Log in

View Full Version : Huibert's MK1 Gti G60


Mk1-Addict
29-05-2011, 22:11
Sinds een week of 2 mag ik mij de eigenaar noemen van mijn droomauto: een originele Nederlandse Golf MK1 Gti met schuifdak en DE motor voor zo'n auto: een G60!

http://www.vwforum.nl/resources/image/thumb/12876

Deze auto heeft oa hier op VF te koop gestaan en werd mij te ruil aangeboden op mijn MK1 cabrio die ik ongeveer 7 jaar heb gehad

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDZASEM7.jpg

Na een korte onderhandeling en elkaars auto op de brug te hebben gezien is de deal rondgekomen en zo ben ik 10 mei met de cabrio naar Rijswijk Haaglanden gereden en met de Gti weer terug.

De auto heeft een aantal puntjes van aandacht:

-1- Het schuifdak gaat maar 15 cm open, van de koper een compleet ander schuifdak erbij gekregen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TVUEUDZ.jpg

-2- De rechter buitenspiegel is gebarsten met het in de garage zetten, hiervoor zit een donor bij --> Done

-3- Het olielampje gaat knipperen als je wat meer gas gaat geven, hiervoor schijnt alles al gecontroleerd te zijn en zou het instrumentenpaneel de veroorzaker zijn, een ander paneeltje zit erbij.

Zoals gezegd rij ik er nu een weekje of 2 mee rond en wat een schik zeg! De auto is voorzien van een erg korte bak waardoor de accelleratie fenomenaal is! Volgens de vorige eigenaar moet het vermogen rond de 200 paarden zitten, na een week of 2 rijden geloof ik dat zeker.

De auto is in 2006 helemaal uit elkaar geweest en opgebouwd zoals hij nu is. Er zit een MK1 antraciet kleur op, auto is van oorsprong rood. Ik heb inmiddels al een aantal reactie's ontvangen dat het LK4Y zou kunnen zijn. Ik heb inmiddels contact met de bouwer, hij stuurt mij meer info.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XS8PKJLQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSHB4L6P.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVBTJXHY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3YPBABVK.jpg

Er zit waarschijnlijk een Corrado interieur in qua stoelen, wel het originele dashboard gelukkig. De stoelen zitten heerlijk, zal binnenkort eens een foto maken. Deurpanelen zitten gaten in, maar eens andere voor zoeken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVX6JWGV.jpg

plannen:

- Ronal velgen monteren (done)
- omkeuren naar G60/118kw op kenteken
- originele luchtfilterbak monteren
- schuifdak fixen of vervangen, bij voorkeur meteen voor een schuif/kantel dak, ik hou me aanbolen als mensen me daarmee kunnen helpen
- instrumentenpaneel vervangen
- meters voor laaddruk, oliedruk en accu naar radioplaats, radio in console
- achterlicht vervangen, is gebarsten en slecht gerepareerd, de kit zit overal
- raammechanismes gaan erg zwaar, ga denk ik maar op zoek naar electrische
- audio uit de cabrio inbouwen
- etc
- etc

Huibert

Mk1-Addict
30-05-2011, 07:34
oh ja, zo ziet dat eruit als je er ineens 2 hebt.....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDYCGHFW.jpg

plannen:

- Ronal velgen monteren (done)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYCPJDZO.jpg

PimVW
30-05-2011, 09:48
Nette 1 zeg!

LRR
30-05-2011, 10:04
Ja, inderdaad een mooie GTI hoor !!
Ik heb evt nog wel wat scans liggen uit een manual om een schuifkanteldak in te bouwen !! Mocht je dit nodig zijn dan hoor ik het wel en scan en mail het naar je.
Heb het zelf ook omgebouwd in mijn GTI.

Mk1-Addict
30-05-2011, 12:04
Ja, inderdaad een mooie GTI hoor !!
Ik heb evt nog wel wat scans liggen uit een manual om een schuifkanteldak in te bouwen !! Mocht je dit nodig zijn dan hoor ik het wel en scan en mail het naar je.
Heb het zelf ook omgebouwd in mijn GTI.

@Pim en LLR: Dank je wel voor de complimenten

LLR: Die scans heb ik graag! Kun je ze sturen naar gluibert@hotmail.com?

