Log in

View Full Version : Project mkII TDI ombouw / inbouw


dpwacky
26-07-2011, 18:37
Zo, ook maar een project aangemaakt, heb me al eens voorgesteld ergens maar ik ben dus Dennis, 32 jaar oud, en werk in de ICT bij een grote provider voor de zakelijke markt, dus een nerd inderdaad :)

In een ander topic heb ik al aardig wat informatie verzameld voor de ombouw van een belastingvrije Volkswagen Golf mkII. Volgens mij beginnen de meeste met de aanschaf van een Golf II maar zoals zoveel dingen bewandel ik vaak de moeilijke weg en probeer ik het simpel te maken. Dus ik heb nog helemaal geen belastingvrije Golf II.

Dit komt mede doordat ik er nog niet over uit ben wat voor soort Golf ik ga aanschaffen. Word het een GTI waarbij de remmen, de assen, en de juiste motorsteunen voor het originele subframe er al op zitten?

Of word het een Golf 2 1.3 of 1.6 en zal dan het subframe van de golf 3 moeten overzetten, plus gti assen/g60 assen moeten aanschaffen, en waarbij ik dus ook als ik grotere remmen wil hebben voor en achter de assen/draagarmen moet vernieuwen door die van een GTI/G60.

Over het algemeen klopt het wel dat een 1.3 of 1.6 vaak beter behandeld is dan een GTI ;) en ook in aanschaf is een 1.3 of 1.6 vaak ook beter te doen. Maar goed 1 dezer dagen ga ik de knoop doorhakken en dan zien we wat we gaan doen.

Om dit topic al op te starten is het ook makkelijker om alles onder 1 topic te houden voor mij. Want vandaag al een stap in de goede richting gezet, aangezien ik de Golf II op den duur wil gebruiken als dagelijkse auto van Rhenen naar Amsterdam en weer terug, wilde ik op een aantal dingen geen consessie doen.

Ik wilde geen langzame diesel, vanwege de soms lange file's met 30+ graden in combinatie met migraine wil ik er een airco in, en omdat ik nou eenmaal een luie ict-er ben wil ik er ook stuurbekrachtiging in.

De buitenkant / binnenkant (je weet maar nooit) moet roestvrij zijn en/of ik moet het makkelijk hebben kunnen bewerken na aankoop. Enigzins laag maar wel met comfort dat moet toch kunnen met een schroefset. En sommige vinden het erg maar ik vind de G60 bumpers toch wel erg leuk om erop te hebben. De wielen heb ik het liefst degene die van staal zijn :D met een plastic randje om de buitenkant en een vw plastic gevallie in het midden, zitten bij mijn vrouw om haar golf 3, maar dan iets breder. Heb ze weleens onder een GTI zien zitten en dat is gewoon mooi in mijn ogen.

Nou om die eisen kracht bij te zetten, heb ik een golf 3 TDI aangeschaft, op sommige plekken een echte flinstone auto (voeten op de grond) maar motorisch en technisch helemaal geweldig, geen oliebak en geen koelwater verbruiker (behalve als je de kachel aanzet dan loopt het vol bij de bijrijder haha). Ook de airco in deze auto (als je de kachel niet gebruikt) werkt perfect.

Kijk een TDI in me schuur!
http://www.ponne.nu/project_golf/donor_01.jpg

Jup onder de motorkap ook.
http://www.ponne.nu/project_golf/donor_02.jpg

Geen idee wat de vorige eigenaar dacht, maar deze uitlaat vind ik te groot.
http://www.ponne.nu/project_golf/donor_04.jpg

De plaatjes zijn echt van klote kwaliteit, maar dat komt omdat mijn HTC telefoon een kamikaze actie had uitgevoerd in mijn broekzak (auw!), en ik nu met een Samsung telefoon foto's aan 't maken ben met 0.3 megapixels!!

Vandaag iets leuks opgehaald, omdat ik Airco wil, heb ik na wat zoeken een complete airco unit op de kop getikt uit een golf 2. Dus met dashboard onderdelen (kastje etc..), de originele schuifjes plus plaatje ervoor, de pomp, een aangepaste 1.9D steun voor de pomp(maar ik ga de originele gebruiken van de TDI), radiateur, kabels, en kachelhuis met verdamper erin, echt een hele achterbank van een golf 3 vol aan airco zooi :)

Kijk origineel!
http://www.ponne.nu/project_golf/airco_01.jpg

En de zooi op de achterbank en tussen de stoelen :D
http://www.ponne.nu/project_golf/airco_02.jpg

Nu rest mij dan nog het lijstje die ik bij diverse mensen heb uitstaan, bij gooigolf van dit forum koop ik het volgende als hij deze gedemonteerd heeft:

GTD teller uit een 90'er mkII
GTD radiateur uit een 90'er mkII
GTD interieur kabelboom uit een 90'er mkII
Complete stuurinrichting met stuurpomp e.d. uit een 90'er mkII

Bij een bevriende dealer kan ik het volgende ophalen:

Sprinter Intercooler
(en als nodig, nieuwe G60 100mm assen en homokineten, of homo's zoals ze hier worden genoemd :) )

Ik ga van de week langs een sloop ergens in het land om een pedalenset uit een Passat 35i op te halen.

Dus in feite qua onderdelen ben ik op de goede weg, heb nog geen idee hoe de uitlaat straks gaat passen, en/of deze van de golf 2 moet blijven of delen van de golf 3, maar daar komen we op dit forum ook nog wel achter.

