PDA

View Full Version : Motor slaat niet af Jetta MK2 1.8 automaat


Elias51
10-08-2010, 20:05
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een heel fijne Jetta mk2 gekocht, een 1.8 automaat 3 deurs.
Ziet er nog piekfijn uit, 91.000 km op de teller, mooi interieur.
Hij rijd super, MAAR!

*Als ik de motor uitzet, sleutel uit contact haal, blijft de motor zachtjes draaien!
Pingelen ofzoiets doetie, heel zachtjes. Wat kan dit zijn?

*Het toerental in neutraal en parking is ook vrij hoog, 2000 toeren.
*Als ik hem van Neutraal in Reverse zet is het ook een enorm harde schok.

Het zijn in een keer een hoop vragen, maar ik ben nieuw hier en ik kan jullie hulp goed gebruiken!
Het zou super zijn als iemand me een beetje kan helpen.

Groetjes

Elias

Sjeesbeest
10-08-2010, 20:31
Motor die volledig verkoolt is vanbinnen, als de wagen alleen korte ritjes gemaakt heeft lijkt mij dit de meest logische verklaring.

check ook de timing van de ontsteking.

Brandstofreiniger in de brandstof en dan een flink (lang) stuk rijden zodat
de motor een beetje schoonbrandt (wel eerst ff dan de ontsteking nakijken)

Elias51
10-08-2010, 20:37
Bedankt voor de snelle reactie, echt cool.

Maar je denkt ( aan de hand van men waarnemingen ) dat het geen al te erg probleem is?
+ enige aanrader van brandstofreiniger?

Ik moet het allemaal nog een beetje onder de knie krijgen :) Jullie advies is dus nu erg belangrijk!

Alvast bedankt! en ik zal geen 1000 vragen meer stellen, don't worry ;)

jobro
10-08-2010, 20:52
die stationare toerental geeft het probleem van die schok in de bak,moet eig rond 900tm 1000rpm draaien,dan zal dat probleem over zijn.denk dat het een carburateurversie is?wat is de bjaar? laat dan eerst de toerental afstellen.

dat nalopen kan ook te warme bougie,s zijn,dus de warmtegraad die dan niet goed is.
of zoals gezegd vuile motor,zou best eens kunnen door lage km stand.

Sjeesbeest
10-08-2010, 20:54
Wat is het bouwjaar van de wagen?

controleer ff je bougies, als die heel erg wit zijn (de elektrode) dan is de verbranding
te heet en gaat ie zelf ontbranden (na dieselen) Dit doet ie dus ook als er overmatige kooldeeltjes aanwezig zijn in de motor.

Elias51
10-08-2010, 21:00
Ok bedankt voor de tips iedereen.

Met deze info al eens kijken morgen.
Morgen zal ik meer details vermelden, eventueel fotootje. Ben nu even niet thuis, en heb hem nog maar net, anders ga ik gissen naar bwjaar, even vergeten.

Alvast bedankt! Hopelijk tot morgen.
Grtjs

gizmo98
10-08-2010, 21:07
door lopen contactslot blokje (wit) kapot

Sjeesbeest
10-08-2010, 21:49
door lopen contactslot blokje (wit) kapot

Dan blijft ie vol doorlopen en niet zachtjes zoals hij het omschrijft

golf mkII 16v
10-08-2010, 23:02
Ontsteking iets later zetten [rechts om
Gaat het stationaairtoerental omlaag en de motor word dan ook minder heet

Elias51
11-08-2010, 08:58
<ik ga er nu naartoe en eens proberen, ik zal ook even checke wat zijn juiste bouwjaar is!

En idd, de motor draait maar zachtjes door, dus contact is nog ok, eerder wat ze ervoor als probleem aanduide.

Elias51
11-08-2010, 20:17
Het is er eentje uit 1990. Benzine. Carburator dus?

Morge ga ik naar de garage om het eens goed te bekijken!

Alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes

gizmo98
11-08-2010, 22:38
lijk mij als je het contact om draaid dat die uit moet gaan en niet hard en ook niet zachtjes door kan lopen !! vreemde situatie

M v D
11-08-2010, 23:17
Carburateurmotor? Dan als er een electrische stationairsproeier inzit, deze ook effe checken. Kan zijn dat ie niet goed open gaat, stationair dus te arm draait en zodoende 'hoog' gaat lopen, dit veroorzaakt vervolgens hete plekken in de verbrandingskamers en dus nadieselen na het uitzetten van het contact. Of, deze sproeier gaat niet goed dicht met contact eraf en zodoende blijft ie beetje doorlopen. Het zijn maar ideeen voor als bovenstaande tips het niet zijn... Succes.

Elias51
12-08-2010, 09:56
dankjewel iedereen, ik ga aan de hand van jullie bedenkingen er nu eens naar kijken, hopelijk is het snel opgelost!
Ik zal laten weten hoe het afloopt

Elias51
15-08-2010, 10:47
Is nu in de garage!
Voor geïnteresseerde kan wil ik wel vetrellen wat er uiteindelijk scheelde en wat de oplossing is.
groetjes

gizmo98
15-08-2010, 11:21
laat maar is weten altijd handig

DeeDub
15-08-2010, 13:27
dat is het nut van een forum :D
kunnen anderen weer van leren :thumbup:

Elias51
15-08-2010, 20:46
komt in orde!

Miez
03-02-2012, 10:46
En wat was het?

golf mkII 16v
04-02-2012, 20:29
En wat was het?
Is anderhalf jaar geleden!!!
Zal wel niet meer te verhelpen zijn na zo'n lange tijd :D :thumbup: