View Full Version : Golf mk1 TDi Project
Zal me gelijk even voorstellen, Ik ben Roy kom uit Geleen. Student 1e monteur.
Ben al een tijdje bezig met mijn TDi project, dus werd het langzamerhand tijd voor een eigen project topic.
Heb in Juni 2010 een Golf 1 diesel gekocht, en daar een maandje nog lekker mee rond gereden. In Augustus het 1.6 diesel blokje op marktplaats gezet, en een week later verkocht. Toen werd het tijd voor wat snellers, en dus opzoek naar een golf 3 TDi. Dan wel de 110pk versie. Heb een sloper kunnen kopen paar kilometer voor Groningen, met de distributieriem gesprongen. Wilde toch alles vernieuwen dus alles afgebouwd, en de kop laten reviseren. en weer gemonteerd met nieuwe riem en waterpomp. Toen het blokje liep begonnen de complete Golf 3 kabelboom in de golf 1 te leggen. Als eerst de achterlichten aangesloten, Daarna de rest van stuurhendels tot achteruitverwarming compleet de stekkers omgesoldeerd en netjes geisoleerd. Onder de motorkap hoefde verder niet veel te gebeuren qua elektronica. Daarna het blok erin gehangen met 1.6/1.8 benzine motorsteun aan de distributiekant en met bak steunen van Ebay. 2 100mm assen opgehaald bij bolku. Het monteren was een fluitje van een cent. Daarna het dashboard terug erin gezet met de golf 3 klok, Dit wordt later nog veranderd in die van een golf 2 GTD omdat dit net wat netter en origineler oogt. Nu ben ik bezig met alle kleine dingen aantepassen zoals de intercoolerslangen, koelwaterslangen, eletronisch gaspedaal, en de uitlaat aantepassen op de golf 1. Ook nog wat foto,s van tijdens het project
Auto bij aankoop
https://lh5.googleusercontent.com/-bbyGVPXeRvA/TzhFCBlUC5I/AAAAAAAAAFw/qiXxmRra5jY/s800/1.jpg
Porsche C2 Wieltjes gekocht
https://lh3.googleusercontent.com/-dllIzq70VP0/TzhFSYc99tI/AAAAAAAAAGg/p0LB1j6sx5c/s800/2.jpg
TDI Blokje
https://lh5.googleusercontent.com/--4VJ568N2uY/TzhFTsEG6mI/AAAAAAAAAGo/dZDH6CIOKh0/s800/4.jpg
Egr Plaatjes gemonteerd
https://lh6.googleusercontent.com/-5gNDUHDnllY/TzhFXvznUQI/AAAAAAAAAGw/x8NZV2SvMq0/s800/5.jpg
Distributiekap aangepast voor benzine motorsteun
https://lh4.googleusercontent.com/-OY0pfHubAZQ/TzhE90t8isI/AAAAAAAAAFg/BayFeRdfsj8/s800/10.jpg
Vandaag ben ik bezig geweest met het electronisch gaspedaal, Heb het stukje waar het gaspedaal en de potmeter op vastzitten ruim van de pedalenbak afgehaald en daarna een stukje strip tussen de potmeter en het pedaal gelast, en de rest wat overbodig was erafgehaald. Dus blijft er een compacte beugel over wat net past tussen het rempedaal en de behuizing van de kachel. Achterop die beugel heb ik een L profiel gelast en een bout, op die manier kan ik het gaspedaal eenvoudig demonteren mocht er onverhoopt iets kapot gaan.
De planning van morgen is om 10 uur de originele intercooler pijp laten omlassen zodat deze via de distributie zijde terug gaat naar de intercooler. En daarna rijd ik met de oprijwagen richting Chargertech in Eindhoven, Waarbij ze me gaan helpen met het aansluiten van de intercooler. Wil perse alle slangen zwart hebben zodat mensen die niet kleurenblind zijn dit ook niet worden als ze onder de kap kijken. Intercooler wordt die van een BMW X5 3.0D, Aangezien die van een sprinter niet past omdat de dynamo er net voor zit.
Bluepower
23-04-2011, 07:32
Goed bezig!!
Die X5 IC, heb je daar heel toevallig nog een foto van? Ook de bevestiging ervan in de auto?
Dankje! Nee nog niet, ik maak dadelijk even een foto.
Hier de foto,s van de beugel wat we gemaakt hebben voor het gaspedaal.
https://lh4.googleusercontent.com/-Uc4fg9x6m-4/TzhFI9Hgq6I/AAAAAAAAAGE/-hgRJFvEuWA/s800/13.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Xw6mlLXEmBM/TzhFI5Nf3rI/AAAAAAAAAGA/AeRgfkZ_MOw/s800/14.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-FqxwkKV8Jpg/TzhFOZD2M7I/AAAAAAAAAGQ/NQoXJQNk_IY/s800/15.jpg
Weer bezig geweest aan de golf, Helaas bij chargertech een verkeerde slang koppelingstuk meegenomen. Dus dat moet geruild worden Donderdag
Hier nog wat foto,s van de motorruimte en dashboard op dit moment
https://lh6.googleusercontent.com/-0saXJRUNq4c/TzhFZ2UGR-I/AAAAAAAAAHM/hzLcIuOahIk/s800/7.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-bsjm9NtBElg/TzhFZPGojTI/AAAAAAAAAHA/xMKkX7vwi8k/s800/8.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-1MQDE2sRs6w/TzhFAJVneWI/AAAAAAAAAFo/D4ajGTWKaeI/s800/11.jpg
erik_jetta
27-04-2011, 13:48
hee roy! jij ook hier! zag je golf laatst nog even! niet rijdend maar op de aut ambulance!
Doe je het allemaal zelf ? of veel hulp uit de garage?
Heey Erik, Ja heb me ook maar een account aangemaakt. Ja klopt afgelopen zaterdag ben ik naar Eindhoven geweest met de auto. Doe het meeste zelf en krijg een beetje hulp van me vader! Hoe is het met jou golfje? leuk dingetje! ligt flink laag haha.
Heb niet stil gezeten afgelopen dagen en nog van alles gedaan aan de golf
- De roestige accubak eruit gehaald, en vervangen door die van golf 3 donor auto.
-Het steuntje van het koelvloeistof reservoir erop gelast.
- Vacuum circuit aangesloten met nieuwe vacuum slangen.
- Steuntjes gemaakt en intercooler vastgezet.
- Intercooler slangen passend gemaakt en vastgezet.
Hier nog een aantal foto,s!
https://lh5.googleusercontent.com/-bsjm9NtBElg/TzhFZPGojTI/AAAAAAAAAHA/xMKkX7vwi8k/s800/8.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-JDbk8o0WFf0/TzhFZQtg-mI/AAAAAAAAAHE/a7AaNqxwj50/s800/9.jpg
Morgen ga ik het steuntje van het ruitensproeier reservoir omlassen naar de linker kant. En de accubak verder aflassen. De uitlaat wordt in de loop van de week ook klaar gemaakt. En dan is het wachten tot de ecu klaar is en dan kan ik een proefritje gaan maken:D
Supergaaf project.. buitenkant vooral zo laten, alleen wat lager!
Een grote mijlpaal is bereikt!! De oude ECU was kapot en heb een nieuwe gekocht en vandaag een andere immobilizer + sleutel in laten leren bij vagtechniek.nl in nuenen. En daarna de eerste 100 Kilometer gereden met de auto en het is een kanon ten opzichte van de 1.6 diesel. Ben begonnen met de uitlaat, die is al redelijk ver klaar. Compleet van 10cm na turbo tot einddemper 60mm pijp. De temperatuur blijft netjes op 90 graden en ook na wat stampen blijft de temperatuur goed. Het enige wat naderhand moet opgelost worden is het kraken in de bak bij het snel schakelen naar de 3. Nu kilometertjes maken!!
https://lh5.googleusercontent.com/-bPMg5gqn4FQ/TzhFEGiI6rI/AAAAAAAAAF4/_om6BctHT_w/s800/12.jpg
Ziet er tof uit allemaal, gaat je kineethoes niet smelten omdat hij zo dicht op de uitlaat zit?
mark89769
03-06-2011, 16:00
Mooi projectje, ik ben met hetzelfde bezig, hoe heb jij het gedaan met de bak?, kabelschakeling en dan omgebouwd naar golf 3 hydraulisch?
Ziet er tof uit allemaal, gaat je kineethoes niet smelten omdat hij zo dicht op de uitlaat zit?
Nee uitlaat zit er toch ver genoeg vanaf. Zal waarschijnlijk wel eerder poreus worden.
Mooi projectje, ik ben met hetzelfde bezig, hoe heb jij het gedaan met de bak?, kabelschakeling en dan omgebouwd naar golf 3 hydraulisch?