Nog als laatste een foto van mijn daily driver op dit moment, namelijk een volkswagen golf 1.6 uit '95 met bijna 400.000 kilometer op de teller met een G3 installatie, verbazend genoeg gaat deze nog elke dag van Rhenen naar Amsterdam met bijna geen olie verbruik (1 liter op 10.000 kilometer) en totaal geen verbruik van koelvloeistof of benzine :D Ding heeft geen mankementen behalve dat de vering / schokbrekers gewoon op zijn, dus de donor TDI gaat ook nog onderdelen aan hem kwijt raken zodra dit mogelijk is.

http://www.ponne.nu/project_golf/oude_golf.jpg

Adviezen, tips of gewoon opmerkingen hoor ik graag! :thumbup:

Ook in mijn andere topic staan handige dingen als je zelf gaat beginnen aan een TDI ombouw / inbouw in een golfje 2.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87873&page=1

gooigolf
26-07-2011, 19:56
hallo .. sjonge jonge wat een verhaal hahah ,,

lijkt verder netjes ..
er staan hier veel tips , over de inbouw van een tdi .tis niet moeilijk valt mee
anders efe search gebruiken ,,
daar worden de kritieke punten wel in beschrefen ,,
ik heb het vorig jaar gedaan , en alles werkt perfekt
voor vraagen kun ja altijd roepen ,,
succes met je projekt .
vrgr gooigolf .

dpwacky
26-07-2011, 20:43
Ja sorry ik kan soms lang van stof zijn :) Enige waar ik mee zit nog is de uitlaat hoe dat gaat passen?!

En de meeste andere punten heb ik wel afgetikt, alleen kwam tot mijn verbazing erachter dat mijn 90pk TDI donor golf mkIII 4 bouten heeft om de wielen mee vast te maken ipv 5 bouten zoals ik dacht dat het was?!

Gaat het nu zo zijn dat de remmen wel over te zetten zijn? Of is er iets misgegaan met de golf? Misschien dat iemand iets kan vinden op NV-XV-85 wie weet was het ooit een 1.6 :D ?

*(ps: volgens mij zit ik in het verkeerde onderdeel, en hoor ik bij watergekoelde projecten ongebracht te sworden, als een admin / mod dit zou kunnen doen dan graag.)

roy-mk1
26-07-2011, 20:59
golf 1/2/3 hebben allemaal steek 4x100 behalve GTI en VR6, Klopt dit?

Audi1981
26-07-2011, 21:12
de mk3 VR6 en GTI ja :thumbup:

dpwacky
01-08-2011, 19:59
Mijn nieuwe aanwinst, niet dat het veel zegt maar een originele nederlander, met een motortje wat niet meer best is en hier en daar z'n plekjes, maar daar gaat de TDI dus in.

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje.jpg

VwJarnoGT
01-08-2011, 20:36
Belastingvrij dieselen dus :thumbup:

Succes!

1Golf2
01-08-2011, 20:38
'k Zal dit in de gaten houden; ik heb ook zoiets, een paar jaar ouder, en roestvrij, gelukkig.
Maar dat is maar een 1,3 4 bak, en geen stuurbekrachtiging; die moet ik nog eens scooren. Jij hebt mooie plannen, alleen zou ik er geen diesel in willen hebben. maar met jou kilometrages, tja, dan is het wat anders.
Succes,
Cor

Audi1981
01-08-2011, 21:15
Als ie belastingvrij is, dan juist een TD/TDI erin :thumbup:
Goed bezig :thumbup:

gooigolf
01-08-2011, 21:51
hallo ...


dpwacky .. dit word een mooi projekt ..
zit wat uurtjes in maar dan heb je ook wat ..
gr gooigolf //

dpwacky
01-08-2011, 22:10
Jarno absoluut en Audi1981 thanks :) maar ik ben meer een opschrijver en uitzoeker, en goede hulp en het meeste zware werk komt van GooiGolf vandaan, die heeft dat namelijk zelf ook al een keer gedaan, en ik vind het echt super dat hij mij hiermee wilt helpen! Nogmaals bedankt GooiGolf.

En cor TDI motoren kunnen echt hele fijne motoren zijn om rustig en veel mee te rijden, altijd genoeg koppel, en erg zuinig bij normaal gebruik. En in feite stuurbekrachtiging e.d. is zo op het forum hier te vinden. En deze is helaas niet roestvrij, maar ook dat kan vrij goed op te lossen zijn.

Dus ik ben tot nu toe nog helemaal blij :)

dpwacky
04-08-2011, 19:58
Zo vandaag het golfje uit enschede gehaald en meteen doorgebracht naar het hoge noorden, mijn 1.6 75pk sterke golf 3 heeft het netjes gedaan met dit warme weer. Ok toegegeven was ik zeker niet de snelste en bij hoge heuvels op de snelweg moest ik ook een versnelling terug en ipv op 1 gastank 480 kilometer te kunnen rijden, kon ik nu maar 300 :D

Maar goed hij heeft z'n maatje mooi bij Gooi gebracht, die meteen zag dat er wat nieuwe stukken ingelast moesten worden aan de achterkant, maar dat het voor de rest een vrij net golfje is. Dus ik ben weer blij. Hier wat foto's van golf met golf.

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker1.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker2.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker3.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker4.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker5.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/trekker6.jpg

:)

T!m
04-08-2011, 20:07
Mooi project. Dat gaat lekker lopen met een tdi er in.

gooigolf
05-08-2011, 10:45
hey dennis ..

ja komt wel goed ..

jammer dat hij klein tikje gehad heeft ..
maar dat stelt weinig voor .. 2 stukjes moeten worden gelast nieuwe hoeken erin ,, dat is ook alles wat hij heeft ,,,
de motor die er nu in zit is overleden .. 2 cylinders geen compressie ..
maar dat maakt niet uit .. gaat er toch uit .

we houden jully op de hoogte ,.. tuurlijk met de nodige fotos. :thumbup:

dpwacky
05-08-2011, 15:27
Ah 2 cYlinders zelfs overleden! Toe maar ;) dat had ik niet verwacht, maar goed dat was wel te verwachten voor die prijs natuurlijk.

En foto's zijn altijd geweldig! Tot morgen Gooi!

Audi1981
05-08-2011, 18:27
Volgens mij mag een mk3 dat ook niet helemaal trekken denk ik....
En de boetes zijn niet mis, vraag maar aan de Pul....:screwy:
(moet ik nodig zeggen met 1600kg achter een 626 :D )
Ziet er goed uit en ben benieuwd naar de vorderingen :thumbup:

dpwacky
05-08-2011, 20:46
Volgens mij mag een mk3 dat ook niet helemaal trekken denk ik....
En de boetes zijn niet mis, vraag maar aan de Pul....:screwy:
(moet ik nodig zeggen met 1600kg achter een 626 :D )
Ziet er goed uit en ben benieuwd naar de vorderingen :thumbup:

:D haha ik heb dat op de kilo uitgerekend.

De 1.6 golf 3 mag 1200 kilo geremd trekken, de auto die hij voort trok weegt op kenteken 840 kilo, en de kar die geremd was eh.. is denk ik nog :rolleyes: weegt 375 kilo. Dus ik kwam uit op een 1215 kilo, maar aangezien er wat dingen al weggeroest waren aan de golf 2. Heb ik die 15 kilo maar voor lief genomen.

Dus ik heb maar een heel heel klein beetje op papier gesprokkeld. En nog mooier, ik ben ook niet aangehouden, ook niet toen de auto hijgend en puffend de kruising verliet ten aanzien van een stel agenten in hun auto. Dus of ik heb geluk gehad, of ze deden ook een snelle rekensom :redface:

En morgen gaat de TDI naar 't hoge noorden, maar me dochtertje wil naar me moeder toe, dus eerst even langs rotterdam, dus me vader rijd achter de tdi aan zodat ik met hem terug kan rijden, wat enorm relaxed is anders had ik de trein moeten pakken, dus weer even een ritje voor de boeg van totaal een kleine 500 kilometer bijelkaar. En dan vanuit Rotterdam neem ik samen met mijn dochtertje de trein terug naar Rhenen. Dus ben benieuwd is ook jaren geleden dat ik dat heb gedaan :eek: !!

Hopelijk dat ik morgen meteen de intercooler kan ophalen, anders heb ik ergens onderweg nog een adres waar het kan. Dan is het iig helemaal compleet.

( en kom er net achter dat het golfje 2 maar 825 kilo weegt op kenteken. Dus ik zat schijnbaar precies op de 1200kg! Hehe... heb ik weer :tongue: )

1Golf2
05-08-2011, 21:34
Ik heb zelf zo'n ambulance; die weegt bijna 500 kg :tongue:

beetje naar jezelf toerekenen, dus
Cor

dpwacky
06-08-2011, 07:55
Ik heb zelf zo'n ambulance; die weegt bijna 500 kg :tongue:

beetje naar jezelf toerekenen, dus
Cor

:rolleyes: Was het maar zo een feest, dit is een vrij nieuwe en een vrij kleine (geschikt voor B rijbewijs), en als je op ovi.rdw.nl even het kenteken checked zie je dat de ambulance 375 kilo weegt. Dus naar mezelf toerekenen, ja die 15 kilo had ik dat zeker gedaan maar aangezien de golf maar een gewicht heeft van 825 kilo op kenteken. Kwam ik daar dus op uit.

:) Dus ondanks alle aantijgingen ;) was ik volledig legaal.

dpwacky
06-08-2011, 20:36
Vandaag vroeg opgestaan in Rhenen en met mijn dochter in de donor TDI gestapt richting Krimpen aan den IJssel, waar ik mijn dochter achterliet bij mijn moeder en mijn vader had gevraagd achter mij aan te rijden richting 't hoge noorden. Eenmaal aangekomen bij Heerenveen heb ik bij iemand die bezig was met MK 1's (150pk tdi cabrio en een GTI) een intercooler van een sprinter opgehaald om mijn set compleet te krijgen van wat er allemaal nodig was.

Daarna doorgereden naar Gooi wat nog even 45 kilometer verder het noorden in ging dan Heerenveen.

Eenmaal daar aangekomen afscheid genomen van de TDI, want deze gaat gestript worden en de motor o.a. gaat in de MK2.

Bij deze nog wat laatste foto's van de MK3.

http://www.ponne.nu/project_golf/tdi_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/tdi_02.jpg

Daarna bij me vader in zijn Audi A6 gestapt, wat absoluut geen straf was en terug gereden naar Krimpen aan den IJssel, daar aangekomen was mijn dochtertje met mijn moeder bij me zus, dus daar even een hapje gegeten en ben bij Rotterdam Alexander afgezet en mijn dochtertje en ik zijn met de trein naar Rhenen gegaan. Wat ook alweer 12 jaar geleden was toen ik voor het laatst in een trein zat, en mijn dochtertje vond het maar als te leuk in zo een schuddebak :)

Dus eindelijk thuis gekomen na een reis om de wereld, en volledig nat het laatste stukje lopen in de stromende regen was geen pretje, maar ach we zijn weer thuis en kunnen weer de auto pakken (whoei!).

Audi1981
07-08-2011, 12:02
Altijd leuk familie uitjes :D:D:D

gooigolf
08-08-2011, 19:28
hallo

vandaag even de rotte delen uit de auto verwijdert ...

en dat viel tegen was meer dan we dachten ,,achterste wielkastranden ,
dan onderstu hoeken , waren compleet verdwenen, zelf de binnenschermen
waren weg ,,heb orgineel plaatwerk gehaald de hele zaak eruit gesneden .
en nieuwe er ingelast ,wat vies tgen viel maar toch goed is gelukt ,,
ook had de auto een druk in koffer gehad ,, waardoor zijpaneel bol was gaan staan , en hele hoek na binnen was gedrukt ,
deze hebben we getrokken en voor 99 proc er weer bij gekregen .
de hoek hebben we vervangen ,, door een nieuw stuk plaatwerk .
want beetje voldrukken met plamuur hou ik niet zo van , :shake:

nou tot zover dit projektje ,, foto,s volgen

vrgr gooigolf ;)

dpwacky
08-08-2011, 22:32
En ik heb de foto's vanuit mijn vakantie adres ergens vlakbij belgie, kunnen downloaden en na uren connecten met de hotspot hier in de buurt ook kunnen uploaden.

Dus hopen dat het lukt:

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_03.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_04.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_05.jpg

Gaat zeer goed zo!

gooigolf
09-08-2011, 21:46
hallo ..

foto,s zijn gelukt zag ik ,,
heb er weer partij gestuurd ,hij was aardig krokant , op beroerde plekken ,,
maar alles is weer hard ,, rechts achter had hij een bestu tik ghad.
we hebben de auto beetje getrokken op blaar op zijpaneel er weer bij te krijgen ,
maar das aardig gelukt ,,heb toen de deuk die vrij vors was eruit geslepen ,
en vervngen door orgineele hoek , tis kwestie van strak maken en de spuit er weer wat overheen ,,kun je wer jaren er tegen aan ,

nou de groeten maar weer ,
vrgr gooigolf .

dpwacky
09-08-2011, 21:50
Nou net nog meer foto's mogen ontvangen, er zat een aardige deuk in de kont en zijkant van het golfje, maar in plaats van het op te vullen met ehm.. vuller is er door Gooi gekozen om het te vullen met een stuk nieuw staal.

Dus bij deze de rest van de foto's die ik heb ontvangen van Gooi.

Superwerk!

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_06.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_07.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_08.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golfje_roest_09.jpg

dpwacky
23-08-2011, 20:41
Zo weer even een kleine update, Gooigolf heeft de golf 3 al flink kaal gemaakt en haalt alle bruikbare onderdelen eraf. (dus als je iets voor een golf 3 zoekt, behalve de motor, bak, kabelboom airco zooi, wielen en andere dingen die nodig zijn om het blok plus airco in een mk2 te smijten, pm dan Gooigolf)

En dat ziet er nu ongeveer zo uit:

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_strip_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_strip_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_strip_03.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_strip_04.jpg

Dus even een kleine update met donkere foto's maar dat is beter dan niets ;)

dpwacky
25-08-2011, 12:51
En hop... weg blok! Of eigenlijk niet, maar het blok zal spoedig zijn weg vinden naar de golf 2, de rest is oud ijzer en gaat naar de sloop.

http://www.ponne.nu/project_golf/tdi_kaal01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/tdi_kaal02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/tdi_kaal03.jpg

dpwacky
07-09-2011, 19:19
Nou even een kleine update.

De motor is uit de belastingvrije golf.

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_zonder_motor_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_zonder_motor_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_zonder_motor_03.jpg

Nu alleen nog even alles bijelkaar zoeken, de airco is er, alle onderdelen zijn er, zoals aandrijfassen, intercooler e.d. behalve nog die pedalenset uit een passat 35i, ik kon er wel een paar krijgen maar dan moest ik het zelf eruit halen. Aangezien ik niet zo handig ben om ergens zomaar met een doppen setje heel het dashboard eruit te halen en daarna het stuurhuis om zo bij de pedalenset te komen.

Hoop ik dat iemand dit leest en in de buurt van heerenveen en omgeving toevallig nog zo een pedalenset heeft liggen?

dpwacky
11-09-2011, 14:54
Zo een groot moment was gisterenavond aangebroken, omdat het subframe uit de golf 3 bij de bouten binnen in het subframe was dolgedraaid moest er een ander subframe komen.

Dus uit een caddy 2 is een subframe gehaald en daar de TDI steunen in gehangen en het blok hangt nu in de golf 2!!! :) Super geweldig gedaan Gooi!

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_met_tdi_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_met_tdi_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_met_tdi_03.jpg

Nu is er ook al een pedalenset gevonden uit een corrado G60, dus dat gaat ook de goede kant op.

Nu is er alleen nog uit een passat 35i een plaat nodig achter de rembekrachtiger van de golf 3 die in de golf 2 komt.

En het stuurhuis moet nog anders, er zou eerst het stuurhuis van de 3 gebruikt worden maar dat ging niet passen ook niet met de stuurstokken vanuit een nieuwere 2. En de donor GTD (voor bepaalde onderdelen) had een beste klap gehad waarbij dat stuurhuis met bekrachtiging ook overleden was. Dus nog op zoek naar een bekrachtigd stuurhuis uit een golf 2. Als iemand die in de buurt heeft liggen van friesland dan kan je gooigolf een pb-tje sturen.

Voor de rest word het dadelijk passen en meten met de radiateur, de mercedes intercooler en de airco radiator.

dpwacky
17-09-2011, 19:05
Even een kleine update van mij, zonder foto's die komen morgen, maar de auto heeft gedraaid! YES!

De ECU gooit hem wel uit maar dat word opgelost :) Ergens nog geen massa of iets. Het stuurhuis en stuurpomp zit ook goed, dus dat schiet al op!

Morgen trouwens bij een jetta kijken die hier in de buurt voor een leuke prijs te koop staat waar dan de 1.6 motor met automaat en lpg in moet. Maar goed eerst maar eens kijken of het wat is.

dpwacky
18-09-2011, 16:59
Zo even een update erbij voor het weekend is afgelopen.

Pedaal probleem met de koppeling is opgelost, de cylinder waar deze vast zit moet een stuk omhoog zodat het pedaal op de juiste hoogte staat. Dus er moet een plaatje bij gelast worden waarop het cylinder word bevestigd.

Omdat ik zo een luxe nerd ben wilde ik graag airco in de mk2, en dan gaat het passen van een sprinter intercooler niet meer. En dat is erg lastig natuurlijk. Dus ben nu op zoek naar een intercooler van een GTD die dan wel gaat passen. Dus als je iets hebt, laat het dan weten.

Nu genoeg gepraat plaatjes (met de koppeling nog wel op half zeven ;) )

http://www.ponne.nu/project_golf/kabelboomstuur.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/koppeling.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/motor_vooraanzicht.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/motor_zijaanzicht.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/remcylinder.jpg

Turbo-Variant
18-09-2011, 23:18
Golf 2 GTD intercooler gaat ook niet super samen met airco als je het een beetje origineel wilt hebben... GTD waterkoeler komt de onderste uitgang tegen de aircocompressor aan. Wil je dan een radiateur met de aansluitingen aan de andere zijde plaatsen, komen deze weer tegen de GTD intercooler aan. Even goed overwegen wat je wilt doen dus.

Verder moet die koppeling passen zonder aanpassing... Zeker weten dat alles goed is?
Wat voor cilinder zit er precies op t schutbord?

Schiet wel lekker op verder.

gooigolf
19-09-2011, 04:39
Golf 2 GTD intercooler gaat ook niet super samen met airco als je het een beetje origineel wilt hebben... GTD waterkoeler komt de onderste uitgang tegen de aircocompressor aan. Wil je dan een radiateur met de aansluitingen aan de andere zijde plaatsen, komen deze weer tegen de GTD intercooler aan. Even goed overwegen wat je wilt doen dus.

