Log in

View Full Version : Jetta II coupe 1,6 8v > 2,0 16v


Lasse00
13-02-2011, 17:20
Hallo beste Volksforum leden en gasten.
Hierbij open ik mn eigen project thread.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Jetta II CL coupé uit 91 en in deze thread zal te zien zijn hoe ik er een 2,0L 16v ABF uit een golf 3 gti in zal hangen. Daarbij heb ik wel enige technische ondersteuning van jullie nodig, maar ik denk dat ik daar wel op kan rekenen. :D

Foto's van de Jetta en de donor golf zal ik plaatsen zodra ik uitgevonden heb hoe dit moet :)

Tot die tijd zal ik even beschrijven wat er allemaal aan zal gebeuren.

-ABF engine swap
-G60 remmen voorzijde
-Mk2 GTI remmen achterzijde
-RVS spaghetti spruitstuk
-RVS uitlaat systeem (oldschool look)
-Short shifter (evt andere bak)
-Koni 1150 schroefset
-Eibach stabilisator-stang voor+achter
-Veerpootbrug voor+achter
Tot zover het technische gedeelte. Verder nog:
-16" lichtmetaal 4x100 (ongeveer 7-8,5J)
-15" verbreed staal (winter setup)
-USA smalle bumper set
-wielkasten uitrollen en 8v wielkast verbreders + 8v onderlip
-Golf II front <'89
-trekhaak verwijderen
-Roestvrij maken
-nieuwe lak (binnen en buiten)
-meegespoten spiegelkappen >'90
-Ledere interieur (Recaro stoelen, achterbank, deurpanelen, achterpanelen, sportstuur)
-Mk2 GTI tellerunit (met toerenteller)
-VDO meterpaneel in midden console (oliedruk, olietemp., klok)
-Schroth Quick-fit 4-punts gordels

Het lijkt heel veel, en dat is het ook :D , maar het hoeft natuurlijk niet allemaal in 1 keer. Eerst de motorwissel en het klaarmaken voor de RDW, daarna de lak en alles wat daarvoor moet gebeuren. De overige dingen komen in de loop van de tijd wel. Net als waarschijnlijk een ITB set-up met ong. 180-200pk (hier heb ik nog wel wat vragen over).

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in en hoop dat ik op jullie kan rekenen voor evt technische vragen.

Mvg. Lasse

jettaracing
13-02-2011, 17:23
Zo , een hele waslijst ! Zal mij benieuwen hoe dit gaat vorderen !
Plannen klinken iig wel erg goed .

Rutger
13-02-2011, 17:28
Klinkt goed:)

Alberto
13-02-2011, 17:58
klinkt erg leuk

zeker push-out achterzijruiten ben ik heel nieuwschierig naar

Lasse00
15-02-2011, 19:24
Heb ze gezien op een groene Golf II @ MIVW & VW Outlaws 2010.
Sindsdien :wuv:
De hele auto word een beetje een mix van classic, OEM, en clean.
Het word mn eerste project dus 'Hope It Works'

Tjaap
15-02-2011, 19:47
klinkt erg leuk

zeker push-out achterzijruiten ben ik heel nieuwschierig naar
waarschijnlijk omdat het nog niemand gelukt is?

jettaracing
15-02-2011, 22:43
Push out wil wel hoor , alleen moet je ze er daarna weer intrekken met een draad , wel steeds een lastig werkje :tongue:

sanderz
15-02-2011, 22:46
ik denk dat hij de welbekende happichs bedoelt?? :D

jettaracing
15-02-2011, 22:51
In principe is het best zelf te maken , de bevestigigssystemen kun je wel van een ander type auto gebruiken , en de rubbers ook wel , alleen zit je met de gaten in het raam , die moeten erin gefreesd worden ,en dat valt niet mee met dat geharde securit glas .......daarlopen de meesten dan ook tegenaan .

Marcski
16-02-2011, 12:07
tegenwoordig kan je vrij betaalbaar ruiten op maat laten maken, zelfs dubbelrond. Is dus best goed te doen

Alberto
16-02-2011, 12:17
als ik de reactie lees denk ik dat hij ze om wil zetten van een Golf
maar dat gaat dus niet lukken .
Dan zal het wel op de manier van Marc moeten ....
Blijf het volgen ..

breadfan83
16-02-2011, 12:22
tegenwoordig kan je vrij betaalbaar ruiten op maat laten maken, zelfs dubbelrond. Is dus best goed te doen

Heb daar verleden jaar eens navraag naar gedaan, maar zo heel betaalbaar is 't toch niet. :D

Je zit met een ontwerp op maat, en zult een flinke partij moeten bestellen wil de prijs per stuk een beetje normaal blijven.

Onder de prijs van een setje Happichs van Marktplaats of Ebay zul je in ieder geval niet snel uitkomen, en dan moet je de scharnieren (hier heb ik wel 'n adres voor) en de rubbers (I know, d'r zijn gelijke rubbers van 'n andere auto te krijgen) er nog bij kopen.

Tjaap
16-02-2011, 12:24
Onder de prijs van een setje Happichs van Marktplaats of Ebay zul je in ieder geval niet snel uitkomen, en dan moet je de scharnieren (hier heb ik wel 'n adres voor) en de rubbers (I know, d'r zijn gelijke rubbers van 'n andere auto te krijgen) er nog bij kopen.
met als verschil dat happichs niet passen.....

MauSeR35
16-02-2011, 12:44
Stukje plaatwerk mee over zetten dan maar ;)

Leuke plannen in ieder geval, succes met de uitvoering.

breadfan83
16-02-2011, 13:13
met als verschil dat happichs niet passen.....

I know, maar even als prijsindicatie.

Kleine 400 - 500 euro mag je rekenen voor alleen het glas bij bestelling van één setje.

Met tien sets kwam ik op net iets meer dan drieduuzend uit.

De Pul
16-02-2011, 20:50
ik ben benieuwd......:d
plannen klinken goed iig.

B-ram
18-02-2011, 16:41
Dik project zoals het nu klinkt. Ben benieuwd naar foto's!!

Maar 1 ding zou ik niet doen.....GEEN GOLF 2 FRONT. Jetta front is vele malen vetter!

Mitta
18-02-2011, 16:56
Hey man,

Eindelijk een topic en wagen... Succces en met de plannen gaat het helemaal goed komen!:D

Lasse00
19-02-2011, 20:44
happichs? Klinkt duur :mad:
Is er nergens een handelaar in die dingen te vinden?

Ik ben vandaag bezig geweest met het slachten van de Golf. (foto's volgen)

Nog een vraagje. Is het nodig om bij een ABF swap de kreukelzone te verstevigen? Verstandig is het zeker. Dat weet ik.
Zoja, hoe doe ik dat?

Mvg, Lasse

De Limburger
19-02-2011, 20:47
:postpics:
Gr Ronnie

Alberto
19-02-2011, 20:48
Nog een vraagje. Is het nodig om bij een ABF swap de kreukelzone te verstevigen? Verstandig is het zeker. Dat weet ik.
Zoja, hoe doe ik dat?
kreukelzone verstevigen :wow:

happichs? Klinkt duur :mad:
Is er nergens een handelaar in die dingen te vinden?


Mvg, Lasse
omdat ze er niet zijn voor Jetta coupé :thumbup:
zal je zelf moeten maken .

Lasse00
22-02-2011, 13:22
@de limburger; Foto's komen eraan. (ook van Golf)

Ik zal de Happisch nog eens overwegen :(

Gr. Lasse

jettaracing
22-02-2011, 21:39
Ik zal de Happisch nog eens overwegen :(

Gr. Lasse

En die zijn er juist niet voor de Jetta ........

chris
22-02-2011, 21:56
Nog een vraagje. Is het nodig om bij een ABF swap de kreukelzone te verstevigen? Verstandig is het zeker. Dat weet ik.
Zoja, hoe doe ik dat?

Mvg, Lasse

Hoezo? Ben je van plan om je Jetta tegen een muur te rijden?
Alles wat jij gaat lassen aan de kreukelzone,word die alleen maar slapper van...en als je hem te stevig maakt...is het geen kreukelzone meer...

Lasse00
23-02-2011, 21:03
@ Chris; Ik heb 'm door. Dank je.
Het kwam eigenlijk omdat iemand me had vertelt dat je aanpassing moest maken op de voorkant als je een vermogens verdubbeling (70 naar 150pk) van plan was. het was maar een vraagje hoor. :D

Gr. Lasse

Alberto
23-02-2011, 21:08
:postpics:

Lasse00
26-02-2011, 00:32
To: De Limburger & Alberto; als jullie me kunnen uitleggen hoe ik foto's van mijn computer in mij posts krijg, dan zal ik ze plaatsen. Het lukt telkens maar niet. :mad:

Ga morgen G60 remklauwen ophalen. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat deze rechtstreeks op elk golf/jetta fusee te monteren zijn? Alvast bedankt

Gr. Lasse

jettaracing
26-02-2011, 08:28
To: De Limburger & Alberto; als jullie me kunnen uitleggen hoe ik foto's van mijn computer in mij posts krijg, dan zal ik ze plaatsen. Het lukt telkens maar niet. :mad:

Ga morgen G60 remklauwen ophalen. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat deze rechtstreeks op elk golf/jetta fusee te monteren zijn? Alvast bedankt

Gr. Lasse

Nee ,dat past niet , dan moet je ook g60 fusee's of latere gti fusee hebben

Alberto
26-02-2011, 11:01
en foto's moet je hier eerst up loaden
dan de [img] code kopieren en in je tekt plakken

Lasse00
27-02-2011, 17:09
Hier zijn ze dan (EINDELIJK) de 1e foto's van mn '91 Jetta
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/P1000933klein.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/P1000934klein.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/P1000935klein.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/P1000936klein_373745.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/P1000937klein_663809.jpg

barst in mn voorruit word geregeld.
Op de 1e foto is ook mijn 205 te zien, maar als dat slecht te zien is:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GTIsmall15.jpg

Foto's van de Golf III 16v GTI: (LC5P)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein4.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein5.JPG

Heb gisteren G60 remklauwen opgehaald en ben bezig met een setje gereviseerde G60 fusees (BiOHaZ86ArD)
Nu nog een schijf conversie op de achteras.

Ben er nog niet helemaal uit wat voor kleur ik wil
Tornado rood (LY3D), Terracotta metallic (LC3Z), Amulet rood (LY3C) of fel blauw (...) Hij moet een beetje eruit springen, zeg maar.
Als velgen zit ik te denken aan verbreed G60 (winter Set-up)
15" (8J) Compomotive TH, Rota RB of (my favourite) RML Snowflakes van fifteen52
Heb ik trouwens een golf front nodig voor een Westmoreland grill+lampen?
Of past het ook in het originele Jetta front?

Gr. Lasse00

Mitta
27-02-2011, 17:23
Ik zou Amulet rood (LY3C) kiezen, wanneer gaat de Golf uit mekaar?

De Limburger
27-02-2011, 19:15
Voor een westmoreland front moet je ook een westmoreland slotplaat hebben dus de complete opbouw om je voorkant bijelkaar te houden, hier zitten ook je koplamphouders in.
Dus begin maar met zoeken want het kost een bak geld.
Gr Ronnie

De Pul
27-02-2011, 19:23
hoe is de jetta nu qua lak?lijkt zo op de foto's een goede basis.....

[waarom wil je eigenlijk allemaal dure dingen gaan doen,terwijl meestal een goed gedetailleerde auto in fabriekslak er veel meer uitspringt?natuurlijk,als je alles wil gaan doen wat jij zegt heb je een bom van een jetta,maar volgens mij heb je geen idee van het kostenplaatje....]

Snert
27-02-2011, 20:38
Ghehe mijn kenteken is bijna het zelfde.. alleen die van mij begint met yk-82
succes met je project!

jettaracing
27-02-2011, 20:38
Je hebt iig nog een heeeeeele lange weg te gaan ,wil je alle plannen goed gaan realiseren , maar de basis lijkt iid wel goed te zijn .

Maar met een beetje creativiteit willen westmoreland koplampen ook wel in een golf front hoor , heb ik al eens gedaan ;)

Al zal het mij wel benieuwen of dit project ook helemaal af zal geraken :)

De Limburger
27-02-2011, 21:33
+1

Lasse00
28-02-2011, 22:11
@ De pul; het is een lange termijn project dus het komt vanzelf wel goed. Al zal er waarschijnlijk op den duur wel het een en ander uit het verlanglijstje verdwijnen.
De lak is nog wel goed (hier en daar een kras, deuk of schaafplek) maar ik denk dat een andere kleur hem meer recht doet. Heb ook de luxe om te kunnen kiezen tussen 2 goede en relatief betaalbare spuiters. Altijd handig :D
Bovendien is autorijden mijn hobby, en hobby's kosten nauw eenmaal geld.

To all Volksforummers; bedankt voor jullie feedback. Heb ik echt nodig met zo'n project. :thumbup:

@ Mitta; Ik ben al aan de golf begonnen. (foto's volgen nog) Er zitten nog voldoende verkoopbare onderdelen op, al is de carrosserie echt slecht.
Iemand nog intresse in Mk3 GTI onderdelen??? :D
Zodra de onderdelen eraf zijn en schoon gemaakt zal ik een verkoop thread starten.

De Pul
28-02-2011, 22:16
okay,ik had uit je openingspost niet begrepen dat het een langetermijn project zou worden.in dat geval,gewoon rustig doorgaan dan kom je er wel;)is 1 van die spuiters toevallig die danny die ook op vwculture zat?heb in de wandelgangen gehoord dat ie de scirocco van mike ook gaat spuiten,maar heb het nog niet van mike bevestigd gehad.

Lasse00
02-03-2011, 21:39
@ De pul; Nee...de ene is spuiter bij een collega-bedrijf en de ander is mn buurman. Beiden leveren echt top werk.

De G60-fusees zijn vandaag binnen gekomen. Zien er prachtig uit. Thnx to BiO19HaZ86ArD :thumbup:
Zaterdag/Zondag zullen er foto's worden gepost hoe de donor-Golf er dan bij staat.

Wat vinden jullie van de 15" 4x100 Compomotive TH monoblock. Diamand-cut variant. Prijs valt redelijk mee en staan volgens mij erg mooi onder de Jetta. Hier een plaatje: http://www.rimstyle.com/data/products/types/compomotive_th-mono_mb/xlarge/1.jpg
Ligt ook aan de ET-waarde of het niet aanloopt zonder spoorverbreders. Anders worden het waarschijnlijk Rota RB's. Die zijn er in veel verschillende maten. wat is de beste ET-waarde bij 8J onder een Jetta? ong. 205-45-15 banden.

Gr. Lasse

Mitta
02-03-2011, 21:44
Dat zijn hele mooie wieltjes Lasse! Ik zeg doen... Maar zou je niet beter voor 195/45 gaan? Denk dat die net even mooier staan...

Lasse00
06-03-2011, 15:30
Project Update!
De mk3 na een dagje werken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein6.JPG
Alle gedemonteerde onderdelen achterin
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein7.JPG
Waarom deze mooie Golf als donor?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIklein8.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein9.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein10.JPG
Dit was reden genoeg voor de vorige eigenaar om afscheid van zn oude vertrouwde Golf te nemen. Als vervanging van de GTI kocht hij een Seat Ibiza 1.6L 2001. :screwy:

Als dit geen coole kleur is, dan weet ik het niet meer. :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/VWJettablauw.jpg
Weet iemand misschien de kleur code van deze Jetta? Ik ben nog steeds druk in de weer met de kleuren, maar het worden er steeds minder.

Gr. Lasse

DoriDaan
06-03-2011, 19:37
audi rs 2 kleur?

Of uni blauw mica van vw opde golf 4?

De Pul
06-03-2011, 19:42
jazzblue?

Lasse00
08-03-2011, 19:38
Audi RS2 blauw komt nog het meest in de buurt, maar ik denk dat het nog een tintje lichter is.
Denk toch dat ik voor donker rood ga...waarschijnlijk metallic.
Donker rood geeft hem iets meer style/klasse

Gr. Lasse

Lasse00
19-03-2011, 20:10
Een vraagje tussendoor. Wat zijn de voor- en nadelen van dubbele Webers ten opzichte van een ITB set-up? Met name op een ABF. Webers lijken me goedkoper en hebben een erg mooi geluid, maar ik wil wel weten waar ik aan begin. Ik ga toch eerst een jaar met de standaard ABF rijden, maar wil volgend jaar verder met de motor.

Mvg, Lasse

breadfan83
19-03-2011, 20:15
Een vraagje tussendoor. Wat zijn de voor- en nadelen van dubbele Webers ten opzichte van een ITB set-up? Met name op een ABF. Webers lijken me goedkoper en hebben een erg mooi geluid, maar ik wil wel weten waar ik aan begin. Ik ga toch eerst een jaar met de standaard ABF rijden, maar wil volgend jaar verder met de motor.

Mvg, Lasse

Je verbruik zal met behoud van rijgedrag gelijk blijven of zelfs omlaag gaan, je gaat injectie rijden en het is veel preciezer af te stellen dan carbs.

Bovendien is het geluid van throttle bodies gewoon ziek. Maar 't geluid van carbs is ook niet slecht... :D

Lasse00
20-03-2011, 16:43
@Breadfan83; THNX dat neemt mijn twijfels al een beetje weg. Het verbruik is absoluut geen prioriteit hoor, maar hard gaan en zuinig rijden is een leuke combo. :D Het gaat mij om de prestaties het geluid en het idee van een wolf in schaapskleren.

Ik wil naar ong 180-200pk eruit halen. Dat moet toch te doen zijn met nokkenassen, throttlebodies, spaghetti en chippen? Ik laat het tegen die tijd toch professioneel doen door iemand met veel verstand en ervaring. Te veel risico om het zelf te doen.

Gr. Lasse

Lasse00
05-06-2011, 13:40
EINDELIJK een Update!!! :eek:

Heb een paar weken niets laten horen, maar het gaat redelijk goed. Loop wel achter op schema, omdat ik de laatste tijd weinig aan de auto heb kunnen sleutelen.

Na een paar uurtjes hard doorwerken is het motorblok uit de Golf:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein12.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein13.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/GolfIIIklein14.JPG

Ben ook al begonnen het dashboard te demonteren zodat ik daarna alle bedrading voor de ABF los heb en over kan zetten in de Jetta.

Maar eerst wil ik het onderstel van de Jetta aanpakken. Daarvoor nodig:
- G60 voorremmen :thumbup:
- Mk2 GTI achteras met schijfremmen ...
- Mk2 GTI of GT aandrijfassen :thumbup:
- Schroefset KONI, KW, H&R, Bilstein, Eibach ...
- Stabilisator upgrade voor en achter ...
- Veerpootbrug voor+achter ...
Ik zal even een 'gevraagd' thread starten ivm de benodigde onderdelen.

Wie zegt mij welke schroefset ik nodig heb.
Eisen zijn: Goede kwaliteit, Zeer goede wegligging, RVS of INOX coating en voor een redelijk prijsje als het ff kan. :(

Alvast bedankt voor jullie reacties,
MVG, Lasse

Alberto
05-06-2011, 14:17
- G60 voorremmen............................... compleet fusee nodig !
- Mk2 GTI of GT aandrijfassen ............... 16v nodig i.v.m diameter
- Camberplates voorzijde ..................... ???????
camber kan je voor gewoon instellen , naar mijn idee :thumbup:

jettaracing
05-06-2011, 15:52
- G60 voorremmen............................... compleet fusee nodig !
- Mk2 GTI of GT aandrijfassen ............... 16v nodig i.v.m diameter
- Camberplates voorzijde ..................... ???????
camber kan je voor gewoon instellen , naar mijn idee :thumbup:

Hij bedoeld van die verstelbare veerpootschotels aan de bovenzijde , al zie ik daar het nut niet echt van in voor straatgebruik , die zijn extreem duur en die instellingen voor straatgebruik kan een goede uitlijner ook voor elkaar krijgen .

skywalker38
05-06-2011, 16:18
Een vraagje tussendoor. Wat zijn de voor- en nadelen van dubbele Webers ten opzichte van een ITB set-up? Met name op een ABF. Webers lijken me goedkoper en hebben een erg mooi geluid, maar ik wil wel weten waar ik aan begin. Ik ga toch eerst een jaar met de standaard ABF rijden, maar wil volgend jaar verder met de motor.

