Log in

View Full Version : Welke golf?!


Banaan
26-01-2011, 21:27
Goedenavond! :)

Ik zal me eerst even kort voorstellen, ik ben Marijn, kom uit Ouddorp, ben werkzaam als bromfietsmonteur, en ik heb sinds vorige week donderdag mijn auto rijbewijs gehaald. Nu zit het zo dat ik nogal weg ben van oude golfjes, de golf 1 en 2 dus. En aangezien ik nu mijn rijbewijs heb wil ik graag golf 2 gaan rijden. Nu heb ik daar nog een paar vraagjes over namelijk:

-Welke motorinhoud raden jullie aan, 1.3 (injectie toch?), 1.6 (carb toch?) of een 1.8 (injectie toch?)
-Welke tellerstand kan een golfje 2 gemiddeld hebben, verschilt dit nog per type motor of bouwjaar?
-Wat zijn de punten waar echt op gelet moet worden bij de aanschaf?
-Weten jullie soms een leuk golfje voor rond de 1000 euro voor mij? :)

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie's! :thumbup:

Groeten, Marijn

Gino89
26-01-2011, 21:45
Welkom op het forum.

Kwa inhoud van de auto. Kun je alle kanten op. Maar omdat je 18 bent denk ik? Verschilt het nogal in verzekering of je een 1.8 GTI rijd of een 1.3 als voorbeeld dan. Zelf ben ik begonnen met een 1.6 maar heb ook al gereden in een 1.3 is niks verkeerds over te zeggen.

Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen. Van de 1.6 PN motor. Hij rijd goed. Maar als je iets aan de carburateur hebt. Dan kan hij nog al eens lastig doen.
Ik denk dat anders forum user's je zo ook het een en ander over diverse types motors kan zeggen !

De km's is ook een beetje afhankelijk van hoe er mee gereden is. 1.5 tot 2 ton kunnen ze makkelijk hebben. Tenminste uit mijn ervaring.

Waar je op moet letten is. roest. Al kom je die niet snel tegen bij een MK2. En als er onderhoud boekjes aanwezig zijn. Is dat altijd een plus punt. Goede onderhoud verteld ook al veel over het motorblok.

Denk dat anders nog wel meer kunnen aanvullen.

Alvast succes met het zoeken naar een Golf :thumbup:

De Pul
26-01-2011, 21:48
ik zou voor een 1.3 injectie gaan,iig geen carburateurblok.
km's zeggen mij zelf niet zo veel,als ie goed is onderhouden en weinig roest heeft zou ik er liever 1 hebben met 3 ton op de klok dan een rotte gammele met 110.000 bijv;)
maar dat spreekt voor zich...

welkom btw.

Tjaap
26-01-2011, 21:59
ik zeg, 1.8 monopoint.. heb nog nooit zo'n probleemloze auto gehad. begon bij 230.000 een beetje olie te verbruiken maar that's it.

Banaan
26-01-2011, 22:00
Welkom op het forum.

Kwa inhoud van de auto. Kun je alle kanten op. Maar omdat je 18 bent denk ik? Verschilt het nogal in verzekering of je een 1.8 GTI rijd of een 1.3 als voorbeeld dan. Zelf ben ik begonnen met een 1.6 maar heb ook al gereden in een 1.3 is niks verkeerds over te zeggen.

Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen. Van de 1.6 PN motor. Hij rijd goed. Maar als je iets aan de carburateur hebt. Dan kan hij nog al eens lastig doen.
Ik denk dat anders forum user's je zo ook het een en ander over diverse types motors kan zeggen !

De km's is ook een beetje afhankelijk van hoe er mee gereden is. 1.5 tot 2 ton kunnen ze makkelijk hebben. Tenminste uit mijn ervaring.

Waar je op moet letten is. roest. Al kom je die niet snel tegen bij een MK2. En als er onderhoud boekjes aanwezig zijn. Is dat altijd een plus punt. Goede onderhoud verteld ook al veel over het motorblok.