Verder moet die koppeling passen zonder aanpassing... Zeker weten dat alles goed is?
Wat voor cilinder zit er precies op t schutbord?

Schiet wel lekker op verder.
hallo ..

heb alles van een corrado g60 erop gezet ..
pedalenbox ,, plaat plus de comando cylinder alles zit verder perfekt ,,
aleen pedaal zit te diep terwijl cylinder op zijn langst is ,,heel apart
en idd zag dat er wel opstakels zijn hier en daar met condensor etcc ..
zal even kijken wat het bestu past allemaal ,,
vrgr gooigolf

dpwacky
19-09-2011, 18:27
Ik denk om de intercooler (is besteld compleet bij iemand in belgie) wel gaat passen als we deze erin stoppen:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89492\

Dus part nummer 1L0 121 253 C

Dus van de toledo, dan hebben we ook meteen het airco verhaal klaar ;) Dus hopen dat we ergens op de sloop nog iets tegen komen, nieuw is die toch een dikke 160 - 180 euro ;).

dpwacky
25-09-2011, 16:46
Omdat de oude daily (aan 't begin van het topic) het begeven heeft door een koppeling die het niet meer doet, en de TDI nog in opbouw is. Moest er dus even een tijdelijke daily komen.

Ook al heeft ie aardig wat eigenaren gehad, en heeft ie raar genoeg nog het originele cluster met de Totall die er ook nog staat met 264.000 kilometer erop, is denk ik de logische verklaring dat hij terug gedraaid is. Maar die paar honderd euro die ik ervoor betaalde maakt dat eigenlijk ook niet uit.

De super specs van deze daily met een 1.9D die in 17,4 seconden de 100 haalt, en een top heeft van ... geen idee. :) Rijd hij eigenlijk heel erg lekker rustig en zuinig.

Nou de plaatjes:

http://www.ponne.nu/project_golf/daily_new_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/daily_new_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/daily_new_03.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/daily_new_04.jpg

Nou hopen dat deze het wel tot het einde van de TDI haalt, maar een G3 golf met 440.000 op de teller of deze diesel... Dan denk ik dat deze het langer moet uithouden. :)

dpwacky
01-10-2011, 22:31
Even een update, omdat de airco erin moest, ging de sprinter intercooler niet passen.

Dus moest er een GTD intercooler komen, en deze is binnen gekomen, helemaal vanuit belgie. Thx Marc! De accu kap moet nog inelkaar gezet worden (twee componenten lijm om de scheur te fixen.) maar voor de rest heeft Gooi hem er al mooi ingehangen. Front zit er ook zo goed als al weer op.

http://www.ponne.nu/project_golf/gtd_intercooler_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/gtd_intercooler_02.jpg

Ben in de witte golf op de A12 bijna van de weg gereden door een maffe idioot, die daarna heel snel wegreed, schade aan de deur rechts, scherm voor en achter ook rechts. Maar goed, dat zal wel karma zijn, aangifte is in ieder geval gedaan.

Maar heb wel 975 kilometer op 48 liter gereden, zo een 1.9D als je gewoon 120 rijd maximaal is echt vrij zuinig te noemen :) Wat nou bluemotion, kan ook met een golf uit 1997 :D

Gijs
01-10-2011, 23:20
Bluemotion? Eerder Slowmotion :tongue: Op het verbruik ben ik dan wel weer jalours :)
Leuk project, Golfje TDI. Is het een 90pk of een 110pk?

gooigolf
02-10-2011, 08:43
hallo ..

ja schiet al aardig op allemaal ..
zit nog even met onderstu radiatorslang te klooien ..
3 verschilende radiators opgehad andere slangen en krijg het er niet mooi bij ,,
verder loopt hij super ,,
uitlaat zit eronder alles is verder klaar op de koeling en airco ..
vrgr gooigolf ..

gooigolf
02-10-2011, 08:50
Bluemotion? Eerder Slowmotion :tongue: Op het verbruik ben ik dan wel weer jalours :)
Leuk project, Golfje TDI. Is het een 90pk of een 110pk?


hoi gijs

90 pk tdi maar wel gechipte ..
rijd supper vlott ..
en eigen gewicht is laag dus rijd als een speer :thumbup:

dpwacky
02-10-2011, 09:25
Geweldig! Alleen jammer van die rare radiateuren, zou er dan toch 1 van de passat onder moeten? Of diegene die ze in dat andere topic hadden van een Seat?

En Gijs dat klopt het is wel slowmotion inderdaad met die witte golf, maar dat is het hele gebeuren, in deze auto heb je ook geen zin om iemand in te halen, want dat lukt je gewoon niet, dus in dat opzicht een vrij zorgenvrije auto als je ermee rijd ;)

En in de golf 3 vond ik de TDI motor ook al vrij snel. :) Exacte aantal pk's weet ik niet. Maar is voor mij ook niet zo belangrijk, het gaat erom dat hij dadelijk elke dag heen en weer kan naar Amsterdam vanuit Rhenen en dat op een fijne goede manier doet. En het koppel is heerlijk.

Dokter D
02-10-2011, 19:05
Tis zo te zien een 1Z, deze hebben standaard 90pk.

gooigolf
02-10-2011, 19:11
Tis zo te zien een 1Z, deze hebben standaard 90pk.
klopt als bus .. standaart 90 pk ..
deze heeft beetje meer hahah
ook met golfje 1 bezig zag ik wil dat wat slaagen allemaal ..
vrgr gooigolf .. :thumbup:

dpwacky
03-10-2011, 20:26
Zo woensdag word het weer een ritje maken naar friesland, ik ga voor Gooi een golf 1 cabrio ophalen uit soesterberg. Mooi hard chassis en qua lak ook nog mooi, maar wel een leuk winterproject. Het is een belastingvrije en is ooit overgekomen uit de US, dus met airco en dergelijke. Maar Gooi zal denk ik zelf wel een topic hier over aanmaken, dan fix ik de foto's wel :)

Even een teaser plaatje zodat ik niks verklap behalve de kleur en natuurlijk de enorm coole velg!