Mvg, Lasse
throttle bodies ten alle tijden veel snellere respons op het gas,plus meer mogelijkheden m.b.t uitbreiding tuning makkelijker af te laten stellen.
Camberplaten zou ik voor ak racing gaan of die van tk-motorsport beide leveren sets die gewoon in de originele veerpoten passen zonder laswerk te verrichten tk/motosport vind je op facebook hun normale website ligt er tijdelijk uit
http://cgi.ebay.de/VW-Motorsport-Aluminium-Domlager-Alu-1-4-Meile-/390312388053?pt=Teile_ohne_Strassenzulassung&hash=item5ae06e65d5
qua kleur waarom geen porsche bruin?
succes met je project :thumbup:

Alberto
05-06-2011, 16:21
Hij bedoeld van die verstelbare veerpootschotels aan de bovenzijde , al zie ik daar het nut niet echt van in voor straatgebruik , die zijn extreem duur en die instellingen voor straatgebruik kan een goede uitlijner ook voor elkaar krijgen .
dat bedoel ik er dus ook mee Wytze , nutteloos voor op de straat

jettaracing
05-06-2011, 16:23
throttle bodies ten alle tijden veel snellere respons op het gas,plus meer mogelijkheden m.b.t uitbreiding tuning makkelijker af te laten stellen.
Camberplaten zou ik voor ak racing gaan of die van tk-motorsport beide leveren sets die gewoon in de originele veerpoten passen zonder laswerk te verrichten tk/motosport vind je op facebook hun normale website ligt er tijdelijk uit
http://cgi.ebay.de/VW-Motorsport-Aluminium-Domlager-Alu-1-4-Meile-/390312388053?pt=Teile_ohne_Strassenzulassung&hash=item5ae06e65d5
qua kleur waarom geen porsche bruin?
succes met je project :thumbup:

Dit zijn toch gewoon vaste lagers, en geen verstelbare ?
Wel een mooi setje trouwens , al ben je voor een setje nieuwe (skf) toplagers minder kwijt en die gaan ook heel lang mee ;)

Maar je zal wel een betere respons hebben met sturen ,al zul je daar op straat bitter weinig van merken .

skywalker38
05-06-2011, 18:05
ook op straat is het zeer zeker merkbaar je reactie met sturen is vele malen directer,verstelbare camberplaten zul je hoogstwaarschijnlijk 1x instellen en daarna laten voor wat het is het mooie van de type 2 is dat je op je veerpoten ook je wielen negatief kunt instellen wat ook zeer zeker aan te bevelen is.ik was in eerste instantie ook van plan om verstelbare camberplaten erin te lassen maar ik stap over op de camberplaten van tk-motorsport
en nogmaals porsche bruin man gaat heel dik staan :D

Lasse00
07-06-2011, 17:42
G60 fusees heb ik compleet met remmen voorzijde. Vandaar die :thumbup: erachter.
Aandrijfassen 16v en schijfremmen conversie achterzijde heb ik nog wel nodig.
Camberplates zijn voor dagelijks gebruik idd overbodig, maar ik zat ff met het idee te spelen. Toch bedankt voor de reacties allemaal. Mijn huidige Daily is een 205 met een verlaagd Koni onderstel. Die wegligging wil ik niet missen, dus moet de Jetta aardig aangepakt worden.

Over de kleur ben ik bijna zeker. Donker rood metallic of Midnight blue.
Beide staan erg mooi op een MkII. Porsche bruin staat mooi icm chrome accenten, maar ik wil zo min mogelijk chroom op mijn auto.

MVG, Lasse

Lasse00
22-07-2011, 12:30
Hoi allemaal, ik denk ik zal maar weer eens een update geven.
Het Jetta project heeft de afgelopen tijd veel achterstand opgelopen, maar ik hoop die gauw weer in te halen.

Er is een KONI schroefset onderweg en ben druk aan het kijken voor stabilisator-stangen en veerpoot-bruggen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag. Wat is het verschil tussen chassis aanduiding 19E en 19EL?
Dit zie ik vaker staan bij onderdelen voor een Golf II onderstel. Omdat er niet zoveel sportonderdelen te vinden
zijn zoek ik ook op Golf II. Waar zit hem het verschil in, vraag ik mij af.

