View Full Version : HULP: schakelen lukt maar er gebeurt niets
benniegtd
21-05-2011, 23:04
hallo vandaag bezig geweest om met het blok om de motorsteun en stuurhuis te vervangen maar nu alles terug gedaan heb ik weer een probleem bij
ik kan schakelen in zijn 1 2 3 4 5 en achteruit maar er gebeurt niets. ik kan de auto duwen in alle standen. ik start de motor en er gebeurt niets ik kom niet voorruit of achteruit.
ik heb ook een nieuwe koppelingskabel erin gezet maar strakker gespant ook geen resultaat .
iemand een oplossing
oja ik heb wel versnellingbak olie bij gevuld met 0.7 liter omdat er paar dagen geleden 1 liter in is gedaan.
benniegtd
21-05-2011, 23:04
oja betreft een golf 2 1.6 diesel 020 bak jaar 1988
zit de schakelstang wel vast?
benniegtd
21-05-2011, 23:54
in andere woorden:
motor loopt goed. als ik de koppeling intrap hoor ik een schurend geluid .als ik de auto in de versnelling zet gaat dat goed, maar als ik de koppeling loslaat gebeurd er niets, de auto gaat niet rijden ,wat is het probleem .
breadfan83
22-05-2011, 00:31
Ik denk toch dat je de kabel niet goed gemonteerd hebt.
Andere oorzaken kunnen inderdaad niet-aangesloten schakelstangen zijn, of een aandrijfas die niet meedoet (kapotte homokineet).
Kijk ook eens of de kilometerteller oploopt als ie in versnelling staat en je gas geeft.
benniegtd
22-05-2011, 09:50
ok dank je wel voor je reactie. toen we alles aan hadden gesloten deed ie het heel even.
even uitleggen wat er aan de hand is.
alles zit goed naar mijn weten. ik schakel in zijn 1 en er gebeurd niets, want ik ga niet naar voren. daarnaast als de auto dan uitstaat kan ik de auto gewoon duwen. ik heb de koppelingskabel eruit gehaald en kan de auto nog steeds duwen in zijn 1 en 2 en 3 en 4 enz. er gebeurd niets.
net toen we alles hadden aangesloten en alles goed zat incl de koppelingskabel kon ik rijden en schakelen. had de motor uitgezet en kon niets meer. ik zet 'm in de 1 of achteruiit of in zijn 3 of 4 en ik laat de koppeling opkomen dan hoor ik een schuur geluid en er gebeurd niets.
iemand die weet wat er aan de hand is?
benniegtd
22-05-2011, 09:54
oja we hebben de koppelingskabel hard bespant en licht bespant geen resultaat
benniegtd
22-05-2011, 09:55
de versnellingsbak is ook niet los geweest
mark89769
22-05-2011, 10:35
Homokineet die uit z'n kom is geschoten?
patjetta
22-05-2011, 10:44
Heb je een zelf stellende koppelingskabel?
benniegtd
22-05-2011, 11:06
dat lijkt me niet maar hoe controleer ik dat dan. hij kan er op een manier in en uit.
de aandrijfassen draaien ook niet , dus kan het daar toch niet aan liggen.
ik heb een koppelingskabel ik zelf moet stellen. witte dop die ik kan draaien en moertje
Maar daar ligt het niet aan jongens: want als ik de koppelingskabel eraf haal dan schakel ik in alle standen en de auto is gewoon beweegbaar. dus we kunnen de koppelingskabel uitsluiten.
Spierings
22-05-2011, 14:27
Als de bediening van de bak gewoon goed is en netjes de versnellingen in gaat en de koppelingskabel netjes is afgesteld (juiste vrije slag) zou ik het probleem in de koppeling/drukhevel in bak zoeken.
Waarom heb je de kabel eigenlijk vervangen ? ?
breadfan83
22-05-2011, 14:46
Zet de bak eens in versnelling met de schakelstangen aan de bak zelf. Als je de auto dan nog kunt verrollen, weet je of je het probleem voor of na de bak moet zoeken.
Dat schuur-geluid dat je hoort kan een kapot druklager zijn. Met ingetrapte koppeling hoor je niks, en als je de koppeling los laat begint ie te schuren.
gooigolf
22-05-2011, 14:56
hallo ..
idd wat hier all genoemt word ..
even handmatig in versnelling zetten dan merk je het gauw genoeg
wel heel apart ..succes
vrgr gooigolf
benniegtd
22-05-2011, 21:55
heb het opgelost. homokineet die helemaal stuk is gegaan en balletjes verdwenen etc gescheurd gewoon kapot. een andere erop gezet en opgelost. tnx allemaal
breadfan83
22-05-2011, 22:56
Zei ik toch. ;)
Nja, mooi dat het opgelost is. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.