LRR
30-05-2011, 13:01
Ga ik binnenkort even voor je opzoeken en regelen.
Neem niet aan dat er spoed mee is ?? Kost namelijk ff wat tijd !!

Mk1-Addict
30-05-2011, 13:46
Ga ik binnenkort even voor je opzoeken en regelen.
Neem niet aan dat er spoed mee is ?? Kost namelijk ff wat tijd !!

uiteraard niet, moet ook nog op zoek naar een mechanisme....

Nuytjuh
30-05-2011, 14:44
Mooie 1 man!
Weet je toevallig waar hij gespoten is?
Lijkt wel bij een spuiter in dordrecht..

LRR
30-05-2011, 15:26
uiteraard niet, moet ook nog op zoek naar een mechanisme....

Ik zou een systeem van Audi 80 nemen !! geleiders zijn wat mooier..

Mk1-Addict
30-05-2011, 15:31
Mooie 1 man!
Weet je toevallig waar hij gespoten is?
Lijkt wel bij een spuiter in dordrecht..

zou heel goed kunnen, de bouwer heet Harald en zit wel in die hoek.

Mk1-Addict
30-05-2011, 15:32
Ik zou een systeem van Audi 80 nemen !! geleiders zijn wat mooier..

oh vet, ik dacht dat alleen Scirocco of Passat zou passen, maakt de zoektocht wat breder

LRR
30-05-2011, 17:46
Ja, heb toevallig laatst nog wat kleine dingetjes uit een Audi 80 B3 gehaald en dat dak is qua formaat gelijk aan die van een golf 1, en de geleiders zijn daarbij geen staalkabels maar een soort van kunststof leek het wel. Het is dat ik het allemaal al gemonteerd heb, maar anders ging dat systeem er alsnog in.

RubenD
30-05-2011, 20:25
Mooie GTI G60 Huibert, veel plezier er mee!

Romar
30-05-2011, 20:31
Mooie bak Huib!!

Groeten Romar

Sjeesbeest
30-05-2011, 21:29
Erg nette wagen ! Veul rijplezier ermee :)

brabomk1g60
31-05-2011, 04:27
Zoals je het zelf al zo mooi zegd, in een mk1 HOORT een G60 ;) :D
mooie einzer :thumbup:

Rijdt lekker he zon kort bakje erachter ;)

Mk1-Addict
01-06-2011, 07:39
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3UCDYZS-D.jpg

@Oosterbeek

Chr-ome Weber
01-06-2011, 07:48
Erg mooie mk1 idd. :thumbup: Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken met een g60 onder de kap. :D

jellehier
01-06-2011, 11:42
he huibert weet je al hoe je de lufibak pas wil maken?


ik weet van mark hoe hij het gedaan heeft. dus als je vragen hebt weet je met te vinden

grt Jelle

haga
01-06-2011, 12:10
Heb in mijn g60 toen een nieuw webasto schuifkanteldakje gezet. is iet groter dan het orginele, maar erg eenvoudig in te bouwen.

Mk1-Addict
01-06-2011, 18:54
Heb in mijn g60 toen een nieuw webasto schuifkanteldakje gezet. is iet groter dan het orginele, maar erg eenvoudig in te bouwen.

Dat zal niet snel gebeuren bij mij. Ik ga een origineel dak niet vervangen voor een Webasto

Mk1-Addict
01-06-2011, 18:58
he huibert weet je al hoe je de lufibak pas wil maken?


ik weet van mark hoe hij het gedaan heeft. dus als je vragen hebt weet je met te vinden

grt Jelle

Hey Jelle. Ik hou me graag aanbevolen ;-)

LRR
01-06-2011, 20:06
Heb in mijn g60 toen een nieuw webasto schuifkanteldakje gezet. is iet groter dan het orginele, maar erg eenvoudig in te bouwen.


:chair: :chair: :chair:



:D

LRR
08-06-2011, 20:57
He Huibert,

Zie net deze advertentie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77047

VW Hooligan is een maat van me, anders pm hem even hierover !!! Bespaart je een hoop zoekwerk.

Gr
Fred

Mk1-Addict
08-06-2011, 21:00
He Huibert,

Zie net deze advertentie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77047

VW Hooligan is een maat van me, anders pm hem even hierover !!! Bespaart je een hoop zoekwerk.

Gr
Fred

En verkocht :( balen!
wel super dat je aan me denkt. Nog bedankt trouwens voor die geweldige pdf met de inbouwbeschrijving :thumbup:

Weet meteen dat ik nog wel een uitdaging heb, het dak in de G60 gaat maar 10cm open,
niet ver genoeg om bij de schroeven te komen :mad:

Verder nog niet veel aan de auto gedaan. Deze week nog met de witte aan de slag geweest, gister een serieuse kijker gehad! Auto moet wat omhoog voor de BBS-en, als dat is gebeurd komt hij rijden.

LRR
09-06-2011, 15:11
Je kunt het hemeltje uit de dakplaat ook losmaken en naar achteren schuiven dan kun je misschien van de binnenkant de dakplaat wel losschroeven !!!

Jammer dat Eric het systeem al verkocht had..

Mk1-Addict
09-06-2011, 21:36
Je kunt het hemeltje uit de dakplaat ook losmaken en naar achteren schuiven dan kun je misschien van de binnenkant de dakplaat wel losschroeven !!!

Jammer dat Eric het systeem al verkocht had..

Maar eens op mijn gemak kijken bij het losse dak dat erbij zit.

Vandaag 2 pakketjes binnen via mp: eerst kreeg ik geluk voor een paar tientjes voor een set ori achterlichten, oranje knippers voor en nog wat klein spul, zag ik ineens een set smoke zoals ik al heb in perfecte staat :thumbup:

Daar iets meer dan een paar tientjes voor betaald :redface: maar ze zijn erg netjes :cool:

Bij mijn achterlichten is de rechter al op meerdere plaatsen gerepareerd, zo knap dat de kit om de lamp heen zat gesmolten :eek:

Binnenkort maar snel vervangen

Mk1-Addict
11-06-2011, 22:25
Bij mijn achterlichten is de rechter al op meerdere plaatsen gerepareerd, zo knap dat de kit om de lamp heen zat gesmolten :eek:

Binnenkort maar snel vervangen

Vandaag dacht ik, ik ga eens lekker de achterlichten vervangen :shake:
Begonnen bij de rechter, moertjes losdraaien.... zit er onderin op twee plaatsen een schroef :confused: , deze eruit gedraaid maar geen enkele beweging in de lamp. Toch maar eens beter kijken, zit het ding rondom gekit :eek:

Dussss, stanley mes erbij, schroevendraaier met een doek eromheen om een beetje te kunnen wrikken. De complete lamp zit onder de kit en met het eruit halen kan ik helaas niet voorkomen dat hier en daar het plaatwerk wat verbuigt :mad:


Uiteindelijk het kreng eruit gekregen, wat een ellende!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZCQNTOR.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-FKQ444TU.jpg
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat de nieuwe lamp niet heel eenvoudig erin te schroeven is, zelfs nadat ik het plaatwerk mbv een winkelhaak weer vlak heb gezet stroomt het water naar binnen als ik wat via een gieter op het dak laat lopen, ben er mooi klaar mee!!!!

Morgen verder, het zal toch moeten gebeuren, de lamp die eruit komt ligt al in 100 stukjes.

brabomk1g60
11-06-2011, 22:32
:( schade gehad op die hoek?!

Mk1-Addict
11-06-2011, 22:35
:( schade gehad op die hoek?!

Zo te zien wel, ziet er vanbinnen ook niet helemaal fris uit...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZDMIRLP.jpg

Sjeesbeest
11-06-2011, 22:36
Hmmzz, dat zuigt :(

Succes met het (af)monteren

Mk1-Addict
13-06-2011, 21:12
heb trouwens nog wel meer aandachtspunten ontdekt :(

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRB3G3LN.jpg

Toch maar eens verder navraag doen voor de exacte kleurcode, deze winter maar eens een start maken om dit gedeelte weer helemaal netjes te maken!

brabomk1g60
13-06-2011, 22:08
Mooi K**
Dat zijn altijd van die dingen waarvan je denkt had ik maar beter gekeken bij het kopen maar goed zal vast wel goedkomen deze winter ;)

Melvin
13-06-2011, 22:59
Met een nieuw/fris achterlichtrubber wil het ook niet dichtblijven?

