Log in

View Full Version : linksvoor maakt lawaai

hummer
08-05-2011, 08:57
Mijn GTI maakt links voor lawaai een "rinkelend " geluid gewoon bij het rechtuit rijden en ook in de bochten links of rechts maakt niets uit. Wat zou dit kunnen zijn de aandrijfas of een wiel lager ? Ik heb vanmiddag even de auto opgekrikt en kan het wiel gewoon draaien alleen loopt hij niet geruisloos wel een beetje knarsend geluid. Ik heb geen spelling op de wiellagers. Hoe kan ik controleren wat er stuk is ?

golf mkII 16v
08-05-2011, 11:07
Remblokken die tegen de schijf lopen/versleten zijn

hummer
08-05-2011, 11:12
Remblokken die tegen de schijf lopen/versleten zijn
Ga ik deze week even naar kijken.

darksupra
08-05-2011, 16:19
wiellager kan, check je door je veer te voelen en dan je wiel rond slingeren, als die kapot is voel je een trilling in de veerpoot.
homokineet zou ook kunnen, check of je hoes niet kapot is en er geen spelling is als je de aandrijfas beweegt( op en neer beweging)
remblokken is ook een verklaring, gewoon visuele controle/ los halen en schoonmaken.

hummer
09-05-2011, 10:15
Het lijkt dat de remschijven en de blokken de boosdoener zijn. Even een stukje gereden er was niets aan de hand, rem iets aan getikt het geluid was even terug rem weer los geluid weg. misschien dat de klauwen iets blijft hangen. Toch maar even nieuwe schijven en blokken plaatsen en de klauwen reviseren.

tim_j
09-05-2011, 10:22
Kan zijn dat de blokken rammelen in de houders.
Dan mis je de 2 clipjes die de blokken klemmen.
Of de plastic bussen om de bouten zijn verrot, dan heeft de klauw speling en beweegt hij niet goed meer over de bouten.