http://www.ponne.nu/project_golf/gooi_golf_1.jpg

Owh toch niet de kleur :D

1Golf2
03-10-2011, 20:40
Echt verantwoord, die 2 bouten in die velg.......... :shake:

De Pul
03-10-2011, 20:42
Echt verantwoord, die 2 bouten in die velg.......... :shake:
:screwy:

dpwacky
03-10-2011, 20:58
Ik hoop ook dat ze daar niet mee hebben gereden, maar ach als ik hem woensdag ga ophalen zien we wel, hij moet iig aan de slinger de kar op. Hij kan het namelijk nu niet op eigen kracht.

gooigolf
03-10-2011, 21:05
hahah ..


idd scheelt hij loopt en rijd niet iedergeval nog niet ..
vandeweek golf 2 1985 verkocht en cabrio ingeruild ..
nu maar hopen dat ik er goed aan doe, moeten maar even zien ..
tdi projekt loopt verder ook goed .. 1 waterslang monteren
kopplingspedaal verbouwen schijnt niet te kloppen hier en daar ..
airco inbouwen en dan na de rdw voor omkeuring ..
vrgr gooigolf ..

dpwacky
07-11-2011, 11:39
Nou weer even een update van mij, dat is een lange tijd geleden namelijk, ben zelf goed ziek geweest, maar Gooi heeft druk doorgewerkt, als het goed is gaat hij deze week langs de RDW voor een volledige keuring.

Zijn nog twee puntjes die problemen geven, als hij koud is start hij direct maar bij matig gas geven wil hij niet, dus even wat meer gas geven en het probleem is weg, maar dat is dus bij elke koude start. Maar zelf vermoed ik dat het komt doordat 1 cylinder niet lekker mee loopt dus de voorgloeier op die cylinder niet lekker werkt. Ook vanwege de blauwe rook die hij dan uitslaat, en google hebben mij tot die conclusie doen komen, maar ik ben geen automonteur dus ik wacht even af wat het nou exact is :)

En doordat de EGR afgedopt is blijft hij daarbij een error code geven, maar naar mening is dat je de EGR moet afdoppen maar de EGR klep zelf nog wel moet werken, dan krijg je de code namelijk niet. Dat had ik ook bij google vandaan ;)

Maar goed hierbij hoe het gaspedaal is opgelost:

http://www.ponne.nu/project_golf/gaspedaal.jpg

En hier hoe de motorruimte er nu uit ziet:

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_bijna_01.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_bijna_02.jpg

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_2_bijna_03.jpg

De GTD intercooler is er eigenlijk ivm de airco, een sprinter intercooler kon er daarom niet bij :)

En dit word de zomer / reserve auto. Cabrio uit 1984 en daar komt een 1.9D uit een golf 3 in, maar dat komt later allemaal en in een apart topic.

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_1_diesel.jpg

Als iemand iets weet over het slecht lopen bij gas geven als hij koud is, dat je er even doorheen moet en daarna loopt hij goed, en/of hoe het EGR afdoppen dan in zijn werk gaat of je nog iets door moet verbinden als je de EGR helemaal eruit haalt zodat je geen foutcode krijgt hoor ik graag :) Gooi zelf vraagt het ook al in een apart topic.

mark89769
07-11-2011, 12:01
Als iemand iets weet over het slecht lopen bij gas geven als hij koud is, dat je er even doorheen moet en daarna loopt hij goed, en/of hoe het EGR afdoppen dan in zijn werk gaat of je nog iets door moet verbinden als je de EGR helemaal eruit haalt zodat je geen foutcode krijgt hoor ik graag :) Gooi zelf vraagt het ook al in een apart topic.

EGR pijpje van uitlaat naar inlaat, kan je eraf halen en 2 afdopplaatjes kopen op MP, of het vacuumslangetje eraf trekken en afdoppen maar mooiste is natuurlijk egr helemaal eraf halen en afdekplaatjes kopen. (€10 ongveer).

slecht lopen kan zijn dat elektrisch choke niet correct werkt, gloeibougies defect?

Turbo-Variant
07-11-2011, 13:37
Slecht lopen zou ik zo niet weten. EGR inderdaad afdoppen met 2 plaatjes, rest gewoon intact laten.

Waarom het gaspedaal niet op de originele manier gemaakt overigens? Kwestie van steuntje bestellen (passat 35i/toledo 1l), op de pedalenbox plaatsen en je hebt mooi alles origineel zitten. Maargoed, dit werkt natuurlijk ook.

dpwacky
07-11-2011, 14:37
Mark, ik dacht zelf ook aan de gloeibougies want dat lees je toch het meeste.

En de EGR is afgedopt maar voor de rest is alle elektronica eraf gehaald, dus dan lijkt het me logisch dat de melding erkomt, maar dat laat ik over aan Gooi.

En Turbo-Variant, ik durf het niet te zeggen waarom voor deze oplossing is gekozen, ik denk omdat het een G60 pedalenset betrof, de koppeling is namelijk wel hydraulisch.

gooigolf
07-11-2011, 21:26
Slecht lopen zou ik zo niet weten. EGR inderdaad afdoppen met 2 plaatjes, rest gewoon intact laten.

Waarom het gaspedaal niet op de originele manier gemaakt overigens? Kwestie van steuntje bestellen (passat 35i/toledo 1l), op de pedalenbox plaatsen en je hebt mooi alles origineel zitten. Maargoed, dit werkt natuurlijk ook.

hallo .

zou het eerst ook orgineel maken ..
ben op zoek geweest na zon beugel .. hier en daar wat gebeld
maar kon zo niks vinden daarom deze oplossing er eerst maar opgezet.
egr heb ik afgedopt maar wel laten zitten ook puur voor rdw je weet nooit als ze beginnen lopen te zeiken . idd compleet verwijderen doe ik dan na de tijd .de storing ga ik eens zoeken in de schakelaars rem en koppling bij de pedaalenbox ..hij loopt verder prima en starten ook .
aleen bij de eerstu optrek valt mijn gas weg laat hem los druk weer dan ist goed . en heb dan ook geen last meer .foutmelding egr maak ik mij niet zo druk om
vrgr gooigolf

Bonny
07-11-2011, 23:04
Het is wel aan te raden om er dikke brandstofleidingen onder door te leggen. In mijn geval ging ik van een 1300 benzine naar tdi, moest dus dikke leidingen onder de auto door leggen want hij had last van inhouden en soms afslaan. Dat is nu verholpen met type 3 tankvlotter en leidingen.

Turbo-Variant
08-11-2011, 00:00
Die leidingen zijn n.m.w. hetzelfde bij alle Golfjes 2. Diameter is tevens hetzelfde als Golf 3, dus daar hoef je niks aan te doen. Heb ik in ieder geval niet gedaan, bij diverse TDI en 20VT ombouwtjes.

dpwacky
18-11-2011, 11:33
Vandaag een mooie dag!

Heb net vernomen dat de Golf door de RDW is omgekeurd naar een TDI! Whoei!

EelcoB
18-11-2011, 18:23
Gefeliciteerd!

Waren ze nog zeurderig bij de keuring of niet? Want ik moet binnekort ook voor de TDI

gooigolf
18-11-2011, 19:52
Gefeliciteerd!

Waren ze nog zeurderig bij de keuring of niet? Want ik moet binnekort ook voor de TDI
hallo ...

nee hoor viel allemaal reuze mee
veel papier werk . chasisnummer en ophanging bekeken
heeft even roetmeting gedaan en gewicht gewogen. :thumbup:
kwartier was ik weer buiten .
was in heerenveen
vrgr gooigolf

VWStatic
18-11-2011, 20:06
netjes gedaan

als je bij me komt hebben we nog wel wat te bespreken

gooigolf
18-11-2011, 20:18
netjes gedaan

als je bij me komt hebben we nog wel wat te bespreken
hallo

wat wou je bespreken kerel ;)
vrgr gooigolf

dpwacky
18-11-2011, 21:23
netjes gedaan


als je bij me komt hebben we nog wel wat te bespreken

Ha gooi, ik denk dat hij mij bedoeld, bij hem moet ik nog de gastank ophalen alleen ziek, druk alles eromheen is het er nog niet van gekomen.

(was eigenlijk toen voor een belastingvrije wit golfje voor mijn nu ex vrouw, ging toen niet door omdat toen de koppeling van de blauwe plofte en ik dus de witte diesel moest kopen... Maar had de lpg tank betaald en ligt in de weg daar, dus vandaar moet t nog ophalen, maar heb een beetje pech gehad met ziektes, tijd, afstand, even kijken als ik volgend weekend of daarna naar friesland cross, de tdi zat gelukkig al veel eerder in t vat en ook de centen daarvan anders had dat ook kunnen mislopen ;) )

gooigolf
18-11-2011, 21:40
Ha gooi, ik denk dat hij mij bedoeld, bij hem moet ik nog de gastank ophalen alleen ziek, druk alles eromheen is het er nog niet van gekomen.

(was eigenlijk toen voor een belastingvrije wit golfje voor mijn nu ex vrouw, ging toen niet door omdat toen de koppeling van de blauwe plofte en ik dus de witte diesel moest kopen... Maar had de lpg tank betaald en ligt in de weg daar, dus vandaar moet t nog ophalen, maar heb een beetje pech gehad met ziektes, tijd, afstand, even kijken als ik volgend weekend of daarna naar friesland cross, de tdi zat gelukkig al veel eerder in t vat en ook de centen daarvan anders had dat ook kunnen mislopen ;) )
hahaha oke snap hem ..
maakt niks uit kon het niet plaatsen vandaar , :thumbup:

dpwacky
18-11-2011, 21:44
;) belangrijk is iig dat het golfje nu een mooi diesel hart heeft op kenteken!

gooigolf
18-11-2011, 21:47
;) belangrijk is iig dat het golfje nu een mooi diesel hart heeft op kenteken!
ja idd ..
nou das geregeld hahah ..
puntjes op de i en rijden maar :thumbup:

VWStatic
18-11-2011, 22:14
haha jullie snapppen het allemaal gelukkig
maar jullie zijn wel goed bezig

en tot snel

dpwacky
18-11-2011, 22:18
Hehe komt goed!

dpwacky
21-11-2011, 15:27
Nou er staat nogal wat op de stapel. De golf 2 TDI is bijna klaar, volgende week de stoelen overbouwen van de golf 3 in de golf 2, en dan is hij winterklaar.

Wat er nog tussendoor gaat gebeuren:

Audio set moet er natuurlijk in, als je in de file staat dan is gewoon normale muziek geen overbodige luxe.

Wat er dan moet gebeuren en wat na de winter gebeurd:

- schroefset (gaat niet superlaag maar comfortabel laag)
- airco leidingen aansluiten in motorruimte en dashboard
- body ontdeuken en bij laten werken
- gtd tellerhuis erin

Dan in feite is hij klaar als goede daily.

In de wintermaanden zal de cabrio golf 1 voorzien worden van een 1.9D diesel uit de golf 3 waar ik nu inrijd als daily. Zoals het er nu naar uitziet zal deze worden voorzien van een normaal golf 1 interieur, en het enige wat echt nodig was bij deze ombouw is een nieuw (of tweedehands goed) dakje erop, huidige lekt niet maar is helemaal grijs en verwelkt, de body zelf is nog super.

Nu heb ik vanmorgen ook een email binnen gekregen van een gestopt project. Namelijk een golf 1 uit 1983 met een zo goed als nieuwe 150pk 1.9 TDI motor uit een golf 4 erin en daarachter een G60 versnellingsbak, en daar ben ik dus ook de nieuwe eigenaar van. Geen idee wat ik daar nog mee ga doen, die gaat eerst iig de schuur in totdat de andere twee projecten zijn afgerond.

Foto's volgen er zodra ik daar ben, ik moet ook nog een complete LPG set ophalen geschikt voor een golf/jetta mk2 1.6 benzine motor, en dus nu ook nog de golf 1, maar vooralsnog kon hij daar ook nog even in de container blijven.

dpwacky
11-12-2011, 17:55
Even een kleine update hier.

De auto is klaar voor de APK, was afgekeurd op wat punten die nog opgelost zijn, dus als het goed is, dan is hij maandag helemaal road legal!

Nu hoe ze erbij staat en dus de winter mee gereden gaat worden.

http://www.ponne.nu/project_golf/golf_winterklaar.jpg

Er is sprake van een lease auto van mijn werk zoals ik heb vernomen dus misschien alleen deze winter nog en dan gaat ze op den duur weer helemaal uitelkaar om de body helemaal aan te laten pakken. Want de auto gaat iig zoals het er nu naar uitziet niet meer de deur uit, ze kan mooi droog in de garage staan en op mooie dagen naar buiten komen!

Denk ook dat de 150pk tdi zijn weg moet vinden in deze auto, en de 1Z op den duur netjes word gemaakt om in de cabrio plaats te nemen.

dpwacky
13-12-2011, 12:32
Hij is door de APK! Whoei!

gooigolf
13-12-2011, 14:07
hallo ..

idd is door de apk ..
remmerij achter liet wat afweten maar door vervangen van schoenen etcc..
is dat nu klaar ..
moet nog even laten uitlijnen ,, dan is hij verder klaar
was leuk projekt ,moest veel aan casco gebeuren maar je kan weer tijdje vooruit ..
vrgr gooigolf . :thumbup:

Mk1driver
19-02-2012, 23:02
Huh wat nou, ben je hem zat? :wow: http://link.marktplaats.nl/532116540

johan mk1
20-02-2012, 16:10
volgens mij is hij al verkocht. :D

Mk1driver
20-02-2012, 16:35
volgens mij is hij al verkocht. :D

Geen wonder voor zo'n prijs

johan mk1
20-02-2012, 16:42
ja klopt die kon ook niet lang blijven staan voor die prijs.
had ook al gemaild ben al een tijdje aan het zoeken naar zoiets. :rolleyes:

Mk1driver
20-02-2012, 16:45
Dan maar toch zelf bouwen ;) ga weer door met verzamelen

johan mk1
20-02-2012, 16:48
daar zal het toch wel op neer komen, en golf 3 voor weinig lukt nog wel maar ,een beetje mk2 voor een redelijk normaal bedrag valt een beetje tegen.

gooigolf
20-02-2012, 20:10
daar zal het toch wel op neer komen, en golf 3 voor weinig lukt nog wel maar ,een beetje mk2 voor een redelijk normaal bedrag valt een beetje tegen.
HALLO ...

hij had hem idd op mp staan ..
en hij is er nu aff .. kon wel eens verkocht zijn ,,
was goede nette auto .. veel werk van gehad en de prijs was wel in trek
vrgr gooigolf

De Pul
20-02-2012, 20:12
weet jij niet waarom dan?je hebt er zoveel uur inzitten,hij zal je toch wel een kleine mededeling gedaan hebben?

Mk1driver
20-02-2012, 20:13
weet jij niet waarom dan?je hebt er zoveel uur inzitten,hij zal je toch wel een kleine mededeling gedaan hebben?

Ja dat lijkt me ook wel logisch, volgens de rdw issie nog niet recentelijk overgeschreven.

gooigolf
20-02-2012, 20:16
hallo .. mensen ,,
denk ivm deze tijden dat het geld ook wel lokt ..
zal 1 van redenen wel zijn ..
kost hoop geld zoiets en staat nu maar stil ivm auto van baas .
zoals ik het begrijp .
vrgr gooi ..

Mk1driver
20-02-2012, 20:20
Met die vraagprijs heeft hij er ongetwijfeld flink op ingeleverd.

De Pul
20-02-2012, 20:21
hallo .. mensen ,,
denk ivm deze tijden dat het geld ook wel lokt ..
zal 1 van redenen wel zijn ..
kost hoop geld zoiets en staat nu maar stil ivm auto van baas .
zoals ik het begrijp .
vrgr gooi ..
vreemde reden,als die hem had laten staan was ie echt niet minder dan 2000waard geworden.het heeft hem sowieso meer gekost,en hij was al betaald neem ik aan,dus een extra auto die geen brood eet is nooit weg zou ik zeggen.maargoed je kan niet iedereen onder de schedel kijken.

gooigolf
20-02-2012, 21:19
vreemde reden,als die hem had laten staan was ie echt niet minder dan 2000waard geworden.het heeft hem sowieso meer gekost,en hij was al betaald neem ik aan,dus een extra auto die geen brood eet is nooit weg zou ik zeggen.maargoed je kan niet iedereen onder de schedel kijken.
hallo pull ..
kost hem idd meer .. en kost nu weinig tot niks
kwa verzekering etcc .hij weet nu dat hij zijn geld wel opbrengt .
en wat dennis precies doet weet ik niet ..
zoiets heb niet meteen weer .. voor 2000 euri . :thumbup:


ben nu weer bezig met de volgende .. mijn eigen bakkie
komt een ahu in van caddy 2 ..

vrgr gooigolf :thumbup:

Mk1driver
23-02-2012, 20:50
Normaal heeft ie hele verhalen maar nu is het behoorlijk stil ;)

gooigolf
26-02-2012, 21:52
volges mij is hij verkocht ..
tenaamstelling is nu 21 02 2012 ..

Mk1driver
09-09-2012, 15:43
http://link.marktplaats.nl/593257465

weer te koop

gooigolf
09-09-2012, 17:23
http://link.marktplaats.nl/593257465

weer te koop
hahahah ja zag het ..

was een 1z .. staat alh bij mischien nieuwe motor .. :thumbup:
vrgr gooigolf .

Dokter D
09-09-2012, 19:49
Staat ook bij dat de motor uit een golf 3 komt, en die is nooit geleverd met een ALH

gooigolf
09-09-2012, 19:56
Staat ook bij dat de motor uit een golf 3 komt, en die is nooit geleverd met een ALH
hahaha idd douwe ..
dat dacht ik ook all .. zal nog wel de 1z zijn .. :thumbup:

Mk1driver
09-09-2012, 20:48
De airco wordt ook niet over gerept, die zat erin toch werkend en al?

gooigolf
09-09-2012, 20:52
De airco wordt ook niet over gerept, die zat erin toch werkend en al?
nee kerel .. voorbereidingen wel rest moest nog . :thumbup: