Log in

View Full Version : Heeft een Polo 6n uit 1995 een luchtmassameter?!

Kloegie
17-11-2010, 12:17
Goede morgen,

De titel "says it all..."

Heeft mijn Polo 6n 1.4 uit 1995 ook een luchtmassameter? En zoja, waar bevindt die luchtmassameter zich in de motorruimte?

Nu heb ik ook nog een 'als' vraag: stel dat de luchtmassameter niet goed functioneert, waar zou je dat tijdens het rijden aan kunnen merken?

Alvast weer vriendelijk bedankt!

Groeten,
Vincent

Foto van de motorruimte van mijn Polo 6n 1.4 uit '95

http://i225.photobucket.com/albums/dd163/Kloegie/IMG_0596.jpg

Polo_coupe
17-11-2010, 20:55
Een 1.4 heeft geen luchtmassameter, maar een inlaatspruitstukdruk sensor.
Wat zijn je problemen?

Kloegie
18-11-2010, 04:05
Bedankt voor je antwoord!

Als ik tijdens het rijden m'n gas loslaat (bv: om in een 30km-zone ook netjes 30 te rijden) dan gaat er een schokje door de auto. Oftewel: als het schuifje in het gasklephuis (verbonden aan het asje van je gasklep) van het koolstofbaantje af is en er dus geen signaaltje meer verstuurt wordt tussen die twee, dan neemt het regelapparaat het terug lopen van het gas niet direct op waardoor er een schok(je) voelbaar is.

Deze 'klacht' hangt samen met het gevoel dat ik denk dat de auto soms weinig koppel heeft. De ene keer kan je hem laten wegrijden in z'n 1 zonder gas bij te geven, de andere keer zakt je toerental tot 250rpm en lukt het maar net. Het lijkt net alsof die dan wat minder power heeft.

Ik heb het hel erg gezocht in het mechanische gedeelte, maar ben er nu heilig van overtuigd dat het een sensor is oid. Want iedere keer als je er een andere gasklephuis opzet, is het probleem weg. Iedere keer dat je de auto daarna start komt het probleem steeds weer meer terug. Oftewel: de meetwaardes worden steeds meer 'gelijk' getrokken met de interpretatie van de ECU. Iets in die richting in ieder geval...

Waar bevindt de inlaatspruitstukdruk sensor als ik vragen mag?

Ik hoor graag van je!

Groeten,
Vincent

Kloegie
23-11-2010, 20:07
@Mods

Dit topic mag gearchiveerd worden!