View Full Version : inbouw 20vt golf 1
Hallo ik ben sidney.
Kom uit rijpwetering.
Hierbij wil ik jullie mee laten genieten van deze golf1 project.
Vroeger ben ik ooit begonnen met deze hobby,had een hele mooie golf 1,Helaas heb ik toen mijn golf 1 weer verkocht,waar ik later (2 jaar geleden ) veel spijt van had.2 jaar geleden heb ik dus deze golf gekocht van een jongen uit rotterdam,de golf zag er leuk uit,maar er moest echt onwijs veel aan gebeuren.het grote werk was toch het spuiten,verlagen,andere wielen,ook het interieur moest anders.Ben nu op het punt gekomen om de motor te veranderen.heb contact gezocht met Pewi vw team.hun wilden mij graag helpen met mijn project.En dat is zekerrrrr gelukt,zie de foto's.
De golf is een standaard gti ,nu omgebouwd naar 20 vt .
Bouwjaar is 1983.
De bedoeling is uiteindelijk dat de auto op de meetings te bezichtigen is.
En volgend jaar wohtersee natuurlijk !!!!!!! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/vanalles174.jpg
Deze foto was toen ik de dikke bumpers erop heb gemonteerd,1 van de eerste foto's toen de auto 1 maand in mijn bezit was
rick-g60
31-08-2010, 21:38
Hey Sidney,
Welkom op het forum, leuke plannen heb je man :thumbup:
Mischien een paar foto's
Groeten,
Rick
Supernova1981
31-08-2010, 23:01
Aloha@!
Mac-Mikus
01-09-2010, 11:44
Welkom, heb je wellicht foto's van je project.
Pewi Vwteam
01-09-2010, 16:23
die heeft ie zeker ;-]
Hallo Jongens,Ben hard bezig om de foto's te plaatsen maar krijg het niet voor elkaar.
Misschien dat iemand een tip heeft!!!
gr sidney
Pewi Vwteam
01-09-2010, 19:55
hey sid ik heb ook geen idee. de jongens hier kunne het vast wel ff uitleggen. ff naar gallery en dan foto s uploaden verder weet ik het het ook nie.
he hoe is ie.
Ja ben al een tijd bezig om te proberen om de foto's erop te zetten maar heb geen idee.
ha ha ha :mad:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/DSC01094.JPG
even 1 voor 1 doen
jongens ik houd er mee op het lukt echt niet.
Alle foto's zijn te groot.
Pewi Vwteam
01-09-2010, 20:54
hey sid kun je de foto s niet naar richard sturen dat die ze er ff opzet. voor je.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/2_328907.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/1.jpg
Ja ja bijna klaar hoor
Ik ben alleen nog op zoek naar remmen,iemand een idee welke
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/3.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/4.jpg
Pewi Vwteam
06-10-2010, 15:33
g60 remmery, wilwood, brembo. porsche boxster remklauwen de achterste. hebbe we het anders zaterdag wel ff over, als je komt kijken :thumbup:
Pewi Vwteam
07-10-2010, 21:34
zo vanavond de bedrading ff aangesloten van de motor, en hij loopt! starten lopen :D
wij bouwen namelijk deze motor in voor sidney. deze motor heeft hij ook bij ons gekocht zodoende. nu de rest ff netjes afwerken, en dan kan hij terug naar de eigenaar :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/5.jpg
En deze jongens leveren prachtig werk :thumbup:
Pewi Vwteam
09-10-2010, 17:56
zo vandaag de laatste bedrading aangesloten, en ook de toerenteller, deze werkt perfect, op de orginele golf4 ecu. na een kleine aanpassing in de klok :D maandag daschbord er weer in, uitlaat er onder. en dan kunne we hem gaan testen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/4/1/0/3_827570.jpg
dashboord er weer in,na regen komt zonneschijn
Pewi Vwteam
09-10-2010, 18:44
mmmm weinig reactie, niet mooi genoeg jongens? of word een 20vt inbouw al tegewoon? naja binnekort ook hier te zien op het forum, ombouw golf1 naar tfsi. die ook door ons uitgevoerd gaat worden.
rstempher
10-10-2010, 11:19
Ziet er goed uit.
Veel respect voor dit soort ombouwprojecten!
Je moet het maar even doen.
Ga zo door
Pewi Vwteam
10-10-2010, 13:03
thanks! doordat we alles zelf maken kunnen we het relatief goedkoop houden, wat uiteraard ook niet geheel onbelangrijk is. voor het contact slot ga ik ff voor je uitzoeken, ik was er al mee bezig geweest voor je
Ziet er goed uit! :thumbup: Ik moet ook maar eens geld achter uit gaan leggen voor zo'n inbouw :D
classicline
10-10-2010, 14:53
Ziet er goed uit!
ik ben ook begonnen met een 20vt in mn Cabrio.
Volgende weeg gaat het blok en bak naar de spuiter en kan ik over een week of 2 beginnen met het demonteren van de 1.8.
Welke motorsteunen heb je gebruikt?
Twan
Pewi Vwteam
10-10-2010, 15:01
@ classicline wat voor een 20vt heb je? agu,apx apy enzo enzo en met wat voor een versnellingsbak ga je rijden? orgineel golf1 de 020 bak of een 02a? steunen maak ik zelf, en ja je kun ze ook bij mij kopen.
Mooi project dit, misschien even uitpluizen om de foto's te uppen.
Maar als je hier met mooie grote duidelijke foto's komt worden mensen altijd heel enthousiast.
Succes met je project ga deze volgen.
Pewi Vwteam
10-10-2010, 21:36
@ bprijs. de eigenaar van de auto heeft dit topic zelf aangemaakt. ik maak foto s en verstuur deze naar hem met wat info. want ik zelf krijg het al helemaal niet voor elkaar om de foto s op het forum te krijgen, ben niet zo handig met computers hahaha. doe mij maar auto s.
classicline
11-10-2010, 10:53
@ classicline wat voor een 20vt heb je? agu,apx apy enzo enzo en met wat voor een versnellingsbak ga je rijden? orgineel golf1 de 020 bak of een 02a? steunen maak ik zelf, en ja je kun ze ook bij mij kopen.
Ik Heb een AYP uit een Ibiza Cupra uit 2001
Ik ga met de 02a bak rijden en bouw ook E gas in de Cabrio en natuurlijk ook de kabelschakeling en hydr. koppeling.
De motorsteunen heb ik al die liggen nu bij de verchromer.
Pewi Vwteam
11-10-2010, 21:38
kabelboom gaat ook goed komen?! of bouw je alles in!? bij mijn eigen heb ik dit ook gedaan, 1 ding dit is echt niet nodig. onnodig veel werk! tellerklok kan ik ook voor je aanpassen, zodat je orginele golf 1 toerenteller gewoon werkt op de cupra ecu.
classicline
11-10-2010, 22:28
kabelboom gaat ook goed komen?! of bouw je alles in!? bij mijn eigen heb ik dit ook gedaan, 1 ding dit is echt niet nodig. onnodig veel werk! tellerklok kan ik ook voor je aanpassen, zodat je orginele golf 1 toerenteller gewoon werkt op de cupra ecu.
Kabelboom moet ik nog ff het een en ander uitzoeken maar de bedoeling is alles erin iig tot aan de zekeringkast, mischien mag ik je daar een keer voor bellen?
En van het aanbod van die teller en toerenteller zoubik bij deze heel graag gebruik van maken!!
Mischien mag ik een keer bij je langs komen om het een en ander een keer te bekijken, het wiel opnieuw uit vinden heeft tenslotte geen zin;-)
sander-ja
12-10-2010, 11:29
Leuk project :thumbup: .
Heb je niet wat extra info over de auto. Bijvoorbeeld bouwjaar, uitvoering of een stukje aankoopsgeschiedenis... Misschien nog wat foto's van toen je de auto kocht?
Pewi Vwteam
12-10-2010, 21:40
@classicline, je bent je kabelboom maar nodig van de motor tot in je waterbak oranje stekker bruine stekker enzo. wat in de auto zit is niet nodig en kabelboompje voor je e-gas pendaal ff zelf maken zijn maar 5 of 6 draden. kabelboom wil ik wel voor je klaar maken, als je dan gelijk je tellerklok er bij mee opstuurd kan ik deze ook aanpassen
als je dit wat lijkt stuur dan maar een pbtje.
oja je gebruikt je orginele cupra bak? of g60? bij je cupra bak gaan je aandrijfassen niet passen zijn 110 mm flenzen ipv 100.
nielsvwteam
14-10-2010, 16:35
Hier weer ff een upje en wat foto's zoals die er nu bij staat.
Dingen die we nog moeten doen:
Downpipe op maat maken en monteren
Laatste kabels ff netjes intapen
Stuur monteren
Motorkap monteren
Daarna ff netjes wassen en test rit maken zodat de eigenaar niet voor verassingen komt te staan.
Hierbij nog wat foto's:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/0/9/CIMG4190.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/0/9/CIMG4189.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/0/9/CIMG4192.JPG
WWWWWWWWWWWWWWooooooooooooWWWWWWWWWWWw!!!!!!!!!!!
Wat een veTTe bak
Kicke
Pewi Vwteam
15-10-2010, 20:33
morge ga ik de downpipe in elkaar zetten zodra deze klaar is zal ik zorgen dat ook hier van een foto op het forum komt te staan! en uiteraard de laatste kleine dingetjes afwerken.
Pewi Vwteam
16-10-2010, 18:05
zo de downpipe is klaar! helaas nog geen foto s van gemaakt, maar moet van de week er nog weer onderweg, ivm de hitte wrap die er nog om heen gewikkeld moet worden. dan maak ik gelijk ff een fototje. het einde komt in zicht!!!!
Pewi Vwteam
16-10-2010, 18:15
en heb er vandaag ook ff mee proefgereden op eigen terrein, en loopt weer super zoals ik had verwacht!
Mk1driver
16-10-2010, 18:53
Respect mannen, ziet er goed uit
Pewi Vwteam
16-10-2010, 19:18
thanks, altijd leuk om te horen als anderen ons werk ook mooi vinden! op naar de volgende project mk1 tfsi :D
classicline
17-10-2010, 13:22
@classicline, je bent je kabelboom maar nodig van de motor tot in je waterbak oranje stekker bruine stekker enzo. wat in de auto zit is niet nodig en kabelboompje voor je e-gas pendaal ff zelf maken zijn maar 5 of 6 draden. kabelboom wil ik wel voor je klaar maken, als je dan gelijk je tellerklok er bij mee opstuurd kan ik deze ook aanpassen
als je dit wat lijkt stuur dan maar een pbtje.
oja je gebruikt je orginele cupra bak? of g60? bij je cupra bak gaan je aandrijfassen niet passen zijn 110 mm flenzen ipv 100.
Met de bak had ik me vergist, ik gebruik de Ibiza 02J bak die heb ik nagemeten en heeft wel de 100mm flensen..
Ik maakte me heel ff zorgen:)
Pewi Vwteam
17-10-2010, 13:34
dan was het nog niet zo heel groot probleem hoor, 2 flenzen van een g60 bak opzoeken, oude er uit [110mm] en die van een g60 er weer in dat past zonder problemen :D dan was dat probleem ook weer opgelost!
Pewi Vwteam
17-10-2010, 13:35
trouwens nog nagedacht over het kabelboom gedeelte?!
classicline
17-10-2010, 13:54
dan was het nog niet zo heel groot probleem hoor, 2 flenzen van een g60 bak opzoeken, oude er uit [110mm] en die van een g60 er weer in dat past zonder problemen :D dan was dat probleem ook weer opgelost!
