Log in

View Full Version : Show je mishandelde onderdelen en technische rariteiten...


Pages : [1] 2

Stijn
09-07-2010, 11:08
Zoals de titel zegt, show hier de meest mishandelde onderdelen en vreemdste technische rariteiten!

Hoeft niet persé van jou te zijn, as het maar extreem is en de technische rillingen over je rug laat gaan :thumbup:


Een aftrap: dit vond ik vanmorgen op de middenstreep van de N-weg naar ons dorp.... Volgens mij heeft iemand een schijfje met een APK adviespunt :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/09072010106.jpg

Drify_mk1
09-07-2010, 11:15
had hier nog een drukgroep liggen die compleet doormidden was, maar die ligt nu op school, zal binnenkort even fotos maken.

Alberto
09-07-2010, 11:32
http://www.teamvw-speed.nl/Gallery/albums/2010/volksdub-2010-3-4-juli-well/DSC_1817.JPG

Zollie
09-07-2010, 11:34
Toen ik nog Honda 4-takt reed. hoorde ik eens een soort *krak* uit mn motor...

Even gekeken, hele bak verrot gedraaid...
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/PICT0065.JPG

dekilo
09-07-2010, 11:35
http://www.teamvw-speed.nl/Gallery/albums/2010/volksdub-2010-3-4-juli-well/DSC_1817.JPG

Kreeg je er stijve tepels van?

Alberto
09-07-2010, 11:47
Kreeg je er stijve tepels van?
ik niet :D . de eigenaar wel zo te zien ;)

joostvw
09-07-2010, 17:22
heb ooit, toen ik nog bromfietsmonteur was, bij een Gilera runner de remmen zo ver op gezien, dat de zuiger zelf al door de blokken zat, en daar zelfs al enkele mm vanaf was.
heb hier helaas geen foto van :(

De Pul
09-07-2010, 18:35
ik kan op m'n werk wel een ouderwets rolletje volschieten denk....
de gekste dingen,van hompjes drijfstang,gescheurde zuigers tot blokken met een gat erin waar een plaat overheen gekit is:D
zal volgende week wel wat foto's schieten.

Stijn
09-07-2010, 19:17
Graag! Ik heb hier ook nog wel wat grof tweetakt spul staan, zal t binnenkort ook hier toevoegen.

Mtdi
09-07-2010, 19:43
Van een klant.
"Mijn bak rammelt"ik heb gezien je hebt een revisie bak te koop?
Ruil je dit in!
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/onderdelen002.jpg
Van een Polo diesel.

Tuffel
09-07-2010, 21:59
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OH6LIEYZ.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/8294/p1010077pg.jpg

Crossmotors blijven ook nooit heel :screwy:

Martyn_86C
09-07-2010, 23:57
Heb ooit in australie een lagerkap van een drijfstang of krukas gevonden... Ook niet echt een reparatie voor naast de weg... Ik zoek de foto ff op!

Der Ghopmeister
10-07-2010, 07:41
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Schade_kop_%281%29.JPG
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Schade_kop.JPG
Zuigertje zag er zo uit....
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/schade_cilinder.JPG
oorzaak
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/gebroken_klep.JPG

Steilheck
10-07-2010, 11:02
Ha, de eerste Steilheck die ik kocht . Daar liet ik een grote beurt aan doen. De garage houder heeft de dis-riem nog een tijdje tentoongesteld.

(Breadfan: dat is toch met een -d? :) )

De tandjes waren versleten tot niet meer dan haartjes van iets meer dan een mm dikte!

breadfan83
10-07-2010, 12:05
De garage houder heeft de dis-riem nog een tijdje tentoongesteld.

(Breadfan: dat is toch met een -d? :) )


Heeft tentoongesteld.

