View Full Version : Golf 1 1.6 GTi Brandstofpomp.
MrMiljon
22-02-2005, 22:08
Als ik mijn golfje op het contact zet gaat de pomp aan (logisch) alleen deze houdt niet op. Mijn vraag is nu hoort dit zo of niet. In mijn boekje van Haynes staat iets over een testje waar ze zeggen: "Laat de pomp 1 minuut draaien" . Maar uit andere richtingen hoor ik weer dat de pomp uit hoort te gaan. De pomp gaat trouwens wel gewoon uit in het gebied tussen contact en starten.
MrMiljon
23-02-2005, 18:31
Relais defect??????????
Dat kan. Volgens mij is het brandstofpomp relais die ene waar een zekering bovenop zit. Alleen als ik die eruit haal en de auto weer op het contact zet gaat de pomp gewoon weer lopen. Er zit ook nog een kleiner relais op de J volgens mij. Deze is alleen al wel vervangen. Als ik die eruit haal doet nagenoeg niks het meer(brandstofpomp, wissers enz enz.).
De zekeringkast dat is een zwak punt controleer die ff als de contacten goed schoon zijn
volgens mij heb ik ooit een keer gehoord dat als je je brandstofpomprelais (5) vervangt door je knipperlichtrelais (4) je je toerental-limiter kwijt bent. Je zou op die manier natuurlijk ook kunnen testen of je brandstofpomprelais niet defect is.
(!) Alleen dit weet ik niet meer zeker, en al helemaal niet of die nummers kloppen, maar het is maar een idee
Henk_Pigo
23-02-2005, 23:56
Hej, ik heb precies hetzelfde met mn 1.8GTi. Zolang als de auto op contact slaat hoor ik de pomp echt luid zoemen.
Zouden er nog andere dingen kunnen zijn afgezien van het relais?
MrMiljon
24-02-2005, 10:22
De zekeringkast dat is een zwak punt controleer die ff als de contacten goed schoon zijn
Het klopt idd dat de zekeringkast een zwak punt is. De kast die ik heb is alleen al vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Maar toch bedankt.
Heeft jou gti een lange tijd stilgestaan als dat zo is kan de pomp zelf ook het probleem zijn en het kan ook nog een massa probleem zijn
MrMiljon
24-02-2005, 21:58
Heeft jou gti een lange tijd stilgestaan als dat zo is kan de pomp zelf ook het probleem zijn en het kan ook nog een massa probleem zijn
IDD De golf had ongeveer een half jaar in een garage stil gestaan. Ik hoop dat de pomp heel is, anders word het een dure grap.
Valt mee hoor alleen niet naar de dealer gaan.Ik heb een nieuwe bij Dolf van Eijk vandaan precies dezelfde van bosch alleen goedkoper maar voor de rest exact dezelfde van vw gebruikt ook bosch als eeste montage.
MrMiljon
25-02-2005, 20:02
Valt mee hoor alleen niet naar de dealer gaan.Ik heb een nieuwe bij Dolf van eijk vanddaan precies dezelfde van bosch alleen goedkoper maar voor de rest exact dezelfde van vw gebruikt ook bosch als eeste montage.
Bedankt voor de tip.
Henk_Pigo
25-02-2005, 21:37
Wat is er precies verkeerd dan als die pomp blijft zoemen tijdens contact? Ik heb er een poos mee gereden maar nooit echt iets mee gehad...
bvdkruijt
25-02-2005, 21:59
Hee ja ik heb dat volgensmij ook met mijn cabriootje (GLi) heb er nooit echt op gelet maar nu iedereen er over begint.. weet iemand hier meer over? anders zoek ik het wel een keer uit.
Omdat henk er nu ook al over begint..
MrMiljon
25-02-2005, 22:33
Wat is er precies verkeerd dan als die pomp blijft zoemen tijdens contact? Ik heb er een poos mee gereden maar nooit echt iets mee gehad...
Dat is precies wat ik bedoel..,is er nou iets mis of niet. Volgens de een hoort het zo en volgens de ander weer niet.
Henk_Pigo
25-02-2005, 23:36
Nou ja, zolang ie rijdt vind ik t ook best :p We wachten verdere reacties gewoon af!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.