Log in

View Full Version : Golf MK1 tdi


mark89769
04-06-2011, 15:42
Zo, gisteren een afn tdi opgehaald welke in mijn mk1 gaat ipv de 1.9TD :)

Ben nu bezig met het uitzoeken van de kabelboom van de tdi welke ik waarschijnlijk compleet ga overzetten op de mk1, en ben hard een het denken of ik de pedalenbox ga ovzetten of alleen het elektrische gaspedaal en dan een T4 koppelingshevel erop knal.

Foto's nog ff uploaden als het allemaal lukt met de camera!

roy-mk1
05-06-2011, 00:37
Nice, Toch een project topic aangemaakt:D(Y)
Ik heb helaas geen t4 koppelingshevel voor je, wel die schakelstangen.

Ik zou ook de complete kabelboom omzetten, heb ik ook gedaan. Is wel wat meer werk maar dan heb je wel alles netjes!

Electronisch gaspedaal kun je makkelijk op maat maken uit de oude pedalenbak en met een hoekijzer op de originele bevestiging vast maken. Moet je maar eens kijken in me project topic!
Succes met jou project!

mark89769
05-06-2011, 16:31
Zo ff middagje gesleuteld, resultaat: de oude TD eruit :)

En als iemand nog een koppelingshevel heeft liggen van een T4 of Passat G60 en die aan mij wilt verkopen PM me!

http://img109.imageshack.us/img109/1965/20110605155016.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4002/20110605155024.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/9702/20110605155033.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/7016/20110605155037.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/7205/20110605155233.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/125/20110605155043.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/641/20110605155240.jpg

Maasje
05-06-2011, 17:39
foto,s doen het niet

mark89769
05-06-2011, 18:03
nu wel als het goed is :)

mark89769
07-06-2011, 21:34
zo, gisteren en vandaag weer het 1 en ander gedaan. kabelboom naar achteren ligt erin, contactslot overgezet, knipperlicht schakelaar en ruitenwisser schakelaar aangesloten en niet te vergeten het elektrische gaspedaal is ook gelukt :)

heb ook nog ff 02A steunen gekocht en een mech. koppelingshevel.

Heb alleen moeite met het aansluiten van de orginele mk1 alarmlichtschakelaar en lichtschakelaar op de golf 3 kabelboom. iemand uit omg. utrecht die dit misschien al eens heeft gedaan??

foto;s spreken voorzich:
http://img148.imageshack.us/img148/6429/20110606110019.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/4569/20110606110025.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/4083/20110606110029.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/3310/20110606120631.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/4295/20110606120640.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/645/20110606120649.jpg
http://img851.imageshack.us/img851/5826/20110606120655.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/5392/20110606120704.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/5139/20110606120710.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/9706/20110607170804.jpg
http://img818.imageshack.us/img818/8480/20110607170816.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/9159/20110607170823.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/3811/20110607170849.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/6307/20110607201538.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/5010/20110607201545.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/5839/20110607201551.jpg

roy-mk1
07-06-2011, 22:16
Mooi om te zien dat je het gas pedaal op de zelfde manier hebt gemaakt Gaat goed zo te zien! Ik heb ook problemen gehad met de alarmlicht schakelaar. een kabel op de stuurhendels is voor de alarmlichtschakelaar. als je alles hebt aangesloten van stuurhendels hou je een paar kabels over. kleuren komen als het goed is overeen.

mark89769
09-06-2011, 17:04
Ja, alleen zit het gaspedaal nu net iets voor de kachelslangen ga hem nu iets meer naar het rempedaa toe plaatsen en een S'je in het stang van de pedaal maken zodat het pedaal niet te dicht op het rempedaal zit.

02A steunenset is binnen gelijk ff nieuwe motorsteunrubber erin geperst dus de motor kan er in principe al ingehangen worden :)

Ook heb ik de kabelgeschakeld bak unit ff erin gezet, gaatje geboord + een stripje was voldoende maar zit nog niet helemaal naar mijn zin. Hoe doen anderen/jullie het normaal?

http://img31.imageshack.us/img31/9710/20110609144000.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/8537/20110609144008.jpg

gtipower
09-06-2011, 19:42
ey vraagje heb jij die TDI uit wolvega weg gehaald?

gr dennis

Franklin
09-06-2011, 20:23
Ik heb de schakelunit ook van onderaf gemonteerd, dan kan je mooi je originele middenconsole behouden en zie je in het interieur geen verschil. Ik heb een 63mm uitlaatsysteem en die gaat er net onderdoor.

mark89769
09-06-2011, 21:05
ey vraagje heb jij die TDI uit wolvega weg gehaald?

gr dennis

jep, jij bent dennis die bezig was met de golf 2??

