn collega heeft deze bevoegdheden ook. De bevoegdheden zijn meestal gerelateerd aan het werkvlak! Maar kunnen gelijk zijn aan die van de politie. Ook hoef je niet staande gehouden worden o.i.d. en iemand met boa bevoegdheden is 24/7 bevoegd. Iemand met boa bevoegdheden kan je niet arresteren, echter wel staande houden totdat de politie er is. Hierbij mag hij/zij je niet in de kraag grijpen.
Onjuist. Een boa kan je gewoon aanhouden. En ook vastgrijpen als je je wilt onttrekken aan bijvoorbeeld staandehouding of aanhouding.
UsaGolfHenk
17-08-2011, 17:38
als het aan mij gelegen had, had deze speelgoedwout allang naast zn motor gelegen :D
En tegenwoordig krijg je niet altijd een geel bonnetje als bewijs van bekeuring :mad:
had hem bij de 2e x waarschijnlijk al een paar batsen verkocht. heb zoiets ook een keer meegemaakt met zon mannetje die denkt dat hij de man is. terwijl ze niks mogen maar er zijn altijd mensen die zich geintimideerd voelen. maar geen papieren showen dan ben je gewoon een kneus met waan iedeeen. de th#fus voor hun.
vwmotorsport
17-08-2011, 18:05
lekkere bijdehandte actie zou dat dan zijn heren als je iemand een paar batsen geeft kom je gewoon in de bajes en wie zou de Rechter eerder geloven denk je. eerst even nadenken kinderen en even het topic goed lezen
golfje_295.000
17-08-2011, 19:02
Je hebt idd wel de neiging om m te slaan, maar van de andere kant, heb tot me 24ste zonder strafblad gedaan dan is het me ook niet waard om voor zoiets onbenulligs dat dan wel te krijgen.
jettaracing
17-08-2011, 20:27
Ik zou in zo'n geval iig eerst om een legitimatie hebben gevraagd ,doe ik wel vaker bij agenten ,zeker in burger of burgerauto.
En als het goed is laten ze die zonder gezeur duidelijk aan je tonen , zodat je iig weet waamee je hebt te doen .
Er zijn tegenwoordig veel mensen die denken meer te zijn dan dat ze zijn ,en je hoort tegenwoordig veel van die vreemde verhalen van nep agenten/beveiligers .......
Op zo'n moment rustig blijven is erg lastig , daarom ben ik ook niet bij de politie gegaan :D .
Tegenwoordig heb ik trouwens wel respect hoor voor die gasten ,vooral als je hoort wat ze soms meemaken ! Maar er zijn natuurlijk altijd weleen paar van die str#ntzoekers bij jammer genoeg ......
Je hebt het iig mooi opgelost door toch even te bellen ,dus eind goed algoed deze keer ! :thumbup:
UsaGolfHenk
17-08-2011, 22:59
Het jammere aan die mannetjes is dat de helft van wat beveiliger is een afgekeurde wout is of een persoon wat de toelating nooit gehaald heeft.
Een agent mag meer dan een marechausist, dus laat staan dat iemand van een particulier bedrijf meer mag dan iemand van de koninklijke marechaussee.
De enige die boetes mogen uitschrijven zijn rijksambtenaren zoals politie, stadswacht, marechaussee, douane beambte, rijksinspecteurs en de ambtenaren van orde en veiligheid/handhaving in het openbaar vervoer omdat zij BOA's zijn in dienst van de vervoerder :thumbup:
Onjuist. Een boa kan je gewoon aanhouden. En ook vastgrijpen als je je wilt onttrekken aan bijvoorbeeld staandehouding of aanhouding.
Dan zou ik toch graag weten waar dat staat, want volgens mijn collega heeft geen enkele boa daar bevoegdheden voor
De enige die boetes mogen uitschrijven zijn rijksambtenaren zoals politie, stadswacht, marechaussee, douane beambte, rijksinspecteurs en de ambtenaren van orde en veiligheid/handhaving in het openbaar vervoer omdat zij BOA's zijn in dienst van de vervoerder :thumbup:
Personen met boa bevoegdheden en aangesteld door de overheid mogen ook boetes uitschrijven, dit staat los van hun daagelijkse werkzaamheden!