'Tentoongesteld' is voltooid deelwoord, de 'l' staat niet in 't Kofschip, dus met een 'd' inderdaad. ;) :D

ben zine
10-07-2010, 12:51
Nog meer kleppenleed. Deze komt uit een Volvo 164 3-liter 6-cyl. op LPG. Oorzaak: uitstellen van (klepspeling) afstellen.

http://img197.imageshack.us/img197/5582/p1160874.jpg

http://img22.imageshack.us/img22/9051/p1160883.jpg

Johan-dtc
10-07-2010, 13:09
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/DSC00072.JPG

Sjon
12-07-2010, 11:22
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/2005_kapot_onderblok.JPG
Afgebroken klep doet 't gat in de zuiger mooi opvullen.........

Jel Golf 2 GTI
12-07-2010, 12:18
Heb dit niet zelf gedaan. Is een dieselverstuiver van een 1.9D uit een MK3.
Garagist had deze vervangen maar de wagen draaide niet.Ik Heb de auto overgepakt voor 250€ en kwam erbij uit dat de verstuiver er krom was in gedraaid :screwy:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1000231.jpg

Alberto
12-07-2010, 12:21
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/DSC00072.JPG
:D deze ken ik ook , ooit een 1,8 16v PL in 2 seconden in oud ijzer horen veranderen :D

René
12-07-2010, 12:22
@ stijn:

http://3.bp.blogspot.com/_76IUaRvRoMU/RlHlSNb3iZI/AAAAAAAAAII/0nl3h-ifH5w/s400/airplane_inflight_damaged_engine_berro.jpg

Domi
12-07-2010, 13:07
Luchtgekoeld blijft toch het beste he :thumbup: :D

Der Ghopmeister
13-07-2010, 05:33
When you see it you will shit bricks.....

Stijn
14-07-2010, 08:57
Haha mooi mooi :)

Die crosser: weer een CRF die een handgranaatje doet?

Stijn
14-07-2010, 09:10
Eentje uit eigen stal:

Zuiger van een van mijn 1.6TD hardloop projecten. Dit was een redelijke meltdown....

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/184_8469_original.jpg

DUB
15-07-2010, 21:21
ik weet niet of deze er ook bij mogen, maar ik keek ook even raar op..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOSZOMBC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-74OPKTMJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4JDDA3FY.jpg

Johan-dtc
15-07-2010, 21:24
ik weet niet of deze er ook bij mogen, maar ik keek ook even raar op..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOSZOMBC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-74OPKTMJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4JDDA3FY.jpg


dat is redelijk normaal dat er een kuub zand weg komt :D
vrijwel bij elke auto die niet goed in de wielkasten wordt schoongemaakt, en daar debij, op sommige plekken kom je niet bij en hoopt het zich alleen maar op

DoriDaan
16-07-2010, 07:07
Ja waarom zijn de meeste auto's daar rot?

De Pul
16-07-2010, 07:28
om diezelfde reden...het vuil blijft lekker vochtig zitten wezen daar.


ik heb helaas nog geen tijd gehad om wat foto's te maken en heb nu vakantie....

Sponze®
16-07-2010, 07:58
Zo ken ik er nog eentje:

Vond altijd al dat de Carbage Runner nogal met
z'n kontje danste als ik door een kuiltje reed...
Hier de veerpootschotels waarmee ik reed:

http://www.arjanlutjeboer.com/team17/images/fotos/roestrust1.jpg

http://www.arjanlutjeboer.com/team17/images/fotos/roestrust.jpg

En ter vergelijk nog even een nieuwe:

http://www.arjanlutjeboer.com/team17/images/fotos/roestrust2.jpg
:cool: :thumbup:

Dirk
16-07-2010, 08:14
Stabistang na een gat in het asfalt bij 80km/h vorige winter...

http://i169.photobucket.com/albums/u211/Teur/IMAGE_802.jpg

Broer Konijn
20-07-2010, 20:22
Een aftrap: dit vond ik vanmorgen op de middenstreep van de N-weg naar ons dorp.... Volgens mij heeft iemand een schijfje met een APK adviespunt :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/09072010106.jpg

