Log in

View Full Version : jetta g60 afstelling?

Gemballa
14-09-2010, 10:37
Mijn jetta heeft een gereviseerde kop erop gekregen. Na deze erop gezet te hebben de domme fout gemaakt om de bougiekabels eraf te trekken. Volgens mij zitten ze nu op de goede plek want hij loopt gewoon op 4 cilinders. Maar als ik gas geef reageert hij niet. Waar kan dit nog meer door komen?

Groeten ernst

De Limburger
14-09-2010, 11:28
Je moet zorgen dat je rotor gelijk staat met het streepje in de verdeler, daarna zet je je verderlerkap erop, daar waar de rotor gelijkstaat moet kabel 1 komen daarna 3 daarna 4 en daarna 2, als dat juist staat moet de onstekingsvolgorde juist zijn.
Maar staat de distributie ook goed. Alles goed gelijk zetten op de merktekens. En van het nokkenastandwiel, het merkteken aan de binnenkkant gebruiken.
Die van de oliepomp en ontsteking staat op het onderblok aan de zijkant in gegoten, en anders even het merkteken van het vliegwiel gebruiken. Als dat goed is dan zal het wel eens iets anders kunnen zijn.

Blauwe temp sensor even na kijken,
Luchtmassa meter even schoon maken,

Gr Ronnie en succes

Gemballa
14-09-2010, 11:30
Dankjewel! ga t gelijk proberen :D

Gemballa
14-09-2010, 11:45
wat bedoel je met die van de oliepomp en ontsteking? bedoel je niet vliegwiel? je hebt krukaspoulie die je goed moet zetten en nokkenaspoulie toch?

vento tdi
14-09-2010, 12:11
heb je geen tussenas wiel?

Gemballa
14-09-2010, 12:53
ja dat is t tandwiel van de waterpomp ofniet? heeft iemand misschien een plaatje van die tussenas wiel? dat verduidelijkt het misschien. Op de poulie van de waterpomp staat wel een puntje. Ik weet alleen niet waar ik deze mee moet afstellen

vento tdi
14-09-2010, 13:07
dat is niet de poulie vd waterpomp wss.Deze word toch door de multiriem/v-snaar aangedreven??

vento tdi
14-09-2010, 13:08
Ik denk dat je de ontsteking ram verkeerd hebt staan....

Gemballa
14-09-2010, 13:08
ja die wordt door multiriem inderdaad aangedreven. Hier staat wel een puntje op, net zo'n puntje als op me nokkenastandwiel...

vento tdi
14-09-2010, 13:10
je hebt maar 2 tandwielen op de distributie en een spanrol of 3 tandwielen

Gemballa
14-09-2010, 13:11
ik heb krukaspoulie, nokkenaspoulie en die spanrol, maar zit er misschien nog een andere poulie onder de distributiekap?

vento tdi
14-09-2010, 13:12
maar kop vervangen en onderste shit zeker allemaal laten zitten alleen spanrol gelost en kop der af ?

vento tdi
14-09-2010, 13:14
onder de distr kap zit een tussen as die de onstk aandrijft. en zoals onze limburger schrijft; kijken of de rotor gelijk met het streepje staat.....

Gemballa
14-09-2010, 13:16
dus onder de onderste distributiekap zit nog een tussenas?
ja die rotor stond al wel goed

vento tdi
14-09-2010, 13:20
of 180 gradenverkeerd tov nokkenas

De Limburger
14-09-2010, 13:42
Ja je komt toch echt alles los aan het halen en dan onder die wielkuip door aan het kijken of dat tussenastandwiel ook juist staat want die kan nu indd 180gr verkeert staan. Waardoor die dus niet of slecht loopt. Gewoon alles los halen alles kappen eraf, nokkenas merkteken van de binnenkant gelijk zetten met de rand van de klepdeksel, dan krukas gelijk zetten dat kan via het vliegwiel, dus gleuf op het vliegwiel gelijk zetten met het driehoekje in de bak. (beetje schuin kijken naar binnen driehoekje zit aan de bovenkant.)
Dan onsteking gelijk zetten dus rotor gelijk met het steepje op de ontsteking. Dan dus de bougiekabels aan sluiten en normaal moet het dan goed zijn.
Ik hoop dat je het een beetje snapt.
Gr Ronnie

