View Full Version : Cruisin' my cabbo' -> Upgrade naar G60
nette cabby zo,geen poespas,toch dik:thumbup:
Christiaan
11-04-2012, 11:56
Nieuw seizoen, nieuwe ronden, nieuwe kansen? Jaar nr. 9 met de cabrio....
Cabrio is vorige week weer vlekkeloos door de APK gekomen. Alleen de tijd om er van te genieten is even zoeken / plannen.
De meeste weten waarschijnlijk wel dat ik afgelopen december pappa ben geworden. En pappa zijn kost tijd :tongue:
Alleen nog even uit de keurings mode halen (lees, ATS'en er weer onder) en dan is ie startklaar voor de zomer.
Dit jaar er (helaas) niet mee naar de See, is met een kleine man ook niet echt praktisch.
Dus maar lekker dieselend met de Passat naar Oostenrijk, want de Bora heeft een opvolger (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98089) gekregen. En om die naar m'n zin te krijgen, hebben we ook nog wel het e.e.a. te doen :tongue:
goeie opvolger voor de Bora!
En idd hij is nog wel TE OE!! :D
en gefeliciteerd nog met het papa zijn! :thumbup:
Christiaan
26-04-2013, 10:34
Hij staat er nog steeds. Afgelopen week uit z'n lange winterslaap gehaald....
Volgende week een APK als het goed is. Was de bedoeling om 'm dit jaar stil te laten staan, maar het verzoek gekregen om 'm weer als trouwauto in te gaan zetten in september.
dit is alleen wat minder... lekkage gehad in de garage.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/DSCN2546.JPG
Auto zat ook (ondanks de afdekhoes) onder de watervlekken, maar doordat daar wel zo'n dikke laag wax op zit was dat zo schoon. Verdichte wielen daarintegen... :(
Christiaan
26-04-2013, 11:25
is dit roest?
Nee, watervlekken van een paar maanden op verdichte velgen....
Snoekje84
26-04-2013, 11:29
Verder wel een dikke bak zo :D
Christiaan
22-07-2013, 08:03
Uh oh.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/Corrie.JPG
Uh.....iets wat onder die rooie kap zit moet in de dakloze ??
Uh.....iets wat onder die rooie kap zit moet in de dakloze ??
Gaat u door voor de koelkast? :thumbup:
Gaat u door voor de koelkast? :thumbup:
Yeah !! :rock:
Weer een cabrio met een Gay60. Saai! :D
Is niet veel saai's aan lijkt me...
G60 is mooi in een cabrio
Dakkie open en lekker van het geluid genieten
Erik Baas
22-07-2013, 21:56
Nee, ik snap die Jeff ook niet! Als je nou roept dat mijn 1.6 diesel saai is, tja... ;)
Christiaan
23-07-2013, 07:30
Ik snap Jeff ook af en toe niet, maar ik weet wie het zegt :tongue:
Maar goed, het is idd de bedoeling dat het hart van de Corrado in de Cabby komt te hangen.
Moet eerst thuis nog even het e.e.a. aan verbouwingen afmaken voordat we hier aan beginnen. In het najaar maar eens beginnen met het strippen van de Corrie.... Deze kwam "voorbij" en kon hem niet laten staan.
En in de tussentijd maar eens flink gaan inlezen, afkijken bij anderen en onderdelen verzamelen..... :cool:
Ik snap Jeff ook af en toe niet, maar ik weet wie het zegt :tongue:
:giggle: :giggle:
Poepoe mooi hoor!
Ben benieuwd naar de G60!
Toch geen swallow dus?
Leuk project !
:giggle: :giggle:
:thumbup:
Christiaan
27-10-2013, 14:57
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-10-2617.11.55.jpg
Das ook het enige waar je die c mee kunt poetsen ... :D
Christiaan
28-10-2013, 09:22
Poetsen? Eerst maar even een paar gaten boren om het aquaruim leeg te laten lopen -> dakraam lek....
Het stripfeest kan beginnen...
bobby-digital
29-10-2013, 17:22
ben benieuwd Christiaan, blok al wel horen draaien?
Christiaan
30-10-2013, 09:02
Jup, auto was tot gisteren gewoon rijdbaar...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-10-2922.03.34.jpg
Gisteren ook geconstateerd dat de koelwaterslangen echt snot zijn. Nu zijn er complete siliconen sets te koop. Zit er verschil in de sets van Golf / Corrado G60? En krijg ik dat pas qua lengtes? Ik ben in ieder geval van plan om met de Corrado radiateur te gaan rijden.
ben benieuwd! :thumbup:
heb hier een set Samco corrado G60 slangen op de golf zitten paste allemaal super
enkelt 2 slangen door de 16v setup hoeven versnijden
Johan1982MK1
30-10-2013, 19:13
Netjes :thumbup:
ik heb toen ook weleens gedaxht om voor een g60 te gaan. Misschien komt dat ooit nog :D blijf t geluid en de techniek heel gaaf vinden.
EnVeeZee
30-10-2013, 19:59
Tof, weer een g60 project :thumbup:
Ik volg!
Bluepower
31-10-2013, 00:50
Ik heb evt nog een leuke kompressorkit (Rotrex) voor een G60 motor te koop! Kan tot 325pk leveren!
Christiaan
31-10-2013, 08:48
heb hier een set Samco corrado G60 slangen op de golf zitten paste allemaal super
enkelt 2 slangen door de 16v setup hoeven versnijden
Het gaat me eigenlijk meer om de lengte van de slangen icm met de Golf 1...
Welke heb je versneden? Die naar en van de radiateur?
Christiaan
02-11-2013, 20:48
't gaat lekker.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-11-0220.22.40.jpg
Volgend weekend eens kijken of de we motor eruit krijgen.
Het gaat me eigenlijk meer om de lengte van de slangen icm met de Golf 1...
Welke heb je versneden? Die naar en van de radiateur?
heb er even een foto bijgezocht
http://img688.imageshack.us/img688/4243/samcocorradog60.png
heb van de slang rechtsonder enkelt de bovenkant af moeten snijden (op de foto linker zijde)
dit omdat bij de 16v de flens op een andere locatie zit dan de 8v
door de andere positie van de flens is de 2de slang van links te kort
en zit hie bij mij nu een pijpje tussen
verder paste alles prima hier. enkelt verleng pijpjes er tussen naar de kachel radiateur
Goeie keus, G60 erin lepelen.
Ik rij sinds donderdag met mijn G60 en het linker raam is nog niet dicht geweest. :D
Al hoor ik het met het raam dicht ook goed.
