Log in

View Full Version : motor raam mechanisme golf4

niels hubrecht
14-10-2010, 20:26
hey ik heb een probleem met de moter van het raam van de bestuurders kantals het 10cm omhoog is hiijt hij geen kracht meer genoeg om naar boven te gaan en gaat hij terug naar beneden

heeft dit nog iemand megemaakt en wat zou het zijn
kdenk dat het een niewe motor zal worden

zou graag eens weten of nog iemand dat gehad heeft en wat je er hebt aan gedaan

thnx

stijntje1990
14-10-2010, 20:36
de golf van mijn vriendin heeft dit ook
vraag me ook af wat dit kan zijn

niels hubrecht
14-10-2010, 21:08
ik denk dat ik gewoon een niewe motor ga plaatsen of eens kijken voor ik een niewe ga haalen wat het is

mischatdi
14-10-2010, 22:12
je raam gaat te zwaar en dan gooit de motor hem in de beveiliging en dus weer naar beneden.
dit zit of in je mechaniek of je raam kantelt. dus nwe motor heeft geen zin

Spierings
14-10-2010, 22:18
je raam gaat te zwaar en dan gooit de motor hem in de beveiliging en dus weer naar beneden.
dit zit of in je mechaniek of je raam kantelt. dus nwe motor heeft geen zin
:iamwithst Is inderdaad de beveiliging. Vaak begint de staaldraad te rafelen en loopt deze ergens vast.

Het is volgens mij eeerder tijd voor een nieuw mechanisme, zou hem wel eerst openhalen ter controle.

monark
14-10-2010, 23:03
:iamwithst Is inderdaad de beveiliging. Vaak begint de staaldraad te rafelen en loopt deze ergens vast.

Het is volgens mij eeerder tijd voor een nieuw mechanisme, zou hem wel eerst openhalen ter controle.

ik heb vorige week nog zon mechanisme vervangen het zit hem in het gelijder systeem die omhoog en omlaag gaat.
ik zou het gaan invetten maar niet uitelkaar halen als het een keer los is krijg je het niet weer in elkaar ivm veren en kabels, hele nieuwe binnenplaat met gelijder systeem kost rond de 100,-- en kan je je eigen motor, boxen en dergelijke ombouwen.

gr pieter.

bprijs
15-10-2010, 10:22
Er zitten twee witte kunststof blokjes gemonteerd op de raam geleider.
Hier hangt je raam als ware boven op.
Ik vermoed dat je 1 zo'n blokje kapot hebt hierdoor kantelt het raam iets.
En daarom gaat het raam zwaar omhoog en vliegt ie in de beveiliging.
Ik weet bijna wel zeker dat het dit is want dit had ik toen ook mijn mijn mk4.
Enigste oplossing is een revisie set.
Bij de revisie set is dit niet meer van kunststof maar van aluminium als ik me niet vergis.
Dit is alleen bij de eerste bouwjaren van een golf 4.
Hier was toen ook een coulance regeling voor.

Spierings
15-10-2010, 11:44
ik heb vorige week nog zon mechanisme vervangen het zit hem in het gelijder systeem die omhoog en omlaag gaat.
ik zou het gaan invetten maar niet uitelkaar halen als het een keer los is krijg je het niet weer in elkaar ivm veren en kabels, hele nieuwe binnenplaat met gelijder systeem kost rond de 100,-- en kan je je eigen motor, boxen en dergelijke ombouwen.

gr pieter.
Bedoel ook niet dat je je mechanisme helemaal uit elkaar moet halen, ik bedoel dat je het mechanisme compleet los moet halen om dit te controleren.
Je tenslotte niet door de deur heen kijken om te zien wat er mis mee is ;)

Indien de geleider nokken afgebroken zijn kun je zoals bprijs al zij, je bent dan niet genoodzaakt een compleet mechanisme te bestellen.

tim_g40
15-10-2010, 12:56
ik heb dit probleem ook gehad, inderdaad is er een nieuwe kabelset te bestellen met alluminium blokjes. hoeft niet heel de metalen plaat te kopen. als je de deurpanelen loshaalt en kijkt in de gleuf waar de raam naar beneden glijt kun je wel zien wat er mis is. je kunt ook de motor loshalen en proberen de raam met de hand naar boven te krijgen. op een gegeven moment komen de blokjes voor twee gaten te zitten en kun je de blokjes controleren. succes

niels hubrecht
15-10-2010, 21:44
bedankt voor de reacties als ik dat nu lees had ik het ijndelijk zelf kunnen bedenken en ging ik het waarschijnlijk gezien hebben met de motor er uit te haalen.
maar dat is dus een hoop zoekwerk bespaard

thnx:)

niels hubrecht
16-10-2010, 14:11
heb vandaag mijn deure open gedaan en het is inderdaat dat wit plastic blokje die kapot is zal maandag zo een rivisie setje bestellen maar weet iemand hoeveel dat gaat kosten ongeveer

Typ 81
16-10-2010, 14:19
Je kan beter een heel mechaniek halen, scheelt een hoop werk.

1J4 837 462 H voor een vierdeurs rechts.
1J3 837 462 H voor een driedeurs rechts.