PDA

View Full Version : VW Golf mk2 VWM GpA TFSI DSG trackday-car rebuild thread


Herm Schreurs
05-07-2011, 11:36
Op veler verzoek zal ik hier een build-thread aanmaken van de Vw Golf mk2 die ik opnieuw heb opgebouwd.
Het was een originele 1986 VWMotorsport GpA mk2 16V auto, gebruikt voor rally-cross de afelopen 19 jaar. de laatste 6 jaar heeft hij stil gestaan en kon heel goed een opknapbeurt gebruiken.

Om te beginnen wil ik iedereen die heeft meegeholpen aan de bouw van dit project heel erg bedanken! Ik ga geen namen noemen maar jongens: Bedankt!

Het begon bij het ophalen van de auto van zijn stallingsplaats de laatse 6 jaar, helaas buiten dus er groeide al het een en ander de auto in...

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020492.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020493.JPG

Rest following soon!

sanderz
05-07-2011, 12:05
ben heel erg benieuwd!!

Mac-Mikus
05-07-2011, 12:24
Heel netjes Herm, maak wel even die ene foto wat kleiner aub kijtk een beetje lastig. :D
Ben benieuwd naar je collectie aankomend weekend, maar moet Nol niet zijn golf ook even wit kladderen. :thumbup:

Nick_J
05-07-2011, 12:26
Knap staaltje werk Herm!! :thumbup: heeft ook een paar mooie getallen behaald bij Jeroen.
We spreken ons Zaterdag.

skywalker38
05-07-2011, 13:34
Heel erg mooi project ik heb hem al een tijdje op je website gevolgd,geweldig al die motorsport racers :thumbup:

Herm Schreurs
05-07-2011, 14:14
Thanks!

@Nick: de corrado zal er zeker blinkend bijstaan! ;-)
Bedankt nog voor de perfecte polijstbeurt!

skywalker38
05-07-2011, 16:03
De deuren van deze golf zijn toch ook van polyester?
Dit i.v.m het strak maken van mijn deuren,zo ja was dit erg veel werk?

JarnoVWPolo6N
05-07-2011, 16:58
Zeer mooie wagen, met een mooi resultaat in de grafiek!

Richard
05-07-2011, 17:08
prachtig Herm

René
05-07-2011, 17:09
Mooi Herm....heel mooi, dikke prorno!

knedel16vweber
05-07-2011, 17:43
lekker hoor! kom zondag wel ef buurte!

Herm Schreurs
05-07-2011, 20:59
De deuren van deze golf zijn toch ook van polyester?
Dit i.v.m het strak maken van mijn deuren,zo ja was dit erg veel werk?

Yep de deuren, schermen, motorkap en achterklep zijn van polyester en om dit strak te krijgen is mega veel werk. Ze zitten goed in de lak, superstrak hoeft toch niet?

Pewi Vwteam
05-07-2011, 21:48
mooi werk weer herm, we hebben afgelopen weekend ook een kale g60 kas gekocht met een volledig gelaste rolkooi :D ook wit teminste onder de kap al wel. hier gaan we rustig aan mee opbouwen, word ook een racer!

skywalker38
06-07-2011, 06:34
mooi werk weer herm, we hebben afgelopen weekend ook een kale g60 kas gekocht met een volledig gelaste rolkooi :D ook wit teminste onder de kap al wel. hier gaan we rustig aan mee opbouwen, word ook een racer!
Laat die recers maar komen :thumbup:

René
06-07-2011, 07:00
https://dl.dropbox.com/u/33433899/Golf%20mk2%20TFSI%20DSG/Photo%2030-06-11%2011%2003%2055%20(3).jpeg

:thumbup:

PimVW
06-07-2011, 08:38
Mooi speelgoed :)! Ik kom de 27e ff kyken op circuit Zolder :thumbup:

Herm Schreurs
06-07-2011, 15:09
Story to come...

skywalker38
06-07-2011, 16:49
Ziet er goed uit was het lastig om de pedalshifters aan het werk te krijgen,of viel het wel mee?

De Pul
06-07-2011, 16:55
netjes herm,ziet er goed uit!

B-ram
06-07-2011, 16:57
vette shit hoor! Zou alleen wel een G60 lip eronder knallen! Dan is ie echt heel vet!!

vdWal.
06-07-2011, 18:47
ziet er allemaal heel goed uit man :cool: gaaf project

Pewi Vwteam
06-07-2011, 22:22
@ skywalker dit komt zeker goed denk iets met 20 klepjes :D nu weer ontopic

jettaracing
06-07-2011, 23:00
Heel gaaf project ! goeie kleur ook :thumbup:
Blijf altijd een fan van die compomotive's :cool:

Herm Schreurs
07-07-2011, 09:26
:-)

Heb ik gepast maar komt te laag uit ivm de curbs...
Alleen de voorste randen zijn uit noodzaak G60 ivm brede sporing.

skywalker38
07-07-2011, 20:17
Herm die aerocatch sluitingen op de motorkap passen die ook op de achterklep?
Ik had n.l een setje voor de motorkap en achterklep aangeschaft maar zie bij jou op de achterklep een ander model

De Pul
07-07-2011, 21:20
mooi werk weer herm, we hebben afgelopen weekend ook een kale g60 kas gekocht met een volledig gelaste rolkooi :D ook wit teminste onder de kap al wel. hier gaan we rustig aan mee opbouwen, word ook een racer!
heb jij die kas die bij arie stond gekocht stefan?;)

Herm Schreurs
08-07-2011, 15:08
Herm die aerocatch sluitingen op de motorkap passen die ook op de achterklep?
Ik had n.l een setje voor de motorkap en achterklep aangeschaft maar zie bij jou op de achterklep een ander model

Nee, die passen niet in de stijlen van de achterklep, wel zouden die in het vlakke gedeelte passen maar dan moet je er wat op gaan passend maken ivm desluit-beweging van de achterklep.

En jullie hebben gelijk!
Laat de racers maar komen. We hebben nog veel deelnemers nodig voor de Volksforum Nürburgring meeting 2011 in september!!

Gezellig!

skywalker38
09-07-2011, 13:20
Herm hoe heb jij het gedaan met de pedalshifters op het stuur?

Herm Schreurs
14-01-2012, 08:44
Heel erg mooi project ik heb hem al een tijdje op je website gevolgd,geweldig al die motorsport racers :thumbup:

:-)

Ik zal hier ook eens een hele build-thread van maken..

Ruud
14-01-2012, 09:30
:-)

Ik zal hier ook eens een hele build-thread van maken..

met foto's ?

Herm Schreurs
14-01-2012, 12:58
met foto's ?

Met foto's.

Herm Schreurs
15-01-2012, 12:36
Aan het wijzigen in build thread.

vw roadwarrior
16-01-2012, 09:22
Leuk projectje Herm :thumbup:

Herm Schreurs
20-01-2012, 12:49
Thanks! Was toch een 2-jarig "projectje"...
:D

René
20-01-2012, 15:14
2 jaar? Dat is toch niet lang? ;)

Herm Schreurs
20-01-2012, 17:49
;)

Herm Schreurs
06-02-2012, 22:14
Ook van dit project maar eens de gehele fotoreportage nagelopen.
Het is begonnen in de zomer van 2009:
Zie foto's in beginpost..

Het is dus een VWMotorsport Golf mk2 Gp.A 16V uit 1987 die van een aantal bekende rally-rijders is geweest waaronder Hans Weijs. De huidige eigenaar heeft hem ongeveer in 1989 gekocht en voornamelijk rally-sprint mee gereden. Korte proeven, verhard en onverhard met verschillende set-ups.

Na het ophalen ben ik begonnen met de inventarisatie van de gehele auto en hebben we een plan opgesteld. De bedoeling was dat er een TFSI uit een Audi TTS in kwam met een DSG (2WD).

Eerst maar eens beginnen met de demontage:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020504.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020509.JPG

Er zat een Conti-Tank in het binnenruim met een alu afdekking.
De beide benzinepompen zitten onder de auto in een alu tankje van MATTER gemonteerd zodat er altijd benzine bij de pompen komt, een erg slimme oplossing!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020511.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020517.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020519.JPG

Het interieur was, zoals we gewend zijn uit de motorsport erg basic en alleen functionele benodigdheden waren aanwezig.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020522.JPG

De motor is een speciaal opgebouwde KR die op twee manieren kon worden geconfigureerd.
1:
Met ABF inlaatspruitstuk en electronische inspuiting/ontsteking van TEC (het eerste programmeerbare regelapparaat van KMS) Deze set-up werd gebruikt tijdens de proeven en andere wedstrijden.
2:
KR inlaatspruitstuk met luchtweger en originele inspuiting/ontsteking voor de APK ieder jaar.
Deze manieren zijn bij iedereen wel bekend :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020523.JPG

De motor had ongver 200 PK en 225Nm met de prog ECU, Schrick nokkenassen en mechanische kop.
De kanalen en de kleppen waren deftig aangepakt.
Zuigers waren Mahle met hogere compressie en de drijfstangen waren origineel KR. Liter inhoud van de cylinders weet ik niet meer.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020709.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020714.JPG

De onderzijde van de auto
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020532.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020533.JPG

Remmen en koeling
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020549.JPG

Schermen en front eraf, radiateur en oliekoeler komen tevoorschijn.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020554.JPG

Hij werd al snel kaler en kaler. De meeste delen als zijschermen, motorkap en plaatdelen konden meteen naar het oud ijzer. Kaaf rot.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020570.JPG

De motor en bak eruit. De VWMotorsport motorophanging is hier goed te zien.
Aan de bakzijde zitten twee montagepunten omdat deze Golf van 020 bak is omgebouwd naar een 02A bak en daarmee ook een andere ophanging kreeg.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020580_430239.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020595.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020607.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020626.JPG

De bak was een G60 02A behuizing met Drenth internals (dog-box) en een VWMotorsport platensper. De exacte overbrengingen weet ik niet meer maar met de 15" wielen was de top in de 5e versnelling 150km/h bij 8500 rpm.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020590_876745.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020662.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020664.JPG

Het subframe was ook nog het originele van VWMotorsport maar was niet meer bruikbaar omdat het op 3 plaatsen aan het inscheuren was!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020676_179067.JPG

De gehele carosserie was kaal gemaakt en kon in de omrolkooi gemonteerd worden om aan de Ultimate Make-over te beginnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020630.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020633.JPG

Meteen begonnen met het weghalen van overtollig plaatmateriaal
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020675.JPG

En het herstellen van zwakke plekken in het plaatwerk.
Door het zandstralen van de gravel-proeven was het plaatwerk op diverse plekken zo dun geworden dat je erdoorheen kon kijken :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020648.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020669.JPG

Wordt vervolgd!

René
06-02-2012, 22:27
Hele fijne foto`s met info Herm!!

Herm Schreurs
06-02-2012, 22:29
Hele fijne foto`s met info Herm!!

Thanks!

Met de build zitten we inmiddels oktober 2009 en de carrosserie is naar de straler om ontdaan te worden van alle roest en overtollige lak.

Jetta-GTI-16v
06-02-2012, 22:34
Ook deze blijf ik volgen
Altijd super om een racer tot leve te zien komen :thumbup:

René
06-02-2012, 22:39
Mooi onderschrift heb je trouwens, Herm :D

vdWal.
06-02-2012, 22:41
heerlijk project! :cool:

Herm Schreurs
06-02-2012, 22:42
@René:
:D Bedankt voor de inspiratie hè? :D

@Jetta:
Ik zie dat je uit Nuth komt, ben ik erg vaak geweest de laatste maanden, vanmiddag nog. Industrieterrein bij Macro.

Jetta-GTI-16v
06-02-2012, 22:49
Ik zat vandaag op school ( ook op dat zelfde industrierrein ) ATTC zegt je mischien iets ?

Herm Schreurs
06-02-2012, 22:59
Ik zat vandaag op school ( ook op dat zelfde industrierrein ) ATTC zegt je mischien iets ?

Nee helaas, kom uit Venlo en ben met en groot project bezig met een bedrijf uit Nuth.

Jetta-GTI-16v
06-02-2012, 23:03
Waar kom jij dan daar op dat industrieterrein ?

Herm Schreurs
06-02-2012, 23:13
De carrosierie terug van de straler, en ging ivm een ander project eerst naar een andere locatie voor wat herstelwerkzaamheden aan de onderzijde.
Nieuwe stukken in de bodem gemaakt.
Ook is de carosserie bij de RDW geweest om het nummer te wijzigen ivm de rolkooi. Het schutbord is wel terug geplaats onder toezicht van de RDW.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020756.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020773.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020774.JPG

Toen weer naar mij terug omdat er weer plaats was.
Ondertussen een hele lading Choom molybdeen staal binnen om de rolkooi uit te breiden, ook plaatmateriaal en lasdraad is van deze kwaliteit.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020791.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020796.JPG

Andere stukken aan de chassisbalken gezet ter versteviging waar de motorophangingen hebben gezeten. Plaatwerk verder gelast.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020797.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020798.JPG

Uitbreiding rolkooi
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020799.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020800.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020802.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020803.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020805.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020842.JPG

En nog meer plaatwerk verwijderd en meteen netter afgewerkt.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020831.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020832.JPG

Doorvoerplaatje gemaakt ter versteviging. Benzine toevoer en retour evenals de remleiding voor de achteras.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020835.JPG

Aan de voorzijde wordt vast het nodige paswerk verricht voor de montage van de nieuwe motorsteunen op de chassisbalken.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020838.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020839.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020839.JPG

Ook binnenin zal nog het nodige moeten worden aangepast om de schakeltoren te kunnen huisvesten.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020845.JPG

Het is nu december 2009

Herm Schreurs
06-02-2012, 23:14
Waar kom jij dan daar op dat industrieterrein ?

Equi Expo standbouwbedrijf.

Jetta-GTI-16v
07-02-2012, 07:37
Ohw daar :)
dat ligt niet ver van de school waar ik zit af

Ziet er weer goed uit :thumbup:

Chriskee.
07-02-2012, 12:48
Ziet er goed uit Herm! :thumbup:

Herm Schreurs
07-02-2012, 19:05
Ziet er goed uit Herm! :thumbup:

Dank u,
Nieuwe posts komen eraan!

golf2 2.016v
07-02-2012, 19:37
gaaf projeckt ook herm :thumbup: , vroeg me af of het slim is dit kruis naar het midden van een pijp te brengen .
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020800.JPG

Herm Schreurs
08-02-2012, 12:26
Thanks!

Tja, was een overweging met de eigenaar destijds.
Wilde achter tussen de poten graag een versteviging en een kruis ertussen ging niet, dus toen zo besloten, het wiebertje-effect is zo opgeheven.

Herm Schreurs
08-02-2012, 12:50
Het techniekpakket compleet opgehaald, een CDLA motor uit een Audi TTS met 18.900km op de teller (testwagen). Een 2,0L 16V TFSI met 273PK met een 4WD DSG bak.
Deze is omgeruild met een ander lopend project voor een 2WD DSG bak (KPV) uit een Golf mk5 GTi 30 jahre edition omdat het een FWD moet worden.

Een eerst passing:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020852_905257.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020854.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020868.JPG

Er moest het een en ander gewijzigd worden aan de chassisbalken
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020857_207803.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020858_905797.JPG

Balken van de 16V van binnen nog verstevigd
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020926.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020928.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020929.JPG

Montagepunten bepalen en na veel testen, motor erin en eruit, vastzetten
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020930.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020932.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020933.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020939.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020940_860349.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020943.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020957.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020959_183435.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020959_183435.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020961.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020975_186441.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020976.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020980.JPG

Een het uiteindelijke resultaat met de motor op de motorsteunen op de chassisbalken. Nog plaats moeten maken voor een deel van de turbo en de dikke versnellingsbak
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020995.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020997.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020999_439569.JPG

De delen van het remsysteem binnengekregen.
Balance-bar met 2 hoofdremcylinders en de remklauwen met de schijven.
6-pots klauwen met 330x32mm 2-delige schijven
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020925.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020922.JPG

Joentje
08-02-2012, 16:13
Mooi project Herm! Mag ik vragen wat dat voor merk balance-bar is? En waar verkrijgbaar?

Herm Schreurs
08-02-2012, 17:44
Mooi project Herm! Mag ik vragen wat dat voor merk balance-bar is? En waar verkrijgbaar?

Compbrake.co.uk

Bestellen kan via hun of via www.rally-design.co.uk

Hebben beide leuk spul!

Spijky
08-02-2012, 19:02
Dat ziet er goed uit Herm, met die motor.
Dat is heel wat anders dan de oude configuratie waarmee ik met Frank samen door steyl ben gestuiterd.

Heb je het geld al goed besteed van de remklauwen?
Ik heb ze nog steeds in de tas in de Volvo liggen :D

Gr. Rob

Elco
08-02-2012, 19:14
prachtig. mooi laswerk ook, superprojecten heb je!

Shon
08-02-2012, 19:17
:wow: Machtig!

Dit ga ik zeker volgen, blijft zo maar doorposten :thumbup:

golf2 2.016v
08-02-2012, 20:40
Thanks!

Tja, was een overweging met de eigenaar destijds.
Wilde achter tussen de poten graag een versteviging en een kruis ertussen ging niet, dus toen zo besloten, het wiebertje-effect is zo opgeheven.

ok duidelijk . mischien nog een x verder naar voren dan.
ziet er wel weer gelikt uit die motor steunen zo .

ik ga ook de mk4 steunen monteren wil alleen nog ff kijken om aldat rubber te laten vervallen wat er tussen zit .
heb nu ook de mk3 steunen zelf gemaakt en dan met de draagarm rubbers .
motor staat echt als een huis in de auto .
bij die zwarte dan . :thumbup:

Herm Schreurs
08-02-2012, 21:00
Thanks heren!

Als ik eerlijk mag zeggen zou ik de steunen AAN de chassisbalken houden als ze je goed bevallen.
Nog wel wat beweging met de mk4 steunen.
Die van de TTS zijn wel wat stugger maar alsnog...

Kunt er ook wel weer de VibraTechnics steunen op monteren maar dan kost het dubbel geld en is dubbel werk.