PM gehad
Ondertussen al 3000km gereden en geen grote problemen gehad. Binnenkort tijd voor een schroefset, of een vaste verlagingsset. Aangezien ik wel nog wat comfort wil hebben en niet bij iedere drempel weer van stilstand moeten optrekken. Wat raden jullie me aan?
ik zou voor een schroefset gaan iets minder confortabel dan vaste verlaging meestal, maar idiaal als je na een tijdje toch lager wil of andere velgen wilt kun je hem weer op de gewenste hoogte zetten.
Sjaak_73
13-06-2011, 12:05
leuk project. een tdi in een golf 1 :thumbup:
mvg sjaak
ik zou toch ook maar even een hitteschildje voor op het schutbord fabrieken als ik jou was.
voor de rest:thumbup:
ik zou voor een schroefset gaan iets minder confortabel dan vaste verlaging meestal, maar idiaal als je na een tijdje toch lager wil of andere velgen wilt kun je hem weer op de gewenste hoogte zetten.
Ok, heb een schroefset gehad onder een clio 2. rijd lekker strak, maar totaal geen comfort meer. Daarom moet eventjes bedenken wat het wordt.
leuk project. een tdi in een golf 1 :thumbup:
mvg sjaak
Dankje! Ja rijdt goedkoop zuinig en snel:D
ik zou toch ook maar even een hitteschildje voor op het schutbord fabrieken als ik jou was.
voor de rest:thumbup:
Haha, ik had het al gemerkt. Het was redelijk koud buiten afgelopen dagen. met de verwarming uit wordt het interieur toch lekker warm. Rara hoe kan dat.
Joy_Goessens
14-06-2011, 08:33
nice, jij bent dus die met de C2 velgen?
Als je hulp nodig hebt met t eea dan laat me maar iets weten.
gr Joy
Leuk project.
Zag hem onlangs nog hier staan op de bloemenmarkt :thumbup:
Seht gut aus :) Lijkt mij ook wel wat, die combi van golf 1 en tdi
erik_jetta
14-06-2011, 11:22
Gewoon voor de schroefset gaan! Ik heb een triple S schroefset eronder(weer een van die goedkope merken) maar toen ik hem nog niet zo ver verlaagd had, hield ik nog best veel comfort over! Want hoe je nu overhelt in de bochten ziet ookniet uit :tongue:
nice, jij bent dus die met de C2 velgen?
Als je hulp nodig hebt met t eea dan laat me maar iets weten.
gr Joy
Jep, klopt! haha
Dankje, zal ik doen! jij ook mocht je hulp nodig hebben:)
Leuk project.
Zag hem onlangs nog hier staan op de bloemenmarkt :thumbup:
Ja me opa en oma wonen daar, en kom daar regelmatig. Woon je daar in de buurt?
Seht gut aus :) Lijkt mij ook wel wat, die combi van golf 1 en tdi
Danke!!
Gewoon voor de schroefset gaan! Ik heb een triple S schroefset eronder(weer een van die goedkope merken) maar toen ik hem nog niet zo ver verlaagd had, hield ik nog best veel comfort over! Want hoe je nu overhelt in de bochten ziet ookniet uit :tongue:
Ok, ik zal er van de week een gaan halen. Heb je die van jou op internet besteld?
nee ziet inderdaad niet uit maar van de andere kant heeft het wel wat haha
wat was je gisteren of eergisteren aan het doen met de krik?
Ja me opa en oma wonen daar, en kom daar regelmatig. Woon je daar in de buurt?
Jep, 2 straten verder ongeveer.
erik_jetta
18-06-2011, 09:43
Ok, ik zal er van de week een gaan halen. Heb je die van jou op internet besteld?
nee ziet inderdaad niet uit maar van de andere kant heeft het wel wat haha
wat was je gisteren of eergisteren aan het doen met de krik?
Heb die van mij bij vpc gehaald, maar die is niet aan te raden! voor is hij stug, en achter heel comfortabel.
En ik had de krik nodig om men wielkasten op de ghetto manier uit te rollen!
Sinaasboom
01-07-2011, 18:48
Ben ik jou niet gister tegen gekomen in Beek bij de makado?
:thumbup:
mark89769
02-07-2011, 15:56
Hey Roy!
Hoe heb jij dat gedaan met de N75 klep (vacuum), heb jij het vacuum reservoir gebruikt of gewoon direct een slangetje op de turbo van de N75 klep?
En nog gelukt met het mail adres wat ik je gestuurd had?
Greetz, Mark
@ Sinaasboom: Zou best kunnen, Ik heb je niet gezien volgens mij.
