Log in

View Full Version : Vermogens Toename Specificeren


Wahnsinn
01-02-2005, 22:46
Denk dat de titel wel wat mensen aantrekt ;)

Ik heb een EV motor en nu wil ik een weten wat de volgende wijzigingen uitmaken op de PK's (nu 112)

Spaghettispruitstuk
Sport Luchtfilter
Snellere Nokkenassen


(of is er zo veel keuze dat er allerlei verschillende aantallen uitkomen?)

Ik heb van iemand anders gehoord dat dat zeker op zo'n 145 pk uitkomt.. Klopt dat? (puur voor de feitenkennis ;) )

vwleusden
01-02-2005, 22:48
Denk eerder iets van ca. 130 pk.

Richard
01-02-2005, 23:04
tsja gooi hem op een fatsoenlijke testbank...want wie zegt dat jou EV'je standaard 112 pk heeft....

wat voor spagetti met wat voor een uitlaat [4-2-1 of 4-1..met 63,5 uitlaatsysteem]
wat voor een nokstok [aantal graden/lift]
luchtfilter doet niet zoveel..enkel geluid...

Wahnsinn
02-02-2005, 08:16
Ik heb nog niks gekocht en dat zal ik het komende half jaar niet doen, komen namelijk weer enkele reparaties (andere versnellingsbak en koppelingsplaten vervangen + wegenbelasting en verzekering.. damn wat is dat duur!!).

Maar, wat is het beste kwa spagetti 4-2-1 of 4-1? (even uitlaat onafhankelijk gezien of is dat onmogelijk?)
En de nokkenas, tja, wat is daar het beste zonder dat de hele motor er onder gaat lijden?

oldschool_lover
02-02-2005, 09:13
gezien je een niet al te wilde nokkenas wil.
Kom je rond de 125 a 130 met de opzet die je beschrijft.

Richard
02-02-2005, 11:29
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen

GTD Special
02-02-2005, 12:52
Er is hier echt weinig zinnigs over te zeggen. Het kan namelijk al zijn dat je motor nu al die 112 pk niet haalt (of juist zelfs meer). Het beste kan je nu een vermogensmeting uitvoeren en na het tunen...dat levert pas concrete waarden op :wink:

VeeDubber
02-02-2005, 16:10
Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:

EV: 112
Spaghetti: 10
Nokstok: 12
filter: 05

Totaal 149 PK

en zo werkt het dus niet!

lwin
02-02-2005, 17:06
Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:

EV: 112
Spaghetti: 10
Nokstok: 12
filter: 05

Totaal 149 PK

en zo werkt het dus niet!

zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn :D

Richard
02-02-2005, 17:23
buwahahahahhahahahhahahhaha

Marcski
02-02-2005, 19:02
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen

andersom juist ;)

Wahnsinn
03-02-2005, 08:50
Ok, dan moet ik maar eens op zoek naar iemand die me dat kan meten

VeeDubber
03-02-2005, 16:40
zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn :D

Je zou toch denken dat op woensdag het bier van afgelopen weekend toch wel verwerkt is :confused: :rolleyes: :confused: :D

Johan-dtc
03-02-2005, 17:52
ik had een ev motor in me golf liggen, met een spaghetti spruitstuk 4-1, met daarachter alleen maar buis en een einddemper, een 276 graden sportnokkenas, en een k&n luchtfilter, en kwam maar tot 127 pk gemeten op testbank

Johan-dtc
03-02-2005, 17:54
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen


andersom juist ;)



that's right

berendd
03-02-2005, 19:05
zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.

maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti?

There's no substitute for cubic inches!

Johan-dtc
03-02-2005, 19:12
zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.

maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti?

There's no substitute for cubic inches!


ev is een 1.8 8v, geleverd in de eerst type's 2 gti

Wahnsinn
03-02-2005, 19:15
Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?

Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller?

(ja, weet er echt weinig vanaf ;) )

Johan-dtc
03-02-2005, 19:18
Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?

Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller?

(ja, weet er echt weinig vanaf ;) )

hou het maar op een 15pk, is wel merkbaar, tenminste bij mij auto, menige 16v en vr6 eruit getrokken!

hij trekt sneller op door de nokkenassen en door de spaghetti, heeft ie meer vermogen op hogere toerentallen, dus zal sneller naar de top lopen, en top zal iets hoger liggen

Wahnsinn
03-02-2005, 19:29
Ok, dat is goed nieuws. Ook nog bepaalde merken die het beste te gebruiken zijn?

serge pot
03-02-2005, 19:53
of als je dit allemaal gedaan hebt ,injectie bij de sloop zetten en webers er op,dan heb je meer dan 126 pk en geen toerenbegrenzer

Richard
03-02-2005, 20:48
andersom juist ;)

my bad...my bad.. was nog vroeg...nu ik het weer lees denk ik ohja

Wahnsinn
03-02-2005, 20:55
of als je dit allemaal gedaan hebt ,injectie bij de sloop zetten en webers er op,dan heb je meer dan 126 pk en geen toerenbegrenzer

En wat wordt dan precies gedaan?

vwleusden
03-02-2005, 22:56
Webers zijn carburateurs.....

Wahnsinn
04-02-2005, 10:06
Ok.. ik voel me nu echt een rookie... :o

arnus71
04-02-2005, 10:14
Ik heb ook een 1800 8V (geen EV, een 2h) met supersprint 4-2-1 uitlaatspruitstuk, K&N openluchtfilter en een G60 nokkenas, maar die trekt echt heel goed. Zeker de moeite waard.

En of je voor bepaalde merken moet gaan, tja. Ik zou zeker voor een supersprint spruitstuk gaan, en misschien een Schrick nokkenas... maar er zijn zat andere merken.

Johan-dtc
04-02-2005, 12:33
Ik heb ook een 1800 8V (geen EV, een 2h) met supersprint 4-2-1 uitlaatspruitstuk, K&N openluchtfilter en een G60 nokkenas, maar die trekt echt heel goed. Zeker de moeite waard.

En of je voor bepaalde merken moet gaan, tja. Ik zou zeker voor een supersprint spruitstuk gaan, en misschien een Schrick nokkenas... maar er zijn zat andere merken.


waarom moet je perse voor een supersprint systeem gaan, alle systemen zijn hetzelfde, alleen het merk bepaald de prijs, alleen als je een rvs spaghetti spruitstuk wilt hebben moet je m van supersprint nemen, maar daar betaal je ook weer meer voor

serge pot
04-02-2005, 12:53
en zelfs supersprint heeft zwaar klote inferieur kwaliteit rvs

Wahnsinn
05-02-2005, 09:32
en zelfs supersprint heeft zwaar klote inferieur kwaliteit rvs

En zijn er dan ook met een superieure kwaliteit dan?

serge pot
05-02-2005, 12:10
die van sandtler

robertbrand
06-02-2005, 02:23
m'n jetta 16v gti heeft andere nokkenassen en spruitstuk op de automaxx assen op de bank geweest en hij klonk volgens hem lief er zou nog meer in moeten zitten dan 147PK

Wahnsinn
06-02-2005, 10:06
Maar een 16v is natuurlijk al een sterker uitgangspunt. Hoeveel heeft zo een auto standaard? (is het een kr?)

MauSeR35
07-02-2005, 20:36
129 (PL) of 139 (KR)

VWRopie
08-02-2005, 14:11
Kijk je kan ook alles laten doen... ik heb bij EPS in hoogezand een geheel uitlaatsysteem vanaf het spruitstuk eronder laten zetten. Zeer net geluid en als het goed is ook flink wat vermogenswinst maar dat moet ik nog een keer testen op een bankie :P