PDA

View Full Version : Kabelboom C G60 en 16V PL


vwleusden
31-01-2005, 23:07
Ik heb een vraag :) ja alweer ;)

Ik heb zelf een golf gti 16V PL uit 1989 en ik ga op digifant 1 rijden. Nu heb ik alles liggen daarvoor denk ik.

Heb een complete kabelboom uit een Corrado G60 van 1990 of 1991. Ben vandaag een beetje aan het sorteren geweest met Wim. Heb nu nog over:

- Computer en de kabelboom er naar toe.
- Kabelboom voor ontsteking (bobine/hall-sensor enz)
- Boom naar de injectorrail
- Zekeringenkast
- Injectorrail

Ik wil dus de computer van de G60 alleen gaan gebruiken voor de inspuiting en niet voor de ontsteking als dit mogelijk is ! dit omdat de PL dus een aparte computer voor inspuiten en ontsteking heeft....

Nu de grote vraag, kan ik de kabelboom+zekeringenkast van mijn PL gebruiken en die aansluiten op de computer van de G60 ?

Zo niet optie 2 :)

Kan ik dan wel mijn zekeringenkast gebruiken icm de kabelboom van de G60 ?

Optie 3:

Alles overbouwen ? :confused: :frown:

Alvast bedankt :) als het verhaal niet duidelijk is hoor ik het graag :)

VolkswagenRacing
31-01-2005, 23:19
Interesant topic.. Dit hou ik in de gaten.

oldschool_lover
31-01-2005, 23:21
Ik weet 100% dat je een g60 boom icm je pl boom en kast kan laten functioneren.
Je moet enkel 5 draden aansluiten van je witte en zwarte stekker.
Waarom pak je niet alleen die g60 boom?
Ik denk dat wat jij wil niet gaat omdat de g60 computer de signal nodig heeft van je hall gever om de inspuiting op het juiste moment te kunnen geven.

Ik heb wel eens gehoord dat als je een g60 comp op een atmosferische motor plaats dat je een andere ship nodig hebt omdat je motor niet geblazen wordt en dus de neiging krijgt om uit te vallen bij stationaire loop.

vwleusden
31-01-2005, 23:37
Witte en zwarte stekker ? zitten er meerdere op, weet je ook welke het zijn en waarvoor ze dienen en welke moet ik dan hebben van de G60-boom en welke van de 16V-boom. En welke 5 draden ? wat zijn hun functies ?

Andere chip moet zeker gemaakt worden, ik krijg ook een ander inlaatsysteem dus ben nog lang niet klaar, maar was vandaag dus begonnen met uitpluizen van de boom en ben een redelijk eind gekomen.

Allart-Ghetta
01-02-2005, 00:22
Het mooiste is dus om de gehele bekabeling van de auto te vervangen door Central Electric (vanaf half 1990) bekabeling, dan kan je de G60 boom zo in je zekeringenkast pluggen. Er is ook een Ghetto manier, daar heb ik nog wel een schema van voor je).
Je kan de G60 comp alleen het mengsel laten regelen denk ik, heeft alleen wel een toerensignaal nodig. Maar waarom wil je een extra computer en deel van een draadboom gebruiken?
Zelf zou ik hier allemaal niet aan beginnen, en mij een Megasquirt laten inbouwen, minder werk, mooier zelf klooien met instellen. Over een paar maanden heb ik ook wel een onstekingsmap voor elkaar en kan jouw auto na installatie zo rijden op mijn mapjes, alleen ff fine tunen.

Rallye-VR6t
01-02-2005, 08:20
Je gaat nu iets bij elkaar brouwen dat er niet voor bedoelt is.

Een G60 digifant, waarom pak je niet gewoon een atmosferische 8V inspuiting.
Van een laat carbio of een type 3.

Nu ga je prutsen en knoeien.

Een G60 inspuitmap is gebaseerd op drukvulling.
Hoe wil jij een goed mengsel in je motor krijgen?
Zonder juiste parameters voor de G60 kast, krijg je er geen drup in.

Verder ga je strak signalen van sensoren dubbel gebruiken....hoera voor de elende die je kunt krijgen.

Rallye-VR6t
01-02-2005, 08:21
Zelf zou ik hier allemaal niet aan beginnen, en mij een Megasquirt laten inbouwen, minder werk, mooier zelf klooien met instellen. Over een paar maanden heb ik ook wel een onstekingsmap voor elkaar en kan jouw auto na installatie zo rijden op mijn mapjes, alleen ff fine tunen.


Dat lijkt mij een prima aanbod voor dit idee.

oldschool_lover
01-02-2005, 11:57
De witte en zwarte stekker die in je "regenwaterafvoergoot" zitten (hoe je die ook maar noemt).
Plus 2x, aarde, schakeldraad en aansturing benz.pomp.

vwleusden
01-02-2005, 12:23
Je gaat nu iets bij elkaar brouwen dat er niet voor bedoelt is.

Een G60 digifant, waarom pak je niet gewoon een atmosferische 8V inspuiting.
Van een laat carbio of een type 3.

Nu ga je prutsen en knoeien.

Een G60 inspuitmap is gebaseerd op drukvulling.
Hoe wil jij een goed mengsel in je motor krijgen?
Zonder juiste parameters voor de G60 kast, krijg je er geen drup in.

Verder ga je strak signalen van sensoren dubbel gebruiken....hoera voor de elende die je kunt krijgen.

Zal het maar even zeggen wat ik aan het bouwen ben, misschien begrijp je me dan. Ik ga op throttle boddies rijden ;)

Maar Allart, kan je me wat meer vertellen over jou praktijken.... doe maar per mail ofzo... wat jij het fijnste vind. Ben wel even benieuwd namelijk, wil graag zo veel mogelijk zelf doen omdat ik dan ook weer wat leer en mijn auto beter ken mocht er een storing opdoen ofzo.

oldschool_lover
02-02-2005, 09:24
Aha throttle boddies.......nu komt de aap uit de mauw.
Als je op Megasquirted zoekt zie je de bevindingen van allart.
Ik heb ze al doorgelezen en hij is zeker goed bezig. ;)

vwleusden
02-02-2005, 18:20
Blijf bij mijn Digifant 1....

oldschool_lover
02-02-2005, 18:41
ja is wel zo makkelijk....en kost ook iets minder. ;)

Tau
07-02-2005, 17:24
Ik zou zeggen heel de kabelboom van de Digi1 in je motorruim leggen.
Vorig jaar zomer heb ik nog een Golf2 met Digi1 inspuiting gezien.
Gesproken met de eigenaar en die had zeker niks te klagen zei 'ie.