Ik heb de schakelunit ook van onderaf gemonteerd, dan kan je mooi je originele middenconsole behouden en zie je in het interieur geen verschil. Ik heb een 63mm uitlaatsysteem en die gaat er net onderdoor.

Heb jij de schakelunit nog verder omhoog zitten als bij mij of op dezelfde hoogte gemonteerd dus zonder uitzagen.

Franklin
09-06-2011, 22:12
ik heb hem iets uitgezaagd. dan kan hij net een centimeter hoger meen ik. dat zul je nodig hebben om straks een mooi uitlaatsysteem kwijt te kunnen.

joostvw
10-06-2011, 00:32
Ik heb hem (in een golf 2 dan) ook zitten.
heb ook een extra gat moeten boren aan de voorkant en aan de zijkant 2 inkepingen gemaakt zodat hij klemt en vast zit op zn originele bouten/moeren.
maar zit hij bij jou niet heel scheef?

mark89769
10-06-2011, 08:32
Ik heb hem (in een golf 2 dan) ook zitten.
heb ook een extra gat moeten boren aan de voorkant en aan de zijkant 2 inkepingen gemaakt zodat hij klemt en vast zit op zn originele bouten/moeren.
maar zit hij bij jou niet heel scheef?

Ja klopt, de strip heb ik nog niet vast gebout waardoor hij wat scheef ligt ;)

gtipower
13-06-2011, 10:18
jep ben die idd mooi te zien dat jullie het weer opbouwen succes ermee

hoop met een week of 2-3 de tdi van mij rijdend te hebben maar wil het weer netjes doen anders had hij al gereden gaat veel tijd in de afwerking zitten

roy-mk1
13-06-2011, 10:41
gtipower heb je toevallig ook een project topic?

gtipower
13-06-2011, 19:00
nee sorry begin ik ook niet aan heb et daar beetje te druk voor

mark89769
15-06-2011, 06:34
Zo weer ff bezig geweest met m'n golf, vandaag ff spuiten de motoruimte en dan de motor erin hangen!

http://img200.imageshack.us/img200/564/20110614213817.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/20110614213817.jpg/)
http://img585.imageshack.us/img585/8928/20110614213822.th.jpg (http://img585.imageshack.us/i/20110614213822.jpg/)
http://img814.imageshack.us/img814/1485/20110614213831.th.jpg (http://img814.imageshack.us/i/20110614213831.jpg/)
http://img268.imageshack.us/img268/7092/20110614213842.th.jpg (http://img268.imageshack.us/i/20110614213842.jpg/)
http://img69.imageshack.us/img69/691/20110614213847.th.jpg (http://img69.imageshack.us/i/20110614213847.jpg/)
http://img204.imageshack.us/img204/7052/20110614213854.th.jpg (http://img204.imageshack.us/i/20110614213854.jpg/)
http://img828.imageshack.us/img828/2469/20110614213902.th.jpg (http://img828.imageshack.us/i/20110614213902.jpg/)

mark89769
15-06-2011, 16:08
zo, de motor hangt er eindelijk netjes in vanavond weer even verder met alles aansluiten.

Is de ruimte waar de ruitewissenmotor zit een geschikte ruimte voor de ECU (waar dat plastic geneuzel overheen gaat)?

roy-mk1
15-06-2011, 16:55
ziet er goed uit, ga je de airco ook aansluiten? omdat je de balk in het voorfront hebt aangepast hiervoor?

mark89769
16-06-2011, 09:33
Ik laat de airco nog ff zitten, eerst maar is alles draaiend krijgen. Heb alles aangesloten en accu erop gezet, ruitenwisser doet het, lampen doen het maar de knipperlichten nog niet :(

Ben nu bezig met het vacuum systeem, heb 3 kleppen waarschijnlijk 1 voor de airco o.i.d. vondt dit schematje op internet wel handig:
http://pics.tdiclub.com/data/516/medium/A3_98_Jetta_TDI_Pressure_Vacuum_Diagram.jpg

mark89769
16-06-2011, 16:26
het zit niet echt mee, heb alles aangesloten en nu doen de stadslichten het niet, knipperlichten en ik krijg geen waarschuwingslampjes in het clusterunit terwijl de stekkers losliggen van koelvloeistof etc. of hoort dit?

