Log in

View Full Version : golf 1.6 PN

p.doppenberg
01-11-2010, 16:55
Ik wordt gek van mijn 1600 carb motor.
onderdelen die vervangen zijn:
Rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies, carbflens aantal vacuumslangetjes.

Maar tuurlijk wil de motor niet fatsoenlijk lopen, als ik ontkoppel tijdens het rijden slaat de motor af, en tijdens starten moet ik gas geven om de motor aan het lopen te krijgen.
Wat kan ik nog meer doen??

golfje_295.000
01-11-2010, 17:04
afslaan tijdens ontkoppelen kan volgens mij de stappenmotor zijn..

Hugolf
01-11-2010, 17:07
Zoek ook eens op Pierbrurg of 2EE, de PN staat bekend om allerlei kwaaltjes dankzij deze carburateur.

golf mkII 16v
01-11-2010, 18:44
Is allemaal electronsch geregeld
Kan ook nog de comp in de waterbak zijn[onder de voorruit bestuurders kant

Mot
01-11-2010, 19:16
Hoe is je voetpakking?

T!m
02-11-2010, 10:55
Uitvallen bij ontkoppelen kan de stationair regelaar zijn.
Die weigert als er een zekering kapot is.

gooigolf
02-11-2010, 21:30
hallo ..

het is gewoon je carburateur ,,

het is een kwaal ..gasklepregelaar.. of geskleppositie sensor ,

heb er eventuweel nog 2 liggen,,compleet

voor intresse stuur je maar pb ,,

vrgr gooigolf

Gino89
02-11-2010, 21:34
Dat was idd, waar ik toen ook altijd op uit kwam. Op deze 2 dingen. Ze stonden toen zelfs op MP als gereviseerd.

p.doppenberg
02-11-2010, 21:51
Voetpakking is eerste dag dat ik er mee reed al kapotgesprongen dus die meteen vervangen, samen met dat de vacuumslangetjes vervangen.
De comp in de waterbak kan ook wel eens wat zijn, want daar staat wel water soms door scheuren in die waterbak.
En als er een zekering kapot zou zijn van de stationairregeling waar zou ik dan moeten kijken?

Het probleem precies:

Starten gaat moeilijk, hij start alleen met wat gas erbij. Als hij eenmaal stationair loopt is het goed.
Rijden verloopt soepel, opschakelen prima. Totdat ik ongeveer 50 of 60 in zn 4 rijd met een beetje gas, voel ik hem af en toe gewoon wegvallen.

Als ik toeren maak en daarna de koppeling intrap gaat hij mooi naar stationair.
Maar als ik afrem en de toeren zijn aan het zakken en ik ontkoppel dan valt hij meteen uit.

Gino89
02-11-2010, 22:02
zekering vind je in de zekeringkast?

Met dat slecht starten. Moet je even kijken naar die witte onderdruk doos kijken met die veer om die as.Als je de motor uitzet. Moet deze opeens na een tijd de gasklep een stuk open duwen. Zodat hij zeg maar op het gas word gehouden bij het starten. Kun je het beste zien als je even de luchtfilter er vanaf haalt. En dan de motor uitzetten. En kijken of deze ook terug valt.