Succes verder met de opbouw. :thumbup:
Christiaan
04-11-2013, 20:49
Ik rij sinds donderdag met mijn G60 en het linker raam is nog niet dicht geweest. :D
Ik doe dan het dak wel open :tongue:
Mooie plannen, succes ermee :thumbup:
Christiaan
06-11-2013, 21:34
Thanks! Wel prettig dat er een aantal projecten meer zijn met eenzelfde ombouw. Dat is een fijne informatie voorziening.
Zaterdag de motor uit de corrado halen.
Christiaan
19-11-2013, 08:28
Corrado is inmiddels kaal met wat hulp!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-11-0916.46.56-1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-11-0917.14.05.jpg
Black Devil
19-11-2013, 08:47
Goed bezig hier!
Christiaan
27-12-2013, 09:57
Op 't glaswerk na, issie kaal...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2013-12-2216.51.55.jpg
Oftewel, de delen die ik niet nodig heb verkopen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1505190#post1505190) , garage opruimen en dan kan de cabrio weer thuis komen.
Christiaan
20-01-2014, 10:46
Zo, even opgeruimd afgelopen zaterdag.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-01-1810.31.12.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-01-1811.27.22.jpg
Cabrio weer naar binnen, en die maar eens gaan strippen
Mooi man, altijd een lekker gevoel als zo`n homp oud ijzer de deur uit is :)
bobby-digital
20-01-2014, 12:10
de corrado onderweg naar z'n natuurlijke habitat:)
Christiaan
11-02-2014, 09:36
Beetje passen en meten, altijd leuk als de postbode nieuw speelgoed komt brengen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-1019.53.00.jpg
Motor hangt alleen nog aan de steunen vast, binnenkort de takel er maar eens aan gaan knopen....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-1021.50.15.jpg
Christiaan
24-02-2014, 15:23
Afgelopen zaterdag weer lekker aan de klus geweest.
JH motor is eruit....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-2213.42.43.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-2213.42.57.jpg
Inspectie van de PG motor door de bijrijder :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-2215.22.16.jpg
Was in eerste instantie de bedoeling om even met het originele uitlaatspruitstuk te blijven rijden, echter de de scheur die hierin zat is helemaal rond. Dus moet nog even gaan winkelen hiervoor.
Moet nog wat kleine delen voor de motor gaan verzamelen, dan binnenkort eens gaan kijken of het past... :cool:
jetta mk1 '82
24-02-2014, 16:59
Lekker bezig!!
Inspectie van de PG motor door de bijrijder :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-02-2215.22.16.jpg
Hans wist niet meer hoe het zat en Rens het ff uitleggen zeker... :thumbup:
Christiaan
04-03-2014, 08:52
De postbode heeft het maar druk met mij...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-03-0317.37.46.jpg
Toch maar even passen, bij sommigen schijnt de pasvorm echt dramatisch te zijn, maar dat valt gelukkig niet tegen!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-03-0320.09.06.jpg
jetta mk1 '82
04-03-2014, 08:53
Da's een mooi stuk pijp!! :thumbup:
bobby-digital
04-03-2014, 09:05
ga je hem nog intapen?
Christiaan
04-03-2014, 09:10
ga je hem nog intapen?
Ben ik nog niet over uit. Wil 'm nu toch eerst "erin" hangen, aansluiten en om laten keuren, voordat ik er verder mee ga.
Alles moet er dus tzt toch weer een keer uit..
Jij hebt 'm wel ingetaped toch? Scheelt het veel qua temperatuur?
bobby-digital
04-03-2014, 09:29
heb hem wel ingetaped, schijnt wel aardig te schelen. schroeien de haren iig niet van je benen:)
Christiaan
04-03-2014, 09:36
heb hem wel ingetaped, schijnt wel aardig te schelen. schroeien de haren iig niet van je benen:)
Hoe zit jij dan in de auto :tongue:
bobby-digital
04-03-2014, 09:37
met de radio aan:)
En hoe gaan de vorderingen?
Christiaan
25-03-2014, 16:51
Traag..... simpelweg tijdgebrek. Komt allemaal wel, maar heb wat minder vrije tijd als ik gehoopt zou hebben.
Ondertussen wel onderdelen aan het verzamelen. Morgen weer een doosje boutjes en moertjes ophalen bij de dealer.
Het hoeft ook niet direct af hé. Er gaat enorm veel tijd zitten in zaken bestellen, ophalen. Terwijl het leukste gedeelte vaak zo klaar is.
Ik heb diversen keren, boutjes en moertjes gaan halen bij de dealer. Het gekke is dat het nooit lijkt onder de 50 Euro weg te komen daar :)
Ik haalde ook vaak me bouten en moeren 10.9 /12.9 bij Fabory normaal draad fijn draad ,inbus alles hebben ze daar en je kan ze gewoon per stuk kopen ;)
Christiaan
25-03-2014, 19:37
Ach, ik zoek op onderdeelnummer, mailtje naar de dealer en het wordt geregeld. Kun je ze ook per stuk kopen, als het niet past heb ik zelf het verkeerde onderdeel nummer doorgegeven, ziet meteen of er nog ringetjes of andere deeltjes bij horen, en de prijs daarvoor valt me ook alles mee.
Het winkelen en uitzoeken van de onderdelen vind ik ook niet zo heel vervelend moet ik eerlijk zeggen.
Is ook weer zo en ik heb ook gemerkt als je vaker bij de dealer (magazijn medewerker) komt krijg je ook vaak korting 10 a 15%.
Christiaan
27-03-2014, 09:06
Zo weer even aan de klus geweest. Iemand is hier erg fan geweest van vloeibare pakking....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-03-2621.23.39.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2014-03-2621.04.28.jpg
Eruit met die rommel.
Wordt nog wel een zoektocht naar pakkingen, niet alles is meer te krijgen bij de dealer.
Idd hopen dat de vorige eigenaar hier ook niet achter is gekomen ;)
Hij had hem wel vast genoeg gedraaid ijkt of hij bij het boutje zelfs in gescheurd is :shake:
Maar ik verwacht dat ze deze nog wel hebben hoor :thumbup:
Christiaan
27-03-2014, 09:31
Jep, meeste is er nog wel, en anders wel bij classic parts. Met 1 pakking heb ik op dit moment nog even een uitdaging.
Achter de plaat van de motorsteun distributie zijde, zie foto...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/Plate.jpg
Die is dus niet meer te krijgen, zowel bij dealer als bij classicparts. Op ebay zit nog wel een verkoper, maar naast de 4 euro voor een rubber ringetje ook nog even 16 euro verzendkosten vragen....
Maar om de motor erin te kunnen hangen moet ik wel eerst de pakking hebben.......
Heeft die ebay-verkoper nog andere spullen die kan je gebruiken of bestel er anders meerdere. Die andere pakkingen kan je wel weer slijten aan forum-leden.
Meet hem even op christiaan of geef hem even af,
ik kan alles vervangen door Viton.
Christiaan
27-03-2014, 10:26
Heb al even zitten babbelen met de ebay verkoper. Hij stopt het nu in een envelopje.....
Weer een onderdeeltje van de lange lijst af :D
Meet hem even op christiaan of geef hem even af,
ik kan alles vervangen door Viton.
Thanks mate :thumbup: Bij de volgende die ik niet meer kan vinden, ga ik je lastig vallen
Christiaan
18-01-2016, 09:21
Even heel hard geblazen, en het stof eraf gehaald.....
Een nogal bewogen jaar achter de rug, waardoor er veel stil heeft gelegen. Maar afgelopen week de draad weer opgepakt.
Besloten om het toch maar echt goed te doen, en de boel helemaal opnieuw op te bouwen. Dus, kaal halen!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2016-01-1321.27.28.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2016-01-1321.29.56.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2016-01-1512.35.50.jpg
Pedaalemmer
18-01-2016, 15:40
Mooi klaar voor deze zomer dan, ga je de revisie zelf uitvoeren?
Christiaan
18-01-2016, 16:57
Het merendeel wil ik proberen om samen met Veedubber te gaan doen. Alhoewel de kans groot is dat er nog wel eens wat vrienden "aanschuiven" om te helpen / slappe klets te verkopen / bier te drinken / doorhalen wat niet van toepassing is.
Wat we zelf kunnen doen, zullen we ook doen. Het bouwen zelf is ook leuk om te doen.....
Johan1982MK1
18-01-2016, 17:14
bouwen is zeker leuk om zelf te doen.
als ik dit zie dan wil ik ook graag weer los, maar eerst komend voorjaar de vloerverwarming in mn nieuwe garage nog voormekaar maken, dan zet ik mijn mk1 direct omhoog :D
Rallye-VR6t
18-01-2016, 21:39
Heb je de kans ga voor 144mm drijfstangen en andere zuigers. Geeft meer koppel. Plus het spul is veel lichter.
Christiaan
02-02-2016, 08:44
Kaal.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2016-02-0122.00.25.jpg
En leeg....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2016-01-2520.40.20.jpg
Tijd om binnenkort eens een babbeltje te maken bij wat revisie specialisten.
bobby-digital
06-02-2016, 08:52
Goed bezig Christiaan, ben benieuwd:-)
Christiaan
29-02-2016, 16:54
Inmiddels ligt alles in delen uit elkaar bij het revisie bedrijf, is de schade opgemaakt en zijn de delen besteld....
Honen was niet voldoende, wordt geboord naar 1e overmaat, alle lagers worden vervangen, krukas slijpen / polijsten, kop volledige revisie etc.
De motor heeft toch wel wat te lijden gehad de afgelopen 27 jaar en bijna 300.000 kilometer. Maar er zijn verder geen rare zaken naar boven gekomen, en is het allemaal te maken....
Wordt weer een fris blokje straks. Was het niet leuker om hem naar de grootste overmaat op te boren? :)
Christiaan
01-03-2016, 08:25
Wordt weer een fris blokje straks. Was het niet leuker om hem naar de grootste overmaat op te boren? :)
Er zijn zoveel leuke dingen mee te doen, maar er moet ook nog zoveel meer gedaan worden :D
Christiaan
15-03-2016, 08:59
Fijn om foto's te krijgen als er aan gewerkt wordt....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/20160308_103548_resized_1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/20160308_103615_resized_1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/20160308_1037210_resized_1.jpg
Motor zou inmiddels klaar moeten zijn, ik ben benieuwd. :cool:
Christiaan
16-03-2016, 08:29
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/1014293_1110051719053926_6789140630642263447_n.jpg
Hij is weer thuis :cool:
Pedaalemmer
16-03-2016, 10:52
Netjes! opbouwen maar!
Lekker vers!
Volgende week rijden dus :)
Ruud 16V-G60
17-03-2016, 19:05
ziet er goed uit
Christiaan
24-03-2016, 14:54
Onderdeeltjes aan het verzamelen om de boel weer op te gaan bouwen.
Van het revisie bedrijf het advies mee gekregen om na 1000 kilometer weer een olie wissel te doen. Maar was is aan te raden qua viscositeit voor olie in een G60?
10w40 half syn van Castrol. Na 1000 olie wissel en olie filter ook wisselen.
Ik heb tevens de eerste 1000 kilometer met een speciale molykote toevoeging gereden op advies van (http://www.vanbeek-autosport.nl/) om juist niet goedkope inloop olie erin te doen. Dit spul zou je zelfs kunnen laten zitten maar heb toch gewisseld na 1000 kilometer.
Op advies van Ruud de eerste 1000 kilometer ook niet boven de 2000 toeren gekomen en veel lange stukken gereden.
Er gaan heel veel discussies over inlopen en heel veel verschillende manieren (zoals schrale olie of direct volop planken), maar ik ben tevreden met het resultaat.
Mijn ervaring is dat mijn G60 toen die net vers was en vrij van de eerste problemen, toen ik begon met inrijden nog heel rauw en gehorig was en gaande weg veel rustiger en stiller is geworden. Toch is de motor nu heel pittig als ik de gaspendaal intrap.
De eerste 1000 kilometer is sowieso een spannend traject want alle foutjes bij de ombouw komen dan wel aan het licht.
Christiaan
24-03-2016, 16:00
Over wel / niet inrijden heb ik het advies mee gekregen om "normaal" te rijden. Niet langzaam aan doen, en niet in de begrenzer trappen :)
Wat voor olie filter heb je trouwens gebruikt? Er is blijkbaar ook een wat korter (in de hoogte) filter, wat iets beter zou passen bij een Golf 1.
Thanks voor de info.
Ik heb zelfs met een versterkte crossmember voor geen last van. Dus gewoon een normale mann of bosch filter. Je hebt ook purflux is meestal zonder die dop eronder.
Wat ik weet is geen FRAMM olie filters nemen!
Christiaan
27-03-2016, 19:01
http://theibach-performance-shop.de/Motorenteile/VW/G60/Rumpfmotor/Oelfilter-kurz-G60--110.html
Zie bovenstaande link/filter....
Rallye-VR6t
28-03-2016, 15:16
Lupo 3L TDI filter gebruikte ik.
Christiaan
28-02-2018, 17:34
Het is hier "even" stil geweest. Wel af en toe wat gedaan, maar wat andere prioriteiten gehad. Sinds een paar weken weer aan de slag. De draad weer opgepakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2018-02-2817.27.23.jpg
Hé, jij ook al? :D
Goed bezig!
EnVeeZee
28-02-2018, 22:29
Heel erg gaaf zo :thumbup:
Christiaan
01-03-2018, 12:17
Hé, jij ook al? :D
Je hebt wel eens van die *kuch* dagen/maanden/jaren :tongue:
chrisjuh
03-03-2018, 11:38
Oeh, mooi! :thumbup:
Pedaalemmer
25-10-2018, 13:30
Rijd ie al?
Christiaan
16-11-2018, 10:17
Nee, thuis weer aan het verbouwen...
Maar eind dit jaar is het huis (voor zover je klaar bent met een eigen hut) van buiten, boven en beneden helemaal onder handen genomen. Dan weer meer auto tijd.....
Christiaan
26-04-2019, 10:02
En door...
Eindelijk meer tijd om deze weer tot leven te wekken......
Het lijkt wel sinterklaas met alle spulletjes die de afgelopen weken binnen gekomen zijn of nog onderweg zijn, maar het begint weer ergens op te lijken. Lekker aan het dichtbouwen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-04-1721.47.51-800x600.jpg
Afgelopen week ook bij Arno langsgeweest. De lader van de donor Corrado heeft een bijzonder leven gehad. Een laderhelft uit '89, de andere helft uit 90 en een verdringer uit '91. Dat past niet helemaal lekker op elkaar (verschil in hulpasje).
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-04-2420.27.18-1512x2016.jpg
Goede nieuws is dat beide laderhelften zonder veel moeite weer in netjes te maken zijn. Slechte nieuws is dat de verdringer vervangen zal moeten worden. Er is geprobeerd het rubber waar het hulpasje doorgeen zit eruit te halen wat eigenlijk niet mogelijk is.Door deze actie zit het rubber niet meer recht met onbalans tot gevolg. Maar goed, over een paar weken krijg ik 'm weer helemaal netjes terug.
Verder nog wel wat klusjes te doen, Accu verplaatsen naar kofferbak, electra in orde maken en nog heel kleine puntjes op de i zetten....
Sinaasboom
26-04-2019, 10:10
Haha gaaf! Mooie update weer, hopen dat je binnenkort weer kunt genieten en lekker met het dakje open van de lader kunt genieten!
Ottie1976
26-04-2019, 10:12
Benieuwd hoe dit straks draait
Lekker bezig, Christiaan! Moet toch een lekker gevoel zijn om straks rond te rijden en weten dat de lader in top staat is
Pedaalemmer
26-04-2019, 13:11
Mijn lader is toentertijd ook door Arno onderhanden genomen, levert echt kwaliteit!
Christiaan
29-04-2019, 08:43
Ik kan het zo ie zo al op prijs stellen dat Arno je lader openmaakt waar je zelf bij bent, en na 10 minuten je een diagnose hebt. Nu even geduld hebben....
Benieuwd hoe dit straks draait
Ik ook. Cabrio staat dit jaar 5 jaar stil..... (en inmiddels 30 jaar oud, en 16 jaar in bezit)
Ottie1976
29-04-2019, 09:11
Dat is niet goed. Ding moet rijden!!!...Waarom heb je het oude blok niet gewoon laten zitten eigenlijk?
hahaha..ooit wel eens met een Golf 1 G60 (mee)gereden?..
dan snap je dat wel..
Christiaan
30-04-2019, 10:09
Het was ook niet de bedoeling om het zo lang te laten duren. Maar door privé omstandigheden heeft het "even" stil gelegen......
Maar nu weer lekker aan de gang. We komen er wel :thumbup:
Christiaan
01-05-2019, 14:37
Iemand nog tips, advies, ervaring met een uitlaat systeem? Spaghetti spruitstuk zit er op, de rest nog niet.
Supersprint/Powersprint/Novus/Steigerpijp of origineel? (of iets anders?)
De auto heeft de vermelding U9 op het kenteken staan (bj. '89) en heeft fabrieks af een kat. Wel of geen kat monteren? De originele zal ook niet echt meer voldoen, maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met CO uitstoot, APK / RDW keuring en mijn oren.
De vraag met betrekking tot uitstoot en keuring heb ik inmiddels ook al uitstaan bij de RDW, ik wacht nog op antwoord.
Ik heb een uitlaat van fox
Ik had er nog nooit van gehoord maar hij bevalt goed
63 mm rvs vanaf het spruitstuk naar achter nieuw voor ongeveer 350€
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/1/6/IMG_3050.JPG
Christiaan
02-05-2019, 07:41
Pasvorm ok? En qua geluid?
VeeDubber
02-05-2019, 10:19
Handige link voor de laatste APK eisen:
https://handboek.rdw.nl/personenautos
Ik heb zelf een Groep A SuperSprint spaghetti - Maatwerk pijp - Simons Groep A tussendemper - Simons Groep A einddemper. Geluid is prima naar mijn zin.
Zou graag nog Groep A een PowerSprint einddemper plaatsen (SuperSprint is bijna niet te vinden meer en niet betaalbaar meer..) maar dat is dan alleen voor de looks van het omhoog gaande pijpje..
Christiaan
11-05-2019, 13:36
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-1111.55.07-1-1033x1817.jpg
Binnenkort eens kijken hoe dit past. Uiteindelijk toch op een systeem van Novus uitgekomen
Wel leuk om het verschil in diameter te zien tussen het originele systeem en dat van een G60 :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-0621.10.49-2016x1512.jpg
Leuk systeem !! Klinkt vast ook best straks..
Ottie1976
13-05-2019, 11:08
Ik heb een spaghetti erop, kat eraf, middendemper eraf en powersprint einddemper. En dat allemaal groep a. Geen omhoogstaand pijpje.
Heerlijke sound maar ik heb geen g60. Alleen op de snelweg iets minder....
Johan1982MK1
13-05-2019, 13:46
Ik heb een spaghetti erop, kat eraf, middendemper eraf en powersprint einddemper. En dat allemaal groep a. Geen omhoogstaand pijpje.
Heerlijke sound maar ik heb geen g60. Alleen op de snelweg iets minder....
had ik in het begin ook onder mijn golf1 16V, maar daar zat al snel een tweede demper bij tussen :D
had ik in het begin ook onder mijn golf1 16V, maar daar zat al snel een tweede demper bij tussen :D
Bij mij zit er een spaghetti midden demper en eind demper, en heb enkel nog maar een stukje in het straat gereden, gaan de buren leuk vinden :D
Wil niet weten wat het is zonder midden demper!!!
Ottie1976
13-05-2019, 14:37
Ik vind het heerlijk! :)
Iemand nog tips, advies, ervaring met een uitlaat systeem? Spaghetti spruitstuk zit er op, de rest nog niet.
Supersprint/Powersprint/Novus/Steigerpijp of origineel? (of iets anders?)
De auto heeft de vermelding U9 op het kenteken staan (bj. '89) en heeft fabrieks af een kat. Wel of geen kat monteren? De originele zal ook niet echt meer voldoen, maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met CO uitstoot, APK / RDW keuring en mijn oren.
De vraag met betrekking tot uitstoot en keuring heb ik inmiddels ook al uitstaan bij de RDW, ik wacht nog op antwoord.
Bij mij heb ik een Novus eronder liggen. mooi kalm en niet te gek... zou ook sterk zijn met een 1.3 :tongue: ik heb het systeem wel effe gelijk gebeitst zodat die me niet op de lassen gaat rotte :thumbup:
Christiaan
28-05-2019, 12:30
De uitlaat zit er inmiddels bijna helemaal onder. Nog even een passend flexibel stuk halen om het laatste stukje netjes aan de sluiten. De pasvorm is in ieder geval prima :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-1420.42.25-2016x1512.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-1420.42.48-2016x1512.jpg
Daarnaast afgelopen zaterdag met de kabelboom aan de slag geweest. De bestaande bedrading nagelopen en waar nodig gerepareerd. Bekabeling voor de accu in de kofferbak in orde gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-2519.42.49.jpg
Ook al ver gevorderd met het aanpassen van de kabelboom voor de motorruimte.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-2519.42.57.jpg
En daarbij ook nog de nodige hulp gehad :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-2511.10.03-2016x1512.jpg
Weer een stapje dichterbij....
VeeDubber
29-05-2019, 06:59
En daarbij ook nog de nodige hulp gehad :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-05-2511.10.03-2016x1512.jpg
Weer een stapje dichterbij....
Zijn dit leden van die club waar ze lelijke mensen helpen ook eens onder de mensen te komen?
Erik Baas
29-05-2019, 11:48
Zijn dit leden van die club waar ze lelijke mensen helpen ook eens onder de mensen te komen?
Hoezo? Wil je soms ook lid worden? ;-p
Ottie1976
29-05-2019, 14:36
flexibel deel voor het laatste stuk?
Hoezo? Wil je soms ook lid worden? ;-p
:lmao: :lmao: :lmao:
Ik kan het zo ie zo al op prijs stellen dat Arno je lader openmaakt waar je zelf bij bent, en na 10 minuten je een diagnose hebt. Nu even geduld hebben....
Ik ook. Cabrio staat dit jaar 5 jaar stil..... (en inmiddels 30 jaar oud, en 16 jaar in bezit)
TEEEEEEEERING... ken ik jou al zo lang?
a.busser
30-05-2019, 16:38
Die uitlaat is erg, erg, netjes!
Christiaan
03-06-2019, 08:36
flexibel deel voor het laatste stuk?
Het laatste stuk als in het laatste stuk wat nog aangesloten / pas gemaakt moet worden ;)
Afgelopen weekend niks aan de cabrio gedaan, samen met een van die knappe mannen hierboven een biertje gedronken aan de Wörthersee....
GolfMania
26-07-2019, 16:57
Leuk project man! Heb 'even' het hele topic doorgelezen en je bent lekker bezig. Zie wel dat iedereen hetzelfde probleem heeft: een huis gooit altijd de planning in de war :screwy: Ik heb herkenning.. :D
Christiaan
03-08-2019, 15:59
Huisje, kindjes... kost allemaal ook veel tijd ;)
Maar ach, de cabrio staat lekker binnen, droog, en niet in de weg. Ook al duurt het wat langer, we komen er wel.... ooit :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/zAFx2rkG.jpeg
Ziet er toch al aardig af uit op de foto.
The Skinnmeister
07-08-2019, 06:24
Netjes :thumbup:
Christiaan
20-08-2019, 07:21
Wie heeft deze gaten ooit bedacht....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-08-1921.51.24.jpg
Boutjes, ringetjes, alles verdwijnt erin :D Alsof het er voor gemaakt is
Haha....volspuiten met pur die balk!
Christiaan
26-08-2019, 07:20
Spaghetti tijd :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-08-2413.23.49.jpg
Afgelopen zaterdag wat helpende handjes gehad :D :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-08-2410.56.35.jpg
Veel laatste zaken aangesloten en puntjes op de i kunnen zetten.
Kabelboom gaat ook de goede kant op. Daar gaat nu nog de meeste tijd inzitten om die netjes te maken. Niet alleen even wat relais omprikken, maar alles nalopen / nameten, en bij enige twijfel voorzien van nieuwe stekkertjes / klemmetjes etc. Kost nu even wat meer tijd maar daar gaan we straks wel profijt van hebben.
Johan1982MK1
26-08-2019, 07:38
Ik ken het haha.
Mooi werk en blijft een super motor (vind ik) voor in een golf1
Vroeger zag je ze overal met G60 erin, maar tegenwoordig is het weer bijna zeldzaam.
Gezelligheid.nl :)
Goed bezig Christiaan, en inderdaad alle elektra in 1 keer goed doen.
Is nu even meer werk, maar daar ga je zeker blij van worden straks.
En G60 in een Mk1 is inderdaad super !!
Christiaan
26-08-2019, 12:29
Gezelligheid.nl :)
Heel belangrijk ;)
Christiaan
18-09-2019, 14:39
Het valt toch wel tegen om zo nu en dan wat tijd te regelen om te sleutelen..
Maar af en toe gebeurd er nog wel wat....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-09-0719.29.37.jpg
Kabelboom nu voor test bovenop de motor gelegd. Nog wat aansluitingen bij de zekeringkast op orde maken, en de bedrading van het dashboard. Als straks alles werkt / loopt halen we de kabelboom er nog even uit om helemaal netjes te maken / in te pakken.
Koppelingskabel van een Ibiza Cupra besteld. De kabel bij de Epytec set past toch niet helemaal lekker.
2e snaar voor de stuurbekrachting is ook onderweg. Ze zijn er in 2 lengtes. 666mm en 737mm. De 666mm besteld maar past dus niet. Geen idee waar het verschil in bouwjaar / type, maar de 737mm zou moeten passen.
Daarnaast nog even op zoek gaan naar de onderdruk slang naar de rembekrachtiger van de Corrado. Nu zit degene van de cabrio erop, maar van de Corrado staat nog wat netter / opgeruimder onder de kap. Die zou ergens moeten liggen....
In het topic van RobertVoorst nog een mooi stukje uitleg gelezen over de naloopregeling. Die gaan we ook nog even meenemen.
Gaat vast goedkomen ! :thumbup: :cool:
Lekker rustig door knutselen Christiaan, heb je er straks plezier van !! Beter alles in 1 keer helemaal goed doen.
Christiaan
05-11-2019, 13:29
Afgelopen zaterdag weer (met hulp) mogen knutselen.
Kabeboom ligt inmiddels aangesloten in motorruimte. Als alles straks ijkt te werken pakken we de hele boom netjes in en werken we deze mooi weg.
Binnenkort de laatste puntjes qua electra aan de binenzijde op orde brengen en dan misschien eens een startpoging gaan wagen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/Img20191.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/Img20192.jpeg
Waar we wel tegenaangelopen zijn is dat de originele stabilisator stang (tussen de draagarmen) nu niet meer past ivm de uitlaat. Natuurlijk zijn er andere stabilisator stangen te verkrijgen, maar - voor zover ik weet - zitten deze niet gemonteerd op de draagarmen. Of weet iemand een goed alternatief?
Ik heb hem er tussen. Maar ben vergeten of deze is aangepast.
http://downloads.inventive.nl/temp/topic/mk1g60_538.jpg
Edit: overal foto's van maken :thumbup:
http://downloads.inventive.nl/temp/topic/mk1g60_209.jpg
Johan1982MK1
05-11-2019, 15:18
Lekker bezig!
Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt o.a bij een R32 mk1 dat de stabistang niet meer past.
Of er een vervanger voor deze stabilisatorstang is weet ik niet..
Je hebt nog wel van die steunen die je tussen de 2 bouten waar je draagarm op je carrosserie vast zit kan plaatsen, maar die hebben natuurlijk geen direct stabiliserend effect op je draagarm zelf.
Christiaan
05-11-2019, 16:14
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/mk1g60_538.jpg
Het gaat om de "achterste" stabi stang (dank voor de duidelijke foto @yuli!)
De "voorste" past zonder problemen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/mk1g60_538.jpg
Het gaat om de "achterste" stabi stang (dank voor de duidelijke foto @yuli!)
De "voorste" past zonder problemen.
Ok, die is niet aangepast bij mij. Is wel een dikkere variant van H&R die ik heb zitten komt met nieuwe rubbers en past op de originele armen.
Manuel010
05-11-2019, 20:44
Leuk om ff in vogelvlucht door te nemen, heel leuk ook om de datum/verandering te zien. Gezien ik hetzelfde ga doen qua ombouw ook mooi om de pijnpunten even te zien maar het is vooral een kwestie van gewoon doen.
Heb(ben) jij (jullie) ook die balk versteviging van bijv epytec waar de voorste motorsteun aan bevestigd zit?
Succes gewenst!
Leuk om ff in vogelvlucht door te nemen, heel leuk ook om de datum/verandering te zien. Gezien ik hetzelfde ga doen qua ombouw ook mooi om de pijnpunten even te zien maar het is vooral een kwestie van gewoon doen.
Heb(ben) jij (jullie) ook die balk versteviging van bijv epytec waar de voorste motorsteun aan bevestigd zit?
Succes gewenst!
Jazeker. je ziet hem net zitten op de foto voor de waterpomp. Mijn kwam uit Amerika toen had Epytec ze nog niet in het assortiment. Je moet wat aanpassen aan de sprinter intercooler maar dan past het (net).
Ok, die is niet aangepast bij mij. Is wel een dikkere variant van H&R die ik heb zitten komt met nieuwe rubbers en past op de originele armen.
Kwam deze niet tegen jou uitlaat (flens) aan?
zoals wij hem voor ons hadden kwam hij er onderhand in :D
Ik twijfel of we deze er tussen krijgen met nieuwe rubbers..
Kijken of er wat voor te krijgen is ..
Kwam deze niet tegen jou uitlaat (flens) aan?
zoals wij hem voor ons hadden kwam hij er onderhand in :D
Ik twijfel of we deze er tussen krijgen met nieuwe rubbers..
Kijken of er wat voor te krijgen is ..
Nee, zit compleet vrij. Hierbij een foto van een andere hoek. Misschien verschil in het spruitstuk?
https://downloads.inventive.nl/temp/topic/mk1g60_539.jpg
Spreek nog regelmatig met mensen die met een golf 1 g60 ombouw bezig zijn. Ook omdat mijn topic op het forum staat. Elke keer ben ik verbaasd over de diversiteit aan problemen waar je tegenaan kan lopen. Soms ben ik het ook gewoon vergeten, als jep roject inmiddels al heel wat jaartjes af is dan vergeet je wel is welke hobbels je allemaal hebt moeten nemen.
Haha ja snap ik!
Maar wij (ik denk iedereen) is heel blij met de hoeveelheid (detail) fotos en bijbehordende uitleg ! :cool:
Bij christiaan zit deze Stabi stang exact op de 2 uitlaatflensen, dus precies verkeerd :-)
Christiaan
05-01-2020, 13:39
Het lijkt erop dat het spruitstuk wat langer is in het voorbeeld hierboven. Voor nu laat ik het even voor wat het is, eerst maar even draaiend krijgen. Tzt zal het of een ander spruitstuk moeten worden of iemand zal er zijn las skills op los mogen laten.
inmiddels al wel zover dat de motor rond gaat, slaat alleen nog niet aan. Ergens nog een - waarschijnlijk - electra probleempje oplossen. Bij het op contact zetten gaat de benzine pomp nog niet lopen. 12v. op de pomp zetten laat de pomp zeker wel draaien (de eerste benzine lekkage ook al opgelost). Binnenkort daar maar weer mee verder.
In de tussentijd met de Volvo luchtfilterbak aan de knutsel.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-12-2414.24.55.jpg
Onderkant passend maken, lekker stinken.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2019-12-2414.20.04.jpg
Hier nu nog een gat in maken voor het aanzuigen van lucht, daarna de buitenkant netjes zwart maken.
Heb je wel vonk of ook niet?
Wil je niet bang maken maar ik heb tijdens mijn ombouw mijn computer omzeep geholpen. Ik had per ongeluk de golf 1 GTI brandstof relais 1 in de zekeringenkast laten zitten ondanks het relais van de G60 ook ingebouwd had. Dat heeft toch invloed op elkaar gehad want ik had wel vonk en geen pomp. Nooit echt meer naargekeken naar die computer maar we vermoeden op dat moment dat er een massa spoor was doorgebrand.
Christiaan
08-01-2020, 12:43
Die heb ik inderdaad ook op mijn netvlies staan, je verhaal daarover heb ik ook gelezen. En daarin ben je volgens mij ook niet de enige....
Eigenlijk wel interessant of dit te controleren / te repareren is. Ik heb nog een 2e ECU liggen maar heb geen idee wat de staat van deze is.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78808
Snert had daar ook al wat van meegekregen..
