View Full Version : Golf mk1 Gti gekocht
Mk1-Addict
11-09-2010, 22:08
sinds vandaag ben ik eigenaar van een 83er Golf 1 Gti Pirelli. Het is de witte die hier op het forum te koop heeft gestaan:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/3/8/0/70819200_1_large_275655.jpg
Ik heb er een dagtrip van gemaakt. De trein in Arnhem gepakt van 7.10. Om 9.47 aangekomen in Scheemda en met een kennis uit Scheemda doorgereden naar Midwolda. Auto eerst nog even bekeken, en bedacht een klein proefritje te maken.
Deze eindigde na precies 200 meter na een kort droge tik en een bijna blokkerend achterwiel :eek:
Heel langzaam teruggereden en ANWB gebeld. Bleek de remvoering van het metaal af te zijn gegaan, komt wel vaker voor bij auto's die langer stilstaan.
Van de verkoopster nog een extra set wielen meegekregen, ook een beetje als tegemoetkoming voor de kleine tegenslag, setje 17" met behoorlijk goede banden, mooi voor de Golf 3 cabrio :thumbup:
Gelukkig heeft de betreffende kennis een schuur vol met type 1 onderdelen dus na het overschrijven (was toch wel overtuigd dat het goed zat) mee naar zijn schuur.
Rond een uur of vier richting Arnhem met de linker achterrem helemaal vernieuwd (rechter doe ik morgen), dakje open en een brede grijns op mijn gezicht. Onderweg gaat ineens het koellampje knipperen :mad:
Gestopt bij een huis met een aantal Golfjes voor de deur, werkt altijd! Klein beetje koelvloeistof moeten bijvullen en weer op pad.
Nu zit ik op de bank dit verhaal te typen en kijk ik af en toe naar buiten...daar staat mijn witte trots
Plannen:
* orginele verlichting monteren (achterlichten meteen gekocht vanmiddag)
* luchtvering monteren wat onder de cabrio uitkomt
* audio upgraden, zoveel mogelijk onzichtbaar. Geen grote gaten in de deurbekleding enzo.
* kleine dingetjes aanpakken zoals kabeltje van de stoel dat gebroken is, rempedaal zit veel dieper dan in de type 1 cabrio, denk dat de hoofdremcilinder misschien wat inwendig lekt, heb al een motorsteun gezien die vervangen moet worden, olietemp wordt niet aangegeven, niet in de MFA als in de meter
Op de duur plaatwerk aanpakken en opnieuw spuiten waar nodig. Achterscherm heeft een vieze plek, wielranden achter zijn niet heel fris meer, front is net een golfslagbad, dakje heeft beginnende plekjes.
van harte, ziet er goed uit suc6 ermee :thumbup:
Proficiat. Komen er ook weer Pirelli velgen onder? :D
Mk1-Addict
11-09-2010, 22:29
Proficiat. Komen er ook weer Pirelli velgen onder? :D
eeeh, neen! Ook geen RS-en, denk dat ik mijn Passat W8 wielen maar eens ga proberen onder deze....
Dan is jou vriend in Scheemda zeker Ernst Breeschoten of Henk van der Veen?
Mk1-Addict
11-09-2010, 22:46
Dan is jou vriend in Scheemda zeker Ernst Breeschoten of Henk van der Veen?
den 1e....
Die heeft zeker een mooie en grote schuur vol met Golf 1 spul...ken hem nog uit de tijd dat hij in Rozenburg woonde en later naar Groningen emigreerde..
Als je net als hem bent...word deze Pirelli 100% origineel?
Leuk dat deze auto hier toch op VF blijft !!!!
Succes ermee, en hou ons op de hoogte van de vorderingen !!!
Sjeesbeest
12-09-2010, 09:04
mooie aankoop, succes met je plannen.
Het verhaal klinkt mij wel bekend in de oren, zo heb ik mijn cabrio
ergens onder een boom vandaan gehaald. Die daar 2 jaar had gestaan
ook de achtervoering losgeraakt en was de overdruk koelslang van
het expansievaatje weggeteerd en losgeschoten. T waggie heeft
mij toen netjes thuisgebracht.
Gefeliciteerd Huibert !
(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D )
Groetjes Peter
Mk1-Addict
12-09-2010, 10:37
Die heeft zeker een mooie en grote schuur vol met Golf 1 spul...ken hem nog uit de tijd dat hij in Rozenburg woonde en later naar Groningen emigreerde..
Als je net als hem bent...word deze Pirelli 100% origineel?
Dat klopt. Heb me weer staan te vergapen aan zijn verzameling! Een rode pirelli, een grijze 5-deurs uit 82, zijn daily jetta uit 82....
Maar nee! Het is toch al geen fabrieks originele pirelli meer, hij gaat iig op lucht ;-)
Mk1-Addict
12-09-2010, 10:43
Gefeliciteerd Huibert !
(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D )
Groetjes Peter
Dank je Peter,
Voorlopig niet! Maar je weet nooit wat de toekomst brengt....
Huibert
Mk1-Addict
12-09-2010, 10:45
@all: dank voor de reacties
yvonne-stek
12-09-2010, 11:49
Wat goed om te horen dat de reis is goedgegaan!
Ik wens je heel veel (klus)plezier. Mijn moeder en ik zijn erg blij een liefhebber te hebben gevonden voor deze auto.
groetjes!
knedel16vweber
12-09-2010, 12:15
leuke gti!
lekker zon terugreis hee, denk je ook meteen, wat heb ik nouw weer gekocht :D
maar goed dat het zo allemaal opgelost kon worden met de remmen.
veel plezier met je 1!
Mk1-Addict
12-09-2010, 21:42
@ iedereen, dank voor de leuke reacties!
vandaag lekker aan de klus geweest met de auto. Originele achterlichten erin gezet, meteen de lichte lekkage aan de achterkant verholpen :thumbup: liep lekker langs die imitatie lampen op!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7EZR8DP.jpg
Aan de voorzijde de stadlichtjes in de knippers afgesloten en een USlight setje van Melvin gemonteerd, zal als ik weer foto's geupd heb zijn topic op Volksforum aanvullen.
Na het eten maar eens even de radio, asbak.... bijna het hele dash eruit gehaald :eek:
Dat heet, het gedeelte van het klokkenpaneel ed. Een paar scotch blokjes en kroonstenen voor de radio, verder lijkt het mee te vallen. Wel een hele rare doorverbinding bij de stekker op de klok, een hele dikke zwarte draad van de bruine bij de hoofdstekker naar een wit/gele bij de kleine stekker... zal morgen eens foto's maken. Wil ook nog even het console naar voren halen met de klokjes erin, daar zal ook wel een en ander aan doorverbindingen tevoorschijn komen gok ik.
Als ik nog iemand blij kan maken met de heldere koplampen laat maar weten, deze gaan er ook uit, net als de achterlichten. Mijn voorkeur gaat uit naar ruilen, jij de imitatie lampen ik originele lampen.
Wordt vervolgd
Bijna vergeten: ook nog even een wiel vervangen voor een van de bijgeleverde velgen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWL7J3LW.jpg
jeroenmk1
12-09-2010, 21:50
mooie golf succes ermee :thumbup: :thumbup:
yvonne-stek
13-09-2010, 19:00
wat maf zeg! om de auto nu zo te zien bij een ander, haha!
ziet er al goed uit!
riendert
13-09-2010, 19:11
Leuk project man!
Denk dat de velgen van je cabrio er erg mooi onder zullen staan.
Mk1-Addict
13-09-2010, 21:11
ik zou nog even terugkomen op de bedradingpuntjes, heb geprobeerd het zo goed mogelijk te fotograferen
Tussen de bruine draad naar de grote stekker zit een extra klem gedrukt met daaraan 2 dikke zwarte draden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z7LM4CDB.jpg
Een ervan loopt naar beneden, denk naar de meters en een ervan maakt een loop met de blauw/witte draad op de kleine stekker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIS33ZLP.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-TM7PP777.jpg
iemand enig idee wat hier de bedoeling van is? Alles van de MFA werkt, alleen wordt de olietemp niet weergegeven, daar blijven de streepjes staan. Ook bij de meters wordt de olietemp niet goed weergegeven volgens mij.
my car Heaven!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLNMD3L6.jpg
Maartenmk1
13-09-2010, 21:23
Gaaf zo'n GTI, succes ermee:D!
Hannibal65
14-09-2010, 11:31
ik zou nog even terugkomen op de bedradingpuntjes, heb geprobeerd het zo goed mogelijk te fotograferen
Tussen de bruine draad naar de grote stekker zit een extra klem gedrukt met daaraan 2 dikke zwarte draden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z7LM4CDB.jpg
Een ervan loopt naar beneden, denk naar de meters en een ervan maakt een loop met de blauw/witte draad op de kleine stekker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIS33ZLP.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-TM7PP777.jpg
iemand enig idee wat hier de bedoeling van is? Alles van de MFA werkt, alleen wordt de olietemp niet weergegeven, daar blijven de streepjes staan. Ook bij de meters wordt de olietemp niet goed weergegeven volgens mij.
my car Heaven!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLNMD3L6.jpg
Dan denk ik dat je olietemperatuursensor niet meer functioneert.
Trouwens die witte stekker, hangt die los?
Deze moet namelijk achter in je cockpit gedrukt worden
Gr. Han
is de groen zwarte draad wel op de olie temp. sensor aangesloten?
Je kan maar 1 meter tegelijk op de sensor aansluiten, bij 2 tegelijk krijg je idd geen indicatie of je motor moet koud zijn..... :tongue:
grtn yal
Mk1-Addict
14-09-2010, 22:07
is de groen zwarte draad wel op de olie temp. sensor aangesloten?
Je kan maar 1 meter tegelijk op de sensor aansluiten, bij 2 tegelijk krijg je idd geen indicatie of je motor moet koud zijn..... :tongue:
grtn yal
dat heb ik wel eens eerder gehoord, wat in mijn auto zit kan dus eigenlijk niet! Naar de meter in het console loopt een hele mooie zwarte draad, als ik deze loshaal zou dan de MFA het weer kunnen gaan doen?
Mk1-Addict
14-09-2010, 22:08
Dan denk ik dat je olietemperatuursensor niet meer functioneert.
Trouwens die witte stekker, hangt die los?
Deze moet namelijk achter in je cockpit gedrukt worden
Gr. Han
Ik heb alles losgehaald Han, het hele instrumenten paneel ligt op de achterbank.
Mk1-Addict
14-09-2010, 22:23
Vandaan weer wat aan de auto gerommeld.
eerst de USLight mooi afgesteld en een foto gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KBFY6UY.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-VSZR7T6W.jpg
die zijknippers horen er toch niet op, mogen van mij wel wat opvallen :cool:
De rechter trommel eraf gehaald en de "nieuwe" gemonteerd. Ging allemaal erg vlot, helaas zit een cupje vast van de achterste schoen, kan dus eerdaags weer los :mad:
Middenconsole even naar voren gehaald en eigenlijk blij verrast wat ik daar aantref:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYSZ36XF.jpg
Nog even bezig geweest met die bedrading wat ik al eerder heb gevraagd. Blijkt dat de zwarte draad die naar beneden loopt gewoon naar een massa-punt gaat en niet naar het middenconsole.
Ik deze maar eens loosgehaald en de klokken er weer in: KERSTBOOM. Olielampje bijft branden en bij starten valt het complete MFA schermpje uit.
Voor nu deze massa maar weer aangesloten, wel even netjes gesoldeerd en die rare schuifklemmetjes in de vuilnisbak gegooid. Alle scotch blokjes verwijderd en waar mogelijk gesoldeerd of met een AMP verbinder gerepareerd.
Heb nog een setje zwarte staaltjes liggen 16", staat helemaal niet gek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUUSW6IZ.jpg
Maar eens een keer een band omheen draaien.
Morgen nog een paar steeklampjes halen en de boel dichtbouwen, wil eigenlijk nog wel even een stukje toeren morgen.
Mk1-Addict
15-09-2010, 22:16
Vanavond de auto weer dichtgebouwd. Samen met een vriend nog een klein stukje gereden. Het viel hem ook meteen op dat de rem erg diep zit, dat heeft aandacht nodig! Morgen neem ik hem mee naar werk, even een beetje showen.
Een ding is wel balen: mijn tankmeter doet ineens niets meer. Ben bang dat ik iets heb losgeduwd ofzo, moet het toch een keer uit: -(
Sjeesbeest
15-09-2010, 22:19
zoveel werk is dat niet bij een mk1 :)
Mk1-Addict
16-09-2010, 20:59
zoveel werk is dat niet bij een mk1 :)
waar heb je het nu precies over? Alles is relatief eenvoudig bij een mk1, al moet ik zeggen dat een hoofdremcilinder vervangen voor mij net iets boven mijn pet gaat.
Merk wel dat het rempedaal met de dag weker wordt, dit wordt prio 1!
Sjeesbeest
16-09-2010, 21:42
Waar ik het over had en op doelde was je dash er opnieuw demonteren, sorry dat je hierover gepikeerd raakt mijn excuses hiervoor.
En wat betrefd je remmerij, ik zou de wielremcylinders achter controleren. Kun je bij de trommers achter druppels voelen?
Als je alleen de remschoenen achter vervangt dan komen de wielremcylinders verder naar binnen dan waar ze eerst zaten, hierdoor bestaat er een kans dat het roestige deel langs de kering is gegaan en zo de wielremcylinder kapot heeft gemaakt.
Mk1-Addict
16-09-2010, 21:50
Waar ik het over had en op doelde was je dash er opnieuw demonteren, sorry dat je hierover gepikeerd raakt mijn excuses hiervoor.
En wat betrefd je remmerij, ik zou de wielremcylinders achter controleren. Kun je bij de trommers achter druppels voelen?
Als je alleen de remschoenen achter vervangt dan komen de wielremcylinders verder naar binnen dan waar ze eerst zaten, hierdoor bestaat er een kans dat het roestige deel langs de kering is gegaan en zo de wielremcylinder kapot heeft gemaakt.
nee, ben niet gepikeerd hoor.. ik begreep echt even niet wat je bedoelde.
Het dash wil ik op een later moment wel een keer vervangen, er zitten wat beschadigingen boven de radio.
De remmen achter zijn inmiddels aan beide zijden vervangen, rechts zit het achterste cup muurvast, links werkt prima. Bij het vervangen zijn zowel blokken als trommels vernieuwd (dat heet, van een jongere cabrio). Beide kanten zijn droog.
Huibert
Mk1-Addict
22-09-2010, 22:22
Gefeliciteerd Huibert !
(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D )
Groetjes Peter
Peter, ik ben om!
http://i37.photobucket.com/albums/e90/ddg60/oettinger1/IMG_7379.jpg
wanneer kun je ze klaar hebben :cool:
Gefeliciteerd Huibert, ik moet maar weer eens langskomen denk ik zo!
Leuk dat je nu dan toch een GTI Pirelli hebt gevonden.
Mk1-Addict
24-09-2010, 21:58
Gefeliciteerd Huibert, ik moet maar weer eens langskomen denk ik zo!
Leuk dat je nu dan toch een GTI Pirelli hebt gevonden.
hey Ruben,
altijd welkom, dat weet je! Ben er idd erg blij mee, echt weer een nieuw project om lekker mijn ding weer mee te doen...
mark-golf1
26-09-2010, 20:23
hee huibert leuk man
toch een gti !!
succes ermee
Mk1-Addict
26-09-2010, 20:31
hee huibert leuk man
toch een gti !!
succes ermee
hallo Mark,
dank voor je bericht, ben inderdaad goed geslaagd voor een zeer nette Pirelli. Mis wel het vermogen van de G60 zoals ik even heb mogen ervaren maar dit is voor mij wel een super basis om verder te bouwen :thumbup:
Mk1-Addict
09-10-2010, 22:18
tijd voor een kleine update:
na een paar weken rijden gaan een aantal zaken opvallen. De auto liep oneens niet meer zo lekker. Bobine gescheurd, bobinekabel niet netjes, bougies al heel lang niet meer vervangen. CO stond veel te arm, daarom hikte de motor ook en liep zelfs op 3 poten soms. Afgesteld en loopt weer als een zonnetje.
Tijdens de koude start blijft de startmotor doordraaien :shock:, zelfs na contact helemaal uit gaat deze nog door... beetje rommelen met de sleutel dan gaat hij weer uit, de 2e keer gaat het wel goed :?
Het rempedaal zit erg diep, hoofdremcilinder niet helemaal fris meer. Ga eerst nog ergens een gebruikte halen. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe op komen als ik besloten heb wat ik met de remmerij ga doen.
Uitlaat alle rubbers vervangen, nu bonkt hij bijna niet meer tegen de bodem, toen ik de auto ging ophalen leek het wel of er helemaal geen motorsteun meer op de bak zat! Bleek gelukkig de uitlaat te zijn. Einddemper staat nog wel op de nominatie vervangen te worden voor een andere met een dunner pijpje schuin omhoog, eerst alle noodzakelijke reparatie's.
Het laatste is dat er ineens een behoorlijke zoem van voren kwam, wiellager LV helemaal naar zijn grootje, auto staat nu op de zaak om deze volgende week te gaan vervangen.
Enige waar ik van tevoren niet zo bij stil heb gestaan dat van deze auto er bijna niets meer is te bestellen bij de importeur(werk zelf bij de Dealer), alles gaat via grijze kanalen. Let er dan wel op de juiste merken te kiezen.
Als het wiellager is vervangen zal ik eens de koplampen vervangen voor de ori lampen die ik van Twan (Toink) heb gekregen, dan alleen nog die heldere knippers een trap geven, ben ik van die zooi af :smt023
Mk1-Addict
29-10-2010, 21:49
zoek de 10 verschillen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXMOTKQL.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-VRB6CA6V.jpg :cool:
Zoveel zijn het er niet, maar wel erg blij met de goede lampen er weer in, ik snap nog steeds die hype niet met heldere lampen :confused:
Ik heb eerst alles eruit gehaald:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XD4YZECW.jpg
Vervolgens alle overbodige bedrading eruit geknipt en alle scotch blokjes verwijderd! Zijknippers gaan eruit, bedrading verwijderd en de stadslichten in de heldere knippers weggehaald. Nu is alles bijna weer origineel! Alleen de linker stadlichtaansluiting was volledig eruit geknipt en omdat deze het niet doet was er een draad vanaf rechts getrokken. Deze is ook weggehaald, ik ga later wel op zoek waarom links niet brandt.
Als je dan iets weghaald dan komt er meteen een hoop vuil tevoorschijn: http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8JPAWOT.jpg
Met een doek en wat poets aan de slag, geeft meteen een heel ander gezicht: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YH7QVVOC.jpg
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YH7QVVOC.jpg)
Lampen er weer in en totdat de oranje knippers van Twan binnen zijn nog even de heldere erin. Ik heb meteen besloten de us modules niet meer terug te zetten, die gaan naar de mk3, deze blijft echt clean :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQRKXMAB.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-U4YDSMTL.jpg
mischatdi
29-10-2010, 23:19
goed bezig en origineel is idd wel zo mooi!
Mk1-Addict
18-01-2011, 22:59
Deze winter niet heel veel gedaan met de auto! Een keer eruit geweest en naar de spuiter gereden waar wij zakelijk veel mee samen werken voor een indicatie. Zijn advies is een jaartje doorrijden en dan helemaal overspuiten. Op bijna elk gedeelte van de auto zit wel een plek of iets wat aangepakt moet worden, beter alles in 1 keer goed aanpakken.
Afgelopen week bij Jeroen Sluiter van Bolku geweest voor wat adviezen. Ik ga bij hem het volgende bestellen:
- RVS spagetti spruitstuk, rest van de uitlaat is al RVS
- scherpere nokkenas met verstelbaar tandwiel
Zijn inschatting is dat de auto met deze aanpassingen en misschien een andere luchtfilter op zo'n 130 pk uitkomt en vooral veel koppel!
Ivm met het slechte remmen ga ik bij hem ook een andere (grotere) hoofdremcilinder bestellen.
Deze winter een set velgen gekocht waarmee ik wil gaan rijden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6WMTU8X.jpg
Deze zijn nu nog steek 5 x 112, worden komende maand omgeboord naar 4 x 100. Kleur ben ik nog niet uit..
Schroefset ben ik nog mee bezig. Ik heb nog een Weitec set liggen van de Cabrio. Deze ligt met één lekke voorpoot bij een vriend van me, ben aan het proberen een andere poot erbij te krijgen, onder de cabrio was dit zo'n fijn set!
Oh ja, bijna vergeten: heb mezelf nog een stuurtje kado gedaan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YCGEKOQK.jpg
Wordt vervolgd
carbreaker de autosloper
21-01-2011, 19:47
mooi ding zo..fris .maar als je hem zo orgineel bouwt dan hang je dat stuur toch aan de muur in de garage
Mk1-Addict
30-01-2011, 21:32
Vandaag heb ik de velgen weggebracht naar Niels6N2 om ze te laten omboren. Gezien het weer een mooi ritje om met de Gti te doen. Samen met vriend naar Utrecht gereden, beetje snelweg, beetje binnendoor en zelfs een stukje dijk, super!
Auto staat sinds vorige week weer op de zwarte staaltjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKR8IG68.jpg
Ik vind het erg gaaf zo, merk alleen dat de Gti in bochten toch wel erg gaat glijden nu :wow:
Mk1-Addict
30-01-2011, 21:34
mooi ding zo..fris .maar als je hem zo orgineel bouwt dan hang je dat stuur toch aan de muur in de garage
Ik ga hem niet ori maken hoor, hou alleen niet van die lexusheldereknakemeuk
Velgen zijn ook niet ori, zal vrij vlot plat op zijn bek gaan en er volgt nog wel meer....
Hé Huibert, propt of last Niels de wielen eerst ook? (Interessevraag voor eventuele toekomstige plannen van mezelf). :)
eeeh, neen! Ook geen RS-en, denk dat ik mijn Passat W8 wielen maar eens ga proberen onder deze....
Huibert, de zelfde als ik heb liggen??
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)
Mk1-Addict
30-01-2011, 21:47
Hé Huibert, propt of last Niels de wielen eerst ook? (Interessevraag voor eventuele toekomstige plannen van mezelf). :)
Proppen, hij brengt ze trouwens weg, doet het niet zelf.
Mk1-Addict
30-01-2011, 21:50
Huibert, de zelfde als ik heb liggen??
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)
Passat W8 velgen zijn inmiddels verkocht, ben nu met de Ronals bezig zoals gezegd en heb de staaltje weer in gebruik
dit waren ze trouwens: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SXPJBJDR.jpg
Mk1-Addict
30-01-2011, 21:51
Mooie bak!!
Cheers
Stukken beter zo zonder die heldere meuk Huibert !!
Stiekum toch gewoon een hele mooie auto !!
Mk1-Addict
02-02-2011, 14:34
Stukken beter zo zonder die heldere meuk Huibert !!
Stiekum toch gewoon een hele mooie auto !!
hey Rooster,
vind ik zelf ook, maakt voor mij de auto meteen weer af!
Cheers!
Mk1-Addict
02-02-2011, 14:38
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik ben druk bezig met het schroefset wat onder de cabrio heeft gezeten weer compleet te maken. Ik heb 1 voorpoot lek bij de kop waar de hardheid verstelling zit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDX7CRIO.jpg
Meer foto's heb ik op mijnalbum staan: http://www.mijnalbum.nl/Album=FREHJ64B
Het gaat om een set van Cobra Suspension, type SF7802. Ik ben aan het navragen via officiële kanalen maar het set is al 8 jaar oud, nog niet veel geluk daar.
Hoor graag
Christiaan
02-02-2011, 16:18
Je zou eens contact op kunnen nemen met Mark (Antera) , adverteerder hier op het forum, (www.lowering.nl) of hij iets voor je kan betekenen voor je schroefset.
Mk1-Addict
02-02-2011, 21:25
Je zou eens contact op kunnen nemen met Mark (Antera) , adverteerder hier op het forum, (www.lowering.nl) of hij iets voor je kan betekenen voor je schroefset.
Heb ik al gedaan en hij kan me helaas niet helpen. Nu stelde ik Antera dan de vraag wat hij mij zou kunnen leveren als set om lekker mee te kunnen "hoeken":
Als je iets goeds wilt maar niet low budget dan is AP en/of Weitec zeker een goede keus. AP is ook een zeer prettige set om mee te rijden en ook daarmee kan je lekker hoeken als je wilt. Is nagenoeg hetzelfde als weitec en daarmee gaat dat ook zeker goed. Neem je de hardheid verstelbare set dan kan je ook dat nog wat instellen maar daarbij stel ik altijd de vraag of dat wel nuttig is. Dit stel je vaak 1x in en daarna nooit meer. Maar die keus is natuurlijk ieder voor zich.
Iemand ervaring met AP?
Via een andere aanbieder krijg ik de volgende info over mijn veerpoot:
Ik heb zojuist bericht gehad van de importeur, maar helaas is er helemaal niets meer te krijgen voor deze veerpoot, ook de veerpoot compleet is niet meer te krijgen. De set die jij hebt is ooit samen met Weitec en KW geproduceerd, dat verklaart de groene veer ook.
Cobra kan nog wel een compleet nieuw set leveren in een uitvoering die niet in hardheid verstelbaar is, deze set kost € 550,= inclusief de BTW
Weet nu eigenlijk niet wat te kiezen :(
Mk1-Addict
05-02-2011, 16:33
niemand die me kan helpen hiermee, wil zo graag deze fotosoep werkelijkheid maken met dit set!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QEMNUZ4I.jpg
Christiaan
05-02-2011, 16:50
Heb nu 2 weken een AP set onder de cabrio zitten:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/schroefset.jpg
Ziet er erg degelijk uit, fatsoenlijke schroefdraad. Heb er alleen nog geen meter mee gereden :D
Als je een beetje gaat zoeken naar ervaringen, merk je vooral dat het in duitsland nog eens verkocht wordt, en dat men er goed over te spreken is.
Mk1-Addict
06-02-2011, 23:21
Heb nu 2 weken een AP set onder de cabrio zitten:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/schroefset.jpg
Ziet er erg degelijk uit, fatsoenlijke schroefdraad. Heb er alleen nog geen meter mee gereden :D
Als je een beetje gaat zoeken naar ervaringen, merk je vooral dat het in duitsland nog eens verkocht wordt, en dat men er goed over te spreken is.
wil je me op de hoogte houden van jouw ervaring hiermee? Heb je met of zonder hardheid instelling?
Mk1-Addict
09-02-2011, 22:47
Auto staat inmiddels in Angeren bij Bolku: Na een en ander te verbeteren aan de remmerij begonnen aan het spruitstuk en ik kan zeggen, ik ben ERG blij dat ik niet zelf ben gaan prutsen aan het spruitstuk. Lees en huiver wat Jeroen van Bolku me mailt:
Het spruitstuk zit er onder....4 uur extra werk, meerdere brandwondjes, een fleece en trui met brandgaten en 22 moeren verder.....
1 tapeind was al afgebroken en van 1 tapeind heb ik de moer af moeten slijpen om het spruitstuk eraf te kunnen krijgen.
Dit moertje was zover weggeroest dat ik er met niks meer grip op kreeg.
Het afgebroken tapeindje had ik er vrij snel uit door er een moer op te lassen, na 2 of 3 pogingen hechte de moer goed genoeg en kon ik hem er zo uitdraaien.
Het andere tapeind was echt een rotzak...
Een stuk stak nog uit en normaal gesproken draai je hem er dan zo uit, maar ook deze brak af...
Na een aantal uren moeren erop lassen die vervolgens meteen met losdraaien afbraken was ik eigenlijk zover dat ik de moed op wilde geven en de kop eraf wilde halen.
Bij de laatste moer die ik erop laste kreeg ik voor de zoveelste keer een flinke lasdruppel op mijn arm, door mijn fleece jas en trui heen, en heb toen het lasapparaat opgeruimd.
Na koffie en een sigaret dacht ik ik breek die laatste ook wel weer af en wat denk je......hij brak niet af, maar ik kreeg uiteindelijk het tapeindje eruit.
De kop hoeft er gelukkig niet af dus.
Ik heb meteen alle tapeinden vervangen en het spruitstuk gemonteerd met rvs ringetjes en koperen moeren.
Ik zie mezelf al staan in mijn eigen garage, geen lasapparaat, geen ervaring met dit soort klussen, zo blij dat Jeroen dit voor me doet
Daarna is hij begonnen met montage van de sportnokkenas, het wordt een 285/291 graden stok met een verstelbaar nokkenwiel. Hiermee kun je 2 kanten op:
-1- maximaal aantal PK's eruit halen (ongeveer 140) dat er bij 4000 rpm in knalt
of mijn keuze
-2- niet maximaal PK's eruit halen (ongeveer 130) maar bij 2000 rpm een enorme bak koppel loslaten YES!
Ik kan niet wachten om de auto op te mogen halen, wat zal dat ding gaan!!!!
oettinger_18
10-02-2011, 00:06
Ik ken het probleem ook met spruitstuk verwisselen alles was weggerot je kon geen sleutel of wat dan ook op de moer doen en kregen hem er dus egt niet uit! Bolku(Jeroen) is er lang mee bezig geweest zo te lezen. Ik heb het hele motorblok eruit gehaalt voor 1 moertje!! :P
Mk1-Addict
10-02-2011, 22:20
Ik ken het probleem ook met spruitstuk verwisselen alles was weggerot je kon geen sleutel of wat dan ook op de moer doen en kregen hem er dus egt niet uit! Bolku(Jeroen) is er lang mee bezig geweest zo te lezen. Ik heb het hele motorblok eruit gehaalt voor 1 moertje!! :P
Al met al 7 uur voor het spruitstuk en de daarbij komende werkzaamheden, denk aan aandrijfas en lenkstreben de- en monteren
Best wel een behoorlijke tijd voor een ervaren man, was zelf wrs een seizoen bezig geweest :D
Al met al 7 uur voor het spruitstuk en de daarbij komende werkzaamheden, denk aan aandrijfas en lenkstreben de- en monteren
Best wel een behoorlijke tijd voor een ervaren man, was zelf wrs een seizoen bezig geweest :D
Bekend verhaaltje. Jeroen was bij mijn cabrio ook zolang aan het tobben geweest.
Mk1-Addict
12-02-2011, 22:02
We zijn weer een stapje verder.
Mijn set is definitief niet compleet te krijgen! Het is helaas te oud om nog iets bij te krijgen, ik moet afscheid nemen ervan!
Jeroen heeft nog een set van FK liggen van 2 maanden oud. Maandag gaat de Gti richting moeder aarde :cool:
Als ik weer een beetje gespaard heb komt er nog wel een set met ook hardheid verstelling, gaat nu even redelijk hard eruit :rolleyes:
Tevens wordt er volgende week nog even aandacht geschonken aan het doorstarten (wrs contactblokje) en het niet werken van een aantal meters (olietemp, brandstof).
Met een beetje geluk wordt het ook nog eens droog volgende week :eek:
Ik sleep de moeren gewoon door, haalde het spruitstuk eraf en deed 2 moeren op het tapeind, de laatste moer zette ik vast met een las.
Gelukkig nooit zolang over gedaan, zou nog eerder de kop eraf halen.
Mijn golf uit 1980 was ook wel een drama.
Grtn yal
Huibert, ik heb zelf ook een AP set (DTS maar dat is rebranded AP voor minder geld) onder de Cupra. Als ik bij je langs kom dan kunnen we wel even een rondje rijden!
Het bevalt mij erg goed, de set is namelijk niet zo stug als de FK set onder mijn Golf.
Mk1-Addict
14-02-2011, 20:00
Huibert, ik heb zelf ook een AP set (DTS maar dat is rebranded AP voor minder geld) onder de Cupra. Als ik bij je langs kom dan kunnen we wel even een rondje rijden!
Het bevalt mij erg goed, de set is namelijk niet zo stug als de FK set onder mijn Golf.
Schroefset schuif ik even op de lange baan. Voorlopig maar eens een seizoen rijden zo. Heb ook nog mijn velgen project lopen.
Stukje rond in de cupra sla ik niet af :cool:
Mk1-Addict
15-02-2011, 21:53
update van Bolku:
De GTI staat weer op z'n pootjes alleen nu een heel stuk dichter bij de aarde..
De andere rembekrachtiger, hoofdremcilinder en uitlaat zitten er ook onder.
Ik moet de lastafhankelijke remdrukbegrenzer afstellen of evt. drukbegrenzers op de hoofdremcilinder zetten, de auto remt nu achter veel te hard.
Verder nog het elec. gedeelte van het contactslot vervangen en een adapterstukje op het oliefilterhuis plaatsen zodat er een olietemp. sensor bij geplaatst kan worden.
Er zit er nu maar 1 in voor de analoge meter, de olietemp. op de mfa zit gewoonweg niet aangesloten.
Ik moet een sensor plaatsen op de pedalengroep voor het remlicht en de motor goed afstellen.
ben zo benieuwd hoe dat klinkt en aanvoelt, kan niet wachten :eek:
Mk1-Addict
17-02-2011, 23:07
vanavond even bij Jeroen geweest om de Gti te zien en.... te horen! De remmen zijn nog niet goed afgesteld dus rijden was nog niet echt mogelijk maar wel even wat foto's genomen en een klein filmpje
Verstelbaar nokkenwiel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GGQSIZI.jpg
RVS spruitstuk
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7S8A7T6Q.jpg
Nieuwe eindpijpje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4U6NYYH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIFVIH7L.jpg
Totaalbeeld op de schroefset (nu geen fotosoep :cool: )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WG7LMPIT.jpg
2 korte filmpjes, Jeroen is nog aan het afstellen..
http://www.youtube.com/watch?v=OkVjRAtpFCA
http://www.youtube.com/watch?v=6Umm_ENQpWY
Dit weekend of begin volgende week kan ik hem waarschijnlijk halen :thumbup:
GolfMania
18-02-2011, 19:30
netjes :)
Mk1-Addict
20-02-2011, 22:23
bericht van Jeroen, de Gti is klaar!!!!
deze week ophalen en eens ervaren wat er allemaal is gedaan:
- spagetti spruitstuk
- scherpe nokkenas met verstelbaar wiel
- 22 mm hoofdremcilinder van een Scirocco 16v
- andere rembekrachtiger 2h (oude hield vacuum niet vast)
- andere starter, het doorstarten zat hem toch in de startmotor zelf
- schroefset gemonteerd
- sensor van olietemp vervangen en met splitter voor MFA en analoge meter
- brandstofmeter gerepareerd
- achterlicht vervangen ivm lekkage
Jeroen verwacht dat ik nu met een 200 NM rondrij en zo'n 130 PK, best aardig met 875 kg
Zodra ik de auto heb gehaald zal ik wat foto's posten...
heb nog wel een leuke van C@briodriver gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ARLRLB4L.jpg
Mk1-Addict
21-02-2011, 19:05
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQAR3F6F.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-WD7ETBFA.jpg
Mk1-Addict
01-03-2011, 14:07
update:
inmiddels een paar dagen met de auto kunnen rijden tot het weekend, uiteraard staat de Gti weer lekker droog momenteel.
Na het aansluiten van de olietemp in de MFA viel het me op dat deze terugloopt bij hogere snelheden. Wat navraag leert mij dat de warmtewisselaar is uitgerust met een eigen thermostaat en dat deze wel eens blijft open staan waardoor de olie te hard wordt gekoeld. De oliekoeler hoort eigenlijk pas in werking te komen bij 110 graden. Inmiddels is er een vervangend set onderweg met een goede thermostaat, zaterdag monteren.
De auto rijdt verder geweldig, is erg sterk en erg vlot. Vanaf zo'n 2500 rpm blijft hij maar trekken tot aan de toerenbegrenzer als je zou willen, schakelen tussen 4000/4500 geeft het beste resultaat, meteen weer vol aan de bak in de volgende versnelling :thumbup:
Nog wat actuele foto's
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OO73JIWA.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-6V84OBXI.jpg
Het omboren van de velgen laat even iets langer op zich wachten helaas, Niels heeft nog maar 2 sets en dat loont niet om naar Belgie te rijden, nog even geduld dus, wel al een fotosoepje laten maken wat ik in gedachte heb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKWKBALS.jpg
Goed bezig Huibert !!
Is altijd mooi om te zien dat zulke auto's dan weer goed terecht komen !!
Nette wagen kerel !!
Mk1-Addict
01-03-2011, 15:58
Goed bezig Huibert !!
Is altijd mooi om te zien dat zulke auto's dan weer goed terecht komen !!
Nette wagen kerel !!
dank je wel Fred, leuk compliment!
Leuk, zo'n oldskool getunede GTI. Zit daar voor m'n eigen GTI ook wel aan te denken eigenlijk; spaghetti, wilde nokkenas en nog wat dingetjes, dan is het ook leuk om zomers zo'n ding eens te pakken.
Maar het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik meende dat je de GTI op lucht zou doen, de set van je cabrio?
bjuriaan
03-03-2011, 22:45
Dikke wagen hoor...
Mk1-Addict
05-03-2011, 15:57
Leuk, zo'n oldskool getunede GTI. Zit daar voor m'n eigen GTI ook wel aan te denken eigenlijk; spaghetti, wilde nokkenas en nog wat dingetjes, dan is het ook leuk om zomers zo'n ding eens te pakken.
Maar het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik meende dat je de GTI op lucht zou doen, de set van je cabrio?
de lucht is verkocht! Ik wil van de Gti een racer maken en op lucht gaat dat niet zo eenvoudig, vandaar de keuze voor een schroefset. Nu nog een relatief goedkoop set en wellicht later een top of the line set.
Auto wordt echt vlot van deze setup, kan het je aanbevelen :thumbup:
Mk1-Addict
05-03-2011, 16:10
Dikke wagen hoor...
cheers!
Inderdaad,zojuist "live" gezien! een beste bak ! :cool:
Mk1-Addict
05-03-2011, 17:09
Inderdaad,zojuist "live" gezien! een beste bak ! :cool:
uiteindelijk zijn ze ook gemaakt om mee te rijden toch :cool:
Mk1-Addict
19-03-2011, 14:16
weer een puntje van de to-do lijst af...
op de snelweg viel het me op dat de olietemperatuur terugloopt naar onder de 70 graden. Schijnt bij heel veel type 1 Gti voor te komen.
Thermostaatje in de warmtewisselaar kost zo'n 80 euro maar de pakking is niet te krijgen... via een kennis een compleet set op de kop getikt voor 50 euro :thumbup:
Afgelopen donderdag de warmtewisselaar met het theromostaatje erin verwisseld en nu blijft de olie netjes boven de 80!!
Rechts ook de wielranden eraf en de wielkuip eruit gehaald. Auto is ook onderhuids erg netjes gebleven, nergens doorgerot! Volgende keer links eens kijken...
Mk1-Addict
02-04-2011, 21:04
de velgen zijn terug!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQ4CWDTR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDRAAQFK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TI8PWM4M.jpg
De gaten zijn allemaal dichtgemaakt en er zijn nieuwe geboord. Volgende week maar eens een bandje erom trekken, heb besloten ze dit jaar zo onder de auto te zetten en evt komende winter te laten spuiten en polijsten.
golfcabriolet
03-04-2011, 00:26
ziet er goed uit zeg.
Mk1-Addict
09-04-2011, 20:55
DONE!
Gisteren de banden opgehaald; Toyo Proxes T1 in de maat 195/40/16.
vandaag 2 mensen blij.... monteur de staaltjes verkocht en in ruil voor wat korting heeft hij de banden gedraaid en de velgen gemonteerd. Voor zo op de auto (binnenzijde loopt net vrij van het schroefset) en achter met 10mm spacers
The result:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQJS7VL8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YESPJIKP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YESPJIKP-D.jpg
Ik ben ERG blij met het resultaat :cool:
knedel16vweber
09-04-2011, 20:58
staat um ook zeer lekker moet ik zeggen.
welldone!
groet frank
mk1diesel
09-04-2011, 21:07
staat hem goed
jetta mk1 '82
09-04-2011, 21:08
ziet er goed uit ;)
6n2-niels
12-04-2011, 20:30
Ziet er lekker uit huibert..
Netjes zo op de toyo's
Martijn1300
12-04-2011, 20:52
Mooi golfje zo!
Wat zijn het voor velgen?
Mk1-Addict
12-04-2011, 20:59
Mooi golfje zo!
Wat zijn het voor velgen?
Het zijn 16" Ronal velgen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6WMTU8X.jpg
Goh Huibert, ik had vooraf niet verwacht dat deze velgen zo mooi zouden staan onder je GTI. Hele goeie combinatie, lekker 80's look zo !! Bewijst toch maar weer dat 16 inch een super grootte is voor een Mk1 !!
Mk1-Addict
12-04-2011, 21:15
Goh Huibert, ik had vooraf niet verwacht dat deze velgen zo mooi zouden staan onder je GTI. Hele goeie combinatie, lekker 80's look zo !! Bewijst toch maar weer dat 16 inch een super grootte is voor een Mk1 !!
Mooi is dat he, dat je soms nog verrast kunt zijn.... ik heb al meer mensen bij me gehad die het resultaat beter vinden dan van tevoren verwacht.
Dank voor het compliment, zeker de 80's look is precies wat ik voor ogen had toen ik ze kocht, ondanks de grootte...
Martijn1300
12-04-2011, 21:34
Het zijn 16" Ronal velgen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6WMTU8X.jpg
Prachtige velgen :D
Maar eens opzoek naar zo'n setje ;)
Mk1-Addict
12-04-2011, 21:41
Prachtige velgen :D
J
Maar eens opzoek naar zo'n setje ;)
Deze heb ik gevonden op MP, waren maar 200 Euro ;-)
golf1gti83
12-04-2011, 21:48
ohw?, ziet er inderdaad beter uit dan ik had gedacht.
mooie auto zo
Ik vindt het echt geen verbetering t.o.v het staal wat je eronder had!
MAAR, als jij er maar blij mee bent.
Het is wel uniek zo, net zoals die audi's onder je cabriolet.
Ziet er goed uit Huibert!
Strakke gti :thumbup:
Velgen zijn alleen niet zo mijn ding.
Mk1-Addict
28-04-2011, 22:04
Prachtige velgen :D
Maar eens opzoek naar zo'n setje ;)
Er staat een 15" set te koop: http://link.marktplaats.nl/437907860
Mk1-Addict
28-04-2011, 22:21
Tegenvaller! De banden lopen aan voor, beide banden al rondom beschadigd :-(
Tijdelijk even een ander set gemonteerd en nu werk maken van randen omzetten....
Intussen heb ik de audio uit de cabrio gedeeltelijk ingebouwd: dikke plus vanaf de accu, lijnkabels van headunit naar versterker, sub in de kofferbak. Voor het gemak nu nog de verhoogde vloer uit de cabrio gebruikt, deze gaat er later weer uit!
Meteen de voorstoel uit elkaar gehaald, de kabel naar de rugvergrendeling is gebroken aan 1 kant en de andere komt niet meer terug, kan ik nu mooi fixen.
Mk1-Addict
18-06-2011, 07:41
van het een op het andere moment is het lampje voor de koelvloeistof gaan knipperen en stopt niet meer. Nivo is goed, de stekker ziet er redelijk uit maar ook als ik de draden doorverbind gaat het lampje niet uit.
Nou heb ik de zekeringkast naar beneden gehad voor het leggen van een dikke plus voor de stereo. Kan het zijn dat ik hier iets heb losgetrokken? Weet iemand waar ik moet gaan zoeken dan?
DragonGr Dragon
18-06-2011, 07:46
Was het van origine met sensor of heb je die er later ingebouwd?
Het kan zijn dat er een draad los is bij het relais ervoor. Ik meen uit mn hoofd nummer 34
Mk1-Addict
18-06-2011, 07:51
Was het van origine met sensor of heb je die er later ingebouwd?
Het kan zijn dat er een draad los is bij het relais ervoor. Ik meen uit mn hoofd nummer 34
origineel, ga zo even kijken bij dit relais. Dank!
DragonGr Dragon
18-06-2011, 07:52
Als je meer hulp nodig hebt, trek ik de schemas erbij, maar zo ingewikkeld is het niet...
Mk1-Addict
18-06-2011, 07:53
Als je meer hulp nodig hebt, trek ik de schemas erbij, maar zo ingewikkeld is het niet...
top. Dank voor je hulp man!
Mk1-Addict
18-06-2011, 12:04
origineel, ga zo even kijken bij dit relais. Dank!
het is relais 43! eruit getrokken, lampje uit. Straks thuis eens kijken of ik er nog een heb liggen, thnx :thumbup:
Mk1-Addict
26-07-2011, 20:53
Bij deze sluit ik dit topic af!
Vanavond is de XX-PF-44 verkocht aan een Duitser en de auto is nu onderweg naar Bonn. Morgen wordt het kenteken ingeleverd bij het RDW en gaat hij van de Nederlandse kaart.
Ik kijk met veel plezier terug op een korte periode Gti DX rijden, Gti G60 overtreft dit behoorlijk!
Huibert
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.