Log in

View Full Version : Plamuur???

bassej
22-03-2011, 17:44
Best volksforummers,

omdat mijn barrel er wat betreft het uiterlijk nogal slecht uit ziet wil ik deze zomer toch proberen iets meet de blitzss te maken.

Helaaas heb ik niet het geld om dit alles (kwalitatief goed) te laten doen...

Daarom ga ik waarschijnlijk zelf rollen. Hierover heb ik theoretisch al veel geleerd op dit forum.

Echter, er zitten een paar kleine gaatjes in de auto. Ik ken geen lasser en zou zo niet weten waar een te vinden. De 2 grote gaten zitten in de achterbumper en bij het voorspatbord. de grootste hiervan is zon 10 bij 5 cm. Kan ik hier met plamuur iets voor boetseren/smeren ??

Zelf denk ik dat dit na een tijdje zo afbreekt, ook omdat het een fragiele locatie is, bij de spatborden... Wel zou ik iets kunnen doen met lood, maar ik weet niet hoe goed dit gaat met verf e.d.

Wat raden jullie mij aaan!

Tjaap
22-03-2011, 17:46
doe eens een foto? lijkt me niet echt een best idee maar er kan veel als het echt moet.

bassej
22-03-2011, 19:09
http://i948.photobucket.com/albums/ad324/Bassej/DSC02596.jpg

Dit is de ergste en deze zit dus bij het voorspatbord

http://i948.photobucket.com/albums/ad324/Bassej/DSC02593.jpg

Dit gaat zit aan de achter en onder kant van de carroserie en is ongeveer 3 cm van links naar rechts.

Tjaap
22-03-2011, 19:15
als je dat gaat kaal maken zit je met een 3x zo groot gat.. hoelang moet hij nog mee?

The_Maxx
22-03-2011, 19:35
foto 1: laswerk, is koker, ga je niet leuk vinden als dat volledig verder gaat rotten.
2e kan ik niet localiseren, maar wordt een stukkie groter als je het gaat kaalmaken ja.

bassej
22-03-2011, 19:40
moet nog 1 a 2 jaar mee;) ik denk dat er dan ook weinig vd motor en bak over is..

Het feit dat het gaat er zit is voor mij geen probleem, dat het verder rot en zo ook andere delen aan kan tasten wel..

ik zou het ook kaal kunnen maken en dan een nieuwe goede verflaag kunnen geven wat dat betreft.

h6yes
22-03-2011, 19:43
Dorpel is hoe dan ook APK afkeur. Ik zou er een overzetdorpel inzetten. Niet gaan klooien met moeilijke plamuurconstructies. Knapt zo weer los, en dan kun je alsnog. Een overzetdorpel, of desnoods een plaatje, inlassen is door een goede beun zo gedaan. Ik denk dat je op het forum nog wel de nodige hulp kunt vinden. Heb het bij mijn MK2 ook gedaan, en was incl. lassen en dorpel 125 euro kwijt.

bassej
22-03-2011, 19:46
Dorpel is hoe dan ook APK afkeur. Ik zou er een overzetdorpel inzetten. Niet gaan klooien met moeilijke plamuurconstructies. Knapt zo weer los, en dan kun je alsnog. Een overzetdorpel, of desnoods een plaatje, inlassen is door een goede beun zo gedaan. Ik denk dat je op het forum nog wel de nodige hulp kunt vinden. Heb het bij mijn MK2 ook gedaan, en was incl. lassen en dorpel 125 euro kwijt.

oke,dan zou ik dus toch iemand moeten vinden.

( de auto is 2 maand geleden in deze conditie door de apk gekomen en kan er nu weer 2 jaar tegenaan)

fabbi
22-03-2011, 20:16
als je dan echt op wil gaan lappen kun je bter met polyester matjes en hars gaan wrken
dan wat afwerken met plamuur.

zal wat langer houden,...

Renegade
23-03-2011, 18:01
Als je met die gaten door de apk bent gekomen, je hebt 2 jaar apk en de wagen moet nog 2 jaar mee. Maak er dan een rat van ? Laat hem lekker verder rotten (kijk wel dat het geen structureel belangrijke delen zijn, dat punt van de dorpel lijkt me niet zo heel erg), gooi m plat en leg er dikke wielen onder :thumbup:

Zeker weten dat je de blits maakt met een ECHTE rat en geen gemaakte/opgeschuurde !

bassej
23-03-2011, 18:42
een ander idee: de roest wegborstelen/schuren, dan met wat roestomvormer behandelen en daarna de gehele rand rondom de auto lekker inpappen met hamerite. Daarna de rest vd carroserie met de gewenste kleur.

Zo maak ik er misschien toch een redelijke auto van. en het zal mij aan me reet roesten ( haha...) dat die gaten er zitten. als ze maar niet veel verder rotten..