Ik heb ook een adviespuntje 'Zichtbare delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage' Ik ben van plan de schijven binnen 2 weken te vervangen maar staat mij dit binnenkort ook te wachten ? :eek: Hoop van niet :shake:

richard-polo
22-07-2010, 08:43
polo 1.6i 16v turbo Motor klonk wat raar vanuit de turbo :screwy:
http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/358614858.jpg
http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/358614860.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYHMTGQ7.jpg
ook was de krukaspoelie losgelopen vanwege het teveel gebruiken van een rekbout!! waren te duur denk :rolleyes:

dank je wel Verhoeventuning :wow:

motor is nu gemaakt en perst er 273pk uit met 371nm koppel :thumbup:

sixpack
22-07-2010, 08:54
Die rekbouten is een apart verhaal...
Heb er 3 kapot gehad...
(2 x kapot gelopen op poelie 1 lang getrokken)

bleek de krukas toch niet helemaal vlak te zijn .. :confused:

De Pul
22-07-2010, 08:57
klopt,die moet gefreesd worden......

knarfmk1
22-07-2010, 08:59
tering waar komt die vandaan dan??

richard-polo
22-07-2010, 09:01
was een duur grapje die turbokit via verhoeventuning...
zo,n bout kost niet veel bij de dealer, goedkoper dan een kapotte motor!!




andere zijn schades...
http://www.golf1.info/forum/attachment.php?attachmentid=33957
http://www.golf1.info/forum/attachment.php?attachmentid=34013
http://img534.imageshack.us/img534/7753/img1339ht.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/3029/img1345.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/6765/img1342w.jpg

richard-polo
22-07-2010, 09:02
@knarf... uit de werkplaats van verhoeven denk... in het turbinehuis gevallen denk :screwy: of iets in die geest!

ArjenE
22-07-2010, 09:29
niet echt mishandeld, maar mn hele blok begon opeens te stuiteren:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Golf%20GTD/klussen02.jpg

Rallyegolf20vt
22-07-2010, 12:51
Volgens mij is die kapotte een VWM motorsteun als ik het zo zie.
Die willen dus ook stuk :D


niet echt mishandeld, maar mn hele blok begon opeens te stuiteren:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Golf%20GTD/klussen02.jpg

sanderz
22-07-2010, 21:10
mag deze er ook tussen, plamuur op m'n wielkast :rolleyes:
http://i266.photobucket.com/albums/ii242/Sanderz28/Passat%20vr6/S6300865.jpg

RubenD
22-07-2010, 21:10
en andere zijn schades...
http://img534.imageshack.us/img534/7753/img1339ht.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/3029/img1345.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/6765/img1342w.jpg]

Dit lijkt wel een beetje op één van de KR motors die ik "gesloopt" heb...

richard-polo
23-07-2010, 07:53
1.4i 16V motor
http://img64.imageshack.us/img64/5631/motor1sp6.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/3797/dsc00708dw4.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/6884/dsc00705pn1.jpg

richard-polo
23-07-2010, 08:07
Dit lijkt wel een beetje op één van de KR motors die ik "gesloopt" heb...

Het is een ford motor :) {Ford 1,3l Endura-E Motor mit 60PS}
http://img23.imageshack.us/img23/1010/img1337g.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5567/img1341s.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/7797/img1343g.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/4226/img1344.jpg

Stijn
23-07-2010, 08:10
Nice! Nouja, shocking...maar zulke mishandeling blijft toch een hoge -wow- factor hebben :)

Keep 'm coming

richard-polo
23-07-2010, 08:43
http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Ventilschaden_am_Zylinderkopf_.jpg
Ventilschaden am Zylinderkopf (Ventil durchgebrannt).

http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Defekter_Zylinderkopf___Wasserschaden__.jpg
Defekter Zylinderkopf (Wasserschaden).


http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Kolbenschaden_durch_defekte_Einspritzduse_1_.jpg
http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Kolbenschaden_durch_defekte_Einspritzduse_2_.jpg
Kolbenschaden durch defekte Einspritzdüse.


http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Kolbenbeschadigung_durch_ein_abgerissenes_Ventil_.jpg
Kolbenbeschädigung durch ein abgerissenes Ventil.


http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Kolbenbeschadigung_durch_Fremdkorper_im_Zylinder_.jpg
Kolbenbeschädigung durch Fremdkörper im Zylinder.



Auf den folgenden 3 Fotos sehen Sie eine Kolbenbeschädigung durch eine defekte Einspritzdüse.

http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Im_oberen_Teil_des_Fotos_ist_deutlich_ein_Hitzeriss_zu_erkennen_.jpg
http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Ein_Strahl_von_der_Einspritzduse_hat_ein_Loch_in_den_Kolben_geschossen_.jpg
http://www.kirsch-motorentechnik.de/assets/images/Austrittseite_von_der_defekten_Einspritzduse_.jpg

sixpack
02-08-2010, 14:32
Mn 1 jaar oude schokbrekers van de T1

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/DSC_0279.JPG

Stijn
02-08-2010, 15:32
Wtf?

MauSeR35
02-08-2010, 15:33
Het lijkt wel een oude krant..

Rob g60
02-08-2010, 15:43
straight axle kit gezet zeker?

sixpack
02-08-2010, 16:07
straight axle kit gezet zeker?

Jup ..

Rob g60
02-08-2010, 22:36
is altijd een gekloot heb hier een mooie oplossing voor gemaakt;)

Stijn
10-08-2010, 15:54
Aardig meisje klaagde dat haar 206je steeds warm liep en overkookte. Ik zeg, probleem gevonden! :)

Waterpomp, links wat er in zat, rechts zoals het hoort!

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/10082010222.jpg

Dutch_Jetta_GT
10-08-2010, 16:22
Spannend :D

PvdP
10-08-2010, 16:32
Geen foto's bij de hand, maar kan der een hoop gaan posten als ik het zo zie in dit topic.
Werk in de grasmaaiers en kettingzaag handel, nou wat hier binnenkomt zeg.
Sommige mensen denken dat geen enkele machine onderhoud nodig heeft, alleen maar peut ... :screwy:

Ik ga me best doen, de mooiste hier te posten... :rolleyes:

richard-polo
12-08-2010, 10:53
http://img685.imageshack.us/img685/492/foto0032tc.jpg

RubenD
12-08-2010, 17:07
Zo dan, auto motor of fiets motor?

Beste douw gekregen die krukas of niet?

Der Ghopmeister
13-08-2010, 07:02
denk van een auto aangezien ik nog nooit een motor op webers oid gezien heb ;)

Dub-Detail
14-08-2010, 19:32
denk van een auto aangezien ik nog nooit een motor op webers oid gezien heb ;)

Webers op een motorfiets zijn er wel. Harley's en dat soort grut

Gijs
14-08-2010, 21:34
Dat is een aardige stomp geweest.

Een tijd geleden hadden wij een auto binnen waarvan de krukas 2-delig was geworden, cilinder 1 en 2 op een deel, 3, 4, 5 en 6 op de rest. Liep ook niet zo geweldig meer. Motor vervangen, want de plek van de lagerschalen waren ovaal geworden. :redface:

Ook pas nog een ingesleten nokkenas. De auto had dik 100000km gereden na z'n laatste beurt. De smerende werking van de olie was al even uitgewerkt.. Jammergenoeg geen foto's :(

MauSeR35
16-08-2010, 09:19
En dan nog zijn er zo veel mensen die denken dat olie verversen onzin is ;)

Steilheck
16-08-2010, 17:57
Die doe dat ook alleen in hun frituurpan .....

Tjaap
16-08-2010, 18:51
een ton valt ook wel mee toch Gijs? wat staat ervoor bij scania? volgens mij worden die van ons 2x per jaar ververst. dus zal de ton niet veel ontlopen.

TTF
16-08-2010, 18:59
maar hoeveel liter zit er in een scania? 30a35 liter?

B-ram
16-08-2010, 21:30
wij hadden het laatst ook op het werk. Een bus die 130.000km op dezelfde olie had gelopen. Loopt nog wel maar ben bang dat ie de 200.000 km niet gaat halen

VeeDubber
16-08-2010, 21:51
Dat is een aardige stomp geweest.

Een tijd geleden hadden wij een auto binnen waarvan de krukas 2-delig was geworden, cilinder 1 en 2 op een deel, 3, 4, 5 en 6 op de rest. Liep ook niet zo geweldig meer. Motor vervangen, want de plek van de lagerschalen waren ovaal geworden. :redface:

Ook pas nog een ingesleten nokkenas. De auto had dik 100000km gereden na z'n laatste beurt. De smerende werking van de olie was al even uitgewerkt.. Jammergenoeg geen foto's :(

In mijn eerste stageperiode van de MTS heb ik een Iveco Daily mogen reviseren. Nooit de olie ververst in 190k kilometer. Ik kon de carterpan letterlijk boven mijn hoofd houden zonder smerig te worden. Die olie was zo dik als teer.

Ze vonden het al zo raar dat de startmotor de zaak niet meer rond kreeg :screwy:

Tijdens mijn stage bij VW Motorsport heb ik een paar maanden de kromme drijfstang van Jutta Kleinschmidt's race Touareg op mijn bureau gehad. Dat was de Dakar van 2004 waarbij ze dat riviertje in reed en een kwak met water de luchthapper in kwam zetten. Helaas geen foto's van :redface:

VWJYI
17-08-2010, 08:55
Bij een vriend van mij in de garage laat iemand van een verhuurbedrijf zijn auto's "onderhouden" Splinternieuwe golfjes kopen en nooit onderhoud eraan doen. 75000 km en de turbo is weg....

Roy 1.6
17-08-2010, 09:47
Het was bij mijn golf, de eerste eigenaar vond nieuwe spanrollen en waterpomp niet zo belangrijk als de DB riem. Had ik geluk dat de waterpomp stukging, anders had het nog verkeerd af kunnen lopen. Spanrol was ook al op.....

Rallyegolf20vt
26-08-2010, 17:18
Van mijn kant dan ook en paar mishandelde onderdelen die ik in de loop der jaren ben tegen gekomen :eek:

Smeerprobleem met 250 km/h met een 20vt .
Twee keer met je ogen knipperen om te kijken of het oliecontrole lampje nou echt brand en het is over . :wow:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AAF7MUOQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQQRWSE8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOFQUNJT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQWVRNXP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOBE8X84-D.jpg

Splinternieuwe nokkenas van een 1.8 20VT waarbij het tandwiel na 50 km afscheurde :confused:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQ3H7IHZ-D.jpg

Sataliet-as van iemand zijn versnellingsbak die van burn-outs hield. :screwy:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MATI7S8K-D.jpg

Scheur in de cilinderwand 2e cilinder van een 16V turbo met iets te veel turbodruk :shake:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPXTJACM-D.jpg

Derde versnelling die niet van vol optrekken hield met iets te veel vermogen :redface:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EUNZAAJX-D.jpg

RubenD
26-08-2010, 19:48
Nice, mooie foto's.

Ik zie zelf helaas nog wel eens assen van erg harde materialen (vrachtwagen hijskranen, hiab achtig spul e.d.) die iets ingevreten zijn. Laten we zeggen dat de assen de helft dunner zijn geworden. Dus een diameter van 25 i.p.v. 50 mm.

Dennis@polo86c.nl
27-08-2010, 19:10
Drijfstang-lagerschalen van een Porsche 944.
Halverwege circuit begon de motor te tikken.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/5/lagerschalen.jpg

Het mooie was, ze zaten over elkaar heen aan 1 kant van de krukas.

sixpack
27-08-2010, 19:19
Aardig meisje klaagde dat haar 206je steeds warm liep en overkookte. Ik zeg, probleem gevonden! :)

Waterpomp, links wat er in zat, rechts zoals het hoort!

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/10082010222.jpg


Wat ik me nog afvroeg... waar is de rest vd pomp gebleven ?of kwam het er bij het kloelwater als in stukjes uit ? anders heeft ze weer zo'n hakselaar :D

Ahhh je wilt dr nog eens zien .... ;)

The Clauw
13-09-2010, 15:04
Wat ik me nog afvroeg... waar is de rest vd pomp gebleven ?of kwam het er bij het kloelwater als in stukjes uit ? anders heeft ze weer zo'n hakselaar :D

Ahhh je wilt dr nog eens zien .... ;)

hahaha hele goede aanpak :D

richard-polo
20-09-2010, 13:11
gespot op golf1.info

http://www.abload.de/img/foto4aoit.jpg
http://www.abload.de/img/foto55osk.jpg
http://www.abload.de/img/foto3y9bq.jpg
http://www.abload.de/img/foto6rtqr.jpg
http://www.abload.de/img/foto7vrxf.jpg
http://www.abload.de/img/foto8za04.jpg
http://www.abload.de/img/foto11exxv.jpg
http://www.abload.de/img/foto99r2.jpg

Linkjes in verband met grote foto,s.

breadfan83
20-09-2010, 13:20
Ik zie al 'n T3, Corrado en een Golf 3. :(
En nog iets dat volgens ooit een Ford Taunus was.

Watskeburt? Auto in de hens gevlogen en daarna de rest meegenomen?

BIEZELWERKS
20-09-2010, 14:02
Zet um dr toch maar bij, maar tjonge jonge wat een slagveld hiero met onderdelen die stuk gedraaid zijn.. :shake:

Mijn mk.II staat zins gister wat scheef, geluk dat er rubber blokken op
de achterbrug zitten. Anders was het wegdek weer een schaafplek rijker :D

http://i54.tinypic.com/104kj6t.jpg :screwy:
(zonder ???)

knedel16vweber
27-09-2010, 21:45
de audi 50 3weken in bezit, vallen de schroeven van de aandrijfas al rijdend uit je homokeneet :eek:

als gevolg:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/Afbeelding520.jpg

:shake:

Broer Konijn
28-09-2010, 16:59
Shit jonge, dat word dus een nieuwe bak en is ook je aandrijfas stukgegaan ?

knedel16vweber
28-09-2010, 17:13
Shit jonge, dat word dus een nieuwe bak en is ook je aandrijfas stukgegaan ?
is alweer een tijdje heen maar idd andere bak en homokeneet :rolleyes:
as was nog recht.

Ron mk1
28-09-2010, 17:21
Zal van de week even een foto posten van een 2008 passat diesel waar de motor van op hol is geslagen.

Motor en bak stuk . Alles afgebroken .

;)

breadfan83
04-10-2010, 22:35
Niet van mij, wel van een (race) vw:


http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine001.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine011.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine009.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine008.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine006.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/coupechamp/Polobrokenengine003.jpg

knedel16vweber
04-10-2010, 23:53
Niet van mij, wel van een (race) vw:

naajs!
zal een beste rammel gegeven hebben... :cool:

Hight
07-10-2010, 20:33
tijdje terug een blokje opgehaald ergens, hij loopt goed hoor, geen rateltje niks...
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/14092008018.jpg

ff nokkenas tandwiel los getikt...
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/07102010681.jpg
was nog een G nokkenas ook :(

mvg Mike

René
29-11-2010, 19:13
http://i36.servimg.com/u/f36/12/56/60/69/dsc00310.jpg
Rara, wat was dit :)

Sjeesbeest
29-11-2010, 19:25
Rara, wat was dit :)

krulspelden voor in je sch@@mhaar? ....... :D

J-9A-N
29-11-2010, 19:49
http://i36.servimg.com/u/f36/12/56/60/69/dsc00310.jpg
Rara, wat was dit :)

Hardischijf :rolleyes:

Mercedes of BMW??

Broer Konijn
29-11-2010, 19:49
Dat is echt onherkenbaar beschadigd :D Maar kom op vertel wat is het

golf16v
29-11-2010, 20:16
Dat is echt onherkenbaar beschadigd :D Maar kom op vertel wat is het


schijf zit bij achteraandrijver tussen de lange cardanas naar achter en het differentieel

Turbo-Variant
29-11-2010, 22:45
Of een Syncro/4-Motion natuurlijk. ;)

Wel knap werk.

richard-polo
04-12-2010, 13:21
http://www.polo-rs.de/polo/picture/tfsi/04.jpg

http://www.polo-rs.de/polo/picture/tfsi/13.jpg
das sehen besser aus :tongue:

René
04-12-2010, 13:24
schijf zit bij achteraandrijver tussen de lange cardanas naar achter en het differentieel

:thumbup:

JarnoVWPolo6N
04-12-2010, 23:40
http://www.polo-rs.de/polo/picture/tfsi/04.jpg


Noem je dat kromme drijfstangen?

Dit deed pas BAM !! :D

http://i3.photobucket.com/albums/y70/JarnoVWPolo6N/2010/131120101075-1.jpg

En nog wat leuke shots van een maatje zijn T2a busje. "Echt, ik deed niets raars, en in eens hield hij ermee op!"

http://i3.photobucket.com/albums/y70/JarnoVWPolo6N/2010/13022010084.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y70/JarnoVWPolo6N/2010/13022010086.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y70/JarnoVWPolo6N/2010/13022010087.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y70/JarnoVWPolo6N/2010/13022010088.jpg

Niets meer te herkennen van de zuiger, alleen maar brokjes zuiger, heel het carter ermee gevuld. En de cilinderkop was al helemaal om te janken :screwy: :D

Broer Konijn
01-01-2011, 21:48
Even een vraagje wat me nog steeds bezighoud, in augustus heb ik mijn versnellingsbak vervangen omdat er een scheur in zat ter hoogte van het differentiëel maar hoe kan daar een scheur ontstaan ?

Domi
01-01-2011, 21:57
Paar jaar geleden gebeurt in stadskanaal bij forumlid rene. Mijn Golf 2 G60 kapte ermee.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JU8NDFFT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MG8ELMV.jpg
Van mijn Golf 1 G60 met een 020 bak erachter.
1e keer,
http://i559.photobucket.com/albums/ss34/Domi-G60/Golf%201%20G60/DSC01697.jpg
http://i559.photobucket.com/albums/ss34/Domi-G60/Golf%201%20G60/DSC01674.jpg
2e keer,
http://i559.photobucket.com/albums/ss34/Domi-G60/Golf%201%20G60/DSC01672.jpg

Gijs
01-01-2011, 22:19
een ton valt ook wel mee toch Gijs? wat staat ervoor bij scania? volgens mij worden die van ons 2x per jaar ververst. dus zal de ton niet veel ontlopen.
Afhankelijk van het werk (distributie, internationaal of zwaar), maar voor die auto stond 60k. Die auto had het dubbele gedraaid.
In een 12l HPI motor gaat 36l olie, 13l XPI 40l, v8 rond de 27l.

