Log in

View Full Version : Jetta-Tinus word Passat-Tinus.. 32B Variant


Jetta-Tinus
20-03-2011, 19:21
Hallo Allemaal,

Ik ben begonnen met een nieuw project. Een rode Passat Variant van 14 01 1982. Het moet uiteindelijk mijn daily worden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ECR6VTT-D.jpg

De auto heeft brandschade onder de kap en de originele motor kan naar de schroothoop. De bak moet ik nog kijken. Ik heb er in elk geval een 5-bak van een diesel bij.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCXTIG6Q-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AC4L3DKV-D.jpg

Wat er in gehangen word is een 2 liter 8 klepper. om precies te zijn een ADY motor met ong. 190K op de klok. Deze heb ik kompleet met alles wat bij de motor hoort gekocht

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IW87AFSQ-D.jpg

Ik heb uit andere topics al een lijstje met onderdelen die ik nodig heb voor de swap. Maar kan het topic zo niet terug vinden.

Als ik het goed heb:


Steun van het oliefilter
Centreerlager voor primaire as
Koppeling en vliegwiel van de passat motor
Oliepomp en carterpan van passat motor


Waar ik nog niet uit ben is de benzinepomp en de slangen voor koelwater en carter ontluchting. Ik zal vast wel iets vergeten zijn, dus vul maar aan!

De elektronica maak ik me niet zo druk om dat lukt wel.

Updates en pics in de maak...

MauSeR35
24-03-2011, 22:39
leuk projectje zo te zien.
Maar die oliepomp van je Passat blok is die wel geschikt voor hydrostoters? denk dat je alleen de aanzuig buis over moet zetten. (ben zoiets van plan met een 9a in een audi 80 type 81 waar nu een wv blok in hangt en die heeft mechanische stoters.)

Jetta-Tinus
25-03-2011, 08:02
Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Bedankt voor je tip!
Zal het eerst proberen met alleen de aanzuigbuis.

Rallyegek
28-03-2011, 17:51
je hoeft alleen je olieaanzuigbuis over te zetten ( als deze past... )
van een 1.6benz naar een 1.6d past zovliegwiel had ik ook gewoon van de benz gepaktwerkte goed op een diesel

Startmotor kan je het beste pasmaken die je nu bij de motor hebt

Zollie
28-03-2011, 18:31
Lachen hoor!

De 5 bakken van ALLE 1600 motoren zijn hetzelfde. De 3M bak zat achter benzine, diesel en turbodiesel. Wil je een wat langere bak, zoek dan die van een 1800, de 2N bak!

Verder overzetten?
*motorsteunen
*misschien uitlaatspruitstukkie enzo?
*Gewoon het goede flensje op de waterpomp en de 32b koelwaterslangen erop gooien. (nieuw kost ook geen drol)

Verder moet je maar posten wat je tegenkomt, zit zat 32b kennis hier :D



ohja, denk dat die 32b alleen maar een mechanische brandstofpomp op de motor had... Ander misschien de brandstofpomp van een 5cilinder regelen als je er eentje nodig hebt? weet niet hoe het origineel zat..

Jetta-Tinus
28-03-2011, 18:56
Thanks allemaal voor de tips. Erg leuk dat er meer 32B liefhebbers
actief zijn op het forum.

Motorsteunen heb ik bewaard. Uitlaat spruitstuk ook. Alle alu delen van het blok
waren aangetast dus die zijn foetsie.

Verder zit nu de hele motorruimte in de RX-5 van caprotech. Had op de diverse forums goede dingen gelezen over dat spul.
Verder heb ik het subframe in de primer gezet. Moet toch wachten totdat de rx-5 is gedroogd.

Jetta-Tinus
29-03-2011, 20:50
Ik heb wat leuke dingen ontdekt tijdens een avondje met de etka.
Als ik het goed heb kan ik de brandstofpomp van een golf 3 gti
gebruiken. Deze zit in de tank en levert 3 bar.
Volgens de etka is de holle plastic moer die bovenop de tank zit
hetzelfde onderdeel als bij een passat 32B.

Een nieuwe pomp voor een golf 3 kost 5 tientjes. voor de pomp
van een 32B met k-jetronic ben ik meer kwijt.

Moet alleen even kijken of de slangen in de tank lang genoeg zijn
en of de weerstand van de vlotter gelijk is.

Richard
29-03-2011, 20:54
blijven leuke auto's..bv syncro( gewoon oude quattro bij deze modellen) met AAN 20v turbo

Jetta-Tinus
12-04-2011, 20:39
Kleine Update.

Heb wat rond gewinkeld en heb een partij onderdelen
besteld en ga dit weekend ook het 1 en ander ophalen.

Kabelboom compleet van een golf 3
Verlagingsveren en achterdempers
Motorkap en 2 schermen

En een heleboel rubbers en lagers.

Het ligt nu toch allemaal los.

Jetta-Tinus
24-04-2011, 08:45
Update tijd!

De meeste onderdelen zijn nu binnen. heb ook op ebay een complete draadboom van voor naar achter van een golf 3 gti gekocht. Mijn motor is
ook een Golf 3 GTI ADY motor, dus nu heb ik de kabels om de passat volledig
om te bouwen naar golf 3 elektriek.

"Mooie draadboom in het gras"
http://www.mijnalbum.nl/Foto-478TJHYF-D.jpg

En een shot van Dennis die de anti-roest coating aanbrengt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7GMST43K-D.jpg

De oliepomp is dezelfde gebleven. Zoals hierboven gemeld
hoef je alleen de aanzuigbuis over te zetten, en natuurlijk
de carterpan.

Oude aanzuigbuis met spetter plaat ( echte kenners zien het verschil
tussen een ADY en een 2E blok gelijk :D )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJMNYHM6-D.jpg

En de Passat aanzuigbuis
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K68GHG6C-D.jpg

Nu heb ik nog 1 probleempje. De oliefiltersteun van het ADY blok heeft
er 2 sensoren op zitten. Nu heeft de steun van de passat deze niet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZ7RGY6B-D.jpg

Ik denk dat ik de grotere van de 2 wel in het gat bovenop kwijt kan.
Zit alleen geen schroefdraad in maar dat is zo opgelost.
Het gaat om de kleine van de 2 sensoren.
Wie o wie weet waar ik die kwijt kan?

Vandaag weer verder, dus de updates volgen snel :thumbup:

RJTuning
27-04-2011, 15:32
goed bezig freek :thumbup: