PDA

View Full Version : belastingvrij & schorsen?

DeeDub
25-09-2010, 14:23
maat van me heeft een mkll'tje staan die hij wil gaan restaureren.
de wagen is al belastingvrij.
moet hij dan toch schorsen en dus betalen voor schorsing, terwijl hij in zijn ogen geen verplichtingen meer ten opzichte van de belastingdienst meer heeft?
hij rijdt er niet mee de auto staat warm en droog in de garage.
waarschijnlijk al vaker gevraagd maar ik kon er geen duidelijkheid over krijgen.

Alberto
25-09-2010, 14:29
waarom schorsen , als hij toch niks kost per maand (beetje verzekerings geld dan )

ik schors hem omdat hij per maand geld kost ,en niet mee rij

monark
25-09-2010, 14:36
wel schorsen ivm apk plicht, of hij moet voor de keurings datum weer klaar zijn.

gr pieter.

Tom-Mk2Vr6
25-09-2010, 14:37
Als je hem schorst hoef je ook geen verzekering te betalen.
Als je hem niet schorst, moet je wel verzekering betalen.

Dus dan kun je het beste even kijken hoe je het goedkoopste uit best.

Alberto
25-09-2010, 14:40
Als je hem schorst hoef je ook geen verzekering te betalen.
Als je hem niet schorst, moet je wel verzekering betalen.

Dus dan kun je het beste even kijken hoe je het goedkoopste uit best.

laat de verzekering altijd doorlopen , je weet maar nooit wie er komen winkelen, :D

wel schorsen ivm apk plicht, of hij moet voor de keurings datum weer klaar zijn.

gr pieter.
jij hebt een punt pieter , even niet aan gedacht

monark
25-09-2010, 14:47
laat de verzekering altijd doorlopen , je weet maar nooit wie er komen winkelen, :D

jij hebt een punt pieter , even niet aan gedacht

dat heeft bij mij ook onnodig geld gekost en je krijgt de boetes dan gewoon om de 4 weken he,
je word niet gewaarschuwd nee het is gewoon betalen en de eerste is al 90 en de 2e 140 dan 200 :mad:
en verder ben ik maar niet gegaan :D

golf mkII 16v
26-09-2010, 11:59
APK is al duurder dan schorsen

MMgolfnut1
26-09-2010, 12:24
Geschorst = niet verplicht WA verzekeren. Dat scheelt weer. Ik heb die van mij meestal alleen tegen brand en diefstal verzekerd.

Oudelut
26-09-2010, 16:07
Vanaf je vijfde project is het gratis schorsen... :D

Sa2_hidup
27-09-2010, 15:09
Oh,

Ik heb ook een belastingsvrije Golf II staan. Deze staat gwn op parkeerplaats en betaal iets van 8 euro verzekering in de maand. Deze Golf heeft nu geen APK, en ben nog opzoek naar een garagebox.
Tot nu toe enkel 1 brief gehad dat APK verlopen is en er niet mee mag rijden. Rijden doe ik dus niet met deze auto, want ik wil hem weer helemaal goed en wel maken.
Als ik hem zou schorsen dan moet die in een box staan oid, iig niet meer op de weg/parkeerplaats. Verzekeren dat kost me amper wat, en je weet idd maar nooit wat er gebeuren kan. :dunno:

Beetlefreak
27-09-2010, 15:17
Zolang de auto niet geschorst is ben je APK-plichtig zoals Monark ook al zegt.
Geen APK is boete, en die zijn niet mals.

DeeDub
27-09-2010, 15:31
bedankt voor de reakties, schorsen dus :D
auto rijdt niet en de komende maanden ook nog niet dus schorsen lijkt me de beste optie!

FunkyF
27-09-2010, 15:42
heb ik vorige maand ook gehad met de jetta 1, 1 dag te laat met schorsen (2 maanden na APK verlopen) en BAM, 90 euro boete in de bus.

golf mkII 16v
27-09-2010, 19:21
Oh,

Ik heb ook een belastingsvrije Golf II staan. Deze staat gwn op parkeerplaats en betaal iets van 8 euro verzekering in de maand. Deze Golf heeft nu geen APK, en ben nog opzoek naar een garagebox.
Tot nu toe enkel 1 brief gehad dat APK verlopen is en er niet mee mag rijden. Rijden doe ik dus niet met deze auto, want ik wil hem weer helemaal goed en wel maken.
Als ik hem zou schorsen dan moet die in een box staan oid, iig niet meer op de weg/parkeerplaats. Verzekeren dat kost me amper wat, en je weet idd maar nooit wat er gebeuren kan. :dunno:
Een voertuig zonder APK is ook niet verzekerd :thumbup:

Oudelut
27-09-2010, 20:13
Hardnekkig misverstand, hangt sterk van de voorwaarden van je verzekering af...