Log in

View Full Version : vreemd?

DeeDub
18-12-2010, 22:14
bij de golf mk2 van een maat van me zit op het dashborad een knop die je uit kan trekken, hij dacht dat het voor de chandchoke was maar ik heb er naar gekeken en de kabel loopt naar een van de twee slangen van de kachelradiateur.
als je de knop in het dashboartd naar je toe trekt komt er alleen koele lucht door de ventilatieroosters, duw je de knop helemaal terug dan krijg je gewoon warme lucht.
volgens mij werkt het met een soort klep die tussen de slang van de verwarming gezet is.
alleen wat het nut er van is?
ik heb er nog geen foto van kunnen maken.

patjetta
18-12-2010, 22:34
Dan zal waarschijnlijk de orginele koud/warme lucht klep kapot zijn o.i.d.
Waarna ze er een klep van waarschijnlijk een mk1 in hebben gemaakt.
Zodat je toch kan kiezen tussen koude en warme lucht.

DeeDub
18-12-2010, 22:37
oke... hij geeft trouwens alleen warme lucht als de schuif van het kachelpaneel op raam staat, als je hem op voeten of de andere twee standen zet krijg je kouwe lucht

DeeDub
18-12-2010, 22:39
Dan zal waarschijnlijk de orginele koud/warme lucht klep kapot zijn o.i.d.
Waarna ze er een klep van waarschijnlijk een mk1 in hebben gemaakt.
Zodat je toch kan kiezen tussen koude en warme lucht.

waar kan hij die klep vinden? ik denk dat hij het liever origineel heeft allemaal.

JohanV
19-12-2010, 10:54
Ik vermoed dat de Bowdenkabels aan de ventilatieschuiven kapot zijn, of de aansluitingen.

Als je de middenconsole en de luchtverdeler uitbouwt, kun je aan de onderkant van de behuizing en aan de kachelkleppen wel zien wat er wel of niet gebeurt als je de schuifjes beweegt.

In mijn kachelradiateur how-to kun je wel zien hoe het in elkaar zit:
Kachelradiateur vervangen GolfII (http://vw-nz.freehostingcloud.com/images/stories/Kachelradiateur-vervangen-GolfII.pdf)
:thumbup:

Grt, Johan.

DeeDub
19-12-2010, 17:45
thnx Johan :thumbup:
hier kan ik zeker wat mee.
ik zal voor de geïnteresseerden ook ff een foto posten morgen

J.v.G
19-12-2010, 19:11
:screwy: Ik vermoed dat de Bowdenkabels aan de ventilatieschuiven kapot zijn, of de aansluitingen.

Als je de middenconsole en de luchtverdeler uitbouwt, kun je aan de onderkant van de behuizing en aan de kachelkleppen wel zien wat er wel of niet gebeurt als je de schuifjes beweegt.

In mijn kachelradiateur how-to kun je wel zien hoe het in elkaar zit:
Kachelradiateur vervangen GolfII (http://vw-nz.freehostingcloud.com/images/stories/Kachelradiateur-vervangen-GolfII.pdf)
:thumbup:

Grt, Johan.

zo en ik ook wel haha thanks :D kouwe lucht is neit leuk nu met dit weer... terwijl met het rijden er wel warme lucht komt hahah

DeeDub
22-12-2010, 10:13
volgens mij is de thermostaat in ieder geval kapot, want de onderste slang naar de radiateur blijft lauw.
ik zie overigens geen straal via de overloop van de radiateur in het expansievaatje lopen, is dit normaal?of zou dat kunnen komen doordat de thermostaat dicht blijft?

JohanV
22-12-2010, 10:50
volgens mij is de thermostaat in ieder geval kapot, want de onderste slang naar de radiateur blijft lauw.Dan zou je ook wel iets aan de meter moeten zien. Dat hij omhoogschiet als je na een stuk rijden even stilstaat en moeilijk in het midden blijft.

ik zie overigens geen straal via de overloop van de radiateur in het expansievaatje lopen, is dit normaal?of zou dat kunnen komen doordat de thermostaat dicht blijft? Dat straaltje heb ik ook nog nooit kunnen zien, misschien moet het niveau daarvoor vrij laag zijn(?). Waterpomp zou ik niet in eerste instantie vervangen. ;)

DeeDub
23-12-2010, 19:29
weet niet of het ertoe doet maar het gaat om een 1.3 HZ motor.
bij mijn eigen 1.3 MH spuit er wel een straal in het koelstofvaatje.
Maar bij de HZ zit het koelsysteem zo te zien wel iets anders in elkaar...
Temperatuur komt bij de HZ wel iets voorbij het midden, aan de rand van het lampje zeg maar.
Heel soms staat hij lager.