Log in

View Full Version : Spoorverbreders


Kevin20v
20-02-2005, 13:59
vraagje,

ik kan aan 2 spoorverbreders komen, met lange bouten, 1,5cm per kant zou dus 3cm zijn over de hele as.

Nu heb ik wel eens horen zeggen dat spoorverbreders niet echt geweldig zouden zijn voor de levensduur van bepaalde onderdelen.....

Is dit zo? en zo ja wat zijn de eventuele nadelen?

Vag team leusden (kever)
20-02-2005, 14:02
wiel lagers slijten harder what the fuck lekker monteren ik had ook 15mm achter en 10 mm voor lekker belangrijk en dan maar een keer meer wiel lager vervangen

Kevin20v
20-02-2005, 14:04
wiel lagers slijten harder what the fuck lekker monteren ik had ook 15mm achter en 10 mm voor lekker belangrijk en dan maar een keer meer wiel lager vervangen Het gaat dan wel om een Golf IV, klopt inderdaad ook wel, maar ik moet voorlopig iedere dag een tering eind naar mijn werk toe rijden (result, 10.000km per maand op de teller erbij). :eek:

Vag team leusden (kever)
20-02-2005, 14:05
dan doe je ipv 10 000 km met een wielager 50 000 km nou en

DutchDubber
20-02-2005, 20:21
dan doe je ipv 10 000 km met een wielager 50 000 km nou en

ik denk dat je een nul mist :P

je komt trouwens lekker geinteresseerd over met je nou en :rolleyes:

LuNaTiK
20-02-2005, 20:42
Hier zit ik ook mee... maar waar kan ik goedkope verbreders krijgen?

-Jens!-
20-02-2005, 20:56
koop er iig geval geen met langere bouten! das echt bocht

René
20-02-2005, 21:07
koop er iig geval geen met langere bouten! das echt bocht

heb ik vorige week gedaan....vertel..

-Jens!-
20-02-2005, 21:11
omdat er op die bouten dan erg veel kracht komt te staan. een veel beter/veiliger systeem is om eerst de verbreder op de naaf te bouten, en dan de velgen met de orginele bouten op de verbreder te bevestigen (in feite adapter met dezelfde steek)

amen

René
20-02-2005, 21:12
is natuurlijk wel afhankelijk van de dikte van de spoorverbreder..

-Jens!-
20-02-2005, 21:17
das waar, laten we zeggen vanaf 20mm zou ik het zo doen daaronder met langere bouten natuurlijk anders heb je geen vlees

René
20-02-2005, 21:17
bof ik eventjes! de mijne zijn 16 mm :D;)

-Jens!-
20-02-2005, 21:45
mazzelaar, hehe

paultje
22-02-2005, 23:49
omdat er op die bouten dan erg veel kracht komt te staan. een veel beter/veiliger systeem is om eerst de verbreder op de naaf te bouten, en dan de velgen met de orginele bouten op de verbreder te bevestigen (in feite adapter met dezelfde steek)

amen


dat is inderdaad zo.. langere bouten kunnen gevaarlijk zijn.. dit omdat de velg niet meer op de naaf leund.. maar alleen nog maar op de bouten.. de naaf vangt de klappen op... bouten zijn meer bedoeld om het wiel op de naaf te houden

Henk_Pigo
23-02-2005, 06:40
Daarvoor heb je dan toch ook weer die centreerringen erop zitten toch?

peter139
23-02-2005, 10:20
Ik heb ook nog een tip. Dit is trouwens alleen voor achter.
Als je achter spoorverbreders wil monteren kun je er ook voor kiezen om tussen de achteras en de asstomp een plaatje te maken. Dit plaatje kun je net zo dik maken als je wil. Dit is dan in princiepe je verbreding. Niet vergeten de bouten te vervanden door 12.9 bouten. Ik heb het namelijk zelf ook. Ook heb ik op deze manier de stand van het wiel iets rechter gezet. Dit heb ik gedaan omdat mijn auto verlaagd is. Voordeel: iets betere wegligging, geen extra belasting op je lagers en vooral minder banderslijtage aan de binnenkant van de band.

maar zoals gezegd dit is alleen voor achter

Henk_Pigo
23-02-2005, 10:39
He da's een slim idee!