UsaGolfHenk
18-08-2011, 10:54
Personen met boa bevoegdheden en aangesteld door de overheid mogen ook boetes uitschrijven, dit staat los van hun daagelijkse werkzaamheden!
Dat bedoelde ik ook maar een beetje onduidelijk verwoord :D
Alleen die mensen in de bus tram trein en metro werken bij de vervoerder maar hebben de bevoegdheid om op stations in bussen trams metro's en treinen het recht om jou te bekeuren indien je je misdraagd of geen plaatsbewijs heb :thumbup:
En alleen een agent mag je vastpakken maar dan wordt het een aanhouding en kan je mee. Een BOA mag je alleen tegenhouden tot de politie er is en evt een boete uitschrijven en naar je ID vragen mogen ze ook. Verder mogen ze geen boetes uitschrijven over dingen die hun niets aangaan zoals verkeersboetes want daar hebben we de polizei voor :D
a.busser
18-08-2011, 16:32
Klik: Bevoegdheden B.O.A. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitengewoon_opsporingsambtenaar)
Klik: Bevoegdheden beveiliger (http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-de-taken-en-bevoegdheden-van-een-particuliere-beveiliger.html)
Dan zou ik toch graag weten waar dat staat, want volgens mijn collega heeft geen enkele boa daar bevoegdheden voor
Artikel 53 Wetboek van Strafvordering.
Zelfs jij mag iemand aanhouden ;)
Artikel 8 lid 7 van de Politiewet 1993 bepaald dat zelfs politiebevoegdheden toegekend worden aan BOA's. Er zijn ook BOA's met volledige bewapening (wapenstok, handboeien, pepperspray, pistool)
Als je collega BOA is mag hij zijn bevoegdheden wel iets beter leren :D
Dat bedoelde ik ook maar een beetje onduidelijk verwoord :D
Alleen die mensen in de bus tram trein en metro werken bij de vervoerder maar hebben de bevoegdheid om op stations in bussen trams metro's en treinen het recht om jou te bekeuren indien je je misdraagd of geen plaatsbewijs heb :thumbup:
En alleen een agent mag je vastpakken maar dan wordt het een aanhouding en kan je mee. Een BOA mag je alleen tegenhouden tot de politie er is en evt een boete uitschrijven en naar je ID vragen mogen ze ook. Verder mogen ze geen boetes uitschrijven over dingen die hun niets aangaan zoals verkeersboetes want daar hebben we de polizei voor :D
En als een buitengewoon opsporingsambtenaar je vasthoudt en je onttrekt je hieraan (lees: losrukken), maak je je schuldig aan wederspanningheid, dat is een misdrijf. Artikel 180 Wetboek van strafrecht.
Artikel 53 Wetboek van Strafvordering.
Zelfs jij mag iemand aanhouden ;)
Artikel 8 lid 7 van de Politiewet 1993 bepaald dat zelfs politiebevoegdheden toegekend worden aan BOA's. Er zijn ook BOA's met volledige bewapening (wapenstok, handboeien, pepperspray, pistool)
Als je collega BOA is mag hij zijn bevoegdheden wel iets beter leren :D
Iemand aanhouden is heel anders wat dan iemand daartoe "dwingen" door heb ik de kraag te pakken o.i.d.!
Klik: Bevoegdheden B.O.A. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitengewoon_opsporingsambtenaar)
Klik: Bevoegdheden beveiliger (http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-de-taken-en-bevoegdheden-van-een-particuliere-beveiliger.html)
Stel nou dat deze beveiliger boa bevoegdheden heeft :tongue:
Gezien het feit dat deze een boete wilde uitdelen moet dat wel ;)
Maar al met al is de strekking wel duidelijk denk ik. :tongue:
Iemand met boa bevoegdheden, blijkbaar circa 25000 mensen. Kunnen dus op bepaalde vlakken boetes uitdelen. Waar menig zich waarschijnlijk niet van bewust is.
a.busser
18-08-2011, 18:24
Een beveiliger met BOA bevoegdheden is er niet.
Je bent of beveiliger of BOA.