Mk1-Addict
17-07-2011, 16:43
pffff, uit het stof

achterlicht inmiddels gemonteerd met een watervaste kit, blijft netjes dicht.

Dit weekend eens begonnen met een het project: stereo-inbouw-doe-meteen-de-accu-naar-achter :D

Auto naar binnen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3TOIJFO.jpg

Mijn optima accu uit de cabrio past niet voorin en ik wil graag de ruimte gebruiken om het stuurbekrachtigingspotje naar links te verplaatsen, kan ik rechts op den duur een origineel luchtfilterhuis plaatsen.

In de kofferbak een plank gezaagd in de wielbak met ruimte voor de accu:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L3PHV3SJ.jpg

Kabel gebruikt die normaal voor de installatie naar achter ging, doorverbonden met kabel vanaf dynamo met een vergulde audioconnector:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6TSP8CG.jpg

Deze ruimte kan ik nu goed gebruiken voor een volledig rechte buis van IC naar gasklephuis en zoals gezegd het stuurbekrachtigingspotje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYAMQHTC.jpg

Gelukkig kom je altijd weer ellende tegen met een auto van 29 jaar oud :mad:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNU3N8OJ.jpg

wordt vervolgd

Audi1981
17-07-2011, 17:42
Prutsblokjes :screwy:
Weg met die rommel en fatsoenlijke stekkers / solderen / krimpkous :thumbup:

Mk1-Addict
17-07-2011, 18:07
Prutsblokjes :screwy:
Weg met die rommel en fatsoenlijke stekkers / solderen / krimpkous :thumbup:

Solderen in deze ruimte wordt nog wel een uitdaging, denk dat ik het hele dash eruit jas en een nieuw boompje erin maak...

ben al een aardig eind op weg nl:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TERC7RSD.jpg

Meteen even met andere dashboarddelen gerommeld en de meters een nieuw plekje gegeven:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UWUT6AXO.jpg

René
17-07-2011, 18:15
Hahaha die kroonsteentjes :D

mooie foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3TOIJFO.jpg

Domi
17-07-2011, 18:18
Solderen in deze ruimte wordt nog wel een uitdaging, denk dat ik het hele dash eruit jas en een nieuw boompje erin maak...

ben al een aardig eind op weg nl:


Leuk werkje he. Ik heb bij mijn GTI 1 pirelli ook alles achter het dash opnieuw gesoldeerd en voorzien van krimpkous.
Dat zag er eerst ook ook als een amateur kabelboompje :screwy:

Mk1-Addict
17-07-2011, 18:23
Hahaha die kroonsteentjes :D

mooie foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3TOIJFO.jpg

dank je wel!

zag pas later dat ik vergeten was de rommel op te ruimen van Renske. Dit blijft mijn droom die uitgekomen is, lekker rommelen en als je klaar bent, licht uit en alles kan gewoon blijven staan. Na mijn hele leven OF in de werkplaats van Zijm OF bij anderen sleutelen is dit ZO gaaf! :thumbup:

Audi1981
17-07-2011, 18:44
Solderen met een Weller 50w met puntstift en lekker heet, hoef je maar kort te raken om gelijk goed te solderen. Als je draadjes niet bij elkaar willen blijven kan je ter ondersteuning 2 of 3 tiertjes van een draad pakken en die als een soort borgdraad erom draaien, zit het helemaal snor, wel kort afknippen na het solderen anders past je krimpkous niet meer :thumbup:

Edit; net even een voorbeeldje gedaan voor je:

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07827.jpg
Oude Weller Magnastat is goed genoeg voor dit werk, hier heb je geen digitaal station voor nodig :thumbup:

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07828.jpg
Typische instrumentpaneel draadjes, dun en makkelijk te solderen, alleen willen ze alle kanten op! Je stript ze 10mm aan en gebruikt het best harskern met 60% tin en 40% lood. 63/37 zou nog beter zijn maar is niet overal meer verkrijgbaar geloof ik.

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07829.jpg

Even vertinnen

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07830.jpg

Hoe korter je met de bout eraan bent, hoe beter, de soldeer vloeit onder de isolatie en je draad wordt "hard" dwz. minder buigzaam en gevoeliger voor breuken.

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07831.jpg

Men neme een stuk draad met dunne tiertjes, op de foto gebruik ik dezelfde blauwe draad, maar die gebruik ik ook om zwaardere stukken aan elkaar te solderen.

