Log in

View Full Version : Brandstofpomp relais

Marcski
13-03-2005, 17:47
Bij een K-jetronic motor, welk relais is ook al weer van de brandstofpomp?

Marcski
13-03-2005, 21:49
Tis voor een maatje van me, waarbij hetvolgende zich voordoet:

Bij contact aan zet de opvoerpomp het systeem niet op druk.
De vorige eigenaar van de auto heeft een draad vanaf het contact doorverbonden met zekering nr. 5, zodat de pomp blijft lopen als je het contact aanzet, maar normaliter zou deze pomp maar een paar seconden moeten draaien (korte zoem).

nu heb ik die draad verwijderd, en krijg je dat op druk zetten dus niet meer. Motor start wel gewoon overigens.
Het gaat om een GX motor, 1.8 8v K-Jetronic, 90pk

oergolf
14-03-2005, 17:08
voor een golf tot 7/89 hoort het brandstofpomp relais te zitten op plek 2. Dit is de 2e plek vanaf links op de bovenste rij. Dit kan een blauwe relais zijn met nr 67 of nummer 80

Fred
14-03-2005, 17:29
Tis voor een maatje van me, waarbij hetvolgende zich voordoet:

Bij contact aan zet de opvoerpomp het systeem niet op druk.
De vorige eigenaar van de auto heeft een draad vanaf het contact doorverbonden met zekering nr. 5, zodat de pomp blijft lopen als je het contact aanzet, maar normaliter zou deze pomp maar een paar seconden moeten draaien (korte zoem).

nu heb ik die draad verwijderd, en krijg je dat op druk zetten dus niet meer. Motor start wel gewoon overigens.
Het gaat om een GX motor, 1.8 8v K-Jetronic, 90pk

Is het relais daarbij verwijderd?? Dit doet men wel vaker namelijk als het relais defect is.....

Marcski
14-03-2005, 17:30
dat wist ik dus niet, omdat ik de plek niet uit mijn hoofd wist, Fred.
Ik ga zo ff kijken of hij op zijn plek zit, tnx!

Fred
14-03-2005, 17:34
dat wist ik dus niet, omdat ik de plek niet uit mijn hoofd wist, Fred.
Ik ga zo ff kijken of hij op zijn plek zit, tnx!

Tis inderdaad de 2e van links, op de tweede rij van onder gerekend, er kan bij sommige uitvoeringen nog een extra rij relais boven zitten