View Full Version : koppaking
ik heb een golfje 2 diesel nu vermoed ik dat mijn koppaking naar de maan is, omdat ik steeds water moet bij vullen heb er expres water in gedaan om te kijken of het minder word ook mijn tempratuur is over de helft altijd sinds ik hem gekocht heb maare nu is mijn vraag hoe kan ik weten of het nouw de koppaing is en zo ja waar moet ik opletten om hem te vervangen
Ik had dit ook,kijk es onder de oliedop.
Bij mijn Golf zat er gele derrie,ook rook het zoet onder de kap,apart luchtje.
Ik moest flessen water meenemen om thuis te komen :(
Het begon met koelvloeistoflekkages,achteraf door de overdruk.
Ik heb geen diesel,maar dit moet toch gelijk zijn.
Waar je op moet letten bij vervangen weet ik niet,
ik heb het laten doen en meteen de kop laten vlakken.
de oliedop is gewoon normaal zwarte olie geen derie of zo maar als de auto koud is start ie heel moeilijk en komt veel rook uit daarna niet meer
Ik had dit ook,kijk es onder de oliedop.
Bij mijn Golf zat er gele derrie,ook rook het zoet onder de kap,apart luchtje.
Ik moest flessen water meenemen om thuis te komen :(
Het begon met koelvloeistoflekkages,achteraf door de overdruk.
Ik heb geen diesel,maar dit moet toch gelijk zijn.
Waar je op moet letten bij vervangen weet ik niet,
ik heb het laten doen en meteen de kop laten vlakken.
Even de dop van het KVS-reservoir afhalen. Seconde of 10 op 2500 toeren houden.
Als er dan veel bubbeltjes omhoog komen, of de koelvloeistof komt er gewoon uitzetten, dan kan je er vanuit gaan dat er gassen in je koelsysteem komen afkomstig uit 1 van de cilinders. Dus dan is die lek.
oke bedankt ga ik even uitproberen maar zou dat ook het geval zijn als het een beginnende kopaking is want dat kan je meestal lastig zien
VwGolfMK2VW
19-08-2010, 17:09
d'r ging toch ook een verhaaltje dat je kachel niet meer warm zou worden, en dat je redelijk wat vermogen zou moeten missen?
miss 's nachts eens een karton of papier onder de auto leggen (controle op lekkages)
mvg
Toen mijn kachel niet meer warm werdt was er een flens lek
van een koelvloeistofslangetje,maar dat siste natuurlijk ook behoorlijk.
Was trouwens ook door de overdruk.
Is het na het rijden niet nat onder de kap?
Het lekken stopt dan natuurlijk als je weer ff stilstaat.
ik heb het even uitgeprobeert heb de dop waar de koelvloeistof in zit open gedraaid, en met draaiende motor even op 2500 toeren gedaan 10 seconde lang wat ik zie is dat er een straaltje steeds sterke word, als ik geen gas geef dan komt er minder uit, maar ik zie niet echt wat bubbeltjes of wat je bedoelt
Even de dop van het KVS-reservoir afhalen. Seconde of 10 op 2500 toeren houden.
Als er dan veel bubbeltjes omhoog komen, of de koelvloeistof komt er gewoon uitzetten, dan kan je er vanuit gaan dat er gassen in je koelsysteem komen afkomstig uit 1 van de cilinders. Dus dan is die lek.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.