VWRickGTI
14-09-2010, 14:14
Beter als Ronnie het heeft uitgelegd kan haast niet.
Maar wat is precies niet reageren? Uitvallen of niet in toeren opkomen?

Ohja ps door wie is de kop gereviseerd?

Gemballa
14-09-2010, 15:16
De kop is gereviseerd door blanke in hengelo. Met niet reageren bedoel ik dat hij gewoon niet stijgt in toeren. Hij loopt ook vreemd. Ik snap t echt niet meer heb net de distributie helemaal op tijd gezet met dat tussenasding en hij doet precies het zelfde. ik weet t echt niet meer nu,,, iemand nog een ander idee?

De Limburger
14-09-2010, 16:12
Blijf toch denken dat je ontsteking echt verkeert staat.
Want niet op toeren komen kan eigenlijk alleen daardoor komen. Of je motor krijgt geen of niet genoeg benzine? Wat voor een kleur hebben je bougie's aan de onderkant, die moeten lichtbruinig zijn, zoals ze zeggen: koffie met een beetje melk kleur is goed , zwart is te min benzine, nat en vettig is te veel.

Kijk daar eens naar en laat maar wat weten, dan denk ik eens verder.
Gr Ronnie succes

Gemballa
14-09-2010, 16:44
Hee ik heb er net naar gekeken, ze zijn zwart. Dus dat zou betekenen dat ie te weinig benzine krijgt?

De Limburger
14-09-2010, 17:19
Dat zou kunnen, heb je toevallig een chip er in zitten?
Die zou kapot kunnen zijn, maar dat wijst ook op een slechte ontbranding en dus erop dat de ontsteking verkeert zou kunnen staan.
Gr Ronnie

VWRickGTI
14-09-2010, 17:38
Ik heb vorig jaar ook mijn kop laten reviceren. Tot 3 maal toe is dit NIET goed gedaan. (praat hier verder ook niet over). Maar heb dit uiteindelijk door een ander bedrijf laten doen. Koste meer ff wat geld maar het bleek dus dat ook de 3e keer dit uitermate slecht was gedaan. Toen was ik ook einde raad. Tot endeloos toe riem op tijd gezet etc etc. Spinnekop vervangen, ontsteking naa gekeken, Brandstofdruk bekeken naar de opbrengst per minuut. Bijna de pomp ook vervangen tót mijn pa zei kijk nou is naar de sluiting/ timing dus gaan de kleppen wel op de juiste tijd open en dicht.
Kop eraf bekeken en geen 1 klep (zowel in al uitlaatklep) sloot wanneer dat moest. Gooide je benzine bovenin bij de nokkenas, en als de klep dan dicht moest zijn zeek het eruit.
Dus mischien kan dit ook een oorzaak zijn. Bij mij starte die soms wel als ik de ontsteking verdraaide. Vanaf afstand is het vaak moeilijk te zeggen. Succes verder en post ff elke handeling.

gr rick

tim_j
14-09-2010, 21:04
mischien de stomste opmerking van 2010:
is je gaskabel en het mechanise me wel helemaal in orde? desnoods het spul op de inlaat?

VWRickGTI
14-09-2010, 22:20
klinkt heel ongeloofwaardig inderdaad tim j, maar ligt zo als hij het verteld wel erg voor de hand;)

De Limburger
14-09-2010, 22:34
In mijn ogen lijkt het me toch echt of een benzine probleem of een ontstekings fout.
Maar ja kan natuurlijk ook bij de montage ergens iets mis zijn gelopen, als er al bij de demontage niet alles is los gehaald en gemerkt is geworden.
Wat bij een distributie toch wel een belangrijk vereiste is.
Maar goed laat even weten wat je allemaal nog geprobeerd hebt en of het ergens iets beter gemaakt heeft.
Gr Ronnie

sander-ja
15-09-2010, 14:48
Blijf toch denken dat je ontsteking echt verkeert staat.
Want niet op toeren komen kan eigenlijk alleen daardoor komen. Of je motor krijgt geen of niet genoeg benzine? Wat voor een kleur hebben je bougie's aan de onderkant, die moeten lichtbruinig zijn, zoals ze zeggen: koffie met een beetje melk kleur is goed , zwart is te min benzine, nat en vettig is te veel.

Kijk daar eens naar en laat maar wat weten, dan denk ik eens verder.
Gr Ronnie succes

Een zwarte bougie duidt volgens mij op een te rijke afstelling. Bij een te arm lopende motor kleurt de bougie wit/grijs achtig. Maar zelfs een te rijk afgestelde motor moet in toeren kunnen klimmen, zou het probleem dus ergens anders zoeken...

Gemballa
15-09-2010, 15:14
ja ik dacht ook dat dat te rijk was. benzine zit geloof ik wel goed ontsteking zal t dan wel zijn denk ik?

VWRickGTI
15-09-2010, 17:28
kan je mischien foto's maken of een filmpje? mischien dat dat ons meer helpt?

Gemballa
15-09-2010, 17:49
zal k morgen even doen! Hij start ook alleen als ik aan de rotor draai... maar dat zul je dan allemaal kunnen zien bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Gemballa
16-09-2010, 12:28
wat is cilinder 1 eigenlijk helemaal links heb ik aangehouden als 1 zijnde. Maar misschien dat het helemaal rechts moet zijn?

VWRickGTI
18-09-2010, 10:30
als je er voor staat dan is links cilinder 1.

Gemballa
18-09-2010, 10:43
oke die heb ik ook aangehouden. hmm het moet haast wel aan de ontsteking liggen maar wat zou t dan kunnen zijn?

De Limburger
18-09-2010, 10:56
ontstekings volgorde is 1342 dus roto gelijk met het streepje zetten, op je onsteking. En dan je volgorde zo aan sluiten op de plaats waar het strepje en rotor staan komt cillinder 1 en dan 3,4,2. Dan staat dat juist.
Gr Ronnie

Gemballa
19-09-2010, 21:00
oke er komt iemand kijken deze week die er wat meer van weet dan ik! Als we eruit komen zal ik wel even laten weten wat t nou was het moet iets doms zijn:$ bedankt voor alle hulp!

VWRickGTI
19-09-2010, 21:05
ook dan graag posten;)

De Limburger
19-09-2010, 21:06
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je je ontsteking gewoon weg 180graden hebt verdraaid ten opzichte van je nokkenas. Maar goed laat maar eens wat weten ja, kijken of ik gelijk heb.
Gr Ronnie en succes ermee

Gemballa
20-09-2010, 15:11
ik hoop dat je gelijk hebt ronnie! dan zou die dit weekend weer lekker de weg op kunnen! bedankt voor je hulp!

De Limburger
26-09-2010, 21:31
en hebben we al nieuws??

Gemballa
27-09-2010, 22:38
Hee gisteravond even gekeken met hem en afstelling gecontroleerd. Deze staat goed het probleem moet ergens bij het monteren van de kop liggen. Misschien ergens valse lucht of iets dergelijks? Wat zijn dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien?

J.v.G
06-10-2010, 18:01
pakkingen, afdichtings rubbers of dergelijke ??

Gemballa
27-10-2010, 06:40
hee een wel heel erg late update sorry,
Het probleem was in ieder geval dat mijn kop te vaak gevlakt was en dat er een dikkere koppakking tussen moest. Bedankt voor alle hulp!