View Full Version : Beetje rook van radiateur ???
NSsuburban
11-12-2010, 13:13
Hallo
ik ben kevin ik heb een golf 2 cl uit 87'
ik had eens een vraagje
overtlaatst stond ik in de garage en starte men auto met de kap open
gaf wat gas etc , en toen viel me op dat er wat rook van de radiateur kwam
maar was niet lang maar effe
mijn vraag was ? is er iets kapot is dit normaal ?
(auto staat wel lang stil )
Johan1982MK1
11-12-2010, 18:13
Onderin bij de temperatuurvoeler van de vin zijn ze vaak lek. waar het plastic gekoppeld zit aan het aluminium van de radiateur..
Daar zou je ff kunnen kijken.
Was het geen water dat er op lag of op je motor lag oid?
NSsuburban
11-12-2010, 19:00
Onderin bij de temperatuurvoeler van de vin zijn ze vaak lek. waar het plastic gekoppeld zit aan het aluminium van de radiateur..
Daar zou je ff kunnen kijken.
Was het geen water dat er op lag of op je motor lag oid?
ik heb geen idee ik zal idd eens voelen en ff checken
maar hij draaide stationair en er kwam lichte rook vanaf ik dacht ook dat et vocht was maar dat vocht is na 10 minuten zeker al lang opgedroogd en het blijf maar roken
Grtz kevin ;d
daalt je koelvloeistof niveau?
met bvb regenwater of sneeuw dampt hij ok wel wat
Hij zegt al: na 10 min blijft hij roken, ga er maar vanuit dat hij lekt...
Koelverlies hoeft hij nu nog niet te merken dat komt later wel...
als een motor 10 minuten in je hok stationair staat te draaien kan het best zijn dat er nog wat water tussen zit, duurt lang voor dat de radiateur 90 graden is en het water verdampt...
dus ik ga er niet gelijk van uit dat ie lek is...
Jij je zin...
Mijn radiateur is ook altijd kletsnat in het hok....
NSsuburban
12-12-2010, 11:38
Jij je zin...
Mijn radiateur is ook altijd kletsnat in het hok....
en hoe valt het dan op te lossen ?
NSsuburban
12-12-2010, 11:39
als een motor 10 minuten in je hok stationair staat te draaien kan het best zijn dat er nog wat water tussen zit, duurt lang voor dat de radiateur 90 graden is en het water verdampt...
dus ik ga er niet gelijk van uit dat ie lek is...
en hoe valt het dan op te losse ?
NSsuburban
18-12-2010, 23:12
en hoe valt het dan op te losse ?
???
Nieuwe radiateur er in , lijkt me :confused:
Beetje vaag verhaal allemaal.
Als je hem helemaal droog maakt, dan kan je toch ( na een tijdje)zien of hij lekt? Als hij binnen staat dan hé..
Als je het zeker wilt weten lekker door blijven rijden totdat je koelvloeistofniveau daalt. Dan weet je zeker dat hij lek is. En koelvloeistof kleurt groen/wittig als het opdroogt.
Lijkt me niet de moeilijkste diagnose..
wegraken van koelvloeistof kan 1000 en 1 oorzaken hebben. Slangetje lek. Potje lek. Hoeveel slangen zitten er ook wel niet aan dat systeem. Lekke kopppakking.
wegraken van koelvloeistof kan 1000 en 1 oorzaken hebben. Slangetje lek. Potje lek. Hoeveel slangen zitten er ook wel niet aan dat systeem. Lekke kopppakking.
Ja eens, maar als hij er geen last van heeft en DENKT dat hij lekt kan je het toch controleren/ in de gaten houden.
Als hij blijft dampen lijkt het mij logisch dat hij lek is
NSsuburban
28-12-2010, 23:47
Ja eens, maar als hij er geen last van heeft en DENKT dat hij lekt kan je het toch controleren/ in de gaten houden.
raar maar waar nu heeft hij da ineens niet meeer ?
Als je het nu niet meer hebt, dan is het waarschijnlijk niks ernistigs geweest. Een eetje water o.i.d. duurt wel ff vorodat dat verdampt is. ;)
NSsuburban
29-12-2010, 19:38
Als je het nu niet meer hebt, dan is het waarschijnlijk niks ernistigs geweest. Een eetje water o.i.d. duurt wel ff vorodat dat verdampt is. ;)
maar toch bedankt man !
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.