de motor draait wel rond heb niet doorgestart.

als iemand intresse heeft om alle elektra voor mij aan te sluiten en werkend te krijgen en wat geld wil bijverdienen dit weekend hoor ik het wel :P

roy-mk1
16-06-2011, 17:41
aah dat lukt je wel! als je wat foto,s maakt van alles waar je niet uit komt qua bekabeling en je post die even op het forum dan help ik je wel. Groetjes Roy.

mark89769
16-06-2011, 18:02
Nja, ik heb alles gewoon aangesloten op de zekeringenkast van de mk3. qua bekabeling zou het goed moeten zitten, heb alles volgens schema aangepast het vreemde vindt ik dat de dimlichten het niet doen, deze ga ik eerst maar is even uitzoeken want volgens mij gaan deze over een diode of zoiets.

En de knipperlichten doen ook helemaal niks, hoor het relais ook niet opkomen maar dit zit in de alarmlichtschakelaar heb ik het idee.

Maar is het normaal dat er geen waarschuwingslampjes branden in de cluster als de stekkers niet aangesloten zitten?

wat foto's hoe het er nu bijstaat:
http://img4.imageshack.us/img4/9256/20110616165256.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/6217/20110616165217.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/8601/20110616165227.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/861/20110616165232.jpg

Audi1981
16-06-2011, 18:32
Verander je je dashboard nog zodat de tank en temperatuur meter zichtbaar zijn ? of haal je die eraf en komen die terug als losse klokken ?

mark89769
16-06-2011, 19:46
Verander je je dashboard nog zodat de tank en temperatuur meter zichtbaar zijn ? of haal je die eraf en komen die terug als losse klokken ?

Leuk idee nog niet aan gedacht maar ga eerst dit maar is werkend zien te krijgen is goed genoeg voor de APK :)

roy-mk1
17-06-2011, 00:34
Klok kun je net zo zetten dat alles goed zichtbaar is. Maar goed

Lampjes gaan pas knipperen als de auto loopt. Gloeilampje gaat knipperen bij fout code in Ecu dus remlicht schakelaar niet aangesloten en dergelijke fouten. als je je oude koelwater reservoir gebruik kun je de 2 kabels van het watertankje aan elkaar soldere en bij binden in je kabelboom dan heb je geen knipperend koelwater lampje. of bedoel je dat er helemaal geen lampjes branden op het dashboard van gloeien olie en temp? Kan zijn dat die dan slechte massa heeft op het massa punt op het motorblok.


Als het goed is zit er op de kabelboom van je golf 3 op de stekker van de alarmlicht schakelaar een kabel wit/geel. Dat is de 49 of 49A op je golf 1 alarmlicht schakelaar. Die komt van de knipperlicht relais af. Daarom doen je knipperlichten het nu ook niet. als je daar plus op zet dan doen je knipperlichten het wel. De stekker van de golf 1 alarmlicht schakelaar zo afknippen dat je nog 10cm kabel hebt. alle kabels die dubbel van een connector afkomen afknippen(dus 1 laten zitten). De 2 kabels op stekker van de knipperlichten grijs/groen of zoiets (even testen welke het zijn) die moet je aftakken dus 1 meter kabel aansolderen die naar je alarmlicht schakelaar gaat. een continue plus van de contactslot aftakken richting alarmlicht schakelaar en een massa houd je over van de golf 3 schakelaar. dan heb je nog 2 kabeltjes van je dashboardkastje verlichting welke een golf 1 toch niet heeft dus deze is dan ideaal voor je dashboardverlichting op de alarmlicht schakelaar.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/07/1302166059-170.jpg



Hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet hoor ik het wel.
Groetjes Roy

mark89769
17-06-2011, 09:02
Bedankt roy hier heb ik zeker wat aan!, er branden helemaal geen lampjes in het dashboard alleen van grootlicht als ik deze aanzet, voorgloeien doet het wel dat hoor ik wanneer ik het contact aanzet maar dit zie ik niet terug in het dashboard.

roy-mk1
17-06-2011, 11:49
Bedankt roy hier heb ik zeker wat aan!, er branden helemaal geen lampjes in het dashboard alleen van grootlicht als ik deze aanzet, voorgloeien doet het wel dat hoor ik wanneer ik het contact aanzet maar dit zie ik niet terug in het dashboard.

