View Full Version : bonrath wisser
Pedaalemmer
22-02-2005, 17:31
ik heb dus zo`n leuke en hele handige bonrath eenarmige wisser op me golfje zitten.
nu wist dat klere ding 1 plekje precies in het midden van het raam niet. er blijft een ronde natteplek achter en is verrekte irritant.
oftewel hij wist K*T...ik heb al zitten kloten met veertje tegen het rubber aan en andere manieren om te zorgen dat het rubber ook in het midden het raam schoonveegd...maar dat alles is me niet gelukt..zoals verwacht.
hij komt dus onderaan de wisser over een lengte van 10-15 centimeter los van het raam net voor het midden van het raam komt ie los en net weer na het midden van het raam doet ie weer netjes zijn werk.
wisser was nieuw toen ik hem kocht of slijten die tering dingen binnen een een klein halfjaar.
niet dat ik een nieuwe haal en ik hetzelfde probleem hou :rolleyes:
OakgreenVR6
22-02-2005, 17:46
Ringetje plaatsen op de wisser-as.
Pedaalemmer
22-02-2005, 17:48
dan komt de arm hoger te staan? en drukt hij meer op de bovenkant van de wisser arm ? maar zorgt dat dan ook dat het onderste stuk het raam weer raakt?
ligt niet aan je wisser, maar aan het mechanisme..
als je het mechaniek demonteert, zit er op de as 2 verschillende zwarte busjes (origineel) als je daar een extra bus bijplaatst ( die pak je van je oude wisser, met het opstaande randje) heb je een veel betere oppervlakteverdeling op de wisser, en zal hij alle plekken op je ruit wissen.
Pedaalemmer
22-02-2005, 17:54
over paar uurtjes ga ik het ff proberen...lukt het me niet...pleur ik heel deze topic vol met irritant tyfus foto`s van wat ik niet snap :D:D
peter139
22-02-2005, 18:22
Ik had vroeger ook zo'n dtm wisser. Ik vond het een on-ding. Kijk eens of er ook hele kleine haarscheuren in het wisblad zitten. Trouwens dat wisblad kun je bij een goede autohandel gewoon kopen. Je hebt dus niet een hele nieuwe wisser nodig.
de ringetjes op de as doen voordat je het mechaniek monteert, zodat de as dieper komt te liggen.
Golfzilla
22-02-2005, 19:08
de ringetjes op de as doen voordat je het mechaniek monteert, zodat de as dieper komt te liggen.
ja idd, heb dit zo ook moeten maken toendertijd, ik had precies hetzelfde probleem met het deel dat hij niet wilde wissen, maar dit is een goede manier om het op te lossen
Pedaalemmer
22-02-2005, 19:34
ah oke...naja zelf nog vrij weinig aangedaan heb hem er bij de garage op laten zetten hij was daar toen voor de draagarmrubbers dus heb ik ze gelijk die wisser oplaten zetten hij was toen toch bezig dus :D
kga er nu ff mee prutsen....
over paar uurtjes ga ik het ff proberen...lukt het me niet...pleur ik heel deze topic vol met irritant tyfus foto`s van wat ik niet snap :D:D
Stoer
Pedaalemmer
22-02-2005, 20:01
ringetje geplaatst....en hij wist weer perfect! bedankt voor de tip!
Pedaalemmer
22-02-2005, 20:11
Ringetje plaatsen op de wisser-as.
thanx ;)
OakgreenVR6
22-02-2005, 20:27
thanx ;)
Graag gedaan he, liever 3 bier :biggrin:
Pedaalemmer
22-02-2005, 23:04
en wissen dat ie doet :D:D:D:D:D:D (http://members.home.nl/henk83/wissen.MOV)
Mister Cool
22-02-2005, 23:05
Lol :D
Pedaalemmer
23-02-2005, 12:17
nou marcski en pieter jullie hebben mijn leven gered...vanochtend sneeuwde het weer als een gek...had dat ding nog steeds zo kut gewist was ik waarschijnlijk onder een vrachtwagen gegleden die ik nu wel op tijd zag :D
maar goed dat je van te voren ff gepost had dat je dat probleem had ;)
maw je hebt je eigen leven gered :D
ringetje geplaatst....en hij wist weer perfect! bedankt voor de tip!
Kan je mij vertellen waar je welke ringetjes gestoken hebt?
En rubbers? Of niet?
Ik heb nl hetzelfde probleem op mijn jetta2.
Staat de ruitenwisser arm haaks op je raam ?
En ja ruitenwissers zijn meestal na een half jaar wel op, zeker als die de winter nog hebben meegemaakt.
Goeie tip: Koop de goedkoopste ruitenwissers die er zijn, gaan net zo lang mee als Valeo of Bosch, maar zijn heel veel goeie koper ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.