@ Mark: Ik heb gewoon het reservoir aangesloten, Ik weet niet of het nodig is maar ze zullen het niet voor niks doen bij volkswagen. Ik heb het T stukje bij de vacuumpomp gemaakt ongeveer en het vacuum reservoir in het parafan vast gezet. Misschien kun je een van een sharan pakken die heeft een mooi bolletje.
APK Komt eraan, Dus dit heeft de hoogste prioriteit. Verlichting in orde maken want de remlichten doen het niet. En de 2 voor schokdempers zijn kapot. Dus morgen gelijk een schroefsetje bestellen. Ruitensproeier moet ook nog aangesloten worden. Allemaal kleinigheidjes en dan mag me vader de auto APK keuren.
P.S. Ik had begrepen dat een schroefset van raceland bij bolku prijs/kwaliteit het beste is? Kan iemand dit bevestigen?
Zojuist schroefsetje besteld van Raceland, had begrepen dat deze schroefsets wel goed zijn vooral voor die prijs klasse
erik_jetta
06-07-2011, 18:08
eindelijk!! ben benieuwd hoe laag je ermee gaat!
Ik ben ook benieuwd, helaas wel op het staal. Ik ga volgend jaar weer kijken voor een andere set velgen. Eerst de auto helemaal in orde maken. Tevens nog een cruise control hendel gekocht van een US Rabbit Mk1. Heb de cruise control al geactiveerd met vag-com dus hopelijk alleen stekkertje solderen en chille cruisen met cruise control.
Schroefsetje binnen gekregen, 2 dagen levertijd op Ebay. Vind ik netjes(Y)
Schroefset is van raceland, en monteren ging vrijwel goed alleen een bout in de fusee was afgebroken. Net die waarmee je de camber mee kunt afstellen, dus mocht iemand nog 1 hebben liggen:D.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/2/7/2/08072011008.jpg
Heb ze uit elkaar gehaald en de schroefdraad goed ingesmeerd met lager vet, zodat ik ze over een half jaar nog kan verstellen zonder de stelsleutel krom te buigen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/2/7/2/08072011012.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/2/7/2/08072011009.jpg
Hangt achter een beetje over, heb ik met opzet gedaan. Vond het wel grappig uitzien zo.
Ziet er leuk uit zo , voor je aandrijfas kan je gewoon een schild kopen .
Dit hoort standaard al op die motor te zitten , gaat krom over je aandrijfas heen en zit met 2 bouten aan je onderblok vast .
Vr6 , g60 , tdi , en de standaard mk4 motoren hebben het .
EVen op de sloop halen zou ik zeggen .
Anders is je hoes heel snel vergaan hoor ....
verder goed bezig zo , en als je niet zo`n kapje kan vinden laat het me dan maar even weten . Heb er hier en daar nog wel wat op motoren zitten ;)
erik_jetta
09-07-2011, 13:32
waarom heb je de c2's eraf gehaald? kijken voor iets kleiners?;)
nee heb er een krom gereden vorige week in belgie. dus blijf nu zolang op staal rijden. Wil volgend jaar zomer porsche gullideckel, vind ik net wat mooier als de c2
mark89769
11-07-2011, 14:53
ik vindt de golf wel cool zo met de stalen velgen :D, rijdt de set wel een beetje? ik heb een tectuning set eronder gehad maar deze was echt te stug voor mij.
Raceland set is ook veel te stug, ben erover aan het denken om het er onderuit te halen. Is niet leuk meer rijden als daily.
erik_jetta
11-07-2011, 19:02
Dan zul je toch aan weitec of KW moeten denken als je minder stug wil. Ik zeg gewoon stuiteren met die bak!
Ja en die zijn ver boven het budget wat ik ooit over zal hebben voor een schroefset. Onder de clio zat ook een budget setje, maar die was lang niet zo stug als de golf nu.
erik_jetta
11-07-2011, 20:07
Dan gewoon zo doorrijden! je bent gewoon die lekke schokdempers gewend! nog even en je raakt hier ook aan gewend! :tongue:
mark89769
11-07-2011, 21:40
Ja en die zijn ver boven het budget wat ik ooit over zal hebben voor een schroefset. Onder de clio zat ook een budget setje, maar die was lang niet zo stug als de golf nu.
Komt door gewicht van golf mk1 denk ik, heb is mee gereden in een golf 2 met een vmaxx schroefset maar deze was ook lang niet zo stug als de tectuning onder mijn mk1.
@erik hahah jaa dat was heerlijk rijden! hoefde voor geen enkele drempel af te remmen. Hoe bevalt het in munstergeleen? al een beetje gewend?
@mark ja zal denk ik ook door het gewicht komen. zal er aan moeten wennen.
Vandaag eindelijk de cruise control hendel binnen gekregen, heeft de verkoper niet vermeld dat er geen claxon voorbereiding op zit. Dus de hendel uit elkaar gehaald en omgebouwd met een andere die ik bij een kennis ben gaan ophalen. Daarbij gelijk een MFA hendel meegekregen:D dus geluk bij een ongeluk. Van het weekend de cruise control aansluiten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/2/7/2/13072011018.jpg
De hendel zit er wel een beetje raar op zo schuin omhoog
onnatuurlijk lang niks gedaan aan de golf! Heb me vader de auto apk laten na kijken, een lijstje met 15 punten ongeveer. Gelukkig veel kleine dingetjes. wiellagers rechts, banden voor en wat lampjes. dus het valt mee.
Heb de oude originele klok uit elkaar gehaald, en ga proberen de tellertjes van de golf 3 erin te verwerken, om toch alles origineel te laten lijken. Iemand tips of iemand die dit al eens heeft gedaan?
erik_jetta
19-07-2011, 21:34
Dat zal een stuk netter staan als je de originele tellers erin hebt! ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!
Zo het meeste voor de APK is al gedaan, zoals:
* Gordel vastzetten linksvoor
* Massa probleem links achter
* Stadslicht Links voor
* Kenteken verlichting
* Claxon
* Scherm + Bumper vast zetten
* Ashoes vastzetten
Wat ik nog moet:
* Wiel lagers rechts beide
* Uitlijnen i.v.m. aanlopen band tegen vering
* Ruitensproeier
* Remlicht
* Banden voor beide
Dus nog wel wat te doen, heb tot 31 augustus om alles te maken dus tijd genoeg:D
JettaGTI-16v
31-07-2011, 09:41
Ziet er netjes uit allemaal;) Ik heb dit ook gedaan met mijn golf. Ik heb de 90 pk motor erin gehangen.
suc6
Ziet er netjes uit allemaal;) Ik heb dit ook gedaan met mijn golf. Ik heb de 90 pk motor erin gehangen.
suc6
Dankjewel! ooh chill, 90pk loopt ook goed. wat heb je allemaal moeten doen voor de boel op kenteken te krijgen?
JettaGTI-16v
07-08-2011, 15:30
Dankjewel! ooh chill, 90pk loopt ook goed. wat heb je allemaal moeten doen voor de boel op kenteken te krijgen?
Ja idd de 90 pk gaat ook lekker hoor ;) Ik heb het er alleen netjes ingebouwd meer niet :) Met 45 minuten stond ik weer buiten.
Komt bij jou ook wel goed zo te zien.
Gr. Dennis
Helaas een ongelukje gehad een paar weken terug, onderweg naar solar in roermond ben ik uitgegleden over een olie spoor op een rotonde. Veel schade zoals scherm links, bumper voor, deur links, draagarm links, en de velg krom. De brandweer kwam me tegemoet om de boel op te ruimen, waren dus net te laat. Gelukkig krijg ik het waarschijnlijk wel vergoed van veolia, maar zal niet veel terug krijgen van de verzekering aangezien de dagwaarde bijna niks is. Zodra dit is afgehandeld wordt die apk klaar gemaakt, en langzaam winter klaar gemaakt. Zoals standkacheltje inbouwen en opzoek naar een goed setje winterbanden aangezien ze over een paar maanden dubbel zoveel kosten. De plannen om de auto te herspuiten zijn opgeschoven naar komend voorjaar.
mark89769
25-08-2011, 08:24
Helaas een ongelukje gehad een paar weken terug, onderweg naar solar in roermond ben ik uitgegleden over een olie spoor op een rotonde. Veel schade zoals scherm links, bumper voor, deur links, draagarm links, en de velg krom. De brandweer kwam me tegemoet om de boel op te ruimen, waren dus net te laat. Gelukkig krijg ik het waarschijnlijk wel vergoed van veolia, maar zal niet veel terug krijgen van de verzekering aangezien de dagwaarde bijna niks is. Zodra dit is afgehandeld wordt die apk klaar gemaakt, en langzaam winter klaar gemaakt. Zoals standkacheltje inbouwen en opzoek naar een goed setje winterbanden aangezien ze over een paar maanden dubbel zoveel kosten. De plannen om de auto te herspuiten zijn opgeschoven naar komend voorjaar.