Dan moet je toch kijken of het massa punt(waar al die dunne bruine kabeltjes bij elkaar komen)vast zit. als die geen contact maken doet je klok het niet.

Mocht je nog ergens niet uitkomen dan hoor ik het wel.

Groetjes Roy

gtipower
18-06-2011, 20:38
kijk eens aan hij hangt al mooi man,

ben nog steeds bezig de motor ruimte op te knappen veel roest maar dat schiet op

succes ermee

de koen
19-06-2011, 14:44
leuke ombouw, heb het zelf 5jaar geleden ook al gedaan golf 1 1900tdi...

als je dashbord niet goed werkt, moet je de massa op het blok nakijken aan die grote ronde stekker op de zijkant aan de cilinderkop, dashbord neemt daarover massa, zelfde massa als de sensoren...

roy-mk1
19-06-2011, 15:03
leuke ombouw, heb het zelf 5jaar geleden ook al gedaan golf 1 1900tdi...

als je dashbord niet goed werkt, moet je de massa op het blok nakijken aan die grote ronde stekker op de zijkant aan de cilinderkop, dashbord neemt daarover massa, zelfde massa als de sensoren...


Zoals ik ook al zei

mark89769
19-06-2011, 18:12
Vandaag weer bezig geweest, dashboard gedeelte werkt nu allemaal, reden waarom de waarschuwingslampjes etc. niet deden was een losse zwarte
kabel welke nog in zo'n junctionbox gestopt moest worden.

en roy nog bedankt voor je uitleg me knipperlichten en alarmlichtschakelaar werken nu!

Dus nu is het nog intercooler plaatsen en vacuumgedeelte aansluiten en dan starten!!!

mark89769
21-06-2011, 19:35
Mercedes intercooler.... zou het genoeg ruimte zijn bij de dynamo voor een 90 graden bocht erop te knallen?

http://img827.imageshack.us/img827/111/20110621140515.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/8277/20110621140523.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/5822/20110621145019.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/7949/20110621151030.jpg

roy-mk1
21-06-2011, 20:47
Graag gedaan!

Ik heb met het zelfde probleem gezeten, dan moest ik naar onder met een 90 graden bocht en dan rechts langs de chassisbalk omhoog. Dit vond ik niks en heb daarom maar een intercooler gepakt van een BMW X5 3.0d. Of je kunt zoals pewi zei 2 stukken erop laten lassen met de bovenkant omhoog. Dit is duurzamer en steviger aangezien er niks meer van plastic is.

mark89769
21-06-2011, 20:58
morgen maar ff een 90graden bocht halen en kijken wat mogelijk is, ga het liefst recht omhoog want naar onderen gaat waarschijnlijk niet want de airco compressor moet terugkomen vanwege de multiriem.

weet jij roy naar hoeveel je moet reduceren, weet dat de sprinter intercooler 57mm aansluiting heeft maar de std. golf is kleiner maar hoeveel :P?

mark89769
22-06-2011, 18:23
Ik heb het op de "low budget way" opgelost, heb een PVC haakse bocht van 60mm gehaald en dan de aansluiting op de intercooler afgezaagt en de pvc bocht erin gestoken en vastgekit, past allemaal precies op elkaar hopen dat het houdt :D

De Pul
22-06-2011, 18:28
Ik heb het op de "low budget way" opgelost, heb een PVC haakse bocht van 60mm gehaald en dan de aansluiting op de intercooler afgezaagt en de pvc bocht erin gestoken en vastgekit, past allemaal precies op elkaar hopen dat het houdt :D
nou dat hoef je niet eens te proberen,want dat gaat echt niet houden.....
niet raar bedoeld verder hoor,maar als dat voldoende zou zijn hadden ze die zijkappen ook wel op de ic gekit.

mark89769
22-06-2011, 18:54
nou dat hoef je niet eens te proberen,want dat gaat echt niet houden.....
niet raar bedoeld verder hoor,maar als dat voldoende zou zijn hadden ze die zijkappen ook wel op de ic gekit.

Ik ga het proberen kan altijd nog laten lassen, heb het gekit met deze kit http://novatio.eu/content/media/pdf_tech/nl/530106000-PI-Seal%20&%20Bond%20MS60-NL-091130.pdf

Is echt super spul :)

Mtdi
22-06-2011, 19:02
Dit is een oplossing,wel van Renault.
http://link.marktplaats.nl/455344600

mark89769
22-06-2011, 19:43
Die ziet er zeker goed uit... had ik dit maar eerder geweten :P

mark89769
24-06-2011, 16:14
Pfff wist niet dat er zoveel werk in ging zitten met de intercooler passend te krijgen, het is het allemaal net niet.

