View Full Version : Problemen met mijn 1.6diesel golf1
Hammakaas
29-11-2010, 14:29
hallo
nu het weer wat kouder weer is wil mijn golf niet meer aanslaan, heb de motor afgelopen zomer ingebouwd. nieuwe brandstofleidingen en slangen erop! goeie accu en startmotor. dacht eerst zelf dat de gloeibougies niet goed waren, maar die zijn getest en niks mis mee.. zou iemand weten waar het wel aan kan liggen? zodra het warmer weer is doet ie het gewoon weer! misschien te weinig compressie?
hoor het graag
mvg harmen
oettinger_18
29-11-2010, 14:45
ik zou dan ff een compressie test laten doen.. werkt je choke wel...?
en als de auto eenmaal loopt rookt die dan ook.. of?
Hammakaas
29-11-2010, 14:58
ik zou dan ff een compressie test laten doen.. werkt je choke wel...?
en als de auto eenmaal loopt rookt die dan ook.. of?
wat moet de compressie ongeveer wezen? de choke reageerd wel ja, als ie eenmaal loopt dan rookt ie de eerste 2minuten best erg ja ;)
Is je pomp wel goed op tijd, riem ook goed? Slaat deze geen tandjes over?
Krukasmoer niet losgeschoten?
Gr
Klinkt inderdaad als een compressie probleem. Maar dan zou hij zomers ook niet heel gemakkelijk aan moeten slaan.
Zou je eens willen proberen of het helpt als je 2x voor gloeid?
Hammakaas
30-11-2010, 16:50
pomp is goed en staat niet verkeerd, riem zit er ook goed op..
als het warmer is start ie wel maar nog niet helemaal super!
ik gloei soms wel 3x en daar doet ie het niet anders om helaas;)
Waarom zouden de pomp of de inspuittiming goed zijn, er zit namelijk geen groen lampje op die aangeeft of het wel of niet goed is. ;)
Heb je al een compressie meting laten doen?
Hoe snel gaat de motor rond als je hem start?
staande golf
03-12-2010, 15:11
wat voor motor olie zit er in? Als dit olie is die bij koud weer erg dik wordt, kan het wel eens wezen dat de motor niet snel genoeg rond gaat!
contacten, Kabels en massa van accu en startmotor ook goed?
Lijkt compressieprobleem.
Volgens de vraagbaak moet de compressie voor de 1600 diesel minimaal 2800 kPa (28 bar) zijn, met een maximaal verschil tussen de cilinders van 500 kPa (5 bar). Maar bij een lagere druk moet de wagen ook nog wel starten.
Ik had hetzelfde probleem bij m'n 1500 diesel, reden bij mij was (na alles te hebben nagekeken) 2 zuigerveren gebroken.
grt.
Hammakaas
09-12-2010, 11:33
ik heb de distributieriem en spanrol vervangen en de pomp opnieuw gestelt dus dat moet goed zijn. heb nog niet een compressiemeting gedaan, maar is een kwaal van die oude dieselmotortjes heb ik gehoord? motor gaat snel rond, zit net een nieuwe accu in en startmotor werkt ook goed.
er zit nu 15w40 in:)
nu de temperatuur weer een beetje boven nul is slaat ie naar een klein beetje moeite weer gewoon aan..
hoor graag van jullie
mvg harmen
Wat is een kwaal?
Waarom niet gewoon 10W40?
Heeft hij wel genoeg stroom op de gloeibougies?
ander gloeirelais proberen? was bij mij de oplossing! :)
Hammakaas
13-12-2010, 14:00
dat bij de eerdere dieselmotoren de zuigerveren bij zoveel km al moesten worden vervangen.. olie had ik nog liggen vandaar;)
ja gaat genoeg stroom heen, was ook al doorgemeten
maar zit er aan te denken om er nu een 1900 td in te bouwen..
iemand ervaringen daarmee?
mvg harmen
Voor mij is het nieuw dat dit een kwaal is.
Je kan een 1900TD (AAZ) pakken, maar de 1600TD motoren zijn degelijker.
Hammakaas
13-12-2010, 17:16
Hou MP al een tijdje in de gaten maar worden weinig 1.6TD aangeboden, en er zijn zat 1900TD. koop ik gelijk een complete golf3 heb ik ook meteen alle aanbouwdelen:)
groeten
Johan1982MK1
14-12-2010, 07:53
1.9td zijn geen beste motoren..
of gewoon een 1.9D?
Ik had een passat met zo'n blok, reed heerlijk! ook na 280d nog als een zonnetje. Jammer alleen dat mn vader de wagen toen in een sloot heeft geparkeerd ;)
Hammakaas
14-12-2010, 11:54
Hoe kom je daar zo bij dat de 1900TD geen goeie motoren zijn?
Ja heb ook al zitten denken aan een gewone 1900, maar zijn die wel een beetje vlot?
mvg
Omdat ze geen goede motoren zijn en dat geldt ook voor de 1Z TDI motoren.
Slechte krukas lagering, veel onbalans in het drijfwerk, slechte constructie van de krukas poelie, cilinderkop met de dunne wanden.
Je kan dus pech hebben waardoor je veel problemen hebt. Ik heb ook een klant die al enkel tonnen zonder problemen ermee rijdt.
Hammakaas
14-12-2010, 16:50
Mooi om dit te horen. wat zijn wel betere dieselmotoren van vw dan? die vrij makkelijk in te bouwen zijn..
Hammakaas
21-12-2010, 16:57
Iemand die nog een goeie betrouwbare Dieselmotor heeft liggen?
Heb nog wel een complete auto met een 1.6D :D
Hammakaas
22-12-2010, 11:52
Benny PB!
MartijnCR
23-12-2010, 20:50
1.9 diesels uit een golf 3 zijn gewoon goede motoren
is maar net hoe je met je spullen omgaat en je moet zoals elke
motor een beetje geluk hebben. 1600 zijn ook prima is erg degelijk
allenmaal mechanische dus kan weinig elektrische problemen hebben
Benny PB!
reageerd hij wel op PB ?? :D
Hammakaas
01-01-2011, 17:54
Nee haha:P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.