Pffff klote om te horen!, maar weet je van wie het olie spoor is??
Als het van een bus van veolia is kan je hun aansprakelijk stellen en vervolgens een taxatierapport laten maken van de golf, wat de golf waard was voordat je de schade hebt gekregen. En dan heb je 2 opties (ligt aan de taxatiewaarde):
a) de auto wordt op verzekeringskosten gerapereerd
b) de auto word totalloss verklaard en je krijgt de taxatiewaarde minus de waarde dat de auto nu is (wordt er een opkoper gevraagt wat hij voor je golf geeft).
Pffff klote om te horen!, maar weet je van wie het olie spoor is??
Als het van een bus van veolia is kan je hun aansprakelijk stellen en vervolgens een taxatierapport laten maken van de golf, wat de golf waard was voordat je de schade hebt gekregen. En dan heb je 2 opties (ligt aan de taxatiewaarde):
a) de auto wordt op verzekeringskosten gerapereerd
b) de auto word totalloss verklaard en je krijgt de taxatiewaarde minus de waarde dat de auto nu is (wordt er een opkoper gevraagt wat hij voor je golf geeft).
Ja ik heb veolia ook aansprakelijk gesteld, er komt gewoon een expert kijken voor de auto en zal inderdaad ''economisch totallos'' worden verklaard. Maar wil dan uiteraard de auto wel houden.
Ben je nog bezig geweest om de oude tellerbak te hergebruiken? Ben benieuwd...
Heb het weer druk met stage helaas, ben er wel al mee bezig geweest maar moet een oude werkende golf 3 tdi teller hebben om te gebruiken omdat ik de oude nog in de auto moet hebben zitten. En moet opzoek naar een behuizing van een golf 1 teller i.v.m. het gaatje van de klok
Helaas nog steeds niks gehoord van de verzekerings maatschappij, kan jammer genoeg pas verder als de expert is geweest.
Joy_Goessens
06-09-2011, 13:14
succes he jong ;). Als je nog eens hulp nodig hebt moet je 't laten weten.
gr Joy
succes he jong ;). Als je nog eens hulp nodig hebt moet je 't laten weten.
gr Joy
Dankje;)
Zo en we zijn ondertussen al een maand over de APK :shake: , ruitensproeier doet het eindelijk op een teun de beun manier. Een extra massa kabel aangesloten op het ruitensproeier pompje. Zonder extra massa kabel gaat de sproeier achter ook aan als ik voor wil sproeien. Nu moet ik het beugeltje voor het remlicht schakelaartje nog maken. En nog een setje nieuwe winterbanden scoren. Dan kan die eindelijk afgemeld worden voor de APK.
mark89769
08-10-2011, 08:39
Dankje;)
Zo en we zijn ondertussen al een maand over de APK :shake: , ruitensproeier doet het eindelijk op een teun de beun manier. Een extra massa kabel aangesloten op het ruitensproeier pompje. Zonder extra massa kabel gaat de sproeier achter ook aan als ik voor wil sproeien. Nu moet ik het beugeltje voor het remlicht schakelaartje nog maken. En nog een setje nieuwe winterbanden scoren. Dan kan die eindelijk afgemeld worden voor de APK.
:screwy: ik had exact hetzelfde probleem met de massa van het ruitenwissers sproeier pompje, heb ook een aparte massa kabel er naar toe gebracht.
:screwy: ik had exact hetzelfde probleem met de massa van het ruitenwissers sproeier pompje, heb ook een aparte massa kabel er naar toe gebracht.
Ja ik snap er niks van, ik moet eens de massa draad volgen en kijken waar die uitkomt. Heb jij ook de kabel van het mistlicht van de golf 3 gebruikt als schakel kabel voor de ruitensproeier achter? aangezien de sproeier achter bij de golf 3 via een slang naar achteren gaat.
mark89769
08-10-2011, 17:34
Ja ik snap er niks van, ik moet eens de massa draad volgen en kijken waar die uitkomt. Heb jij ook de kabel van het mistlicht van de golf 3 gebruikt als schakel kabel voor de ruitensproeier achter? aangezien de sproeier achter bij de golf 3 via een slang naar achteren gaat.
Ik heb de ruitensproeier achter helemaal weggelaten, gebruik hem toch nooit :D
Vanochtend mijn golf nog ff geplankt op de A28 hij liep zo naar de 210 km/h, had ik niet verwacht, en mijn cruisecontrol schakelaar werkt niet misschien moet ik hem nog inleren in vagcom, heb jij dat ook apart moeten doen?