Herm Schreurs
08-02-2012, 21:19
Dat ziet er goed uit Herm, met die motor.
Dat is heel wat anders dan de oude configuratie waarmee ik met Frank samen door steyl ben gestuiterd.

Heb je het geld al goed besteed van de remklauwen?
Ik heb ze nog steeds in de tas in de Volvo liggen :D

Gr. Rob

Geld zit in de spaarpot voor.....

- turbo
- ecu
- uitlaat
- bak
- kabelboom
- intercooler
- radiateur
- oliekoeler
- inlaatspruituk met itb's
- injectoren
- slangen
etc

Uhmmmm, nog meer sponsoren in de zaal :eek: ?

golf2 2.016v
08-02-2012, 21:39
Geld zit in de spaarpot voor.....

- turbo
- ecu
- uitlaat
- bak
- kabelboom
- intercooler
- radiateur
- oliekoeler
- inlaatspruituk met itb's
- injectoren
- slangen
etc

Uhmmmm, nog meer sponsoren in de zaal :eek: ?

jij bent ook goed bezig hoor .moet toch een x een dag komen dat we met ze alle op het circuit rond gillen toch .
kan dat gevoel van gebrek aan sponsers .loop lekker op als je alles bij elkaar opteld . :screwy:

Herm Schreurs
08-02-2012, 21:45
Het is tijd om de stoelen te passen.
De keuze is op Cobra gevallen. Een hele fijne stoel met een supermooie afwerking!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020988.JPG

De stoelen worden op verzoek op verstelbare rails "vast" in de auto gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020984.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020985.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020986.JPG

En zo zien ze er samen uit
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030006.JPG

Ook de helmbak krijgt zijn eigen plaatsje
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030019.JPG

Voor boodschappen geen plaats meer
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030024.JPG

Het nieuwe plaatwerk passen. Alles wat maar kan is GFK.
Thanks Wilco!!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030030.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030003.JPG

Ook de DSG schakelpook moet gepast worden en zal worden ingebouwd evenals de brandblusser en het e-gaspedaal. De koppelingspedaal vervalt uiteraard.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030012.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030027.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030046.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030048.JPG

Plaatwerk op maat gemaakt met pasbussen voor de montage van onderuit
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030051.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030053.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030054.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030055.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030057.JPG

Alles hechten voor de passing
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030060.JPG

En aflassen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030065.JPG

verhoging voor de hydraulische handrem en remdrukregelaar
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030075.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030077.JPG

Uitbreiding rolkooi in plafond
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030073.JPG

Passen met dashboard ivm de nog te plaatsen dwars-versteviging
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030078.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030082.JPG

De stuurkolom komt niet uit met de nieuwe dwarsbuis
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030083.JPG

Dus de oude steun eruit en aan de dwarsbuis de nieuwe bevestiging maken, ook om een wat lagere stuurpositie te krijgen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030084.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030090.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030091.JPG

Nadat de motor definitief zijn plaats gekregen heeft kan de laatste versteviging van de voorpoten afgewerkt worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030096.JPG

Evenals de geplande carrosseriedoorvoeren, verstevigd dmv een carrosseriering.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030108.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030109.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030106.JPG

De nieuwe UniBall stuurkogels
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030104.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030103.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030100.JPG

Steuntjes voor....
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030110.JPG

de hoofdschakelaar voor de accuspanning
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030111.JPG

De montagesteuntjes voor het dash en de afwerking van de nieuwe tunnen aan de voorzijde.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030114.JPG

Het is nu ondertussen maart 2010.

VWStatic
08-02-2012, 22:09
dat ziet er wel heel erg dik uit

Herm Schreurs
08-02-2012, 22:14
Oude achteras gemonteerd met ophanging om de nieuwe wielen passend te maken. Compomotive 8x17 ET10 5x100 met slicks rondom
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030116.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030118.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030119.JPG

Er moest heel was getimmerd, geslepen en gelast worden om de wielen er helemaal onder te krijgen met voldoende speling om een goede veerweg te garanderen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030121.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030128.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030131.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030134.JPG

En als het hele wiel eronder past nog een mooi randje eraan gemaakt.
Stap1:
Men begint met het afknippen van een strookje staal
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030142.JPG

Stap 2:
Klop er aan een zijde net zoveel deukjes in dat je een mooie boog krijgt die helemaal aansluit aan je wielkas.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030143.JPG

Stap 3:
Hecht deze rondom vast om een mooie rechte rand te krijgen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030148.JPG

Stap 4:
Aflassen stukje bij beetje om niet teveel hitte in het materiaal te krijgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030149.JPG

Stap 5:
Afslijpen overtollige lasnaad.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030150.JPG

Stap 6:
Bewonder je eindresultaat en passen maar!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030151.JPG

Die heeft nu plaats genoeg, ook volledig ingeveerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030152.JPG

Het klaarmaken voor de spuiterij komt in zicht.
Nu nog alle GFK delen passend maken en zorgen dat er overal steuntjes en montagepunten zijn aangebracht
Deuren
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030239.JPG

Achterklep met de sluitingen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030240.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030241.JPG

Motorkap met de verzonken sluitingen.
Omdat het glasvezel is heb ik deze punten aan de binnenzijde verstevigd dmv een dunne plaat aluminium. Het begint al aardig weer een Golf te lijken nu.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030243.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030246.JPG

De montagepunten aan het front aangebracht
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030248.JPG

Steun voor het koelwaterreservoir
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030136.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030138.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030139.JPG

Nu kon alles weer gedemonteerd worden
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030249.JPG

Op naar de spuiter!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030250.JPG

Herm Schreurs
08-02-2012, 22:17
En zo kwam hij weer terug:
COMPOMOTIVE WIT
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030435.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030437.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030438.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030440.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1030441.JPG

We spreken nu Juni 2010

René
08-02-2012, 23:20
oehhhhhhh!!!

de clown
08-02-2012, 23:42
Machtig!!..vond je Corrado al mooi, maar deze word er ook weer 1 om je vingers af te likken

Gijs
09-02-2012, 00:05
Heerlijk project! Van de week eens op m'n gemak doorlezen! :thumbup:

1.8T
09-02-2012, 08:38
Wat een mooi project! Ben benieuwd naar het eindresultaat maar dit ziet er veelbelovend uit! Succes!

The Skinnmeister
09-02-2012, 19:30
Echt een mooie bak zeg :thumbup: Heb zelf de afgelopen 2 jaar met een G60 rally gereden (oude van Jelte de Boef). Die van jou ziet er netjes uit.

golf2 2.016v
09-02-2012, 20:27
ziet er echt geweldig uit allemaal .
zeker die velgen ook staat hem echt mooi :thumbup:
blijf je wel volgen hoor . en komen elkaar vast wel een x tegen op ut circuit :D

Herm Schreurs
09-02-2012, 20:49
Thanks!

Eindresultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
360PK met 460Nm met originele motor.
Ligt super op de weg en de sper in de DSG werkt fijn!
Is echt een bommetje geworden.

Updates volgen!

BeetleGrandDad
10-02-2012, 06:18
Thanks!

Eindresultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
360PK met 460Nm met originele motor.
Ligt super op de weg en de sper in de DSG werkt fijn!
Is echt een bommetje geworden.

Updates volgen!

Dat is weer het voordeel als je het Topic later maakt. ;)

Super projekt !!!!!!!

Herm Schreurs
11-02-2012, 12:52
Zo,
De opbouw kan beginnen:
Kabelboom, er zat een oud type in.
Nu nieuw type kabelboom van G60 uitgeplozen en tot een minimun uitgekleed.
Leidingen, regelaars en schakeltoren kunnen erin! HOPPA

De harde Alu leidingen voor de aan- en retouleiding voor de benzine zijn van Goodridge HardLine.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0021.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0026.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0029.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0030.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0046.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0146.JPG

De tank achterin en de race-accu op de definitieve plaats
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0158.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0028.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0065.JPG

Ook in de motorruimte kan het opbouwen beginnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0024.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0037.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0050.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0149.JPG

Bumper en achterklep (GFK) met de sluitingen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0159.JPG

Motorkap (GFK) met de sluitingen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0148.JPG

Voorgeschreven is om ze andersom te monteren maar in de golf was daar geen mogelijkheid voor.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0163.JPG

Audi1981
11-02-2012, 13:15
Mooi werk Herm :thumbup:
Wat is dat voor accu? droge cellen?

martinus83
11-02-2012, 13:19
Gaaf hoor, erg interressant om te lezen allemaal :)

Herm Schreurs
11-02-2012, 13:21
Bedankt,

Mooi werk Herm :thumbup:
Wat is dat voor accu? droge cellen?

Yep,

Merk: Varley
Type: RedTop 30

Zijn er in zeer veel verschillende maten en vermogens.
Is idd een droge accu en kan in alle posities gemonteerd worden. En zijn echt sterk, starten lopen geen enkel probleem, ook met ventilatoren aan.

vw roadwarrior
11-02-2012, 18:19
Hoelang is zo'n ding houdbaar Herm?
Kan die een winter op een auto blijven met een druppellader.
Werd een accu/druppellader uberhaubt wel op zo'n accu?

JeeWee
11-02-2012, 21:06
wow, gaaf project! Aardig lasdraad door gegaan, maar ziet er super uit, respect!

De Konjel
11-02-2012, 22:06
Leuk project :thumbup:

Bart

Herm Schreurs
12-02-2012, 00:52
Hoelang is zo'n ding houdbaar Herm?
Kan die een winter op een auto blijven met een druppellader.
Werd een accu/druppellader uberhaubt wel op zo'n accu?

Gewoon een CTEK lader kopen, kan er aan blijven hangen voor onderhoud tijdens stalling maar je kunt hem ook loskoppelen en opnieuw laden voor je hem uit de stalling haalt.

Herm Schreurs
12-02-2012, 00:53
Leuk project :thumbup:

Bart

wow, gaaf project! Aardig lasdraad door gegaan, maar ziet er super uit, respect!

Thanks, leuke berichten!

VWStatic
12-02-2012, 09:22
Gaaf,gaaf,wow,wow en nog eens wow

wat een gaaf project
ik kan stiekem spieken want ben zelf met een jetta mk2 bezig
en weet niet hoe ik bepaalde dingen wil aanpakken

succes kerel hou je in de gaten

Herm Schreurs
12-02-2012, 10:49
Gaaf,gaaf,wow,wow en nog eens wow

wat een gaaf project
ik kan stiekem spieken want ben zelf met een jetta mk2 bezig
en weet niet hoe ik bepaalde dingen wil aanpakken

succes kerel hou je in de gaten
Thanks!

Laat maar weten als je vragen hebt!

Herm Schreurs
12-02-2012, 19:46
Inbouwen Golf mk3 klokkenset.
Even gezocht voor een laat type ABF ivm 7500rpm en 260km/h (op de foto is er nog een oud type)
Dit omdat de toeren en km/h signalen nu vanuit de computer-CAN interface af gaan komen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0172.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0179.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0185.JPG

Omdat de motor nu netjes op zijn plaats hangt en het tijd werd dat het subframe eronder komt kon ik de koppelsteun gaan maken.
Het subframe dat eronder zat van VWMoorsport was op 3 plaatsen aan het scheuren omdat de koppelsteun in het midden aan het subframe trok. Dit moest dus ook steviger worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0274.JPG

Een originele TTS koppelsteun besteld en aan het modificeren geslagen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0266.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0269.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0273_914220.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0271_408875.JPG

Het resultaat:
Subframe met verstevigde aansluiting voor de koppelsteun en ook de montagepunten van de draagarmen zijn verstevigd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0275_188099.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0280_232342.JPG

De alu voorste dwarsbalk van VWMotorsport (MATTER) paste niet meer ivm de dikkere oliefiltersteun en vooral de dikke Mechatronica van de DSG bak.
Een custom dwarsbalk was nodig om voor de juiste stevigheid aan de voorzijde te zorgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0284.JPG

De kleppendeksel van de AUdi TTS heeft een hoge afdekkap en dus is de olie-vuldop ook flink hoog.
Dit gaat bij de mk2 niet passen met de motorkap en dus ben ik gaan zoeken naar een ander model hiervoor.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0214_492905.JPG

De beste keuze bleek die van een BWE TFSI uit een Audi A4 quattro(2008)
Omdat in de A4 de motor in de lange weg zit ingebouwd zit ook de oliedop in de ander richting op de kleppendeksel. Maar het past 1 op 1!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0203.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0330.JPG

Het is ondertussen september 2010 en de gelaste delen kunnen worden gestraald en gepoedercoat.
- Achteras
- Subframe
- Draagarmen
- Dwarsbalk
- Stabilisatoren

In de tussentijd kan ik beginnen aan de bekabeling van de motor, de originele ECU zal worden gebruikt met het E-gaspedaal omdat JD dit zeer mooi kan herprogrammeren icm de juiste afstelling van den DSG bak. Het mooie hiervan is de communicatie van motor en bak over de CAN bus.

Herm Schreurs
12-02-2012, 20:19
Kabelboom-tijd!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0214_492905.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0314.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0315.JPG

Ook de buizen en slangen van de laadlucht en koeling hadden heel wat puzzel-en uitzoekwerk nodig. Want niks past!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0320.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0324.JPG

Het begint er aardig op te lijken. Het is een hoop werk om de juiste bedrading op de juiste schakelfuncties te laten reageren en om de juiste sensor-info binnen te krijgen op de juiste ingangen van de ECU.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0329.JPG

Hierover zal nog meer volgen.

Dan zijn de gepoedercoate delen terug:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0326.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0328.JPG

Het subframe met de draagarmen in opbouw
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0331_980746.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0342_569457.JPG

Onbekrachtigd stuurhuis met QUAIFE korte overbrenging intern, UniBall stuurkogels, fuseestukken G60 met de Pasat VR6 '91 5/100 naven (dus geen PLUS fahrwerk)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0343_387712.JPG

De H&R 28mm stabilisator en de UniBall draagarm-lagers zitten mooi op hun definitieve plaats
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0345.JPG

Ook de achteras kan afgewerkt worden. De astappen kunnen er met een lichte modificatie op gemonteerd worden om een mooi negatief Cambre te krijgen.
Ook hier weer de 25mm H&R stabilisator EN de VWMotorsport staaf in de achteras. En de UniBall verbinding tussen de as en de carrosserie.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0333.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0335.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0336.JPG

Achterop de schijven van de Golf 3 VR6 om naar 5/100 te gaan..
Klaar!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0341.JPG

De Golf kan op de wielen staan!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0346.JPG

Dit is alleen om te passen, het afwerken zal nog heel wat tijd in beslag nemen.
De zijschermen zijn ook GFK, maar ook zijn een paar mooie G60 randen niet verkeerd :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0350.JPG

Dokter D
12-02-2012, 20:19
Erg mooi project! Respect!

vdWal.
12-02-2012, 20:51
heel gaaf! :cool:

Herm Schreurs
12-02-2012, 21:06
Erg mooi project! Respect!
heel gaaf! :cool:
thanks!

René
12-02-2012, 22:36
Die banden gaan er hopelijk wel af voordat hij gaat rijden? Lijken wel slicks! ;)

Audi1981
12-02-2012, 22:45
Die banden gaan er hopelijk wel af voordat hij gaat rijden? Lijken wel slicks! ;)

Ik geloof niet dat deze auto veel op de openbare weg gaat rijden :thumbup:

Herm Schreurs
12-02-2012, 22:57
Ik geloof niet dat deze auto veel op de openbare weg gaat rijden :thumbup:

@René en Audi1981:
Zelfde maat andere velgen nog met semi's voor op de weg, APK en trackdays.

Herm Schreurs
13-02-2012, 19:28
Verder met de opbouw:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0351.JPG

Nu hij op de wielen staat kan hij beter op de oprijbrug om overal goed bi te kunnen, de Glasvezel (GFK) deuren kunnen erin met de macrolon ramen.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0427.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0428.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0494.JPG

En Ja.... d bumper zit nog los :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0507.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0603.JPG

Shon
13-02-2012, 19:44
weer een mooie update ! Wat een puzzelwerk ook.

Herm Schreurs
13-02-2012, 19:46
weer een mooie update ! Wat een puzzelwerk ook.
Thanks!

Herm Schreurs
13-02-2012, 20:05
De motorruimte
Benzineleidingen aanvoer, en via de drukregelaar weer retour.
De Hogedrukpomp van de TFSI heeft een constante druk van ongeveer 6 bar nodig.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0404.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0468.JPG

Remcylinders afmonteren met de Goodridge leidingen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0406.JPG

Herm Schreurs
13-02-2012, 20:23
Ook onder de auto begint het goed op te schieten.
De achteras met de stabilisatoren. De goodridge remleiding naar achteren wordt op de as gescheiden naar links en rechts.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0510.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0462.JPG

De twee KR pompen die in de aluminium onderbak gemonteerd zitten. Dit bakje zit onderaan de ContiTank gemonteerd en is origineel VWMotorsport (MATTER). Hierdoor krijgen de pompen altijd benzine (voor zolang die erin zit)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0508.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0460.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0464.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0463.JPG

Van achteren gaan we naar de voorzijde
Hier zijn de remmen ondertussen gemonteerd en aangesloten.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0619.JPG

De aandijfassen zijn een combinatie van de originele TTS aandrijassen (voor de binnenste homokineten) en VR6 assen (voor de buitenste homokineten met de asstompjes)
Hiervan heb ik de juiste lengte uitgemeten waarna Wilco de twee assen mooi met elkaar heeft weten te versmelten. Top werk geleverd want ze zijn nog steeds heel :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0618.JPG

De schroefset is nog steeds de "oude" Proflex set die op de golf zat. Indien de auto zijn eigenlijke gewicht heeft zal hij naar Intrax gaan om een schroefset op maat te ontvangen met de daarbij behorende custom Topmounts van Intrax.

Het interieur begint er ook al flink op te lijken
De handrem met de leidingen is klaar
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0511.JPG

De gordels kunnen terug
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0516.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0517.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0520.JPG

YEAH!!

LRR
13-02-2012, 20:27
Wederom een diepe buiging voor het vakwerk !!!!

Herm Schreurs
13-02-2012, 20:37
Koelslangen-puzzel met alle soorten bochtjes en koppelingen die maar leverbaar zijn uit het VAG assortiment :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0607.JPG

De rallye-intercooler moest eraan geloven!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0604.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0617.JPG

Voor het transport van het koelwater vanaf de radiateur naar de waterpomp kon ik mooi een stalen buis van de G60 passend maken, uiteraard ook origineel nieuw VAG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0625.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0627.JPG

En op maat, afgelast en gespoten in mooi satijn zwart
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0628.JPG

Om plaats te besparen is de hulppomp verplaatst en de verbindingsbuis aangepast met een steuntje zo dicht mogelijk tegen het blok aan.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0630.JPG

Through the peek-hole:
De intercooler verder ontdaan van zijn inlaat. Door plaatsgebrek an de andere zijde door de DSG bak gaat de luchtstroom door de intercooler helemaal veranderen.
De zijde waar normaal de lucht eruitkomt richting de motor gaat nu dicht en aan de andere zijde zal een in- en uitlaat gemaakt worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0631.JPG

Het is nu ongeveer begin 2011

Herm Schreurs
13-02-2012, 20:37
Wederom een diepe buiging voor het vakwerk !!!!
:thumbup:

Audi1981
13-02-2012, 20:50
Prachtig Herm, wat mij verbaasd is dat die motor zo ruim tussen de balken hangt :thumbup:

vdWal.
13-02-2012, 21:50
echt een top project!

Herm Schreurs
13-02-2012, 22:12
Prachtig Herm, wat mij verbaasd is dat die motor zo ruim tussen de balken hangt :thumbup:
Heb ik ook flink plaats voor gemaakt.

echt een top project!

:-)

vw roadwarrior
14-02-2012, 08:13
Geweldige wagen Herm!

mkred
14-02-2012, 14:12
mijn respect voor deze auto.


echt petje af
succes ermee en ik zal je blijven volgen;)

Herm Schreurs
14-02-2012, 16:59
mijn respect voor deze auto.


echt petje af
succes ermee en ik zal je blijven volgen;)
Thanks!

Zal ook nog wel ff blijven posten, heb nog 50 foto's voordat we bij februari 2012 zijn :)

Dude46
14-02-2012, 20:52
holy shit, zojuist gehele project doorgelezen vanaf de 1ste letter.

Heel veel respect voor dit soort mensen die zulk werk afleveren. Echt een super project!

redbull
15-02-2012, 16:15
soww mooi project dit blijf het zeker volgen

Spijky
16-02-2012, 00:45
Herm,

waar heb jij dat subframe laten stralen en coaten?
en hoelang was je het kwijt?
En wat voor een prijskaartje moet ik daarbij in gedachten hebben?

Gr, Rob

de clown
16-02-2012, 01:56
Dit is echt gewoon vakwerk, overal ook een zeer nette oplossing voor, net alsof het zo hoort :thumbup:

Herm Schreurs
16-02-2012, 06:47
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Rob:
Doe ik even per PM ;-)

EelcoB
16-02-2012, 09:56
Dit is echt gewoon vakwerk, overal ook een zeer nette oplossing voor, net alsof het zo hoort :thumbup:

Idd, gewoon netjes en degelijk bouwen. Zijn er maar weinig die dat doen.

MipMip
16-02-2012, 11:32
Wordt dat niet een inefficiënte oplossing zo met die intercooler?
Waarom niet zoiets:

http://www.wagner-tuning.de/images/produkte/001001002-1.JPG

jeroenbryan
16-02-2012, 22:07
Super werk! :thumbup: Dit is een leuk project om te volgen.

Herm Schreurs
16-02-2012, 22:29
Wordt dat niet een inefficiënte oplossing zo met die intercooler?
Waarom niet zoiets:

http://www.wagner-tuning.de/images/produkte/001001002-1.JPG
Hard over nagedacht maar de lucht legt dezelfde weg af, gaat door evenveel intercooler oppervlak.

Rest van de foto's komt nog!

Herm Schreurs
16-02-2012, 22:47
De uitlaat:
Hiervoor heb ik alle RVS delen van het duitse merk Fox gebruikt. Zeer goed en zuiver materiaal, heel flexibel qua leveringen, ook op maat. TOP!
Vanaf de turbo met een 76mm downpipe van een TTS / Golf mk5 in delen besteld en op maat gemaakt voor de Golf mk2, met een extra montagepunt voor de Lambdasensor, iets verder dan origineel ivm de warmte net na de turbo
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm007.jpg

Na de aangepaste mk5 downpipe net onde de tunnel het beweegbare deel geplaats, dit is een zogenaamde tulp-verbinding met een dichtring ertussen
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm008_961560.jpg

De eerste demper na het flexibele gedeelte, dit alles is nog 76mm
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm001.jpg

Na de tunnel komt een op maat gemaakte 1e demper, vanaf hier is de uitlaat 70mm
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm002.jpg

Dan met 63,5 over de achteras en daar de laatste demper gemonteerd, de uitlaatbuis uiteindelijk is 63,5mm diameter.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm004.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm003.jpg

De maten (diameters) van de uitlaat zijnmet JD uitvoerig besproken en op deze manier is een goede stroming mogelijk, en zeker verderop in het systeem is de temperatuur toch al flink gedaald.

Alle gebruikte ophangrubbers zijn van Powersprint en zijn van ee speciale sterke silikone gemaakt. Werken perfect! En zijn in alle mogelijke uitvoeringen te krijgen.

MartijnCR
16-02-2012, 22:55
Die ophangrubbers voor de uitlaat smelten niet?

Herm Schreurs
16-02-2012, 23:10
Nee deze niet!

Echte rubberen En de Powerflex willen nog wel smelten maar hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Ook qua sterkte zijn ze super!

Rallye
16-02-2012, 23:22
Zo dit was een leuk topic om te lezen , super project man ! :rock:

Herm Schreurs
16-02-2012, 23:29
Zo dit was een leuk topic om te lezen , super project man ! :rock:

Thanks!
Was ook een erg leuk project om te bouwen!

Herm Schreurs
16-02-2012, 23:54
De afspraak bij Intrax was gemaakt en we moesten er hard naartoe werken om de Golf zo ver mogelijk klaar te krijgen. Zeker om zijn uiteindelijke gewicht te krijgen.

De binnenkant kan worden afgewerkt, voetplaten en een steun voor de bijrijder.
Die zal hard nodig zijn :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm005.jpg

Ook de buitenkant begint af te komen.
Uiteindelijke "begalzing" met de oo zo nodige ventilatie!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm011.jpg

De wielranden zijn opzettelijk nog niet geplaatst, er zal namelijk nog plaats gemaakt moeten worden om de brede wielen te huisvesten :)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm019.jpg

En dan is het juni 2011, hartje zomer.
Klaar om naar Intrax te gaan. Het oude span is weer compleet, net als naar de Rally's toe vroeger NICE!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm024.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm026.jpg

Herm Schreurs
17-02-2012, 10:08
In de reportage zitten we nu rond Juli 2011

BeetleGrandDad
17-02-2012, 10:23
Heeft de LT dan ook een rallyhistorie?

Herm Schreurs
17-02-2012, 11:14
Heeft de LT dan ook een rallyhistorie?

Jazeker..
Als trekpaard net als op de foto :D

René
17-02-2012, 12:28
Man man man wat een beest van een auto! Die LT er voor lijkt ook gaaf idd!

Herm Schreurs
17-02-2012, 12:32
Man man man wat een beest van een auto! Die LT er voor lijkt ook gaaf idd!
:thumbup:

Spijky
17-02-2012, 19:40
VW Bedrijfswagens rules! :thumbup:

variant110
17-02-2012, 22:10
Geweldig

BeetleGrandDad
17-02-2012, 23:34
Jazeker..
Als trekpaard net als op de foto :D

Klopt, heb nog weinig Lt's over de proeven zien komen..........

Maar wie gebruikte hem als rallytrekpaard dan? Of heb jij.......?

René
17-02-2012, 23:54
VW Motorsport:

http://i6.photobucket.com/albums/y213/jettadan/3fc1_3.jpg

http://i74.photobucket.com/albums/i273/Chris_Eyre/VW%20Motorsport/Service%20barges/870922IvoryEriksson7rk.jpg

http://auto.freenet.de/contentblob/209016/teaserImg847x565/10-golfmotorsport-08-08mpsams609370.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/9750/servicevans.jpg

Herm Schreurs
18-02-2012, 10:02
:thumbup:
Die René weet ze ook allemaal naar voren te toveren he!
Gaaf!

Update komt eraan!

BeetleGrandDad
18-02-2012, 10:33
Ja, en dan te weten dat de autosportbladen waar deze foto's in staan hiet gewoon boven liggen.... :redface:

Herm Schreurs
18-02-2012, 11:20
Terug van Intrax met de nieuwe schroefset en custom topmounts. Staat lekker negatief voor, -4gr Camber per wiel!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm039.jpg

Meteen de G60 randen laten spuiten en gemoneetrd om de brede wielen onder weg te werken.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm045.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm057.jpg

Hij begint al aardig op een golf te lijken.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm065.jpg

René
18-02-2012, 12:48
Zo die staan écht negatief! :D

gti-er
18-02-2012, 13:59
wat een projekt zeg! Dik respect voor een dikke Golf! :thumbup:

Shon
18-02-2012, 14:42
Damnn nice :D
Heb je nu je wielranden onder de verbreders moeten bijwerken?

Herm Schreurs
18-02-2012, 14:43
there is more to come!

Lars90
18-02-2012, 15:48
Wat een mooi project! Die Corrado is ook al zo mooi, en nu deze!

Mag ik vragen, waarom zoveel negatief camber voor?

Herm Schreurs
18-02-2012, 17:05
Wat een mooi project! Die Corrado is ook al zo mooi, en nu deze!

Mag ik vragen, waarom zoveel negatief camber voor?

Thanks!

Dat mag je zeker vragen.
Voor een circuit als Zolder (waar meeste gereden wordt met deze auto) is een Camber van -3 tot -4,5gr het beste volgens Intrax.
En moet zeggen dat voor de bochten ze echt gelijk hebben, zelf reed ik met -2,1 gr en dat gaat ook meer worden :D

Lars90
18-02-2012, 18:29
Ik kan er zelf helaas niet over mee praten, dus ik geloof je direct! Mijzelf leek het nogal nadelig op rechte stukken, minder grip, voor een bocht net andersom. Echter, dit zal behoorlijk wat kunnen verschillen per circuit?

Hoe dan ook, waanzinnig project, lees al een paar dagen mee, en zit met smart op de volgende update(s) te wachten!

jetta16v
18-02-2012, 18:38
heb je toevallig ook een foto van die topmount ben ook bezig om ze te plaatsen

MartijnCR
18-02-2012, 18:39
Op rechte stuk haal de je winst niet dat doen de meeste in de bochten. Dus als je beetje snel door de bochten kan en dat lukt denk ik wel met 3-4 graden negatief haal de daar je winst i.p.v top snelheid

Rallye
18-02-2012, 18:56
Ziet er weer goed uit Herm !
Ben benieuwd naar de andere plaatjes :P
Op het rechtervoorscherm mis je die lijst nog of zit die er wel inmiddels al op ?

Herm Schreurs
20-02-2012, 15:53
Ik kan er zelf helaas niet over mee praten, dus ik geloof je direct! Mijzelf leek het nogal nadelig op rechte stukken, minder grip, voor een bocht net andersom. Echter, dit zal behoorlijk wat kunnen verschillen per circuit?

Hoe dan ook, waanzinnig project, lees al een paar dagen mee, en zit met smart op de volgende update(s) te wachten!
Even geleend uit het Motorsport-Pics-topic van René (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56349):

http://img84.imageshack.us/img84/4716/mg4875.jpg
Daarom zet je de wielen negatief..
Op de foto zie je het wiel in de vol belastte bocht een POSITIEF camber krijgen, en dat wil je echt niet.. ;)

Kijk ook even goed naar de vorm van de wang van de band.
- Bovenzijde: normaal
- Contactvlak met de weg: flink vervormd, velg dicht bij het asfalt.

Dus: te platte of getrokken banden in een dergelijke bocht zal resulteren in stoeprandschade terwijl er in de verste verte geen stoeprand te vinden is :D

ids
20-02-2012, 18:33
Het remmen voor de bocht word zeker veel langer met zoveel camber

Herm Schreurs
21-02-2012, 17:37
Aan de rechterkant zit de wielrand er ook op hoor :thumbup:

Verder aan het werk:
de kabelboom voor de motor en de bak.
Omdat ik bij de motor een complete kabelboom uit een R36 Passat met DSG gekregen had was het een heeeeeeeel gepuzzel om het geheel passend en uiteraard werkend te krijgen op een TFSI uit een Audi TTS met DSG bak.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0017.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm043.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm051.jpg

Maar uiteindelijk kwam het goed, de CAN-bus werkte goed, uitlezen via de OBD2 -CAN lezer kon EN alle voedingsspanningen waren verzorgd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm049.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm058.jpg

Herm Schreurs
21-02-2012, 17:38
Allen mis ik nog wat aan de voorzijde....
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm046.jpg

René
21-02-2012, 17:40
De kentekenplaat!

Herm Schreurs
21-02-2012, 17:44
De kentekenplaat!

OOK! :D

Er zit nog geen front en geen intercooler gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm065.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm053_166007.jpg

De intercooler is een project op zich geworden, daar zometeen meer over.

Aan de buitenkant werden de spiegels geplaatst, de originele paneeltjes afgewerkt en in de ramen werden luchttoevoer-happers gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm052.jpg

René
21-02-2012, 17:47
Like!

VWStatic
21-02-2012, 18:45
ziet er weer om goed uit

martinus83
21-02-2012, 19:42
Mooi systeempje hangt eronder Herm :)
Ik ben nog niet veel verder gekomen. Wel EPS prijsopgaaf gekregen. Toch maar fox denk ik zo? ;)

golf1bart
21-02-2012, 20:03
:thumbup: Super dikke auto :thumbup:

Herm Schreurs
21-02-2012, 22:50
Mooi systeempje hangt eronder Herm :)
Ik ben nog niet veel verder gekomen. Wel EPS prijsopgaaf gekregen. Toch maar fox denk ik zo? ;)
Is zeker een goede keuze. Ze hebben ook complete systemen voor bijvoorbeeld golf1 golf2 55mm 60mm

Herm Schreurs
21-02-2012, 22:52
:thumbup: Super dikke auto :thumbup:
Thanks!

Helaas issie niet van mij, heb 'm alleen gemaakt.

vdWal.
21-02-2012, 22:55
jij hoeft je anders toch ook echt niet te schamen met je corrado en je bouwkunsten :thumbup:

golf2 2.016v
22-02-2012, 17:36
vind het cockpittje een beetje :( .
vergeleken met de rest van de auto , sorry beetje jammer.

Dutch_Jetta_GT
22-02-2012, 18:16
Function over fashion :D


Wie weet is t allemaal nog wel netjes passend gemaakt,ik ben iig nu al fan Herm!!! Kijk elke dag wel voor verse update's

golf2 2.016v
22-02-2012, 18:21
Function over fashion :D


Wie weet is t allemaal nog wel netjes passend gemaakt,ik ben iig nu al fan Herm!!! Kijk elke dag wel voor verse update's


daar doelde ik niet op tuurlijk ziet het er netjes uit herm kennende .
maar bedoel maar dat er een MXL datalogger ofzo iets in hoort , toch ??

Herm Schreurs
22-02-2012, 18:44
vind het cockpittje een beetje :( .
vergeleken met de rest van de auto , sorry beetje jammer.

hahahaha
Zie dat ik er idd geen foto bij heb staan van afgewerkt geheel.
Hierbij, zo is het geworden:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/CIMG0174.JPG

Met aan de rechter zijde een LED display van JD met daarop in welke versnelling de DSG staat.
Helaas geen foto van.

Herm Schreurs
22-02-2012, 18:46
daar doelde ik niet op tuurlijk ziet het er netjes uit herm kennende .
maar bedoel maar dat er een MXL datalogger ofzo iets in hoort , toch ??

Thanks!

Je hebt gelijk, maar daar hebben we het over gehad. Toch achterwege gelaten wanwege de kosten.
Een STACK systeem had ik samengesteld maar schrok er zelf ook eigenlijk van. Kopen wij allemaal een erg nette auto van :D

Herm Schreurs
22-02-2012, 18:59
De intercooler:
De intercooler was van een rallye golf en moest helemaal aangepast worden.
De in- en de uitgang kwamen aan dezelfde zijde met daarbij een aansluiting voor de N75 klep(de laaddrukregeling)
Beide aansluitingen moesten gescheiden zitten ivm het front. De linker zijde is dichtgemaakt zodat een doorstroom gerealiseerd kan worden.
De plaatjes verklaren alles ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm066.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm067.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm068.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm069.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm071.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm072.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm073.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm075.jpg

superbeast
22-02-2012, 19:23
Ziet er ontzettend goed uit.
Is de abs nog werkend of is die eruitgehaald in de software.

bertjuh.
22-02-2012, 19:30
ziet er goed uit
heb je mooi opgelost op deze manier :thumbup:

mvg bertjuh

Herm Schreurs
22-02-2012, 21:31
Ziet er ontzettend goed uit.
Is de abs nog werkend of is die eruitgehaald in de software.
ABS? Nope...
Balance bar systeem

skywalker38
22-02-2012, 21:51
gaaf project maar er moet toch iets van mijn hart,ik zag bij het aanpassen van de bodem voor de stoelen dat de dwarsbalken die over de vloer lopen compleet weg zijn gehaald naar mijn weten zorgen deze wel voor versterking van de chassis balken die van voren hier naartoe doorlopen en hierdoor extra versterking hebben er komt toch wel aardig wat druk op te staan dit wordt nu niet opgevangen?
Volgende punt de dsg bak gaat hij alleen met de automaat stand rijden of werken de paddleshifters ook?