Christiaan
30-01-2020, 11:03
Nee, zit compleet vrij. Hierbij een foto van een andere hoek. Misschien verschil in het spruitstuk?
https://downloads.inventive.nl/temp/topic/mk1g60_539.jpg
Er zit inderdaad wat verschil in de lengte van het spruitstuk. De stabi valt bij mij - precies - op de flens.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/stabi.jpg
Binnenkort er maar een stukje tussen (laten) zetten. Spruitstuk ligt er inmiddels weer onderuit. Ik was even vergeten dat je dan ontzettend veel los mag halen :screwy:
Christiaan
05-02-2020, 10:13
Stukkie er tussen... en het past weer
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-02-0510_11_47.jpg
Christiaan
10-02-2020, 08:00
XE35HX7Hw2Q
:cool:
Nu alle 265 restpuntjes oplossen.... maar hij doet 't!
RobertVoorst
10-02-2020, 08:56
https://youtu.be/XE35HX7Hw2Q
:cool:
Nu alle 265 restpuntjes oplossen.... maar hij doet 't!
Filmpje doet het helaas (nog) niet ;)
Christiaan
10-02-2020, 10:15
Filmpje doet het helaas (nog) niet ;)
nu wel....
RobertVoorst
10-02-2020, 10:36
nu wel....
Ik zie het, tikken lopen ook gewoon hé!
Kriebelt nu nog meer om die van mij af te gaan maken :D
Gefeliciteerd! Altijd een mooie mijlpaal, de eerste start. :thumbup:
Nu alle 265 restpuntjes oplossen.... maar hij doet 't!
Ik kijk net naar buiten....'t is nog geen cabrioweer, dus nog tijd zat om die puntjes aan te pakken :thumbup:
Heerlijk is dat als je hem voor de eerste keer kunt starten !!
Johan1982MK1
10-02-2020, 16:22
Super!! Altijd spannend om de eerste keer de sleutel om te draaien :D
The Skinnmeister
10-02-2020, 17:26
Mooi, goed bezig :thumbup:
Christiaan
11-02-2020, 22:07
Ik kijk net naar buiten....'t is nog geen cabrioweer, dus nog tijd zat om die puntjes aan te pakken :thumbup:
:D :D
Christiaan
12-02-2020, 10:39
De wielen zijn inmiddels ook "klaar" .
Bandjes er nog om, op naafkajpes jacht en dan kunnen ze eronder.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/IMG_7305.jpg
Inmiddels ook aan het puzzelen wat allemaal aan te schaffen om de remmerij aan te passen. Ik heb wel een setje (van de gesloopte corrado) remklauwen voor / achter, maar het is en blijft toch allemaal 30 jaar ouwe meuk.
Nieuw is er gelukkig ook nog wel veel verkrijgbaar. Alleen valt me dat qua prijs weer een beetje tegen :D
Johan1982MK1
12-02-2020, 11:28
Damn, die wielen zijn wel mooi geworden poeh :eek:
Wat betreft remmen, ik weet niet wat je anders nog precies zoekt (en waarschijnlijk weet je het zelf ook wel :D ) maar er zijn ook adapters om golf4/5/6 remmen op golf1 fusee te zetten.
Dan heb je toch een goed setje remmen en niet heel duur in aanschaf als porsches etc. Alleen dan geen 4 pots maar gewoon zo'n knijp klauw zegmaar.
Lekker zeg. Mooie updates. Nu lekker afbouwen en keuren :thumbup:
Ik zag je vraag in mijn topic over de reducers voor de schijfremmen achter. Niet schrikken maar ik heb deze destijds besteld:
https://www.bks-tuning.com/vw-golf-mk1-pressure-reducer-g60-16v-vr6-brake-pressure-regulator-brake-pressure-reducer.html
Dit was in de Obama tijd dus de dollar stond toen veel gunstiger als nu. Plus ik was op vakantie in Florida en had ze vanuit Miami besteld. :cool:
Ze bestaan ook van een Opel GSI ofzo maar dat was destijds al een kansloze missie om ze te vinden. Misschien is het goedkoopste nu zo'n pressure valve die je kan instellen met een draaiknop maar dat weet Johan vast wel.
Qua remmen heb je opties zat denk ik zo. G60 remmen zijn nog gewoon revisie setjes voor te krijgen en alles nieuw ook zowel ATE (voorheen lucas) als het iets goedkopere ATAC.
Sinaasboom
12-02-2020, 22:25
Ik heb vorig jaar dezelfde begrenzers via bolku besteld, doe hem anders even een berichtje. Vorig jaar Maart waren ze 160 euro voor de set. Hopelijk heb je hier iets aan. Gr Sinaasboon
Hij loopt! Heerlijk gevoel is dat he 😁
Wat betreft de remdrukbegrenzers....ik heb op mijn golfje een setje begrenzers van een Peugeot 205 GTi zitten. Moest alleen een verloopje tussen, maar verder past het. Zou ook dezelfde maat zijn als de bekende scirocco 16V begrenzers....en dan stukken goedkoper
https://archiv.golfcabrio.de/forum/rund-ums-cabrio/golf-1-cabriolet/g1c-tipps-und-technik/93496-link-f%C3%83%C2%BCr-druckminderer-3-15-von-peugeot
Ik weet helaas niet meer waar ik ze vandaan had....maar ik was dacht ik nog geen 50eu per stuk kwijt
Christiaan
13-02-2020, 11:09
https://archiv.golfcabrio.de/forum/rund-ums-cabrio/golf-1-cabriolet/g1c-tipps-und-technik/93496-link-f%C3%83%C2%BCr-druckminderer-3-15-von-peugeot
Ik weet helaas niet meer waar ik ze vandaan had....maar ik was dacht ik nog geen 50eu per stuk kwijt
Ah, top! Daar staat wel linkje in met wat meer info (van welke auto's deze vandaan komen):
http://www.bremsleitungen-online.de/bremsenteile/bremskraftregler--druckregler/bremskraftreglerbremsdruckreglerbkr-3-15-kennung.php
Christiaan
24-02-2020, 09:52
Remmerij achterzijde ga ik nog eens even over nadenken dat ik daar mee wil. Voor nu laat ik dat nog even origineel (trommels). Eigenlijk wil ik daar ook overstappen naar wat er op een G60 zit,of Gof 4 klauwen, maar "alles nieuw" is nogal aan de prijs.
Voorzijde gaat in ieder geval G60 / Girling 54 remmerij worden icm 280mm schijven. Daarbij meteen draagarm / rubbers / lagers etc. vervangen dat dat straks allemaal weer 100% is. het is wachten op de postbode op het laatste pakketje met onderdelen, dan kan dat weer in elkaar.
Daarnaast nog heel veel punten af te werken, maar nu 'ie loopt is dat toch wel goede motivatie om door te gaan :cool:
vagg freak
24-02-2020, 20:08
https://auto.onderdelen-bestel.nl/hitec-remkrachtverdeler-h-440590/
Christiaan
01-03-2020, 12:02
Dit zijn de standaard remmen bij de cabrio met 239mm schijven
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-02-1720.24.55.jpg
Alles er maar af halen en voorzien van G60 materiaal met bijbehorende adapters. Past toch niet helemaal...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-02-2915.07.07.jpg
(bijna) pas gemaakt....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-02-2916.10.38.jpg
Er moet nog een klein hoekje uit het schild gehaald worden, dan past de klauw er ook goed op.