Doordat ik een airco pomp heb komt de multiriem precies tegen de aansluiting van de intercooler aan, en aan de accu kant heb ik net geen ruimte omdat de radiatuer op zijn uiterste punt staat richting de accukant door de aircopomp.

Dus zit nog maar 1 ding op, de intercooler laten verlassen aan beide kanten... wordt wel erg krap allemaal :D

gtipower
24-06-2011, 17:47
had ik je wel kunnen vertellen heb hetzelfde gehad met mijn mk1 maar dat heb ik dus nooit afgemaakt golf 2 wil gelukkig beter

Maasje
24-06-2011, 18:58
Mark, een intercooler van een x5 dan? en zo,n intercooler van een renault megane heb ik nog liggen. Heb je geen foto,s van die chevrolets c10 en 3100? gr Roy

mark89769
25-06-2011, 09:17
Mark, een intercooler van een x5 dan? en zo,n intercooler van een renault megane heb ik nog liggen. Heb je geen foto,s van die chevrolets c10 en 3100? gr Roy

Ik ga um toch maar laten verlassen van de sprinter dan past hij mooi die van een megane gaat net niet passen, de haakse aansluiting zit te laag.

Fotos spreken voorzich :D
http://img862.imageshack.us/img862/9742/3100.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/5757/pickupv.jpg

mark89769
27-06-2011, 20:04
Kleine update ben alleen foto's vergeten te maken.., heb het interieur weer compleet samengebouwd en heb nu ook cruisecontrol van een usa mk1 cabrio :D:D en als bonus zat er ook een interval ruitenwisser stand op welke ook werkt, vindt dat toch zeer fijn!

En multiriem heb ik passend gekregen zonder aircopomp, had een andere waterpomp poelie nodig dus heb nu wat meer ruimte gekregen. Alleen nog ff een andere vsnaar halen voor de stuurbekrachtiging.

en zo laat ik m;n intercooler verlassen: http://www.international-speed-parts.de/products/de/ladeluftkuehler/golf-1-16v-turbo-ladeluftkuehler.html

DoriDaan
27-06-2011, 20:47
Mooi project...

die ami's eromheen.. WOW.!

roy-mk1
27-06-2011, 21:54
leuk spul!
Hoe ben je nou aan die cruise contol hendel gekomen?

Groetjes Roy

mark89769
28-06-2011, 15:16
leuk spul!
Hoe ben je nou aan die cruise contol hendel gekomen?

Groetjes Roy

Ik had wat mensen die mk1 cabrio onderdelen verkochten op marktplaats gebeld, na 5 mensen gesproken te hebben was er iemand die er nog 2 had liggen, als je er nog 1 zoekt kan ik je zijn email wel even geven?

roy-mk1
28-06-2011, 16:49
Ik had wat mensen die mk1 cabrio onderdelen verkochten op marktplaats gebeld, na 5 mensen gesproken te hebben was er iemand die er nog 2 had liggen, als je er nog 1 zoekt kan ik je zijn email wel even geven?

Als je wil graag!:D

mark89769
28-06-2011, 19:30
Als je wil graag!:D

Ik stuur je ff PM :D

mark89769
02-07-2011, 20:59
Eindelijk het intercooler gebeuren klaar! Heb vakantie dus kan volgende week lekker aan de slag ga er vanuit dat ik hem van de week draaiend heb :D

lijst van je onderdelen voor intercooler gebeuren:
- Intercooler van ebay.de bij xparts.
- 2x 90 graden verloop van 57mm naar 51mm
- 1x 45 graden bocht 51mm
- 1x recht koppelstuk 51mm
- 2x alu pijp rechts 51mm
- 1x recht verloop van 51mm naar 38mm

http://img202.imageshack.us/img202/6343/20110702203045.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/3159/20110702203019.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/9919/20110702203008.jpg
http://img818.imageshack.us/img818/9116/20110702203000.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/7076/20110702202955.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/1562/20110702203036.jpg

mark89769
05-07-2011, 19:49
nou vandaag de tdi geprobeerd te starten maar de startonderbreker schakelt um af, heb alles aangesloten en ook de sleutel in dat plastic rondje maar het blijft niet werken.

wel heb ik 2 losse bruine draden bij de module van de startondbreker deze tegen elkaar en massa gehouden maar heeft niet geholpen, iemand enig idee wat het kan zijn??

roy-mk1
06-07-2011, 00:36
als je die draden tegen de massa houdt, hoor je dan klik in het immobilizer kastje? dan moet die wel op contact staan. Zo niet dan even spanning meten

mark89769
06-07-2011, 15:03
Zo, de motor draait :D, heb gewoon de koelwater sensor draden aan elkaar geknoopt en de bruine draden uit de immobilizer aan de massa vast gemaakt, had een tekening in elsawin gevonden waar ook staat dat die losse bruine draadjes aan de masse horen. Maar ben helemaal blij dat de TDI lekker loopt!

roy-mk1
06-07-2011, 16:55
gelukkig loopt die goed! heb je ook al gereden?

mark89769
07-07-2011, 20:35
bah.. de tdi gaat in noodloop :( vandaag ff lopen zoeken wat het kan zijn maar alles sensoren zijn aangesloten :confused:

wanneer ik het contact aanzet gaat de ECU in storing na een minuutje ofzo.

kan dit de radiateur temp. sensor zijn? bij een golf 3 is deze 3 pins maar een golf 1, 2 pins en heb maar 2 van de 3 draden aangesloten :rolleyes:

Weet trouwens iemand of een golf 3 tdi van 1996 OBD1 of OBD2 is?, ga maar is even zo'n kabel bestellen altijd makelijk.

Edit: heb het al gevonden, OBD2 :)

mark89769
14-07-2011, 12:10
Nou, vagcom kabeltje besteld werkt perfect op mijn golf iv SDI maar op mijn mk met TDI krijg ik telkens de error "no response from controller" bij elke module.

of er zit iets verkeerd in de kabelboom waar ik bang voor ben of me accu is te leeg :P

gtipower
30-07-2011, 21:03
schema erbij

hele 16polige stekker stelt niks voor heb mijn tdi nu draaiend kan nooit veel zijn

je zegt no response from controller bij elke module bij jouw tdi kun je alleen je motor uitlezen en de immobilizer

je rad temp sensor kan niet veroorzaken dat hij in de noodloop gaat 100% zeker van niet

mark89769
06-08-2011, 15:08
schema erbij

hele 16polige stekker stelt niks voor heb mijn tdi nu draaiend kan nooit veel zijn

je zegt no response from controller bij elke module bij jouw tdi kun je alleen je motor uitlezen en de immobilizer

je rad temp sensor kan niet veroorzaken dat hij in de noodloop gaat 100% zeker van niet


zo ben weer terug van vakantie, ik kom zelfs niet in de engine module dus ja. ik ga eerst maar is kijken of er wel 12V op de stekker staat aan de auto kant waarschijnlijk is mijn accu gewoon te laag. van spanning.

mark89769
11-08-2011, 15:38
Nou ben erachter waarom ik de auto niet kan uitlezen, er zit een stekker los een witte met een gele en grijs/witte draden erin welke uitkomen op de OBD stekker.

Na ff zoeken blijkt het dus dat ik dit blokje mis: http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0022.jpg

mark89769
24-08-2011, 14:33
Nou vandaag ff alle remsignalen gecheckt en aangesloten maar krijg de volgende foutmelding:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/8/2/fout.png

Als ik naar measure blocks ga zie ik deze waarden, moeten de 3 "rem" waarden alle 3 gelijk zijn of klopt het toch misschien is er iemand die zijn golf 3 wil monitoren en kan kijken hoe het zit?

Rem los:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/8/2/2.png

Geremd:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/8/2/1.png

Jettameister
24-08-2011, 16:47
leuk project zo'n TDI in een mk1
die "andere 2" zijn ook el stoer :cool:

De Pul
24-08-2011, 17:43
Nou ben erachter waarom ik de auto niet kan uitlezen, er zit een stekker los een witte met een gele en grijs/witte draden erin welke uitkomen op de OBD stekker.

Na ff zoeken blijkt het dus dat ik dit blokje mis: http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0022.jpg
heb jij daar zo ongevraagd mijn foto voor gebruikt:chair:

;) :D mooi dat je er wat aan hebt,is al meerdere malen van pas gekomen.
voor die rempedaal sensor,als ie goed is aangesloten en hij geeft 'niet plausibel' aan is meestal de sensor zelf stuk.

mark89769
24-08-2011, 19:26
heb jij daar zo ongevraagd mijn foto voor gebruikt:chair:

;) :D mooi dat je er wat aan hebt,is al meerdere malen van pas gekomen.
voor die rempedaal sensor,als ie goed is aangesloten en hij geeft 'niet plausibel' aan is meestal de sensor zelf stuk.

Ja de foto heeft me een hoop tijd gescheeld in het uitzoeken :D, maar sensor zelf reageert netjes zoals te zien is op de foto's schakelen de waarden netjes om van 0 naar 1 en omgekeerd als ik het rempedaal intrap.

wat wel kan zijn is dat er 1 sensor de ene keer wel doet en andere keer niet.

en anders ff nieuwe sensor halen zit al 1 nieuwe op.

mark89769
28-08-2011, 15:23
Nou. ik weet waarschijnlijk wat het probleem is, de F en F47 zijn remschakelaars en de F36 een koppelingschakelaar. Wat ik heb gedaan is gwn alle 3 op de hoofdremcilinder remschakelaars aangesloten :screwy:

morgenavond is ff knutselen hoe ik de org. koppelingschakelaar netjes weggebouwd krijg.

roy-mk1
01-09-2011, 21:45
gelukt?

mark89769
02-09-2011, 11:29
ik hoop het haha, ik heb de koppelingschakelaar gewoon los hangen nu en krijg geen foutmelding meer dat het remsignaal implausible is. dingntjes wat nog gedaan moet worden:

- Slangjetje ruitensproeier
- Achterlichten nakijken
- Versnellingspook
- Uitlaatklem kopen :P

Hoe heb jij het trouwens gedaan met de remschakelaars die van de golf 3 gebruikt en pas gemaakt op de pedalen van golf 1?

Blaauwwiekel
04-09-2011, 21:29
Podverdorie, zit ik al in de stress met de gedachten in een golf 2 een sdi te leggen.
Man man wat een werk, mooi project zeker.
Ik heb er ook wel zin in, maar al die frutsels en fratsels, jeetje ik hoop toch werkelijk dat de sdi mij veeeeel minder spannende momenten opleverd..
Ik zal eerst even horen wat ik allemaal nodig ben en dan beslis ik of het doorzet of niet?
Ik heb nog nooit iets gelijks gedaan,
but keep the good works..

De Pul
04-09-2011, 21:32
een sdi in een mk2?toch zonde van je tijd.pak dan een 1.9d net zo zuinig en geen elektronica.

roy-mk1
04-09-2011, 22:21
Podverdorie, zit ik al in de stress met de gedachten in een golf 2 een sdi te leggen.
Man man wat een werk, mooi project zeker.
Ik heb er ook wel zin in, maar al die frutsels en fratsels, jeetje ik hoop toch werkelijk dat de sdi mij veeeeel minder spannende momenten opleverd..
Ik zal eerst even horen wat ik allemaal nodig ben en dan beslis ik of het doorzet of niet?
Ik heb nog nooit iets gelijks gedaan,
but keep the good works..

Ik zou ook zeker niet de moeite doen om een sdi erin te leggen, neem dan zoals de pul al zegt een 1.9d. Waarom heb je er juist voor gekozen een diesel zonder turbo te nemen? Volgens mij zit er niet veel verschil in qua verbruik bij zowel met als zonder turbo. Ligt meer aan je rechter voet

mark89769
05-09-2011, 06:44
SDI rijdt minder zuining als TDI. En kwa werk is tdi echt exact evenveel werk als sdi inbouwen.

en kwa tijd valt het echt heel erg mee, als je 5 dagen 8 uur per dag sleutelt zit het erin ;)

mark89769
05-09-2011, 07:01
Oja, deze heb ik ook nog van de week gekocht :D:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/8/2/93749195_4_large.jpg

roy-mk1
14-09-2011, 20:07
leuk golfje! wat zijn je plannen ervoor?
Trouwens wat voor olie gooi je in de tdi?

mark89769
19-09-2011, 11:07
leuk golfje! wat zijn je plannen ervoor?
Trouwens wat voor olie gooi je in de tdi?

Gewoon om zo mee rond te rijden, ik gooi in elke auto die ik heb olie van de lidl of action in 10W40.

mark89769
24-09-2011, 09:29
Zo ff naar de apk geweest met de golf maar helaas afgekeurd :(,

* voorbanden
* stadsverlichting r.v
* wiellager r.v
* fuseekogel l.v
* accu los

mark89769
07-10-2011, 14:51
Yes!, eindelijk APK op de golf 1 + andere velgen :D enigste minpuntje is dat de uitlaat niet helemaal lekker zit en wat rammelt.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/8/2/2011-10-0710.47.03.jpg

MONDY
07-10-2011, 14:53
amaiii me oude staal met bandjes ( nou oud :) )
wel jammer dat ze geen plaklood hebben gebruikt ana de binnenkant.

en hij mag wel wat lager :)

mark89769
07-10-2011, 14:56
amaiii me oude staal met bandjes ( nou oud :) )
wel jammer dat ze geen plaklood hebben gebruikt ana de binnenkant.

en hij mag wel wat lager :)

Si! de golf mag zeker wat lager maar de vorige schroefset die ik had was geen succes :(

MONDY
07-10-2011, 15:17
heel veel plezier ermee en je hebt nu ook een 15inch G60 staal als reservewiel voro het geval dat :)

ben nu op zoek naar 16inch kijken wat het wordt.

mark89769
08-10-2011, 21:50
heel veel plezier ermee en je hebt nu ook een 15inch G60 staal als reservewiel voro het geval dat :)

ben nu op zoek naar 16inch kijken wat het wordt.

Dank je, en succes met het vinden naar mooie 16 inchers!

MONDY
08-10-2011, 21:53
thnx man, lekker op me gemak kijken :)

mark89769
03-11-2011, 09:51
:)

EelcoB
07-11-2011, 22:15
oei Dat is balen! Succes ermee!

mark89769
18-12-2011, 20:43
Zo... eindelijk tijd om weer verder te knallen met mijn mk1. Ben nu op zoek naar een GT1749VA turbo :D en PowerPlus 764 verstuivers!

Zijn er mensen hier op VF dit op een AFN hebben gebouwd? Ben benieuwd wat de resultaten worden....

EelcoB
19-12-2011, 18:22
Haha was die 110pk niet genoeg? :D

santi
20-12-2011, 18:24
hey, ik heb ook een afn in een mk1. Ben nu bezig om wat meer vermogen te krijgen. ik heb er een 130pk turbo van een awx opgezet en de powerplus 764 verstuivers.

Moet nu alleen nog een vast vliegwiel met een sachs koppeling erin zetten en dan laat ik hem chippen bij van vught.

Dokter D
20-12-2011, 22:24
Zo... eindelijk tijd om weer verder te knallen met mijn mk1. Ben nu op zoek naar een GT1749VA turbo :D en PowerPlus 764 verstuivers!

Zijn er mensen hier op VF dit op een AFN hebben gebouwd? Ben benieuwd wat de resultaten worden....

Kijk eens op www.tdiclub.nl, hier zijn genoeg voorbeelden van deze setup te vinden!

mark89769
21-12-2011, 08:24
Haha was die 110pk niet genoeg? :D

Het is genoeg maar meer lijkt mij ook wel is leuk in een MK1 :cool:


hey, ik heb ook een afn in een mk1. Ben nu bezig om wat meer vermogen te krijgen. ik heb er een 130pk turbo van een awx opgezet en de powerplus 764 verstuivers.

Moet nu alleen nog een vast vliegwiel met een sachs koppeling erin zetten en dan laat ik hem chippen bij van vught.

Klinkt als hetzelfde wat ik wil gaan doen maar ben aan het twijfelen of misschien 140pk wel genoeg is voor een MK1 of dat ik beter gelijk naar 170pk moet gaan.

santi
21-12-2011, 15:35
je bedoelt de 170pk turbo van een nieuwer type audi A4? ja die zou ook zo moeten passsen.

mark89769
21-12-2011, 20:02
je bedoelt de 170pk turbo van een nieuwer type audi A4? ja die zou ook zo moeten passsen.

Nee, een 130pk turbo met pp764 en een chip, dan komt je met een AFN ongeveer uit op 170pk.

santi
21-12-2011, 20:27
Nee, een 130pk turbo met pp764 en een chip, dan komt je met een AFN ongeveer uit op 170pk.

Ja inderdaad ik had met van vught gebeld en die zeiden dat 170 zeker moest lukken. Let er wel op dat je een vast vliegwiel pakt het liefst met sachs koppeling anders gaat je 2-massa vliegweil detoneren.

Audi1981
21-12-2011, 20:55
Let er wel op dat je een vast vliegwiel pakt het liefst met sachs koppeling anders gaat je 2-massa vliegweil detoneren.

Desintegreren eerder :D