Zoals eerder vermeld in dit topic, is het tegenwoordig mogelijk in sommige delen van het land, als burger verkeers overtreders on line te melden.
Bij meerdere meldingen van dezelfde nummerplaat komt oom agent dan even een praatje maken, of er komt een bon op de mat.
Ik denk dat dit hier aan de hand is, en of de motorrijder dan beveiliger, boa of groenteman is maakt verder niet zo veel uit....
Iemand aanhouden is heel anders wat dan iemand daartoe "dwingen" door heb ik de kraag te pakken o.i.d.!
Zomaar mensen vastpakken mag uiteraard niet...
Aanhouden is niet meer dan een zin 'U bent aangehouden'. Als je je hier dan aan wilt onttrekken door weg te lopen mag de opsporingsambtenaar je tegenhouden, ook vastpakken. Als je tegenwerkt mag hij/zij je ook tegen de grond werken/in houdgreep nemen of in de boeien slaan. Mits dit maar proportioneel gebeurd. Dus in verhouding tot het geweld wat de verdachte toepast.
Een beveiliger met BOA bevoegdheden is er niet.
Je bent of beveiliger of BOA.
Zoals eerder vermeld in dit topic, is het tegenwoordig mogelijk in sommige delen van het land, als burger verkeers overtreders on line te melden.
Bij meerdere meldingen van dezelfde nummerplaat komt oom agent dan even een praatje maken, of er komt een bon op de mat.
Ik denk dat dit hier aan de hand is, en of de motorrijder dan beveiliger, boa of groenteman is maakt verder niet zo veel uit....
Onjuist, er zijn zat beveiligers die ook BOA zijn:
http://www.schaafbeveiliging.nl/beveiligen/18/BOA
http://www.ikwordbeveiliger.nl/vacature/64/BOA
a.busser
18-08-2011, 18:55
Nope, niet onjuist.
Een BOA is in dienst van een beveiliging's bedrijf, maar voert enkel BOA werkzaamheden en geen beveiligings taken uit.
Ligt er aan wat je onder beveiligingstaken verstaat, ze worden ook ingezet voor openbare orde en veiligheid. Dat vindt ik BOA i.c.m. beveiliging.
Goedemorgen,
Reed vannochtend naar me werk,toen ik op een kruispunt kwam. Ik reed op t voorsorteervak toen er van links een motor van een beveligingsbedrijf kwam, die mij voorrang had moeten verlenen aangezien hij haaientanden had. ik moest uitwijken om hem niet van z`n motor af te rijden. Nou goed,ik even op hem schelden,hij op mij en verder.
tot mijn verbazing reed hij me 200 meter verderop klem, en noteerde mijn kenteken. en zei dat ik de bekeuring wel zag verschijnen,
Van welk bedrijf was die beveiliger?
Wat ik het vreemde van het verhaal vind, hij heeft toch geen bevoegdheden m.b.t. wegenverkeerswet ook al zou hij een BOA zijn.
Wat ik het vreemde van het verhaal vind, hij heeft toch geen bevoegdheden m.b.t. wegenverkeerswet ook al zou hij een BOA zijn.
klopt, heeft hij ook niet :D
Het inzetten van BOA's is na een lokaal driehoeksoverleg (burgemeester, politie en justitie) mogelijk en dit gebeurt weinig.
Een beveiliger met BOA ( het papiertje ) wil nog niet zeggen dat hij de bevoegdheden heeft. Een BOA wordt beëdigd in zijn of haar vakgebied waarin hij zijn bevoegdheden qua opsporing en gewelds bevoegdheden mag toepassen/ gebruiken. Het zijn dus aangewezen ambtenaren van het rijk en nog geen particuliere beveiliger wat hem tot BOA maakt.
Ik kan me wel voorstellen bij specifieke overheidswergebieden als arrestantenverzorger bij politie of toezichthouder detentiecentra's justitie of bijv. een evenement of dusdanige kritieke maatschappelijke situatie dat er PARTICULIERE beveiligers die in bezit zijn van BOA aangewezen worden door het rijk, burgemeester, korpschef om bepaalde enkele aangewezen taken uit te oefenen.