Denk dat anders nog wel meer kunnen aanvullen.

Alvast succes met het zoeken naar een Golf :thumbup:

Dankjewel:) Ja ik ben inderdaad net 18, en ik heb even wat verzekeringen zitten vergelijken op www.independer.nl, en zoals het er daar uit ziet, valt het verschil tussen 1.3 en 1.8 nog wel mee, ik heb t dan niet over gti, maar een gewone golf. Gti is namelijk gelijk een stuk duurder, ook in aanschaf.

Dat is wat ik inderdaad al dacht over de 1.6 motor, dat hij op de carb wel gevoelig kan zijn.
Bedankt voor de verder info in ieder geval :thumbup:

ik zou voor een 1.3 injectie gaan,iig geen carburateurblok.
km's zeggen mij zelf niet zo veel,als ie goed is onderhouden en weinig roest heeft zou ik er liever 1 hebben met 3 ton op de klok dan een rotte gammele met 110.000 bijv;)
maar dat spreekt voor zich...

welkom btw.

En geen carberateurblok is om dezelfde reden als Gino 89?
Wat betreft de kilometers, dat is inderdaad logisch. Maar een golf met zo'n 2ton op de teller kan toch nog wel een aantal duizend km's hebben?

Bedankt :)

De Pul
26-01-2011, 22:01
ik zeg, 1.8 monopoint.. heb nog nooit zo'n probleemloze auto gehad. begon bij 230.000 een beetje olie te verbruiken maar that's it.
absoluut waar,maar die zijn nog best wel duur als beginnend bestuurder;)

en idd,die carb's [pierburg] zijn net zo betrouwbaar als willem holleeder.

Tjaap
26-01-2011, 22:05
ja zal iets duurder zijn ja, mijn eerste auto as ook een golf 1.3 met carb.. en daar is alles wat kapot kon gaan aan kapot gegaan. bak, distri geknapt en koppeling kapoet... en dat was nog mijn duurste auto tot nu toe ook (op de gti na) dat heeft me al met al meer gekost dan de volgende 3 auto's samen.
m.a.w. kijk naar onderhoud en blijf weg van de carb's.. en neem iemand mee die er verstand van heeft en niet zoals ik destijds, je moeder :lmao:

De Pul
26-01-2011, 22:07
lol@jaap

B-ram
26-01-2011, 22:11
ik heb een klein half jaar in een 1.6 carb gereden met dik 2 ton op de teller. Dat ding was voor de rest nix meer. Dus die heb ik een half jaar afgenegerd en is vervolgens de cross in gegaan. Blok loopt nog steeds prima. Zoals bij alle techniek. Je kunt geluk hebben..je kunt pech hebben!

Gino89
26-01-2011, 22:50
ik heb een klein half jaar in een 1.6 carb gereden met dik 2 ton op de teller. Dat ding was voor de rest nix meer. Dus die heb ik een half jaar afgenegerd en is vervolgens de cross in gegaan. Blok loopt nog steeds prima. Zoals bij alle techniek. Je kunt geluk hebben..je kunt pech hebben!

Idd, dat is bij alle auto's zo. Dacht ik ook bij de 1.6, toen ik hem kocht. Een week er mee gereden koppakking lek. Je zit er niet in he :( Moet zeggen als de cabrateur het goed doet. Lopen ze goed, maar als er wat aan is dan begint het gedoe.

Chewbacca
26-01-2011, 23:02
ik heb een klein half jaar in een 1.6 carb gereden met dik 2 ton op de teller. Dat ding was voor de rest nix meer. Dus die heb ik een half jaar afgenegerd en is vervolgens de cross in gegaan. Blok loopt nog steeds prima. Zoals bij alle techniek. Je kunt geluk hebben..je kunt pech hebben!

Dan denk ik dat ik geluk heb :p
Heb sinds afgelopen november een mk2 1.6, met pierburg carb dus...
Ook mijn eerste autootje :cool:

Ik heb er totaal geen problemen mee, ook niet in dit koude weer.
Ik had alleen een kapotte startmotor, maar dat was simpel te verhelpen.
Het blijven oude autootjes, dus je moet er rekening mee houden dat er weleens wat stuk gaat of slijt.

Welkom op het forum!

Madison
26-01-2011, 23:18
Ik ben begonnen met een 1.6 PN,was niks mis mee.
Jaaaaren plezier van gehad.
Maar sinds 2,5 jaar heb ik een 1.8 RP,ook prima!
En pittiger dan een 1.6.
De verzekering gaat echt niet moeilijk doen om een 1.8(geen GTI)
Natuurlijk moet je ook een beetje mazzel hebben,
de ene Golf is de andere niet.

volksfahrer
26-01-2011, 23:54
roest kom je vaak tegen bij de voorruit onderaan, aan de binnenkant van de achterklep, onder de accu en rondom de wielkasten.

NeoGeniX
27-01-2011, 00:35
Ik ben begonnen met een 1.3 carb met 4 bak uit 87. Maar die liep 1 op 11 en mij te weinig power. En hoop herrie op de snelweg. Ben toen overgestapt naar een 1.8cl met rp blok(GT) uit 1990, superding! Genoeg power en loopt gemiddeld op 1 op 13/14. En net zo duur qua verzekering.

Chriskee.
27-01-2011, 10:18
Mijn eerste auto was een 1.8 monopoint. Voor €250 gekocht omdat ie niet door de keuring kwam.
Nieuw voorruit erin, overal nieuwe peertjes gemonteerd, nieuwe middendemper en einddemper.
Klaar voor de APK :thumbup:

Die auto heb ik een jaar in gereden, zonder enige problemen, wat dan ook...

Toen ben ik overgestapt naar een 8v GTI. Met die auto heb ik momenteel nog nooit langer als 2 maanden aan één stuk kunnen rijden, altijd ging er wel iets kapot.
Daarna kwam de APK afkeur bij hem, wat een lijst was om Amen tegen te zeggen..

Eigenlijk, valt er geen touw aan te knopen.
Wat je gewoon moet doen is veel kijken bij verschillende auto's, en als je technisch bent, niet bang zijn om wat te sleutelen.

Kilometerstand schrikken veel mensen van af, maar ik kijk er niet meer heen. De 1.8 monopoint had 261d op de teller toen ik 'm kocht en 281d toen ik 'm verkocht.
De 8v GTI nu, had 208d op de teller toen ik 'm kocht, en heeft er momenteel 222d opstaan.

Als een auto bijtijds altijd onderhoud gehad heeft, hoef je je meestal niet bang te maken om een kilometerstand.
En APK-afkeur hoeft vaker nog niet eens een ingrijpend werkje te zijn..

Oja, en wat betreft de roest van een Golf 2. Normaal gesproken kom je het vrij weinig tegen, misschien op de plekken waar het water blijft staan van de afwatering, of zoiets.
Als er een roest op plekken de volkomen onlogisch zijn, heeft de auto meestal (50-50) schade gehad op die plek.

Chewbacca
27-01-2011, 11:13
Wat ook kan helpen is kijken naar hoeveel eigenaren de auto heeft gehad.
Als hij in 20 jaar drie eigenaren heeft gehad (zoals mijne), lijkt dat een meer betrouwbare auto dan een die er meer dan 10 heeft gehad...
:rolleyes:

Chriskee.
27-01-2011, 11:36
Zo veel wil dat nou ook niet altijd zeggen.

Bij beide Golfjes van mij was/ben ik de 3e eigenaar...

Gerard Polo MK2
27-01-2011, 11:42
Zoek maar lekker een 1.8. tenminste een beetje power 1.3 is vaak icm 4-bak (bah) en 1300 is de carb een ramp, en 1300 injectie is ook leuk zoeken naar wazige stationairproblemen e.d.
1300 injectie is wel zuiniger.

roog909
27-01-2011, 11:57
ik zweer ook bij 1.8 injectie, ik heb een GX blok met k-jectronic, gekocht met 245.000 op klok, maar loopt perfect, start altijd, en heeft tenminste nog een beetje vermogen. en klinkt ook nog ns lekker ^_^ En gekocht voor 450 in zwaag, (kreeg ik er wel een bak roest bij waar je bang van wordt, ik kan aan de bak dit seizoen :P )

tim_j
27-01-2011, 12:13
ken er over mee praten: probleemauto met 1.3 carb naar 1.8 injectie.
wat een verschil, of een auto goed is, merk je al met rijden.
en de algehele indruk als je de auto voor t eerst ziet.
als je gaat kijken gewoon alles goed bekijken wielranden, motor boven/onder.

stuk rijden de snelweg op, daarna een drempelparadijs in rijden en dan weet je of het onderstel ook goed is.
Gewoon alles doen met de auto wat je normaal ook doet en je merkt al of een auto goed is.
Sja olie verbruik merk je pas wanneer je 'm hebt.
en zorg dat je bij de persoon thuis kan kijken naar de auto, zodat deze gewoon koud is.

Lars90
27-01-2011, 13:15
Ik had een Jetta met een 1.6 PN blok (carb), liep als een dolle, redelijk snel, en op mijn roadtrip (4100 kilometer) niets aan de hand. Blok liep altijd gelijk, geen olieverbruik, geen rare stationairshit, niets. Bij 140/150 (160 was de top) en door de bergen in Noorwegen etc. ook nog een gemiddeld verbruik van 1:12.5 (normaal was 1:15/16 haalbaar). Nee, prima motoren, als je een goede hebt.

Nu een 1.8 GTI met stuurbekrachtiging en airco, loop me ook 1:12.5, motorisch geen problemen, en die is nog behoorlijk opgefokt ook. PF blok geloof ik? En dan ook nog met een kortere amerikaanse bak eronder.

Als je gewoon geluk hebt met je golfje, zul je geen problemen krijgen. Voel je je er goed bij, doe het dan gewoon.

Toen ik net 20 was, 1 schadevrij jaar had, koste die 1.6 me 38 euro aan verzekering, mijn 1.8GTI, nog steeds 20, maar wel net 2 schadevrije jaren 50 euro. Dus kwa verzekering, tja, GTI rijden is GTI betalen :)

Edit: Die GTI heeft over de 260d km gelopen, de Jetta 115d toen ik hem kocht!

Djdewit
27-01-2011, 14:02
Het loont om voor de koop jezelf goed voor te bereiden. Koop niet gelijk de 1e auto die op het eerste gezicht voldoet aan je verwachtingen. Lees je wat in over de verschillende motertypes. Ik heb zelf dan een MK2 GTI 8V en de verzekering bij ditzo valt reeuze mee.

Hoeveel aantal eigenaren heeft het beestje gehad, komt het kenteken wel overeen met het bouwjaar, import auto? Wat is de algemene staat van de auto? Een auto uitgerust met booskijkers, heldere achterlichten, verlagingsset, overdreven velgen, een POOOOWWWER rohr uitlaat zegt vaak genoeg over de vorige eigenaars.

Roest controleren op de al eerder aangeven plekken. Bekijk ook de dorpels, wielkasten, raamranden, kokerbalken. Ziet de motorruimte/kabelboom er nog redelijk orgineel/authentiek/netjes uit? Zijn er orginele onderdelen gebruikt, of huis/tuin en keuken gepruts? Dit laatste kan een sterke aanwijzing geven, dat het bakkie een "getuned" verleden achter zich heeft. Graag niet teveel olie om het blok heen. In de achterbak hoort er een stikker te zitten van de fabriek.

Vraag aan de eigenaar ofdat je de auto koud mag starten. Mocht je het niet vertrouwen kan je de aan de koolvloeistofslangen voelen. Rookt de auto? Blauwe rook is olie, zwarte rook onvolledige verbranding en witte rook condens. Tokkelt de auto mooi stationair? Komt de auto goed op temperatuur en ook constant? Trap -met een niet draaiende motor- 5x de rem in. (het vacuüm verdwijnt). Bij de laatste trap houd je het pedaal ingedrukt. Start de motor. Bij een correct werkende rembekrachtiger zal het rempedaal voelbaar zakken. De werking van de koppeling kan je testen door de handrem aan te trekken, en in 2 weg te rijden. Als het goed is slaat de auto dan af/gesmoord. Is de uitlaat luchtdicht? Overtuig je ervan dat alle functies werken, mistlicht etc. Remt de auto recht? De 2e versnelling is vaak een zwakpunt. Schakel een paar keer goed in te toeren op en af.

Voorderest is het ook grotendeels een gevoelskwestie. De aanhouder wint uiteindelijk.

golfje_295.000
27-01-2011, 14:24
Ik heb mijn golf met een 1,6 carb blok 2 weken terug naar de sloop gebracht, met 385.000 kilometer, was t 2de blok. eerste blok had 350.000 gelopen voor ie kapot ging. qua roest viel t mee, op 1 gaatje in de bodemplaat en achterklep na. zijn geweldig goede auto`s

golfje1/2
27-01-2011, 16:01
benzine weet ik weinig van, maar ik heb een golf 2td met bijna 4 ton op de klok,
loopt nog steeds als een zonnetje.
niet stuk te krijgen.

Banaan
31-01-2011, 17:04
Heel erg bedankt voor alle reactie's iedereen! :thumbup:

Het komt er volgens mij op neer dat alle golfjes 2 motorisch in prima staat verkeren, mits ze goed onderhouden zijn, en een tellerstand rond 2ton kunnen ze zo te horen makkelijk hebben.
En wat de motoren opzich betreft, ze zijn alle 3 goed, de 1.3 injectie is alleen langzaam, de 1.6 carb kan je met de carb minder treffen, en de 1.8 is snel en goed. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Nu heb ik een golfje 2 gti op het oog, alleen deze auto is geimporteert in 2001, wat is hier het nadeel van?!

Hebben alle blokken trouwens een distributieriem, of zijn er ook met een ketting?

Alvast bedankt voor de verdere hulp! :)

gizmo98
31-01-2011, 19:50
alle golfjes 2 hebben een riem geen ketting.....
ik heb zelf geen hekel aan een import auto maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn natuurlijk.

je moet gewoon goed kijken wat je koopt een nedrlandse auto kan net zo slecht zijn of slechter

Banaan
31-01-2011, 22:15
alle golfjes 2 hebben een riem geen ketting.....
ik heb zelf geen hekel aan een import auto maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn natuurlijk.

je moet gewoon goed kijken wat je koopt een nedrlandse auto kan net zo slecht zijn of slechter

Oke, dat dacht ik eigenlijk al.

Ja daar heb je inderdaad gelijk in!

Wat denken jullie hier van:

http://link.marktplaats.nl/415947501

Tellerstand is trouwens 283000

Groeten Marijn

De Pul
31-01-2011, 22:22
http://link.marktplaats.nl/414685430
als je zoiets zoekt,dan zou ik liever voor deze gaan.....

Banaan
31-01-2011, 22:24
http://link.marktplaats.nl/414685430
als je zoiets zoekt,dan zou ik liever voor deze gaan.....

Die had ik ook al gezien ja, alleen volgens hun eigen website is die al verkocht :(

De Pul
31-01-2011, 22:28
jammer,leek zo een leuk ding.
maar zou een auto zoals in je eerste link links laten liggen,dat straalt al problemen uit op de foto laat staan in real life.ik koop zelf het liefst een onverprutste opa&oma auto,zodat je precies weet hoe en wat.

Banaan
31-01-2011, 22:30
jammer,leek zo een leuk ding.
maar zou een auto zoals in je eerste link links laten liggen,dat straalt al problemen uit op de foto laat staan in real life.ik koop zelf het liefst een onverprutste opa&oma auto,zodat je precies weet hoe en wat.

Daar heb je wel gelijk in ja, nou dan laat ik hem maar even gaan, ik vind de tellerstand toch ook vrij hoog, en even bij de auto gaan kijken zit er ook niet in, t is zo'n 3uur rijden :tongue:

Nou maar rustig aan verder zoeken dan :)
Mochten er nog aanraders zijn hoor ik t graag! ;)

Djdewit
02-02-2011, 15:14
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=132548918&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&numberOfPreviousOwners=1&lang=de&pageNumber=1
http://link.marktplaats.nl/418242417
http://link.marktplaats.nl/414871695
http://link.marktplaats.nl/413838436

of een leuk opknap project:
http://link.marktplaats.nl/416503666

Amper in 5 min zoeken. Staan er genoeg mooie tussen. Originaliteit vind ik het belangrijkst, die prullen kan je er altijd nog later opzetten.

De Pul
02-02-2011, 16:27
die lichtblauwe TOUR met 80k,wat een plaatje...

Banaan
02-02-2011, 19:31
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=132548918&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&numberOfPreviousOwners=1&lang=de&pageNumber=1
http://link.marktplaats.nl/418242417
http://link.marktplaats.nl/414871695
http://link.marktplaats.nl/413838436

of een leuk opknap project:
http://link.marktplaats.nl/416503666

Amper in 5 min zoeken. Staan er genoeg mooie tussen. Originaliteit vind ik het belangrijkst, die prullen kan je er altijd nog later opzetten.

Bedankt voor het meedenken en opzoeken :)
Maar de 1300's vallen zoiezo al af, ik wil toch wel graag een 1800. En de 2 1800's die je geplaatst hebt, 1 daarvan is een automaat, dat lijkt me niks, en de ander vind ik iets te duur met een niet lekker lopende motor ;)

Groeten Marijn

roog909
03-02-2011, 10:29
http://link.marktplaats.nl/415884946

het STIKT ervan.

http://link.marktplaats.nl/411590774

Dees is leuk, ff de mouwen opstropen en GAAN! en wordt nog WB vrij, goed voor de restwaarde.

sanderz
03-02-2011, 11:07
ik heb momenteel een 1.6 pn met 290000km op de klok, ding loopt als een gek en nooit problemen mee, vorige jetta was ook pn ook prima. ook een golfje gehad met 1.3 mh blok is ook carb, deed het ook prima liep alleen koud te hoog stationair, injectie is wel zuiniger.

Banaan
03-02-2011, 18:35
http://link.marktplaats.nl/415884946

het STIKT ervan.

http://link.marktplaats.nl/411590774

Dees is leuk, ff de mouwen opstropen en GAAN! en wordt nog WB vrij, goed voor de restwaarde.

Tellerstand van die 1e ga ik niet aan beginnen, en die 2e lijkt inderdaad wel wat, ik heb eens even gemaild wat er zoal aan gebeuren moet ;)

Banaan
05-02-2011, 15:59
Waarschijnlijk ga ik volgende week bij deze golf kijken:
http://link.marktplaats.nl/419282011

Wat denken jullie er van?:)

De Pul
05-02-2011, 16:03
nice,een witte...ziet er goed uit.

fcapri
05-02-2011, 23:38
km stand maakt niks uit. je kan een goeie vinden met 5ton op de teller, en een kapotte komen met 1ton erop. ik weet een jetta 1.8GT staan in een garage met meer dan 5ton erop, heeft zelf nog dienst gedaan als vervangwagen van die garage. ding rijd nog super.
als je kan, neem een kenner mee.
men broer zijn eerste golf was een 1.8 en reed super, (heeft die in de prak gereden).
zijn 2de "zag" er even goed uit en was een 1.6. na 2jaar volle ellende en problemen heeft hij een nieuwe golf gekocht. de 1.6 bleek volgens typeplaatje een 1.6i te zijn geweest, en de motor was een 1.6carb. aangepaste rommel onder de kap. originaliteit is belangrijk.
ik heb nu een golf 2 1.6D met 363 000km op de teller (en de telt telt niet meer), gekocht voor 200€ en rijd nu ook al 3maand super.

hoge km stand hoeft niet te zeggen dat er problemen komen, hoe de auto behandeld is wel. dus als je kan, probeer een auto te vinden waar jij, of een kennis weet vanwaar de auto komt (misschien is de auto wel gekend op het forum dan)


ik koop zelf het liefst een onverprutste opa&oma auto,zodat je precies weet hoe en wat.

http://www.youtube.com/watch?v=xhcrcgrDhbs
:thumbup:

Madison
06-02-2011, 00:18
Leuke Madison met weinig kilometers!

Maar veel kilometers zeggen idd op zich niks.
Als de auto gewoon prima onderhouden is,is er niks aan de hand.
Wielkuiprand kun je nog wel aan komen.

Banaan
06-02-2011, 12:02
Alleen de onderhoudshistorie is helaas niet bekend.
Hoe zit t eigenlijk met de distributieriem, hoe vaak moet die vervangen worden?

daan 1974
06-02-2011, 15:04
hee een stuiver raaper :D
succes met de zoek tocht :thumbup:

roog909
07-02-2011, 10:23
nice,een witte...ziet er goed uit.

bah, een witte, dat is echt zo breadfan! :D

maarreh, als je je druk maakt over onderhoudshistorie etc, zou ik geen auto kopen van rond de 500 a 800 piek...

Banaan
07-02-2011, 13:27
bah, een witte, dat is echt zo breadfan! :D

maarreh, als je je druk maakt over onderhoudshistorie etc, zou ik geen auto kopen van rond de 500 a 800 piek...

Het gaat mij vooral om de distributie riem, beetje klote als die kapot gaat he ;)

Kan iemand mij vertellen hoe vaak die vervangen moet worden bij een golf 2?

Ik heb al een beetje zitten googlen, en de een zegt 60k en de ander om de 100k :confused:

DeeDub
07-02-2011, 14:03
bij twijfel gewoon vervangen!als die kapot loopt heb je grote kans dat je kleppen de zuigers raken en kun je jezelf wel voor je kop slaan.
ook meteen even de waterpomp meepakken.
en bij 60k is een mooi moment :d

B-ram
07-02-2011, 15:35
wit is de shit! Distri inderdaad vervangen en ook direct waterpomp zoals deedub ook al zegt! Ben je zeker. Die praatjes dat ie net verangen is heb je niets aan. Laten ze een rekening zien van de riem. Maar mss is die wel op een hele andere auto gekomen!

Better save then sorry!

Banaan
07-02-2011, 18:26
wit is de shit! Distri inderdaad vervangen en ook direct waterpomp zoals deedub ook al zegt! Ben je zeker. Die praatjes dat ie net verangen is heb je niets aan. Laten ze een rekening zien van de riem. Maar mss is die wel op een hele andere auto gekomen!

Better save then sorry!

En wat zou dat ongeveer kosten als ik dat laat doen? Of zou ik het zelf kunnen doen? Ik werk full-time als bromfietsmonteur dus ben wel redelijk technisch, alleen het enige wat ik ooit aan een auto heb gesleuteld is het vervangen van schijven en blokken ;)