PDA

View Full Version : getunede motor 1776, 1835,...?

vercammen
29-03-2011, 10:56
Kunnen jullie mij soms de beste optie geven welke getunede motor best te gebruiken voor daily use. Deze motor zou een 90-100pk moeten hebben (is voor een zware kitcar op keverbasis en een type 1 (geboorde 1600 kever)moeten zijn. Is een 1776,1835,... het best geschikt hiervoor daar ik niet elke 1000km ofzo moet zitten afstellen enzo. Tevens had ik ook graag het goedkoopste, betrouwbaarste en degelijkste alternatief geweten. Moest iemand van jullie nog iets liggen hebben zou dat ook altijd welkom zijn.
alvast bedankt

Rob g60
29-03-2011, 11:08
betrouwbaar en rond de 100pk gaat niet goedkoop zijn.
een 1776 is beter dan een 1835 voor dagelijks gebruik aangezien de wanden van een 185 relatief dun zijn.
wil je een betrouwbare 100pk zou ik naar een 1915 gaan met een setje bewerkte koppen,grotere kleppen en nog wat kleine dingen.
Setje webers erop en je komt een eind in de richting.

hoe is je carter wat je nu hebt?
Zou als je iets goeds en betrouwbaar wilt van een nieuw carter of een compleet gelijnboord carter uitgaan met grote kanelen en deze full flow laten boren.

Pm je budget eens en kan wel kijken wat ik voor je kan doen.

sixpack
29-03-2011, 11:09
1776 lijkt me wel wat..

weet niet uit welke regio je komt maar in Overloon heb ik goede ervaringen met: www.henkdehoog.nl

groetjes peter

jeroen doli
29-03-2011, 22:23
wat al gegeven word betrouwbaar en goedkoop gaan al helemaal niet samen,
als je voor betrouwbaar gaat zou ik zo aan de 60 a 70 pk gaan met een 1776,
Weet dat die meer kan hebben maar dan is die het betrouwbaarste.
en het goedkoopste, want wil je er meer vermogen uit dat makkelijk kan gaat het meer geld kosten niet alleen aan onderdelen maar ook aan brandstof.

wil je toch richting die 100 pk zou ik voor een groter cilinder inhoud gaan zo rond de 1915 of nog wat groter.

En dan licht het heel erg aan de staat van het carter of het wel mogelijk is om het te gaan lijnbooren enzo enzo,
want met wat voor motor rij je nu dan ?

maar wat er al gezegd werd goedkoop word het echt helemaal nooit.

Groeten jeroen.

wil je meer weten Pb maar.

P.s weet dat dit zeikerig klinkt maar het betrouwbaarste blijft toch het orginele motortje :thumbup:

Marcski
30-03-2011, 12:48
betrouwbaar, goedkoop en snel gaan niet samen
je zal altijd een factor weg moeten strepen

Neill_s
30-03-2011, 13:35
Typ 4 motor geen optie? Daarmee is redelijk makkelijk een betrouwbare 100 pk te halen, maar zoals gezegd, echt goedkoop en betrouwbaar gaat niet samen.

Niels

vercammen
02-04-2011, 10:22
wat is jullie mening over deze sv 2100 komplettmotor van 3975euro of zouden jullie eerder een rompmotor zelf opbouwen maar daar ik er weinig van ken lijkt de komplettmotor ,ookal is die wat duurder, de beste optie als leek? Aangezien deze voor daily use is lijkt deze mij ook niet zo opgefokt als bv de 1776 of zie ik dat verkeerd?
alvast bedankt!
http://www.aircooled.de/img/motoren.pdf