Politie Justitie, Marechaussee e.d. zijn voorbehoudens wettelijk geweldsbevoegd. Tenzij.....aangewezen etc etc. De inzet van een particuliere BOA bij het rijk blijft hierdoor vrij beperkt.
Zie nog geen G4s of securitas in een boswachter/ politie auto of met een vuurwapen, pepperspray of gummiknuppel :screwy: daarintegen handboeien kan wel want dat is geen geweldsmiddel.
a.busser
18-08-2011, 22:45
Zie nog geen G4s of securitas in een boswachter/ politie auto of met een vuurwapen, pepperspray of gummiknuppel :screwy: daarintegen handboeien kan wel want dat is geen geweldsmiddel.
Ik werk al een jaar of 15 voor G4S, en geloof me, deze diensten worden wel degelijk door G4s geleverd...
Zowel boswachters, als toezicht op visserij, parkeer controle, arrestanten verzorging en begeleiding enz.
Ik werk al een jaar of 15 voor G4S, en geloof me, deze diensten worden wel degelijk door G4s geleverd...
Zowel boswachters, als toezicht op visserij, parkeer controle, arrestanten verzorging en begeleiding enz.
Geleverd? Aangeboden wordt er dan daar ook werkelijk van gebruik gemaakt, als boswachter, toezicht visserij? Dat van de arrestantenverzorging begeleiding heb ik wel vaker gezien...
Zoja dan heb ik daarin ongelijk :thumbup:
golfje_295.000
19-08-2011, 10:57
Vind t niet echt nodig, om de naam van het bedrijf op internet te zetten, aangezien het in zoverre opgelost is. mocht ik alsnog een boete krijgen, dan wel :D :thumbup:
Geleverd? Aangeboden wordt er dan daar ook werkelijk van gebruik gemaakt, als boswachter, toezicht visserij? Dat van de arrestantenverzorging begeleiding heb ik wel vaker gezien...
Zoja dan heb ik daarin ongelijk :thumbup:
Ja het gebeurt steeds vaker!
a.busser
19-08-2011, 14:33
Yep, toevallig een aantal maanden terug nog een brief thuis gehad waarin gevraagd wordt naar boswachters en visserij toezichthouders.
Lijkt me zomers een leuke baan, maar in de winter toch een heel stuk minder.
In het buitenland is het trouwens heel normaal dat een particulier beveiligingsbedrijf onder andere complete brandweer kazernes, ambulance diensten en gevangenissen runnen.
UsaGolfHenk
19-08-2011, 16:07
Yep, toevallig een aantal maanden terug nog een brief thuis gehad waarin gevraagd wordt naar boswachters en visserij toezichthouders.
Lijkt me zomers een leuke baan, maar in de winter toch een heel stuk minder.
In het buitenland is het trouwens heel normaal dat een particulier beveiligingsbedrijf onder andere complete brandweer kazernes, ambulance diensten en gevangenissen runnen.
Ja maar nederland is het buitenland niet en overal tikt het klokje ergens anders net als dat men in duitsland 1x per jaar een x bedrag betaald aan "wegenbelasting" geloof 10% van hier en verder niks en zo zijn er nog vele andere verschillen. De enige overeenkomst die wel geld is dat de nederlandse ambulance zorg wel is geprivatiseerd :thumbup:
a.busser
19-08-2011, 16:21
Ja maar nederland is het buitenland niet en overal tikt het klokje ergens anders net als dat men in duitsland 1x per jaar een x bedrag betaald aan "wegenbelasting" geloof 10% van hier en verder niks en zo zijn er nog vele andere verschillen. De enige overeenkomst die wel geld is dat de nederlandse ambulance zorg wel is geprivatiseerd :thumbup:
Klopt.
Al wordt er in Nederland wel gekeken naar de mogelijkheden hier voor.
UsaGolfHenk
19-08-2011, 16:27
klopt puur om de regering kosten te "besparen"
Veel ziekenhuizen zijn ook al eigendom van verzekerings groepen of universiteiten waardoor de regering daar alleen nog maar subsidie aan hoeft te betalen ipv ook alle stroom rekeningen en dergelijks
Maar om On-topic te blijven.
Wil zo een immitatie smeris mij bekeuren wacht ik wel tot er een echte is en dat mag je doen want dat is je burger recht
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.