Verschil tussen een 239mm en een 280mm schijf is toch we serieus. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat remmen.
Achterzijde laat ik voor nu nog even wat het is.
Johan1982MK1
01-03-2020, 17:28
280mm is zeker een behoorlijk verschil.
Niet alleen voor het oog, maar ook met remmen ga je dit echt wel merken in een golf1. Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaring met deze setup.
Roy16VG60
01-03-2020, 17:39
Dat ga je merken maar met je standaard hoofdremcilinder is het wel diep trappen. Ik zou die zeker ook upgraden.
Ziet er top uit allemaal :thumbup:
Christiaan
03-03-2020, 09:06
Zou het verschil zo groot / merkbaar zijn dan?
Grote HRC staat wel op m'n lijstje mocht ik aan de achterzijde de trommels gaan vervangen voor schijven. Maar bij het alleen upgraden van de remmen aan de voorzijde?
Roy16VG60
03-03-2020, 09:21
Je kan het ook eerst proberen.
Die Girling 54 klauwen zijn flinke klauwen tegenover de standaard klauwen. Je kan het merken aan dat je je pedaal relatief diep in moet trappen. Mocht je dit merken en je er aan storen dan weet je waar het door komt en kun je hem alsnog vervangen :thumbup:
Ik merkte hetzelfde bij R32 remmen op een Touran met standaard 22mm hoofdremcilinder. Ik heb daarom nu ook een 25mm geplaatst.
Gewoon proberen, kan altijd nog en zijn de kosten niet.
Ik heb ook 25 mm van een VW T4 en een rembekrachtiger van een laat model cabrio (dichte golf is nog kleiner), heb wel schijven achter. Ik vond het remmen destijds "eng". Gevoel alsof het e.a. niet goed ontlucht, dat werd hiermee opgelost.
Christiaan
03-03-2020, 14:25
Ik ga het in ieder geval onthouden, dank voor de tip!
vagg freak
03-03-2020, 20:13
Rij ook met een 25.3mm hoofdremcilinder, grote rembekrachtiger, 280 schijven, s2 dubbel zuigers .n van die remkracht verdelers op de hoofdremcilinder op een golf 1 remt super.
Ik denk dat het deze is
https://boelm.nl/hoofdremcilinder-25-40-mm-10702.html
Roy16VG60
03-03-2020, 20:24
Rij ook met een 25.3mm hoofdremcilinder, grote rembekrachtiger, 280 schijven, s2 dubbel zuigers .n van die remkracht verdelers op de hoofdremcilinder op een golf 1 remt super.
Ik denk dat het deze is
https://boelm.nl/hoofdremcilinder-25-40-mm-10702.html
Dit is de juiste :thumbup:
Christiaan
06-03-2020, 09:23
Voor de mee lezerers / mede Golf 1 G60 bouwers. Waar hebben jullie je ECU geplaatst en hoe heb je de kabelboom daar naar toe laten lopen?
Het mooiste is natuurlijk in de auto, het meest praktische is in de watergoot. Alleen heb Wanneer je er voor kiest om het in de auto te monteren zul je je kabelboom moeten gaan verlengen, wanneer je er voor kiest om het in de watergoot te plaatsen zul je ergens een vrij groot gat moeten maken voor de doorvoer.
Oftewel, ik ben eigenlijk op zoek naar tips en ervaringen......
Johan1982MK1
06-03-2020, 10:02
Ik had met mijn 16v met g60 spul, de ecu in de waterbak liggen met een zelfgemaakt steuntje.
Bij de ecu zitten dan die 2 stekkers en vanaf daar ben ik door het schutbord waar de boom voor de ruitenwissers etc ook door gaat naar buiten gegaan en onder waar de originele boom van de motor naar binnen gaat heb ik de draden voor de digifant weer door gedaan naar de zekeringskast.
Ik had wel de hele boom al uitgedunt, dus gingen maar een paar draden naar de zekeringkast. Daar heb ik met 2 losse relais het spul aan de gang gemaakt.
cabbyG60
06-03-2020, 12:36
Ik heb destijds gewerkt met de steun van een cabrio met 2h blok.
Daar de ecu op pas gemaakt en zo heb je een mooie oplossing waar je kabels en leiding voldoende lang zijn en je ecu staat mooi rechtop.
Bij deze een foto van een cabrio met 2h blok daar zie je rechtsboven de ecu zitten.
https://lh3.googleusercontent.com/-FAIGBq7Qado/UALEguw6OZI/AAAAAAAAD2Y/RZdWtB52Ol8/s640/IMG_2151.JPG
Groeten
Jan
Christiaan
12-03-2020, 10:52
Remmen zitten er inmiddels op. Alle lagers, kogels, rubbers en draagarmen aan de voorzijde zijn inmiddels ook vervangen. Alles weer in elkaar, rubbers op de bandjes, en zakken maar.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-03-1123.08.00.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-03-1123.07.52.jpg
Na een hele lange tijd staat 'ie nu op eigen kracht met 4 pootjes op de grond.....
RobertVoorst
12-03-2020, 12:20
Netjes hoor! Leuk om te zien dat je gewoon voor een 'simpele' en praktische velg kiest in plaats van de ultra glim glim BBS weg.
Johan1982MK1
12-03-2020, 12:55
Lekkere combi zo Christiaan!
Dat wordt genieten met mooi weer en dakje open :cool: :cool:
Ben ook benieuwd naar je ervaring met de remmen straks :thumbup: :thumbup:
Gaat lekker hier! Deze zomer rijden?
The Skinnmeister
12-03-2020, 17:13
Mooi :thumbup:
Gaat lekker hier! Deze zomer rijden?
Tuurlijk! :D al moet ik um duwen! ;)
Keurige wielen ! Van welk merk zijn ze ?
Christiaan
13-03-2020, 12:04
Tuurlijk! :D al moet ik um duwen! ;)
Daar hou ik je aan :D
Keurige wielen ! Van welk merk zijn ze ?
EMR
Keurige wielen ! Van welk merk zijn ze ?
JIL :D
Christiaan
17-03-2020, 09:36
Gezien we nu door omstandigheden wat meer thuis "moeten" zijn, de garage maar eens goed opgeruimd. Cabrio dus even naar buiten.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/2020-03-1412.53.25.jpg
kriebelt nu wel heel erg om te gaan rijden.....
Hoe is het hiermee eigenlijk? ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.