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07832.jpg

Je pakt 3 tiertjes en draait die ineen.

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07833.jpg

Je maakt er deze lasso van, uiteinde haaks om, kan je straks makkelijk en zonder gereedschap de draden samenbinden.

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07834.jpg

Zo ziet dat eruit voor het solderen, staan je draden onder erg veel spanning (mechanisch gezien dan) dan gebruik je er gewoon 2

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07835.jpg

Even aantippen met een schone bout voorzien van verse soldeer (dus niet die soldeer die al 5 minuten aan de tip zit :thumbup: )
En zo kort mogelijk afknippen geeft volgend resultaat, nu is het voor de verbinding het beste om hem met een doekje met isopropyl schoon te maken, maar het is voor jezelf alleen een stuk slechter :D

http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Autos/DSC07836.jpg

Krimpkous erom en klaar is kees! (is wel een lang stuk op de foto, dat lag nog in de buurt)

Mk1-Addict
17-07-2011, 18:55
Solderen met een Weller 50w met puntstift en lekker heet, hoef je maar kort te raken om gelijk goed te solderen. Als je draadjes niet bij elkaar willen blijven kan je ter ondersteuning 2 of 3 tiertjes van een draad pakken en die als een soort borgdraad erom draaien, zit het helemaal snor, wel kort afknippen na het solderen anders past je krimpkous niet meer :thumbup:

dank voor de tip, toch maar eens een anders solderbout halen dan. Ik heb zo'n standaard ding, moet je wel heel lang op een draad houden om de tin te laten vloeien.

Denk dat ik sowieso het dash eruit haal, kan ik echt overal goed bij. De stekker bij de achterruit verwarming is ook helemaal verbrand, kan ik deze ook meteen vervangen.

Audi1981
17-07-2011, 19:48
dank voor de tip, toch maar eens een anders solderbout halen dan. Ik heb zo'n standaard ding, moet je wel heel lang op een draad houden om de tin te laten vloeien.

De meeste hobby-bouten worden simpelweg niet warm genoeg, 370 graden is minimum.


Denk dat ik sowieso het dash eruit haal, kan ik echt overal goed bij. De stekker bij de achterruit verwarming is ook helemaal verbrand, kan ik deze ook meteen vervangen.

Da's een bekend probleem, ik heb al eens geopperd dat de schakelaars en bedrading bij VAG producten uit die tijd een beetje de sluitpost op de begroting waren :screwy:

edit; even feitje aangepast

Mk1-Addict
17-07-2011, 20:05
@ Audi1981: WoW, wat een geweldige reply man :eek: Foto's zeggen meer dan 1000 woorden gaat ook hier op!

Waar haal ik zo'n bout, ga er deze week werk van maken...

Audi1981
17-07-2011, 20:16
Goeie hobby / elektronica winkel, maar online zal ie vast wel veel goedkoper zijn, ga lekker voor een simpel model als je geen ambitie hebt om printen te solderen.
Conrad heeft de opvolger van die van mij: klik (http://shop.conrad.nl/gereedschap/soldeertechniek/soldeerstations/soldeerstations/811807.html) maar die is wel aan de prijs.
Marktplaats heeft ze ook; klikerdeklik (http://link.marktplaats.nl/466430745) en klikerdeklikkerdeklik (http://link.marktplaats.nl/463014592) let wel even op de prijzen waar ze voor gaan. Een nieuwe kost 200 euro en gaat eeuwig mee, een 2e handsje heb je voor onder de 100 en die gaat ook nog langer mee als jij...:D

Mk1-Addict
17-07-2011, 20:25
Goeie hobby / elektronica winkel, maar online zal ie vast wel veel goedkoper zijn, ga lekker voor een simpel model als je geen ambitie hebt om printen te solderen.
Conrad heeft de opvolger van die van mij: klik (http://shop.conrad.nl/gereedschap/soldeertechniek/soldeerstations/soldeerstations/811807.html) maar die is wel aan de prijs.
Marktplaats heeft ze ook; klikerdeklik (http://link.marktplaats.nl/466430745) en klikerdeklikkerdeklik (http://link.marktplaats.nl/463014592) let wel even op de prijzen waar ze voor gaan. Een nieuwe kost 200 euro en gaat eeuwig mee, een 2e handsje heb je voor onder de 100 en die gaat ook nog langer mee als jij...:D

Had deze allebei al gevonden idd. Ook even op soldeerstation gezocht en dan kom je dus ook dit tegen: el cheapo (http://link.marktplaats.nl/1000916208)

Kan dit uberhaupt wat zijn??

Audi1981
17-07-2011, 20:55
Kan wel wat zijn, maar je weet absoluut niet op welke temperatuur je bezig bent. Dat is het voordeel van die Magnastats, die staan gewoon op 370 graden, ideaal voor bedrading. En tipjes voor Weller zijn altijd nog te krijgen, evenals thermostaten. Weet je met China Export maar nooit :D

Domi
17-07-2011, 22:06
Ik strip altijd beide draden een een stukje en druk ze dan horizontaal tegen elkaar aan. Zodat ze in elkaar gaan.
Dan even de soldeerbout eronder en vertinnen. Krimpkous erom heen en klaar.

Audi1981
17-07-2011, 23:49
Gaat ook prima, maar als je in een boom aan het solderen bent is het soms lastig, in de vliegtuigbranche is de methode die ik net omschreef ongeveer de standaard van werken. Heb 1000 pagina's over elektrische verbindingen liggen :screwy:

Melvin
18-07-2011, 09:27
Best bewerkelijk om er telkens een draad omheen te moeten knopen eerlijk gezegd. Een van de twee langer strippen dan de ander, in elkaar draaien, tin erop/erdoor laten lopen en dan kun je de langer gestripte draad terugklappen, je krimpkous erom verhitten en klaar... nietwaar?

Audi1981
18-07-2011, 11:06
Best bewerkelijk om er telkens een draad omheen te moeten knopen eerlijk gezegd. Een van de twee langer strippen dan de ander, in elkaar draaien, tin erop/erdoor laten lopen en dan kun je de langer gestripte draad terugklappen, je krimpkous erom verhitten en klaar... nietwaar?

En dan heb je de voorwaarde voor een breuk al geschapen....

Je kunt het ook gewoon zonder doen als je draden makkelijk bij elkaar blijven, dit was een toepassing voor plaatsen waar je moeilijk erbij kunt komen e.d.

jellehier
18-07-2011, 11:53
he collega, als je wat spul gesoldeerd moet hebben kan je altijd effe bellen he.

Mk1-Addict
18-07-2011, 21:25
he collega, als je wat spul gesoldeerd moet hebben kan je altijd effe bellen he.

hey Jelle,

super aanbod, wil het eigenlijk wel zelf doen! Hebben we op de zaak zo'n Weller soldeerbout, zou wel eens willen proberen of ik hiermee uit de voeten kan.

Huibert

Mk1-Addict
18-07-2011, 21:29
Vandaag geen tijd meer gehad aan de G60 te werken, laat thuis en wezen sporten. Sinds gister staat de Pirelli op Ebay.de, een collega woont in Elten en heeft hem voor mij op deze site gezet. Zondag loopt deze af, ben benieuwd.

voor wie het wil volgen: klik hier (http://cgi.ebay.de/VW-Golf-GTI-1-Pirelli-Selten-Youngtimer-173G34-W65-83-/280711030152?pt=Automobile&hash=item415bae6588)

Melvin
19-07-2011, 08:21
En dan heb je de voorwaarde voor een breuk al geschapen....

Je kunt het ook gewoon zonder doen als je draden makkelijk bij elkaar blijven, dit was een toepassing voor plaatsen waar je moeilijk erbij kunt komen e.d.

Duidelijk!

Pro FM
19-07-2011, 09:11
Opmerkerlijk dat er heden ten dagen zo weinig mensen zijn die kunnen solderen...
Ik kan me daar weinig bij voorstellen (als je het bijna dagelijks doet)..:)

Audi1981
19-07-2011, 19:15
Is voor mij ook moeilijk te begrijpen, maar m'n achtergrond maakt dat ik graag uitleg aan geïnteresseerden :thumbup:

@ Huibert: al aan het oefenen ?