Ik was laatst met Mitta op Volksdub, maar toen stond de Jetta nog op "Cross-Country" stance.
Op M.I.V.W zal hij eindelijk verlaagt zijn, dat beloof ik.

Ik heb inmiddels een tellerunit van een Golf II GTI met toerenteller en GTI aandrijfassen met 100mm flens.
Thnx to; Greenfrog

Ik hou jullie op de hoogte van mn vorderingen.
MVG, Lasse

Lasse00
25-07-2011, 12:13
Heeft iemand een idee of TEC-tuning RVS spruitstukken levert of dat ze van gewoon plaatstaal zijn.(zou wel het prijsverschil verklaren) Supersprint levert mooie RVS spaghetti's, maar kosten een vermogen en ik heb niet de tijd om op Essen te wachten voor wat korting. Er is ook blijkbaar geen Powersprint einddemper voor een Jetta gemaakt. Deze moet ik dan waarschijnlijk laten aanpassen, toch?

Ben trouwens nog steeds dringend opzoek naar een setje 15" velgen 4x100. Staal of leuk (monoblok) lichtmetaal.

Alvast bedankt
MVG, Lasse

Marcski
25-07-2011, 12:47
het originele abf spruitstuk schijnt te passen op een mk2. Maar als je per se een rvs spaghetti wilt, bij een van onze adverteerders, streetperformance, is hij ook maar 199 euro

Lasse00
26-07-2011, 19:42
@ Marcski; Bedankt voor de tip :thumbup:
Ga er meteen achteraan.

BTW: Schroefset is tijdelijk niet leverbaar ivm met vakantie periode bij Koni-importeur. (EFKA-Import)
Levering wordt eind Augustus. :( De Jetta zal dus niet verlaagt zijn op M.I.V.W :mad:

MVG, Lasse

Lasse00
30-07-2011, 16:49
Welk spruitstuk is het beste voor een ABF? (ivm uitlaat poort diameter)
Wil geen slechtere 'flow' dan het al goede originele spruitstuk natuurlijk.
Supersprint: 650,- (Mk2 & Mk3 16v hebben hetzelfde onderdeel nummer)
TEC-tuning: 179,- (Mk2 & Mk3 & Corrado 16V zijn hetzelfde. Hoe is de kwaliteit?)
BK-Customs: 199,- (Hoe is de kwaliteit/vermogenwinst? Ervaringen?)

Wil een goed spruitstuk hebben ivm evt ITB-setup volgend jaar. Als TEC-Tuning en BK-Customs/JM-tuning/Street-performance het gewenste resultaat kunnen leveren ben ik gek als ik 650,- betaal voor alleen de naam 'Supersprint' toch? :confused:

Ik hoop dat experts onder jullie mij hierbij kunnen helpen.
MVG, Lasse

Lasse00
03-09-2011, 12:28
Eindelijk: de eerste grote "Mod" zit er op. Heb 27-08 de Koni schroefset gemonteerd. Precies op tijd voor VW Fanatics. De verbreed stalen wielen zijn nog niet klaar, maar zullen binnenkort gedaan worden. Ik heb nog niet veel tijd gehad voor de motor, maar daar zal snel verandering in komen.

Genoeg gelul, nu eerst wat foto's:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein6.JPG Stockhttp://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein7.JPG Voorzijde stockhttp://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein8.JPG Achterzijde stockhttp://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein9.JPG Koni 1150 5001 1http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein10.JPG Voorzijde 2http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein11.JPG Achterzijde 2http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein12.JPG Huidighttp://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/6/2/klein13.JPG @ VW Fanatics 2011
Als de 15" 8J en 8,5J winterwielen klaar zijn ga ik de rijhoogte etc. nog daarop aanpassen, maar rij nu lekker zo rond.

MVG, Lasse

MartijnCR
11-09-2011, 22:21
Hee lasse
Mooi schroefset, heb mijn caddy ook op internet staan als project http://forum.caddy-clan.nl/index.php?topic=2621.msg23591;topicseen#new
Veel succes en zie je morge wel