Herm Schreurs
22-02-2012, 22:01
gaaf project maar er moet toch iets van mijn hart,ik zag bij het aanpassen van de bodem voor de stoelen dat de dwarsbalken die over de vloer lopen compleet weg zijn gehaald naar mijn weten zorgen deze wel voor versterking van de chassis balken die van voren hier naartoe doorlopen en hierdoor extra versterking hebben er komt toch wel aardig wat druk op te staan dit wordt nu niet opgevangen?
Volgende punt de dsg bak gaat hij alleen met de automaat stand rijden of werken de paddleshifters ook?
Thanks!
De balken zaten er al niet in vanaf de fabriek, origineel zit daar alleen de voorste bevestiging van de stoelen op vast.
Uiteraard geven ze stevigheid maar moet zeggen dat we die zeker niet missen hier :D
Hij rijdt vooralsnog alleen met de automaatstand na goed afstellen bij JD.
Met dat geweld heb je het druk zat om alles in het gereel te houden met het stuur in de hand en heb je geen tijd om te schakelen.
Wel de voorbereidingen gemaakt dat er pedalshifters in kunnen.

Herm Schreurs
22-02-2012, 22:02
Bedankt voor de gave reacties!

Herm Schreurs
22-02-2012, 22:15
Ook de N75 klep gemonteerd met de oh zo nodige retourslang naar de inlaat ACHTER de luchtmassameter. Later bleek dat ze nu de ECU konden programmeren zonder de LMM nodig te hebben.
Goed te zien dat de laadlucht aan de onderzijde de intercooler ingaat vanuit de aangepaste originele alu bocht om de krukaspully. Dan heen en terug door de intercooler en vanuit de bovenste aansluiting naar de E-gasklep loopt.
Ergens in deze weg zit nog een alu verbindingsstuk met een opnamepunt voor de originele laaddruk- en temperatuurmeting.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm080.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm081.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm082.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm077.jpg

En dan is het klarmaken voor de trip naar Lochem. JDEngineering gaat flink aan het werk aan de motor-ecu en de DSG bak. Ook zouden zij een gear indicator voorzien met CAN aanluiting en een CAN-converter voor het aanleveren van het snelheidssignaal en de toerentalsignaal tbv de Golf mk3 klokkenset.
Het toerental komt vanaf de CAN-ECU, het snelheidssignaal zou bij benadering een omzetting worden aan de hand van het toerental en de versnelling waarin de bak staat. Beide vanaf de CAN in te lezen.

Het is nu in het verhaal ongeveer juli 2011

René
23-02-2012, 00:43
Heerlijk!! Ben benieuwd naar de filmpjes die er van deze auto verschijnen :cool:

joostvw
23-02-2012, 02:18
Thanks!

Dat mag je zeker vragen.
Voor een circuit als Zolder (waar meeste gereden wordt met deze auto) is een Camber van -3 tot -4,5gr het beste volgens Intrax.
En moet zeggen dat voor de bochten ze echt gelijk hebben, zelf reed ik met -2,1 gr en dat gaat ook meer worden :D

Er is mij ooit door iemand uitgelegd dat je de ideale hoek zelf kunt afstellen op een bepaald circuit met behulp van een infrarood temp. meter.
Heeft de band contact op een te klein gedeelte van het loopvlak dan zal dat deel na je ronde op het circuit ook duidelijk warmer zijn.
Zo kun je dus blijven stellen totdat je warmte verdeling (en dus je wrijving/grip) over het grootste deel van je loopvlak gelijk is.

Jel Golf 2 GTI
23-02-2012, 04:49
Hier ook nog eens mijn diep respect :thumbup: :thumbup:

Herm Schreurs
23-02-2012, 07:01
Er is mij ooit door iemand uitgelegd dat je de ideale hoek zelf kunt afstellen op een bepaald circuit met behulp van een infrarood temp. meter.
Heeft de band contact op een te klein gedeelte van het loopvlak dan zal dat deel na je ronde op het circuit ook duidelijk warmer zijn.
Zo kun je dus blijven stellen totdat je warmte verdeling (en dus je wrijving/grip) over het grootste deel van je loopvlak gelijk is.
Yep dat klopt helemaal.
Het enige minpuntje daaraan is dat je dan weinig aan rijden toekomt bij een normale trackday. Je reserveerd per uur en wilt hier lekker gebruik van maken. In de praktijk passen wij na elke trackday thuis de zaken aan die verbeterd kunnen worden.
:thumbup:

joostvw
23-02-2012, 13:53
Ja dat is ook weer zo. Daarbij weten ze bij Intrax ook zeker wel waar ze over praten en kun je eigenlijk gewoon de waarden die zei opgeven overnemen :D.

Herm Schreurs
03-03-2012, 00:14
Dan rest alleen nog de trip naar JD voor het afstellen van de motor en de DSG bak.
Opladen maar weer:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm083.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm084.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm086.jpg

Onderweg nog even gestopt om te checken of alles vast zit. Het was een super mooie dag, en het span zag er erg gaaf uit zo op weg naar Lochem!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm087.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/FotosiPhoneHerm088.jpg

Eenmaal aangekomen en afgeladen.
Hij heeft al enkele dagen kennis mogen maken met een mooie Seat die ernaast stond.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0502.jpg

De uitkomst volgt!

René
03-03-2012, 07:44
Heerlijke auto zo :)

VWStatic
03-03-2012, 21:14
wat een mooie auto

ech heel erg mooi geworden ben beneiuwd dat hij doet

Herm Schreurs
03-03-2012, 21:17
Thanks!

Hier de dyno uitdraai van JD.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0487.jpg

Herm Schreurs
03-03-2012, 21:18
358,1 PK
455,9 Nm

FWD
Quaife Sper ind DSG bak
Volle slicks rondom

Kortom:
Waaaaaaaanzin op wielen!
:D

vdWal.
03-03-2012, 23:18
echt wel nice! uiterlijk is ook super alleen mis ik toch wel een beetje die witte lip voorop..

VWStatic
04-03-2012, 08:45
Thanks!

Hier de dyno uitdraai van JD.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0487.jpg

super mooie uitdraai :)
het vermogen loopt super mooi op
en ik zie dat je over koppel ook niet te klagen hebt over de complete curve
dat ding gaat op het circuit als een gek tekeer
als ik hem in me spiegel krijg maak ik vast ruimte :D

goed bezig :thumbup: :thumbup:

Marvel
04-03-2012, 08:58
Toffe bak hor, net zo als je corrado :thumbup:

Herm Schreurs
04-03-2012, 11:40
Thanks!

Motor is gewoon origineel, met 1,25 bar laaddruk en RVS uitlaat met 3 dempers.
76mm downpipe, 70mm middengedeelte en met 63,5mm over de achteras en einddemper.
Gechipt door JDEngineering. :thumbup:

Van de trackdays komen er nog foto's!

Nick_J
05-03-2012, 09:01
Thanks!

Motor is gewoon origineel, met 1,25 bar laaddruk en RVS uitlaat met 3 dempers.
76mm downpipe, 70mm middengedeelte en met 63,5mm over de achteras en einddemper.
Gechipt door JDEngineering. :thumbup:

Van de trackdays komen er nog foto's!

Vanwaar het verloop in diameters van de uitlaat Herm? Van 76, 70, 63,5mm.

Verders is dit wel een super auto geworden. Wil hem dit jaar met een trackday nog wel eens real life in actie zien.

Herm Schreurs
11-03-2012, 09:33
Vanwaar het verloop in diameters van de uitlaat Herm? Van 76, 70, 63,5mm.

Verders is dit wel een super auto geworden. Wil hem dit jaar met een trackday nog wel eens real life in actie zien.
In overleg met de heren bij JDEngineering.

Thanks! Ik hou je op de hoogte!
Komende woensdag weer de eerste trackday op zolder!

Herm Schreurs
11-03-2012, 09:40
Even verder met het verhaal..

Na het bezoek aan JDEngineering meteen naar de eerste trackday gegaan in Zolder!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0664.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0669.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0737.jpg

En uiteraard was Simon er met de Rallye ook
Waan-foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0739.jpg

En de Corrado mocht natuurlijk ook even mee ;-)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0671.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_0736.jpg

Herm Schreurs
11-03-2012, 09:46
Na de eerste trackday ervaring met de Golf vorig jaar kwamen er uiteraard een aantal zaken aan het licht die moesten worden aangepakt.
Een belangrijk punt waren de slicks.
Die waren van een erg harde compound die moeilijk op te waren is, vooral voor de niet aangedreven achterwielen waar we toch de nodige grip lieten liggen.
Hiervoor is toen een set Motec wielen op maat besteld en voorzien van de nieuwe Dunlop Direzza semi-slicks in 17 inch.

Testen tijdens de eerstvolgende Sky-Limit trackday op Zolder:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/IMG_2241.jpg

VWStatic
11-03-2012, 19:28
toppie

Herm Schreurs
10-11-2012, 11:50
Zelf toch ook nog maar eens doorgelezen, je vergeet snel hoeveel werk erin is gegaan :D

En gewoon ff uppen!

René
10-11-2012, 12:11
Blijft een heule dikke MKII Herm! Heeft de eigenaar nog meer circuitdagen gepakt met de Golf? En zijn er inmiddels ook onboard-filmpjes? :)

En hoe is het met jouw projecten??

