Log in

View Full Version : Nieuw lid en onstekingsvraag.

peter139
21-02-2005, 14:32
hallo

Ik ben peter en ben 24 jaar. Ik heb een golf 2 1800 16v uit 1989. Ik woon in groningen.

Specificaties aan deze auto

Motorgedeelte:
-Andere motor
-g60 bak
-g60 remmen
-g60 assen
-hydraulische koppeling
-cilinderkop gevlakt
-cilinderkop bewerkt
-kleppen gepolijst + bewerkt
-aanzuigbuizen gepolijst van binnen en buiten
-gasklep licht aangepast
-k&n filtertje
-luchtfilterbak van corrado
-andere brandstofdrukinstelling
-andere injectoren (met meer opbrengst)
-powerrohr
-eps rvs uitlaat
-rondom powerbushes van bonrath

buitenkant
-g60 lijstenset
-raamfolie
-deurgrepen verwijderd
-polo 2003 eenarmige ruitenwisser

binnenkant
-leren interieur
-7'' tft scherm voor dvd speler
-30er sportstuur

Even een paar fototjes van auto

http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1682_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1684_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1688_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1695_large.jpg

motortje
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1773_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1774_large.jpg

gelijk maar even een vraag:

Voor mijn auto staat een ontstekingstijdstip van 6 graden vooronsteking. Wat houdt dit nu precies in? Is dit met een stilstaande motor te controleren? Ik heb ook een stroboscooplamp. Dit is gewoon een simpel ding zonder mogelijkheden. Nou zag ik laast een stroboscooplamp die je in kon stellen. Heb ik dit nodig om mijn ontsteking af te kunnen stellen?

groeten peter

Pedaalemmer
21-02-2005, 14:57
hey welkom hier...mooie GTI!

polo 2003 wisser...heb je gemonteerd op de orginele ruitenwisser moter?

Johan-dtc
21-02-2005, 15:23
welkom, nette auto

peter139
21-02-2005, 15:45
hey welkom hier...mooie GTI!

polo 2003 wisser...heb je gemonteerd op de orginele ruitenwisser moter?

Ja. Ik moet wel zeggen dat ik een scirocco ruitenwissermechaniek heb. Ik heb de polowisser op het draaipunt van de wisserarm losgemaakt (waar de veer zit). Dit heb ik weer op de oude wisserarm gemonteerd en vervolgens met een tig-lasje geborgd (snap je het nog?)

Pedaalemmer
21-02-2005, 17:12
waarom eigenlijk een polo wisser? ik liep hier net ff in de showroom rond te kijken bij de touareg en die heeft ook een mooie rechte wisser..alleen zal hij wel te lang zijn..

heb jke een foto of tekeningetje van hoe de wisserarm vast zit op je bestaande mechaniek ik denk dat ik snap wat je bedoelt maar beetje hulp kan geen kwaad.

peter139
21-02-2005, 20:22
waarom eigenlijk een polo wisser? ik liep hier net ff in de showroom rond te kijken bij de touareg en die heeft ook een mooie rechte wisser..alleen zal hij wel te lang zijn..

heb jke een foto of tekeningetje van hoe de wisserarm vast zit op je bestaande mechaniek ik denk dat ik snap wat je bedoelt maar beetje hulp kan geen kwaad.

Ik heb een polo wisser genomen omdat die arm het dichts bij de originele wisser lag. Daarbij wou ik een zo groot mogelijk wisoppervlak hebben. De lengte van de wisser is 45 cm

Ik zal binnenkort even een foto-tje maken. Mijn vriendin is op vakantie en heeft de digicam mee. Je zult even tot donderdag moeten wachten J houdt hem van me tegoed.

En wie weet het antwoord op mijn gestelde vraag?

Tommy
21-02-2005, 20:35
Helaas geen antwoord op je vraag... maar vind je auto wel nice... Ergens niet mijn stijl, maar vind em toch wel erg apart... nette wagen! velgen zijn niet mijn smaak, maar toch heeft het ook wel weer wat(17 inch trouwens?)

Lijkt hij trouwens scheef te staan, of doet ie dat, of komt het door de ondergrond?

Enig idee van de pk's na al die veranderingen? Of een schatting?

Pedaalemmer
21-02-2005, 21:08
Ik heb zelf een bonrath wisser nu maar deze wist niet meer 100%...en ik vind die aerowissers echt geinig en had al eens eerder zo`n eenarmige gezien. Nu ik toch bij de VWdealer zit kan ik erop los experimenteren.

peter139
21-02-2005, 21:49
Helaas geen antwoord op je vraag... maar vind je auto wel nice... Ergens niet mijn stijl, maar vind em toch wel erg apart... nette wagen! velgen zijn niet mijn smaak, maar toch heeft het ook wel weer wat(17 inch trouwens?)

Lijkt hij trouwens scheef te staan, of doet ie dat, of komt het door de ondergrond?

Enig idee van de pk's na al die veranderingen? Of een schatting?

de polo-wisser komt het dichts in de buurt van het origineel. Een golf wisserarm is te lang. Van een tourareq is ook te lang.

Het zijn inderdaad 17inch velgen van het merk oxigin (eins) 17''x7,5j et38 met 205-40-17 banden

Hij staat mooi recht naar mijn idee. Foto's zijn genomen op een licht hobbelige parkeerplaats.

Ik heb hem vorig jaar op de testbank gehad. Motorvermogen ligt op 165 pk met een kopel van 179nm.
Zoals je ziet heb ik alles afgesteld op trekkracht. Dus met kleine inlaatbuizen, 4-2-1 spagetti en 51mm uitlaat tegen 55mm origineel.

Matheo
21-02-2005, 22:01
brute wagen!! wat zijn de voordelen van een g60 bak op een 16v als ik vragen mag?

Pedaalemmer
21-02-2005, 22:23
die van een a6 zit het rubber precies onder de wisser arm :d...ik ga morgen met een rolmaat naar me stage :D

Tommy
21-02-2005, 22:24
lucht en uitlaatgas remming is toch zowieso niet goed voor koppel en pk's? ten minste, dit is wat ik altijd dacht...

peter139
21-02-2005, 22:33
brute wagen!! wat zijn de voordelen van een g60 bak op een 16v als ik vragen mag?

Een g60 bak is sterker dan een gti bak. Ook liggen de eerste versnellingen dichter bij elkaar (trekkracht). De 4 en de 5 zijn normaal

Ik heb een eps uitlaat. Iedereen wil altijd een groep A-uitlaat. Voordeel van een groep A is dat ie op hoge toeren zijn gassen goed kwijt kan. Daarintegen lever je onderin juist in. Je hebt minder tegendruk wat de trekkracht niet ten goed komt.
Wat ik heb is een 2'' uitlaat die onderin meer tegendruk geeft wat resulteerd in trekkracht.

Maar jongens kan niemand mij iets over mijn onstekingsvraag vertellen?

Tommy
21-02-2005, 22:42
open er even een nieuwe topic over... wel zo handig...

Dat verhaal vertelde EPS toen(eens geweest met mijn broer en een maat van hem, die er een uitlaat kocht) idd, nu je het zo zegt...

Melvin
22-02-2005, 10:19
dan mag je van mij fotos maken van je accu-gebeuren :)... wat heb je precies? verdeel blok voorin en accu achterin of een mini accu voorin? kan het niet goed zien eigenlijk...

peter139
22-02-2005, 11:24
dan mag je van mij fotos maken van je accu-gebeuren :)... wat heb je precies? verdeel blok voorin en accu achterin of een mini accu voorin? kan het niet goed zien eigenlijk...

Het is een gewone accu ik geloof 55ah. Ik heb een verdeelblok gemaakt op de accu. Het verdeelblok heeft 1 ingang en 3 uitgangen.
1=voor mijn 'normale' auto eletronica.
2=mijn startmotor.
3=Mijn hifi gebeuren.
Zoals je ziet is de derde nog niet aangesloten. Dit komt omdat te tijde van de foto er nog mee bezig was. Ik heb dus in princiepe alle elektrische circuits gezekerd. Dit heb ik gedaan omdat ik al eens een kabelboombrandje heb gehad bij mijn vorige auto. Gelukkig was ik daar optijd bij maar ik moest wel mijn hele bedrading vervangen.
In de koffer heb ik inderdaad nog een extra accu zitten. Dit is een accu van een huisalarm. Deze accu heb ik gemonteerd voor mijn deuren. Stel mijn hoofdaccu is helemaal leeg. Dan is het onmogelijk om nog in de auto te komen. Met deze kleine accu is dat wel mogelijk. Dit heb ik zo aangesloten dat als de spanning van de hoofdaccu minder dan 11.5v wordt hij automatisch naar de kleine accu doorschakeld. Dit is uiteraad alleen voor de deuren.

Tommy
22-02-2005, 11:46
hmmz, wat is je beroep, of welke opleiding doe je? (iets met electra? :D)

Melvin
22-02-2005, 12:18
doe je goed... errug kleine accu of ligt dat aan mij :S

ennuhm, mooie elektronica verwerk je er zo in, alleen tsja, voor mij is het des te minder elektronica des te beter...

peter139
22-02-2005, 12:36
hmmz, wat is je beroep, of welke opleiding doe je? (iets met electra? :D)

Ik ben monteur van beroep. Aan werktuigbouwkundige installaties. Ik heb geleerd voor mechanica. Maar aangezien ik tijdens mijn werk steeds meer te maken krijg met elektonica steek je er wel eens wat van op he.

De accu is inderdaad aan de kleine kant (tis voor een 1.3 / 1.6 motor). Mijn startmotor heeft het er soms ook wel moeilijk mee. Ik heb deze accu een keer als nood gekocht omdat mijn vorige was overleden. Maar ja hij zit er nog steeds in en hij doet ut nog goed.

Mister Cool
22-02-2005, 12:48
Welkom, tip top karretje, ziet er wel goed uit, mooie kleur, lekker laag en dikke wielen. Blokje is ook niet mis trouwens. Maar heb je ook mooie foto's van je interieur?? (met je schermpie en leer enzovoorts :biggrin: )

peter139
22-02-2005, 13:43
Hier nog even een klein update-je van mij auto.

Interieurfoto’s
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1399_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1401_large.jpg
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1407_large.jpg
Kofferbak oud. Dus dit is er niet meer
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/dsc00030_large.jpg
Nieuwe kofferbak in aanbouw
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-0202_large.jpg
Kofferbak zonder achterbank
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/foto3_large.jpg
Kofferbak met achterbank en leren hoedenplank zonder speakers. Die zijn er wel, alleen verstopt.
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-1405_large.jpg

froggy
22-02-2005, 14:06
Dat ziet er allemaal leuk uit (wel niet echt mijn stijl)

Vind het alleen een beetje spijtig dat er geen antwoord gekomen is op je vraag, wij gebruiken ook een oude stroboscooplamp en doen dit gewoon op het blote oog ontsteking een beetje bijdraaien en dan zien dat de hoek ongeveer is welke je wilt hebben. Maar om dit nu echt haarjuist af te stellen :o

Allart-Ghetta
22-02-2005, 14:12
Ontsteking moet je stellen bij stationair toerental, bij een PL zoals die van jou zou dit 950 +- 50 moeten zijn. Dan stel je de ontsteking af met aangesloten onderdrukslang (naar de ontstekingscomputer) op 6 graden voorontsteking. Dit is het brede merkteken op het vliegwiel. Recht tegenover het 3-hoekige puntje in het bakhuis zetten.

Trouwens, 165 pk zonder andere nokkenassen gaat er bij mij niet in. 180 NM is niet zoveel, die had ik ook bij mijn PL (maar 132 pk). Op de weg was die van mij trouwens net zo snel als die van mijn maat met zijn 150 pk, maar hij had ook minder koppel.

peter139
22-02-2005, 16:52
Ontsteking moet je stellen bij stationair toerental, bij een PL zoals die van jou zou dit 950 +- 50 moeten zijn. Dan stel je de ontsteking af met aangesloten onderdrukslang (naar de ontstekingscomputer) op 6 graden voorontsteking. Dit is het brede merkteken op het vliegwiel. Recht tegenover het 3-hoekige puntje in het bakhuis zetten.

Trouwens, 165 pk zonder andere nokkenassen gaat er bij mij niet in. 180 NM is niet zoveel, die had ik ook bij mijn PL (maar 132 pk). Op de weg was die van mij trouwens net zo snel als die van mijn maat met zijn 150 pk, maar hij had ook minder koppel.

Allard, eindelijk een antwoord op mijn vraag :biggrin:
Alleen jammer dat het voor de pl-motor is. Maar dit is waarschijndelijk gelijk aan de kr motor. Dus als ik het goed begrijp heb je op de het vliegwiel 2 markeringstekens zitten.
1 een rondje (bovenste stand eerste cilinder)
2 een streepje
Dat streepje is dus 6 graden voor het bovenste punt van de eerste cilinder. Dus als ik het goed begrijp vonkt de bogie eerder dan de cilinder in de bovenste stand is??? Is dit bij alle auto's zo? Ik meende dat de vonk normaal gesproken altijd na het bovenste punt plaatvond. En als de toeren vervolgens omhoog gingen liep de onsteking richting vroeg.

Dus als ik een normale stroboscooplamp gebruik en het streepje op het vliegwiel aanhou komt het dus goed.

Het is een kr motor. Deze heeft standaard al 139pk.
Als je me eerste post leest zie je wat er aan gedaan is. Het is wel zeker mogelijk om 165pk te halen. Het is maar 26pk meer als origineel. Mijn kameraad zijn kr heeft origineel al 146pk zonder enige bewerkingen.

peter139
22-02-2005, 17:07
Ik heb voor de toekomst al wat dingen zitten te bedenken wat ik wil veranderen aan de auto.
-airride omdat ik gek ben op extreem verlaagde auto's
-raamfolie eraf en origineel groen getint glas erin
-velgen gaan weg. Ik heb mooie van vw-motorsport gezien. Deze worden mooi gepolijst.
-bumpers en spatbordverbreders in kleur
-voorste knippers in de bumper wegwerken
-de nodige deuken in de voorste zijschermen weghalen
-uitlaat aan achterkant wegwerken
-en misschien wel het gekste idee: ik wil zelf een half doorzichtige motorkap gaan maken. Uit plexiglas wel te verstaan (donker getint). Ik begin er van het voorjaar mee.
Dit idee heb ik gekregen naar een bezoek bij een bedrijf die veel in ontwikkeling van gebruiksgoederen zit. Ze hadden een apparaat staan van 2 bij 2 meter die vormen na kon maken door middel van vacuum.. Ze gebruiken het ook wel eens bij de mytebusters op discovery. I k weet niet of het gaat lukken maar het is het proberen waard.

Pedaalemmer
22-02-2005, 17:15
loopt die mdf plaat nou onder je achterbank door?

oja en hoe bedien je eigenlijk je kachel??

mellowyellow20VT
22-02-2005, 19:42
Mooie wagen, vind alleen de velgen minder. Misschien een 17" porsche velg? Voor de rest super wagen met veel details.

Mister Cool
22-02-2005, 19:47
Mooi met die rood witte lampen :biggrin: . En vette inbouw van schermpie, fijn toeven in dat bakkie ;) :biggrin:

Pedaalemmer
22-02-2005, 20:02
hmm kvond de grijze achterlichten mooier staan

peter139
22-02-2005, 20:27
hmm kvond de grijze achterlichten mooier staan

Vind ik ook. Het is trouwens zwart/wit. Ik heb de rood/witte achterlichten er precies 6 dagen in gehad. Je krijgt teveel kleur aan de achterkant. Rood,wit,geel,grijs en zwart. Nee, ik was er snel op uitgekeken. Ik nu tijdelijk mijn originele zwart/rode erin gezet. Eventjes weer wat anders en het is niet zo kinky.

Pedaalemmer
22-02-2005, 20:58
zwart/rode heb ik nu ook...kzit tijdje te denken aan wit rode maar..tis allemaal net te dan...die zwart/wit staan goed...nog een foto van de achterkant met de koffer dicht?

kheb zelf een antraciet kleurige golf dus vandaar :D

peter139
22-02-2005, 21:31
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/foto-1_large.jpg
en nog een footje met zwart/wit
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/dsc00022_large.jpg
En hier heb ik de rode glaasjes eruit gehaald (rem en mistlamp). Waar ik helaas spijt van heb. Maar ja niks aan te doen. Soms ben je te creatief.
http://peter139.mypicgallery.com/peter-139/img-0049_large.jpg

vwleusden
22-02-2005, 21:58
Nette auto, verre van mijn smaak... dat wel. Denk dat normale wit/rode zeker zullen staan.. OEM look dus.

Hoe krijg jij het trouwens voor elkaar om de binnenkant van die buizen te polijsten ? gewoon ff ter info. Wat voor injectoren heb je geplaatst dan ?

Trekkracht in KR en PL was gelijk aan elkaar volgens fabrieksopgave. 16V is een toerenmotor dus ik zou het vermogen in de hoge toeren zoeken en niet in de lage want daar kom je alleen in de 1e versnelling als je sprint :)

peter139
22-02-2005, 22:10
Hoe krijg jij het trouwens voor elkaar om de binnenkant van die buizen te polijsten

Dit heb ik gedaan met een flexibele as met daarop 3 hoonsteentjes bevestigd. Dez hoonsteentjes ztellen zich automatich in naar de diameter. Dit hoonapparaatje kun je in de boormachine zetten.
Wat voor injectoren heb je geplaatst dan
van een porsche 2,5liter uit een 944

zie ook deze pagina http://www.dubstreme.com/index.htm?header.htm&1
Dan workshop-->motor-->k-jetronic injectoren

Pedaalemmer
22-02-2005, 22:49
ik snap dus geen hol van dat schema...wat kun je ermee voor je golfje?

vwleusden
22-02-2005, 22:56
en dan ook de brandstofdruk verhoogt of is die nog gelijk ?

peter139
22-02-2005, 23:05
ik snap dus geen hol van dat schema...wat kun je ermee voor je golfje?
Dit tabel is een vergelijk van de injectoren. Er staan maximale opbrengsten van elk inspuitventiel + het bosch nummer. Mijn injector komt natuurlijk weer eens niet in deze lijst voor, maar dat maakt niet uit. Het is meer om jullie een idee te geven dat er met het inspuitsysteem weldegelijk te tunen is.

en dan ook de brandstofdruk verhoogt of is die nog gelijk ?

Nee,deze is gelijk gebleven. Standaard is bij mij al 6,5 bar. Meer als genoeg dus. De uiteindelijke druk wordt namelijk niet door je pomp bepaald, maar door de warmdraairegelaar. De warmdraairegelaar die ik gemonteerd heb komt van een audi af. Ziet er precies hetzelfde uit alleen z'n regeling is anders

Pedaalemmer
22-02-2005, 23:12
maar jij hebt injectoren van een porsche geplaatst?

omdat die meer inspuiting hebben?

Allart-Ghetta
23-02-2005, 00:32
Ja en meer bezine betekent rijker lopen, maar dus niet MEER vermogen.
Ik dacht dat je een PL hebt aan de grotere luchtfilterbak te zien. KR onsteking afstellen werkt inderdaad gelijk.
Die rollenbank waar jullie testen overdrijft misschien wel flink...146 PK origineel, weleens op een andere bank geweest?

peter139
23-02-2005, 09:57
Ja en meer bezine betekent rijker lopen, maar dus niet MEER vermogen.
Ik dacht dat je een PL hebt aan de grotere luchtfilterbak te zien. KR onsteking afstellen werkt inderdaad gelijk.
Die rollenbank waar jullie testen overdrijft misschien wel flink...146 PK origineel, weleens op een andere bank geweest?

Dat klopt, maar hij krijgt ook meer lucht he. Ik weet wel dat ik het verschil goed kon merken. Ik heb een luchtfilterbak van een corrado gemonteerd. Corrado heeft namelijk ook een tijdje de kr-motor in zijn programma gehad, maar dat weten jullie ook wel.
De rollerbank waar we geweest zijn is van Erik Botman. Het is zo'n mobiele testbank. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij Freddy de Jong ook wel Freddy Cane genoemd in Gorredijk. Is trouwens wel duur. Hij vraagt voor een uur + optimaal afstellen dik 200 euro

Pedaalemmer
23-02-2005, 12:11
waarom een grotere luchtfilterbak plaatsen?

peter139
23-02-2005, 12:13
waarom een grotere luchtfilterbak plaatsen?

Geen idee eigenlijk. Kwam het toevallig een keer tegen en dacht van die neem ik mee. Je krijgt er niet mee pk's door ofzo.

Pedaalemmer
23-02-2005, 12:16
hahaha hebbe dingetjes..geeft net dat beetje meer aan je auto :D:D

Allart-Ghetta
23-02-2005, 12:49
Misschien waar dat de motor in hogere toeren wat beter is gaan lopen omdat ze standaard altijd erg verarmen richting 7000 toeren, maar dan is het deellastgebied en laagtoerige gebeid nu wel te rijk. Dus koolaanslag als je niet zo vaak loopt te trappen en hoog verbruik.

Waar komt die meer lucht dan vandaan volgens jou, alle lucht loopt toch door de luchthoeveelheidsmeter/brandstofverdeler/spinnenkop?

jan_gti_16v
23-02-2005, 13:05
kan je mij ff een pm sturen met wat info over hoe je dat met die accu voor je dueren gedaan heb????? want die van mij gaan ook helemaal glad...
maar wel een stoere kar om te zien dast zeker

peter139
23-02-2005, 13:46
Misschien waar dat de motor in hogere toeren wat beter is gaan lopen omdat ze standaard altijd erg verarmen richting 7000 toeren, maar dan is het deellastgebied en laagtoerige gebeid nu wel te rijk. Dus koolaanslag als je niet zo vaak loopt te trappen en hoog verbruik.

Waar komt die meer lucht dan vandaan volgens jou, alle lucht loopt toch door de luchthoeveelheidsmeter/brandstofverdeler/spinnenkop?

Ik heb soms een beetje het idee dat niemand mij gelooft ofzo. (Tís niet afkrakend bedoeld hoor :D )
Ik kan me voorstellen dat jullie alles van mij willen weten. Ik ben tenslotte ook nieuw hier.

Ik kan je zeggen dat mijn gemiddeld verbruik 1:13 is. Dit vindt ik vrij netjes. Dus de ene keer rij ik 1:11 de andere keer 1:14 (ligt een beetje aan mijn rechtervoetje.
Mijn co-gehalte ligt ook niet op 1.5% zoals voorgeschreven. Ik heb die van mij rond de 5% staan.

Jij vroeg waar dat meer lucht vanddaan komt. Nou dat is niet moeilijk hoor. Als je de luchtweerstand van je inlaattraject nou lager maakt heb je automatisch meer lucht. En dat is precies wat ik gedaan heb.
-de luchthoeveelheidsklep is gepolijst
-heb een aluminium bonrath inlaatbuis, die ik van binnen gepolijst heb
-heb mijn gasklep aangepast en gepolijst
-heb mijn inlaatbuizen van binnen gepolijst
-en heb mijn cilinderkop bewerkt. (dus niet gepolijst)
And last but not least. Een carterontluchtingsfles geplaats zodat de binnenkant mooi schoon blijft.

groeten peter

peter139
23-02-2005, 13:47
kan je mij ff een pm sturen met wat info over hoe je dat met die accu voor je dueren gedaan heb????? want die van mij gaan ook helemaal glad...
maar wel een stoere kar om te zien dast zeker

Heb je autocad 2004? zo ja dan stuur ik je wel even

Melvin
23-02-2005, 14:37
ik heb geen autocad maar heb wel interesse! (EDIT@hotmail.com) gaat vast wel eens van pas komen ;)

Pedaalemmer
24-02-2005, 13:33
Peter kun je mij ook een kopietje sturen? (h_vanbeek@hotmail.com

thanx!

En waarom allart zo wantrouwig is?

hij heeft waarschijnlijk teveel ventjes voorbij zien komen die vertellen dat duizendtriljoen pk hebben...:D

Tommy
24-02-2005, 13:45
En waarom allart zo wantrouwig is?

It's a way of livin' ;) :p

Richard
24-02-2005, 13:57
Dat klopt, maar hij krijgt ook meer lucht he. Ik weet wel dat ik het verschil goed kon merken. Ik heb een luchtfilterbak van een corrado gemonteerd. Corrado heeft namelijk ook een tijdje de kr-motor in zijn programma gehad, maar dat weten jullie ook wel.
De rollerbank waar we geweest zijn is van Erik Botman. Het is zo'n mobiele testbank. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij Freddy de Jong ook wel Freddy Cane genoemd in Gorredijk. Is trouwens wel duur. Hij vraagt voor een uur + optimaal afstellen dik 200 euro

freddy zijn bank is tenminste geijkt en je zult denk ik schrikken met de resultaten tov erik botman zijn mobiele bank...[al hoewel ik steeds betere verhalen hoor over zijn nieuwe bank]..denk dat je met aardig wat minder pk's zult terugkeren...
heb genoeg gezien op die bank..oa een g60 met een kit voor een 235pk setup van een genomeerde tuner die er maar 172pk uitgooide... die jongen kon wel janken

Tommy
24-02-2005, 13:59
das lullig... 172 terwijl je 230 verwacht :rolleyes:

vwleusden
24-02-2005, 18:22
of hij is gewoon genaaid ;)

Tommy
24-02-2005, 18:31
das dus lullig.... smartguy... ;)