View Full Version : stotterende motor
hallo beste forum'ers,
ik heb sinds vorig jaar december een stotterende motor. ik heb sindsien alles gedaan om het te verhelpen maar helaas, nog steeds stottert hij. compressie is in alle 4 de cilinders 13,1 bougie kabels, bougies, rotor + verdeelkap, temperatuursensors heb ik allemaal vervangen door nieuwe. en nog steeds stottert hij als hij koud is. als eenmaal de olie rond de 60 graden is word het gestotter veel minder tot nihiel. lijkt wel een 3 pitter, maar alles 4 de cilinders werken. enige hoop is nog de lambda sensor en de luchtmassa meter. die zijn ook niet echt wat je zegt "goedkoop". de een zegt dat het een vocht probleem kan zijn i.v.m. het verminderen van het gestotter als die warm is en de ander zegt dat de motor de dood nadert. heeft iemand een idee waar het verder aan kan liggen? ik ben zowat ten einde raad.
het gaat hier om een gti 8v PF, bj 90 (79 kW)
johangolf1
22-01-2005, 08:10
ik heb dit ook gehad met mij pf in me golf 1 en heb toen de computer in de waterbak vervangen en het was helemaal verholpen en rij nu nog steeds super...
hopelijk kan je een goede computer vinden want nieuw zijn ze een soort van duur...
wat snap je niet aan johan zijn antwoord?
niet dat ik het niet snap. verkeerd icoontje gekozen alleen. word me een duur geintje als het echt zo is
johangolf1
23-01-2005, 12:08
ik ben op internet gaan zoeken naar een andere computer en heb er 1 voor 75 euro gevonden dus dat valt opzich wel mee...
ik ben op internet gaan zoeken naar een andere computer en heb er 1 voor 75 euro gevonden dus dat valt opzich wel mee...
ik wil best zo'n computer kopen. maar jah, blijft die achteraf nog steeds klote lopen, zit ik daar nog steeds met het zelfde probleem. heeft niemand voor mij zo'n computer te leen, zodat ik het effe kan uitproberen. weet ik in ieder geval zeker dat dat het is of juist niet.
maar is er dan geen manier verder, zoals bij de type 3 dat je de computer kunt uitlezen??
en de luchtmassa meter??? kan dat ook de boosdoener zijn??
ik heb hetzelfde met de golf 1 en de golf 2 .... hebben alleen geen computer...
laatst gevraagd bij de apk van de einser waar het aan kon liggen.... zei de monteur dat het misschien aan de bougiekabels kon liggen.
Er kunnen veeeeeeeeeeeel meer redenen zijn waar om een motor stottert: lekke pakkingen, lekker afdichting van de injectors, enz....
Meestal is het niet iets voor de hands liggend, dus loop alles na....
heb al zowat alles nagelopen. nergens een lekkage. bougiekabels heb ik laatst nieuwe opgezet. het is me wel opgevallen dat de bougies vanauit de voorkant bekeken van passagiers kant tot bestuurders kant steeds zwarter worden. bij de vorige blok had ik dat de 1ste cilinder het ook helemaal begaf. toen ik de kop eraf haalde, bleek dat de andere 3 cilinders ook langzamerhand hun einde naderden. nu begint die dus ook weer bij de 1ste cilinder.
het gaat om deze computer : DF 1 digifant II 037-906-022CT
nou heb ik er eentje op internet gevonden, alleen staat er : DF 1 digifant II 037-906-022BB.
waar staat die CT en BB voor? want voor de rest is de code hetzelfde.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10970&mode=fullsize
Je zegt het zelf al...de boel slaat vet......wellicht dat er een aantal injectoren op zijn ???
Computer vervangen brengt denk ik geen oplossing...
Je zegt het zelf al...de boel slaat vet......wellicht dat er een aantal injectoren op zijn ???
Computer vervangen brengt denk ik geen oplossing...
en als het blok warm is dan beginnen die weer te werken??
ik heb nog alle 4 injectoren van de vorige nog thuis liggen. ik hoef toch niet de hele inlaat eraf te halen om de injectoren te vervangen?? of wel?
ik ga de benzine pomp eens onder handen nemen. want de bougies zijn van links naar rechts goed naar zwart. misschien dat de pomp niet genoeg doorpompt
Dennis@polo86c.nl
26-01-2005, 08:12
bougie kleuren (http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcycle/plug2/plug2.htm)
Zwarte bougies kunnen ook een teken zijn van olieverbruik.
van de prijs van een nieuwe digifant wordt je ook niet echt blij. was verleden jaar iets van een 670 euro
als je je benzinepomp gaat nakijken zou ik gelijk ff het filtertje vervangen, een vuile filter wil ook wel eens voor onheil zorgen
bougie kleuren (http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcycle/plug2/plug2.htm)
Zwarte bougies kunnen ook een teken zijn van olieverbruik.
ik heb dit probleem al ongeveer een maand en hij heeft de olie is er niks minder op geworden. kleur van olie is ook nog goed...
van de prijs van een nieuwe digifant wordt je ook niet echt blij. was verleden jaar iets van een 670 euro
als je je benzinepomp gaat nakijken zou ik gelijk ff het filtertje vervangen, een vuile filter wil ook wel eens voor onheil zorgen
nu heb ik een digifant op marktplaats gevonden. 40 euro wil ie ervoor hebben. alle cijfers komen overeen alleen de laatste 2 letters niet. ik heb er CT staan en die op marktplaats BB. maakt dat wat uit? ik heb het bij de VW dealer nagevraagd, die zeggen dat dat niks uit maakt. maar uit ervaring weet ik dat die lui meer aan het prutsen zijn dan goede informatie geven.
brandstoffilter ga ik zeker nieuw halen en de pomp moet ik maar effe verder zoeken. ik heb gister wel effe met een hamer flink er tegen aan zitten rossen en ineens hield het gestotter op. ik hoop dat dat de boosdoener is
ik had vroeger een overzichtje met welke digifant voor welke motorcode, er zijn namelijk veel verschillende.
ik heb ook een pf en er steekt nu een digifant in van een PB en heb er geen problemen mee.
40 euro is geen geld voor een digifant, misschien toch maar ff vragen van welke motor hij kwam.
johangolf1
26-01-2005, 13:02
ik heb ok een andere computer erin zitten met andere eindletters dat maakt niet uit...
als je in de comp gaat zoeken naar het eerste nummer wat je zei word je steeds doorgelinkt naar nieuwe nummers...
ik heb er nu een andere inzitten met gehhel andere letters die letters maken niets uit...
Dennis@polo86c.nl
26-01-2005, 13:07
Wanneer ETKA aangeeft dat het een directe vervanger van het oorspronkelijke nummer dan kun je deze gebruiken.
Maar normaal gesproken zijn onderdelen met een verschillend nummer/eindletters NIET gelijk.
ik had vroeger een overzichtje met welke digifant voor welke motorcode, er zijn namelijk veel verschillende.
ik heb ook een pf en er steekt nu een digifant in van een PB en heb er geen problemen mee.
40 euro is geen geld voor een digifant, misschien toch maar ff vragen van welke motor hij kwam.
hij komt ook van een PF af. zelfde motor dus als de mijne. ik heb er net een nieuwe brandstof filter onder gezet. motor loopt nu wel een stuk rustiger. effe wachten tot ie koud is en weer testen. zo niet, volgende stap. dat word de brandstofpomp
Wanneer ETKA aangeeft dat het een directe vervanger van het oorspronkelijke nummer dan kun je deze gebruiken.
Maar normaal gesproken zijn onderdelen met een verschillend nummer/eindletters NIET gelijk.
jammer genoeg beschik niet over een ETKA. wil er graag een hebben, dan wordt het gelijk een stuk makkelijker voor mij. nu is het voor mij alleen nog knutselen met online onderdelen aanbieders
na maanden zoeken heb ik het nog niet kunnen vinden en nu zie ik steeds meer topics over stotterende gti'tjes. ik heb vw gebeld, monteur zegt dat het aan de lambda kan liggen. trek ik de stekker eruit, en nog geen verschil. dan neemt de management toch een minimale waarde aan zodat hij blijft lopen? en maakt het voor de lambda wat uit of het blok warm of koud is?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.