Mk1-Addict
20-07-2011, 12:51
Is voor mij ook moeilijk te begrijpen, maar m'n achtergrond maakt dat ik graag uitleg aan geïnteresseerden :thumbup:

@ Huibert: al aan het oefenen ?

nou, nee...

gisteren voor de 2e keer vader geworden, heb even andere prioriteiten ;)

sixpack
20-07-2011, 13:08
Gefeliciteerd ! :thumbup:

Mk1-Addict
29-07-2011, 22:54
Gefeliciteerd ! :thumbup:

cheers Peter

Mk1-Addict
29-07-2011, 23:04
update:

Pirelli verkocht!
Mk3 cabrio nog bij schadehersteller, dan is het wagenpark ineens beperkt...

G60 maar weer in elkaar gezet om later alsnog de soldeerwerkzaamheden te doen.

Vandaag weer verder gewerkt aan de bodemplaat voor de achterbak, zo'n plaat op maat zagen neemt toch aardig tijd in beslag! Omwille van de bruikbaarheid heb ik vanavond bedacht dat de accu naar achter moet. Ik wil namelijk een luik bij de accu hebben, als ik deze tegen de achterbank aan zit kan de subkist daar niet staan.

Verder moet ik gaan nadenken over de plaats voor de andere versterker(s), in de reservewielbak is geen ruimte meer.

Vandaag nog even snel naar de Ralva shop gereden voor wat bedrading zodat ik verder kan met aansluiten, wil in ieder geval proberen naar MIVW te gaan met een werkende stereo....

wordt vervolgd (tussen luiers verschonen door :cool: )

Audi1981
30-07-2011, 08:31
Gefeliciteerd met je zoon/dochter :thumbup:

Mk1-Addict
30-07-2011, 10:03
Gefeliciteerd met je zoon/dochter :thumbup:

dank je, we hebben een zoon gekregen: Jelte

Mk1-Addict
30-07-2011, 22:59
Vandaag weer wat verder gegaan met de kofferbakinbouw. Kom erachter dat het allemaal best krap is achterin een Mk1 :rolleyes:

Zoals ik de accu had neergezet kom ik op geen mogelijkheid uit met de Sub! Ik wil een luik maken in de plaat om altijd bij de accu te kunnen komen en om de versterkers te kunnen afstellen.

Inmiddels een en ander aangepast en bijgezet:

van: http://www.mijnalbum.nl/Foto-L3PHV3SJ.jpg

naar: http://www.mijnalbum.nl/Foto-88ZSQUSU.jpg

Nu past de subkist en kan ik toch een fatsoenlijk luik maken boven de accu:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7EDPWOG.jpg

Plaat in voorbereiding:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NXB6P37U.jpg
Hoogte instellen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RXI86PD3.jpg

En dan in de auto precies tussen de balken waar ook de bumper in zit gebout, op hoogte met de zijkanten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZNL3ZB4.jpg

Voorzijde uitvullen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTSZYMHM.jpg

en dan de achterbank erin:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCCHDKZ3.jpg

To-do:
- luik inmeten en zagen
- versterkers plaatsen
- bekabeling leggen naar versterkers en headunit
- accu vastzetten (iemand ervaring met de accu op deze plaats??)
- platen bekleden.

wordt vervolgd

Audi1981
31-07-2011, 09:11
Komt helemaal goed :thumbup:
Accu vastzetten in een frame op de bodem en dan beugeltje erover?
Als ie aan de wandel gaat zijn de gevolgen meestal niet zo best... :screwy:

Mk1-Addict
14-08-2011, 22:25
na MIVW was het weer FOTOTIME!!

Aangezien ik tijdens het event niet echt de volle aandacht van fotografen mocht genieten dan maar mijn co-piloot Marcel aka cabriodriver om een shoot gevraagd:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MABLXZ6L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MABLXZ6L.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YNPPXLS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4YNPPXLS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6ALCDV6.jpg.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Z6ALCDV6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8HLZXI6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E8HLZXI6.jpg

mag er zijn toch.... :rolleyes:

Sjeesbeest
14-08-2011, 22:34
mag er zijn toch

:thumbup: Zekers !

GTI83
29-11-2015, 17:27
Hoi allen, met Dave hier.
Ik heb ook een mk1 gti met schuifdak. Kan iemand tips geven ivm dak schijf/kantel te maken ?
Mvg Dave

Rick
29-11-2015, 18:03
Je kan het beste een eigen topic aanmaken.