Ik heb de ruitensproeier achter helemaal weggelaten, gebruik hem toch nooit :D
Vanochtend mijn golf nog ff geplankt op de A28 hij liep zo naar de 210 km/h, had ik niet verwacht, en mijn cruisecontrol schakelaar werkt niet misschien moet ik hem nog inleren in vagcom, heb jij dat ook apart moeten doen?
Oke, ja ik moet het eens uitzoeken. bij golf 3 wordt door de hendel naar en achter te trekken de + en - omgedraaid maar bij golf 1 zijn er 2 aparte pompjes dus dan lijkt het mij dat er een massa te weinig is.
210?? mijne haalt amper 195/200 op 175/70/13
Moet inderdaad ingeleerd worden maar dit heb ik al gedaan bij het uitlezen.
mark89769
08-10-2011, 21:48
Oke, ja ik moet het eens uitzoeken. bij golf 3 wordt door de hendel naar en achter te trekken de + en - omgedraaid maar bij golf 1 zijn er 2 aparte pompjes dus dan lijkt het mij dat er een massa te weinig is.
210?? mijne haalt amper 195/200 op 175/70/13
Moet inderdaad ingeleerd worden maar dit heb ik al gedaan bij het uitlezen.
Oke, morgen is ff vagcom aansluiten, mijn golf rolt op 165/50/R15 welke wat getrokken staan dus de jouwe zou in principe harder moeten lopen, of je hebt misschien een andere bak eronder hangen.
met 165 50 15 heb je ook een km afwijking
dat kan je hier berekenen
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
ik heb een 02a cyp bak eronder zitten
mark89769
08-10-2011, 22:23
ik heb een 02a cyp bak eronder zitten
Volgens mij heb ik dezelfde, als ik de KM-afwijking check vergeleken met golf 3 orginele velgen heb ik met mijn 165/50/r15 een afwijking van -5% (geeft minder aan dan werkelijk is).
En met jou velgen geeft hij zo goed als precies dezelfde waarde als orginele velgen, (-0,42%).
Oke,raar dat mijne dan niet zo hard gaat. Ik merk wel dat die af en toe veel feller is. Toen de ombouw net gedaan was heb ik wel eens 200 op de teller gereden, de laatste tijd gaat die naar 180 maar daar blijft het dan bij.
Ik hoef voor de apk alleen nog het remlicht te maken, want ik ga morgen een setje winterbanden op seat lichtmetaal halen bij Erikvanbilsen. Als de schade met de verzekering is afgehandeld ga ik beginnen met de buitenkant van de auto, dus nieuwe schermen, bumpers en een nieuwe laklaag. Zodat ik komende zomer wat meetings kan afgaan:)
Volgens mij heb ik dezelfde, als ik de KM-afwijking check vergeleken met golf 3 orginele velgen heb ik met mijn 165/50/r15 een afwijking van -5% (geeft minder aan dan werkelijk is).
En met jou velgen geeft hij zo goed als precies dezelfde waarde als orginele velgen, (-0,42%).
geeft MEER aan dan werkelijk.zo kom jij ook aan die 210 :thumbup:
mark89769
09-10-2011, 08:53
geeft MEER aan dan werkelijk.zo kom jij ook aan die 210 :thumbup:
Volgens het rekenprogramma niet of lees ik het verkeerd:
Standaard Snelheid (op de teller) 50 km/u 70 km/u 90 km/u 120 km/u
Nieuwe Snelheid (effectief) 47 km/u 66 km/u 85 km/u 113 km/u
rekenprogramma of niet,met kleinere wieltjes gaat je teller meer aangeven dan je werkelijk rijd,grotere wielen uiteraard andersom.
Vanmorgen setje winterbanden op Seat lichtmetaal opgehaald bij Erikvanbilsen:) thnx!
Volgende week hopelijk eindelijk APK erop.
En we hebben weer wat gedaan:)
Nieuwe veerpootlagers gemonteerd, en een juist ECU besteld zodat we ook kunnen gloeien op de koude dagen. Deze laat ik morgen even inleren. Morgen middag ga ik een Eberspacher D4 ophalen oftewel een standkachel:). Niet meer krabben komende winters. Ook nog een mooie blunder gemaakt! 2 veerschotels op elkaar gemonteerd aan beide kanten, en het dan gek vinden dat de schroefset erg stug is haha. Morgen avond winterbanden balanceren en erop leggen en maandag even uitlijnen. En dan is die zover winter klaar.
2 veerschotels op elkaar gemonteerd aan beide kanten, en het dan gek vinden dat de schroefset erg stug is haha.
Die fout maakt men vaker dan je denkt...heb al genoeg foto`s gezien van schroefsets met dubbele veerschotels.
Hij wordt er alleen niets stugger van hoor....je kan alleen minder laag.
Die fout maakt men vaker dan je denkt...heb al genoeg foto`s gezien van schroefsets met dubbele veerschotels.
Hij wordt er alleen niets stugger van hoor....je kan alleen minder laag.
Nou ik heb toch ervaren dat die nu minder stug is voor, maar goed het probleem is opgelost.
Ook hebben we APK eindelijk, en zijn we begonnen met verschillende las werkzaamheden aan het plaatwerk onder de schermen, volgende week de reservewielbak nog en de hoekjes.
Jammer dat je afbeeldingen het niet meer doen. ben momneteel bezig met een 110pk in een golfje 1, en was wel benieuwd naar hoe jij alleen ingebouwd hebt.
:thumbup:
Hoe heb je nu je achteruitsproeier pompje aangesloten als ik vragen mag?
Weer eens een update!
Om net zo snel weer stil te komen heb ik gti schijven+blokken gemonteerd.
De oude waren massief en die waren al redelijk krom en slecht aan het worden. Dit remt vele malen beter.
https://lh4.googleusercontent.com/-diMLMuAsmw4/T0KzCHSxtsI/AAAAAAAAAHg/sCrmMYzu4Cc/s800/IMG-20111019-WA0000.jpg
Heb lichtmetalen seat velgjes gekocht via et forum met goede winterbandjes, die heb ik de staalborstel eens laten zien en dit is het resultaat.
https://lh3.googleusercontent.com/-WdtnWU9oKIo/Tzf8rE-_UXI/AAAAAAAAAFM/iiIusHu-Dmk/s800/DSC00002.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-uePRfLJq3Nc/Tzf8vaS83MI/AAAAAAAAAFU/IHRheyl1IDk/s800/DSC00001.jpg
Ziet er voor 2 weken mooi uit, nu zijn ze weer helemaal verweerd. :shake:
Binnen kort eens kijken voor een leuk zomer setje. Ben er over aan het denken op G60 sebring velgen met 195/50/15 te monteren. Niet opvallend maar toch netjes. Wat denken jullie?
Ook zijn er verschillende dingen gelast onder de voorschermen, en wanneer er tijd is word de reservewiel bak gelast.
https://lh6.googleusercontent.com/-bDjTWaKHb14/T0K07E7nloI/AAAAAAAAAHw/gjpjvZwohPs/s800/22102011142-1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-n68lJR75sHU/T0Kz6PukwGI/AAAAAAAAAHo/bgXlyvyRWrQ/s800/22102011143.jpg
Ook hebben we voor de winter nog een standkacheltje ingebouwd, en die heb ik goed kunnen gebruiken. Is snel snel ingebouwd, dus niet netjes. aangezien de auto in het voorjaar opnieuw gespoten word, word die daarna netjes aangesloten.
De originele verstuivers waren slecht, en een was zo slecht dat die begon te lekken. Nieuwe verstuivers kosten 550€, En gereviseerde verstuivers met grotere nozzles van Bosio PP764 kosten 325 Euro. Dus de keuze was snel gemaakt. Met deze verstuivers krijg je een vermogen van ongeveer 135 PK, en met een chip erbij moet 150/155 haalbaar zijn. En dan ben ik qua vermogen tevreden, want het moet ook betrouwbaar blijven.
mark89769
03-03-2012, 18:13
al de PP verstuivers erin en gechipt?
Verstuivers zitten erin, alleen nog chippen maar dat doe ik over een paar maanden.
Dat klinkt goed. :thumbup:
mark89769
04-03-2012, 21:08
Scheelt het vermogen met de andere verstuivers of is het een roetmachine geworden :p gave velgen troueens! Zouden wel nog mooier staan met getrokken banden
Ik zag dat jij het electronische gedeelte voor het gespedaal hebt omgelast, maar heb je die omgelast op het orginele pedaal?
Of heb je er een gokf3 of caddy er ingezet?
Ik heb een mk1 dsl, heb een beetje liggen stoeien met een pedalenset van een caddy uit 98 maar dat gaat hem niet worden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.