Audi1981
10-11-2012, 12:28
Zeer mooie mk2 idd, blijf af en toe even gluren hier, gewoon om naar de bouw te kijken en om te zien of er nog updates zijn, kwam hem in de lijst van vw-motorsport ook nog tegen :cool:

Hight
11-11-2012, 22:49
heel mooie mk2, super werk!

Herm Schreurs
11-11-2012, 22:51
Thanks!

Ben met een leuke mk2 bezig van een vriend en ook met de Corrado komt er weer schot in...

Audi1981
11-11-2012, 23:14
Goed om te horen dat er nog aan de Corrado gewerkt wordt Herm :thumbup:

Herm Schreurs
11-11-2012, 23:27
Goed om te horen dat er nog aan de Corrado gewerkt wordt Herm :thumbup:
Yep, maar eerst de mk2 afwerken. Heeft iets te maken met 5cil, turbo, haldex KMS...

Daarna komen er weer de nodige updates hier:
Corrado Project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418)

vdWal.
12-11-2012, 00:20
daar willen we een build thread van zien! :D

skywalker38
12-11-2012, 17:57
Yep, maar eerst de mk2 afwerken. Heeft iets te maken met 5cil, turbo, haldex KMS...

Daarna komen er weer de nodige updates hier:
Corrado Project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418)
Laat me raden motor van corne?

Herm Schreurs
12-11-2012, 23:30
Laat me raden motor van corne?
Jij mag niet meer raden ;)

DUBbeltje
30-11-2012, 13:08
Net even je hele topic doorgelezen, mooi dat je alles zo goed aanpakt! Ziet er waanzinnig uit!

MartinW0527
30-11-2012, 14:56
Mooi om te zien dat zo'n auto nog op deze manier nieuw leven in wordt geblazen :)
En hoe, echt netjes!

Herm Schreurs
30-11-2012, 18:02
Thanks!
Altijd leuk om zo'n positief commentaar!
Bedankt!
:thumbup:

skywalker38
30-11-2012, 20:01
Herm rijd deze nu ook met de pedalshifters of alleen als semi automaat,zonder de shifters?

Audi1981
30-11-2012, 20:30
Herm rijd deze nu ook met de pedalshifters of alleen als semi automaat,zonder de shifters?

Is een soort van botanische spraakverwarring denk ik,
hebben we het nu over pedalshifters (die volgens mij op een motorfiets horen) of over paddleshifters?

skywalker38
01-12-2012, 08:52
paddle shifting is idd wat ik bedoelde,sorrie voer mein slechte niederlands jij begrijp :D

Herm Schreurs
15-12-2012, 09:43
Herm rijd deze nu ook met de pedalshifters of alleen als semi automaat,zonder de shifters?

Geen paddleshifters hier, rijd gewoon met de "schakeltoren" en meestal nog op automaat.
Werkt erg goed als de schakelmomenten goed afgestemd zijn. :cool:

skywalker38
15-12-2012, 23:18
is toch wel jammer dat de shifters niet werken,ik heb niet echt een motorsport gevoel bij een automaat
Ik heb begrepen dat zelfs met de shifters op het stuur,en dan doel ik op de seat leon supercopa dat wanneer de coureur voor een bocht nog niet wil schakelen dat de dsg toch ingrijpt
Dit was voor mij ook de reden om niet met de dsg door te willen gaan
Ik zal in de toekomst gaan sparen voor een handgeschakelde sportbak,voorlopig nog maar ff met een originele omdat mijn budget het voorlopig niet gaat toelaten

Herm Schreurs
16-12-2012, 00:56
is toch wel jammer dat de shifters niet werken,ik heb niet echt een motorsport gevoel bij een automaat
Ik heb begrepen dat zelfs met de shifters op het stuur,en dan doel ik op de seat leon supercopa dat wanneer de coureur voor een bocht nog niet wil schakelen dat de dsg toch ingrijpt
Dit was voor mij ook de reden om niet met de dsg door te willen gaan
Ik zal in de toekomst gaan sparen voor een handgeschakelde sportbak,voorlopig nog maar ff met een originele omdat mijn budget het voorlopig niet gaat toelaten
Er zitten hier geen paddles op, ben er wel mee bezig geweest toen kon ik een set uit de Seat Supercopa krijgen. De auto is van een oudere man en hij wilde het liefste een semi automaat en is er zeer tevreden over zo, heeft meer tijd om de handen aan het stuur te houden en dat is bij deze Zgolf ook echt wel nodig. Hij kan trouwens een flink kuntsje sturen!

Ik heb laatst op Zolder een tackday gehad en mochten we rijden in de Porsche van Phil Bastiaans met les erbij. Dit waren ook semi-automaten met paddles aan het stuur maar dat rijdt echt geweldig hoor!

Erik Baas
16-12-2012, 01:04
[...] semi-automaten met pedals aan het stuur [...]
Paddles, niet pedals. :(

Herm Schreurs
16-12-2012, 07:03
Paddles, niet pedals. :(
I know... :D

skywalker38
16-12-2012, 09:53
heb je toevallig filmpjes van jullie dag op het circuit is wel leuk om te zien

BeetleGrandDad
16-12-2012, 10:11
I know... :D


:D Pedals aan het stuur......... Welzorgauto :D

skywalker38
16-12-2012, 10:20
:D Pedals aan het stuur......... Welzorgauto :D
kan dan wel kloppen hij schreef al dat het een oudere man was die ermee rijdt

turborabbit2
06-01-2013, 13:36
geen onboard filmpjes van deze auto op zolder ofzo??

Herm Schreurs
06-01-2013, 14:29
geen onboard filmpjes van deze auto op zolder ofzo??
Paar.
Maar helaas is het geluid niet super...
Ma0s3RqDiH4

ZVKApylj0wc

ZdwYaVkoZ9Y

René
06-01-2013, 15:52
Het beeld ook niet Herm :D

EDIT: Ah, nu wel :thumbup:

René
21-07-2013, 22:51
Hoe gaat het met dit Golfje Herm?

Herm Schreurs
22-07-2013, 23:17
Gaat vooralsnog goed. Hij rijd ermee zovaak hij kan.
Heeft wel zo nu en dan onderhoud nodig maar dat heb ik bij iemand anders onder gebracht..
Zal eens kijken of ik nog actiefoto's kan vinden. Is vaak te vinden op trackdays van SkyLimit Events op Zolder en Spa

René
22-07-2013, 23:29
:thumbup:

Foto- en filmmateriaal a.u.b! :D

durneet
23-07-2013, 20:36
knap project, :) net doorlezen,

denk dat ik deze al eens op spa ben tegen gekomen, is echt wel een vlotte wagen,

was ook met een sky limit event ook toen,

Herm Schreurs
23-07-2013, 20:44
knap project, :) net doorlezen,

denk dat ik deze al eens op spa ben tegen gekomen, is echt wel een vlotte wagen,

was ook met een sky limit event ook toen,
Thanks! Was ook knap wat werk :D
Dat ie echt rap is geloof ik zeker, had na JD 360PK/460Nm met DSG bak FWD
Heeft ook op VolksDub gestaan 2 jaar terug.

bprijs
24-07-2013, 20:03
Prachtige wagen gebouwd, kan niet anders zeggen.
Had deze thread nog niet eerder gelezen, echt zeer professioneel allemaal.
Geniet van je wagen en hou hem uit de vangrail zou ik zeggen :thumbup:

Herm Schreurs
24-07-2013, 22:52
Prachtige wagen gebouwd, kan niet anders zeggen.
Had deze thread nog niet eerder gelezen, echt zeer professioneel allemaal.
Geniet van je wagen en hou hem uit de vangrail zou ik zeggen :thumbup:
Hoi!
Thanks, het is helaas niet mijn eigen auto. Heb hem voor iemand anders gemaakt die er zeker nog zo vaak mogelijk van geniet!

Dit is mijn eigen auto:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/image_501029.jpg

bprijs
25-07-2013, 23:46
Nu zie je maar weer helemaal over heen gelezen :redface: :redface:
Ik ga je andere thread eens helemaal doorlezen en laat mijn reactie dan daar ook nog wel even achter ;)

Herm Schreurs
26-07-2013, 05:55
Nu zie je maar weer helemaal over heen gelezen :redface: :redface:
Ik ga je andere thread eens helemaal doorlezen en laat mijn reactie dan daar ook nog wel even achter ;)
:D
Kan gebeuren, ik ken het hahaha
Succes, leuk!

René
22-07-2014, 19:19
Hoe staat het met deze Golf Herm?

Kwam hem tegen in dit filmpje:

101403156

Herm Schreurs
28-07-2014, 18:49
Hoe staat het met deze Golf Herm?

Kwam hem tegen in dit filmpje:

101403156
Hahaha, wel maar heel kort dan.

Ik heb hem al lang niet meer in het echt gezien maar hij wordt nog steeds intensief gebruikt en heb wel nog contact met de eigenaar.
Vorige week belde hij mij nog op om zijn complimenten te geven dat de Golf zo goed gebouwd was, hij heeft nog geen problemen gehad sinds hij klaar is.
Was toch erg leuk om te horen! :thumbup:

René
28-07-2014, 18:50
:thumbup:

pibbe
26-11-2016, 16:24
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/P1020922.JPG

Kun je mij vertellen uit welke auto deze baksteun origineel komt?

En wat een top project!