Dan was dat idd ook wel goed gekomen maar dan moest ik eerst weer op zoek..:) de bak word nu uit elkaar gehaald en gespoten..
trouwens nog nagedacht over het kabelboom gedeelte?!
Ja de Teller wil ik iig naar je toe sturen voor de ombouw dat komt alleen in de loop van de winter, zodat je dan idd ook dat stukje kabelboom voorhet E gas kunt maken.
Ik trek heb binnenkort eerst ff uit elkaar en begin met dichtlassen etc en dan moet ik ff met Ron overleggen wat we precies nodig hebben en gemaakt moet worden en dan wou ik ff met jou contact opnemen.
Welke intercooler heb je gebruikt?
Pewi Vwteam
17-10-2010, 15:04
ik gebruik altijd de intercooler van een sprinter, voor een standaard 20vt voldoet deze prima. als je met een andere turbo enzo gaat rijden, laat ik altijd alu eind tanks aan de sprinter intercooler lassen.
He jongens is er nog nieuws,
Zaterdag kom ik jullie kant en heb er zin in.
Alleen de week duurt onwijs lang..
foto's jongens!!!!!!
Mooi werk hoor!!
geloof dat ik welleens in jullie schuur heb gestaan om iets op te halen! Mooi plekkie ..
Leuke wagen wordt het zo!
Pewi Vwteam
19-10-2010, 21:51
hey sid zeker nieuws uitlaat is klaar alleen geen foto s van, was camera vergeten :(
maar vandaag ff de uitlaat afgemonteerd [downpipe], motorkap er weer op, koelvin aangesloten en getest, fout codes gewist met de laptop. donderdag nog wat kleine dingetjes terecht maken!
@ samurai keer een setje stoelen bij ons gekocht ofnie?
Pewi Vwteam
21-10-2010, 22:22
klein uppie maar weer, de auto is klaar. op een klote storing na! zaterdag hopelijk de oplossing er voor vinden!
Pewi Vwteam
22-10-2010, 17:25
niet spannend! maar word wel weer ff zoeken wat het euvel is! maar komt goed :thumbup: tot morge sid koffie staat klaar!
Knap werk hoor Pewi Vwteam petje af :thumbup:
Pewi Vwteam
23-10-2010, 18:07
:D sidney heeft er vandaag mee gereden! en hij was zeer tevreden geloof ik, tezien aan zijn :) na het proefrijden! aankomende week nog ff paar kleine dingen doen en dan mag ie weer terug naar sid.
Jongens ik ben meeeer dan tevreden!!Vindt het werk echt top eruit zien!!!daarbij het stuk wat we gereden hebben was helemaal vet!!!wat een power !een ding weet ik zeker,als er ooit nog iets veranderd moet worden dan mag maar 1 iemand het doen!!en dat zijn deze perfectionisten niet normaal wat deze jongens doen!!!super werk
Pewi Vwteam
24-10-2010, 11:30
:d
Mooi project ziet er goed uit :thumbup:
Pewi Vwteam
24-10-2010, 21:14
@ johan-k had je niels vorige week nog horen aankomen bij jullie in de wijk, met mijn golf1 20vt :D zoiets hoorde ik hahaha.
Pewi Vwteam
25-10-2010, 22:12
zo nog 1 dingetje en dan is hij echt klaar vanavond 2 koelwater lekkages verholpen.
1x slang lek en 1x het kraantje van de kachel, lekte langs het asje.
en de audio allemaal weer aangesloten klinkt erg goed moet ik zeggen!!
morge de storing van de n75 verhelpen :thumbup: hoop ik!
Haha ja klinkt lekker He,maar reken maar dat ik verlopig zonder radio rij,moet 2 uur rijden terug naar het westen en dat ga ik mooi zonder radio doen!!haha alleen maar naar de motor luisteren is ook leuk !!! Spreek je laters
steef heb geprobeerd om de onderste stabilisatorstang voor de golf 1 te vinden,maar kan hem nergens vinden.Weet jij nog iemand???
Pewi Vwteam
26-10-2010, 21:07
probleem is weg gelukkig kabelbreukje van de n75 klep.
euh nee zo snel weet ik niet wat zal ff voor je gaan bellen morge! als ik er 1 kan krijgen laat ik het wel ff weten.
Woooogelukkig heb je het kunnen vinden.
Nu geen problemen meer tegen komen he!!!
Ja heb vandaag 2 bedrijven gebeld en ze hadden het allebij niet DAMMM!!
Ben ook aan het zoeken op de forums
Ja ja morgen kan die opgehaald worden.
Zullen zeker nog foto's volgen van de auto.
Wordt vervolgd
@ johan-k had je niels vorige week nog horen aankomen bij jullie in de wijk, met mijn golf1 20vt :D zoiets hoorde ik hahaha.
ja die hoorde ik wel :D mooi geluid is het zal vast ook super rijde, mooi golfje trouwens
Ja ja morgen kan die opgehaald worden.
Zullen zeker nog foto's volgen van de auto.
Wordt vervolgd
Ben benieuwt naar de foto's
Pewi Vwteam
29-10-2010, 20:08
jep morg mag ie terug naar zijn baasje, gewassen, en ook nog is gepoetst van binne :D
tot morgen!!
gewassen en gepoetst !!!!! :thumbup:
Pewi Vwteam
29-10-2010, 21:07
neem je de gemaakte sticker[s] ook ff mee en je digitale camera kunne we nog ff een paar foto s doen :thumbup:
Stickers heb ik nog niet op kunnen halen ivm tijd gebrek.
Ik bel je morgen als ik ga rijden
Heb de golf mee naar huis mogen nemen.
En moest 1,5 uur naar huis rijden,en was genieten.
Hij reed echt super,ga morgen alles even goed bekijken en foto's.
Pewi Team bedankt !!! en jullie werk is echt super.
We houden contact, voor de volgende kleine :D klus.
Remmen en uitlaat.
:thumbup:
Pewi Vwteam
30-10-2010, 22:34
:thumbup: vinden we tof om te horen dat alles naar wens is! en gelukkig de eerste lange rit ook zonder problemen verlopen! veel plezier er mee sid zolang het nog kan, [winterslaap]. en we spreken elkaar weer binnekort!
Pewi Vwteam
31-10-2010, 17:31
hey sid nog tijd gehad om te cruisen met je mk1? tijd voor pics! gr stef
Ja heb vandaag een klein stuk gereden alleen hoorde ik bij de 80 km een raar geluid.
Leek of het achter me dashboard vandaan kwam.Net zo'n geluid als waarneer je kachel op het moment staat van kapot gaan.Me kachel uitgezet een nog steeds dat geluid.Toen ik zachter ging rijden was het weg.Ga van de week weer even rijden en kijken of het terug komt.raar geluid !!!
Pewi Vwteam
31-10-2010, 22:44
tikkend of ratelend geluid? dat deed hij bij mij ook was het beugeltje van de kvs tankje deze had ik bijgebogen misschien dat terug gezakt is.
Ga morgen effe kijken,kon het vandaag niet zo snel vinden.
leek meer dat het aan de linkerkant zat.zeg maar stuurzijde. :confused:
Pewi Vwteam
31-10-2010, 23:15
bel me morge maar ff als je wilt.
Sjeesbeest
31-10-2010, 23:27
mooie wagen met een lekker blokkie !!
Geen probleem was waarschijnlijk mijn alarmkastje wat zat te schuren.
Als het weer wat droger wordt ga ik weer een stukje rijden.
Kan ik kijken of het weg is.
Pewi Vwteam
08-11-2010, 17:08
zo probleem is gevonden, sid kwa er achter de de kunstof motor afdekkap lawaai maakte [trilde/schuurde] gelukkig niks ernstig wat we overigens ook niet hadden verwacht.
tijd voor mooie foto schoot zulle we maar zeggen!
Ja sta al met me camera vast,alleen het weer zit even niet mee.
Waterrrrr koud
Pewi Vwteam
09-11-2010, 22:40
hahaha heb jij goed! je clipjes zijn besteld heb morge denk wel binnen, ik weet niet wanneer pablo je oude blok op komt halen of jij zelf dan krijg je ze gelijk mee :thumbup:
Ja even kijken waarneer ik jullie kant op kom.beetje gaos hier ivm drukte van werk.
Zo snel als mogelijk in ieder geval
Pewi Vwteam
11-11-2010, 22:09
kijk maar sid blok ligt me niet echt in de weg!
vw roadwarrior
30-01-2011, 17:05
Nog tevreden erover?
Heb zelf ook een golf 1 een een 20vt motor staan.Wil deze ook combineren :)
Pewi Vwteam
30-01-2011, 17:16
dat denk ik wel dat hij tevreden is, ik heb sidney al een poosje niet gesproken, ik ben in iedergeval erg tevreden met mijn eigen mk1 20vt rijd gewoon super.
marcel--46
30-01-2011, 20:43
Nette wagen met een leuk motortje en netjes ingebouwd! :thumbup:
Ik ben benieuwd wanneer ik deze wagen hier in de buurt zal tegenkomen aangezien ik 3 km bij sidney vandaan woon.
gr,
Marcel
Hallo Jongens,
Ben er zeker erg blij mee,heb alleen nog niet veel gereden ivm het ..... weer.
he Marcel ! 3 km bij mij uit de buurt,waar rij jij in dan?
gr sid
luchtpomper
01-02-2011, 20:29
Vette bak met dito motor! Good job!
He Steef ik kom snel jullie kant op !!!
Moeten ook even een afspraak maken voor de uitlaat en remmen !!
Ook haal ik dan de spullen die nog bij jou liggen weg.
gr sid
marcel--46
02-02-2011, 13:08
Hey sidney
Ik ryd in een zilver/grijze golf4 v6 4motion ik kom uit hoogmade en jij uit rijpwetering nou dat is hemels bereed niet meer als 2km
vw roadwarrior
02-02-2011, 17:17
Rij jij met f zonder stuurbekrachtiging?
mvg
He Marcel,
Dat is inderdaad 1x vallen.
Ik zal er op letten of ik een v6 zie als ik door Hoogmade rij.
Roadwarrior,ik rij zonder stuur bekrachtiging.
Vind dat zelf lekkerder rijden dan met bekrachtiger.
Pewi Vwteam
02-02-2011, 21:04
hey sid ik bouw mijn eigen mk1 naar porsche remmen, dus komt mijn g60 remmerij tekoop. misschien iets voor je?! bel me maar. zou mooi wezen als je de motor enzo zo zsm op kunt halen we zijn aan het opruimen, en gaan nieuwe stellingen plaatsen dus alles wat dan weg is. is dan wel handig ipv spullen elke keer te gaan verpakken. gr stefan
Steef ,
Volgend weekend zou evt kunnen
Pewi Vwteam
03-02-2011, 21:48
prima bel me maar ff voordat je wilt komen! je golf al een keertje weer warm laten draaien?! in de mijne word nu gewoon gereden door niels, loopt echt super ik heb hem trouwens ook 20vt op kenteken nu.
hallo sidney, waar blijft nou die mooie fotoreprtage ?
Ja stom, duurt al veelste lang .
IK zal het zo snel mogelijk doen,heb alleen het probleem dat ik de foto's hier niet op kan krijgen. de foto's zijn zo klein dat niks ziet.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.