Vorige week nog een koppeling moeten vervangen. Deze had de chauffeur aan het vliegwiel vast gebakken... meneer had geen laag meer, "maar kan nog wel naar de werkplaats rijden".. :)
Toen de bak eraf was (stond de auto al 3 a 4 uur stil) was het vliegwiel nog steeds heet. :rolleyes:

Stijn
31-05-2011, 22:16
Kwam zelf vorige week deze leuke tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=-CVrAxNi6eo

Spot het probleem :)

De Pul
31-05-2011, 22:23
ik zie hem niet?
ben trouwens bezig met een q7 v6tdi,zit een gat in het blok,zal morgen foto's schieten.

HannoverEdition
31-05-2011, 22:31
spanrolletje wat z'n beste tijd gehad heeft volgens mij...? :rolleyes:

knarfmk1
31-05-2011, 22:36
die staat stil idd!

HannoverEdition
31-05-2011, 22:51
die staat stil idd!

dat bedoel ik.en is ook mooi heet geweest zo te zien :D

Stijn
01-06-2011, 12:06
De spanrol staat inderdaad stil :) En het bobbeltje wat je zit in de spanrol is waar een van de kogels van het lager naar buiten is komen kijken.

De auto reed zo overigens al een hele tijd. De riem was verbrand en keihard, maar gaf het niet op!

Zollie
01-06-2011, 12:11
http://www.polo-rs.de/polo/picture/tfsi/13.jpg
das sehen besser aus :tongue:

Waarom is het I-profiel in deze drijfstangen 90graden gedraaid tov gewone drijfstangen? Ik zou zeggen dat dit de stijfheid niet ten goede komt in de richting haaks op de krukas... Geeft stijfheid in de langsrichting van de kruk, maar is het daar nodig?

JarnoVWPolo6N
01-06-2011, 12:18
Waarom is het I-profiel in deze drijfstangen 90graden gedraaid tov gewone drijfstangen? Ik zou zeggen dat dit de stijfheid niet ten goede komt in de richting haaks op de krukas... Geeft stijfheid in de langsrichting van de kruk, maar is het daar nodig?

Voila, de befaamde H-profiel drijfstangen :D

breadfan83
01-06-2011, 12:55
Waarom is het I-profiel in deze drijfstangen 90graden gedraaid tov gewone drijfstangen? Ik zou zeggen dat dit de stijfheid niet ten goede komt in de richting haaks op de krukas... Geeft stijfheid in de langsrichting van de kruk, maar is het daar nodig?

't Is de bedoeling dat de krukas de drijfstang naar voren en omhoog duwt, en dat de drijfstang de krukas naar achteren en omlaag duwt, dus nergens gaat er iets opzij, alles gaat in langsrichting.
Als er een kracht naar links of rechts komt, breekt de drijfstang (of iets anders) toch wel, of 't nou I of H is.

Zollie
01-06-2011, 13:03
't Is de bedoeling dat de krukas de drijfstang naar voren en omhoog duwt, en dat de drijfstang de krukas naar achteren en omlaag duwt, dus nergens gaat er iets opzij, alles gaat in langsrichting.
Als er een kracht naar links of rechts komt, breekt de drijfstang (of iets anders) toch wel, of 't nou I of H is.

Nou, als we die van de foto H noemen, dan heeft de H juist meer weerstand tegen zijwaartse krachten. In de richting voor-hoog / achter-beneden juist niet, vooral niet wat het voor/achter betreft, dan is een I profiel beter. toch?

breadfan83
01-06-2011, 13:19
Nou, als we die van de foto H noemen, dan heeft de H juist meer weerstand tegen zijwaartse krachten. In de richting voor-hoog / achter-beneden juist niet, vooral niet wat het voor/achter betreft, dan is een I profiel beter. toch?

Nee? :confused:

Vergelijk de letters eens:
H en I

H - Veel stijfheid over de rechtopstaande pootjes, en wat minder op het horizontale stukje. Bedenk dat de rechtopstaande pootjes bij de drijfstang in verhouding nog groter zijn dan bij de letter H. ;)

I - Veel stijfheid op de horizontale pootjes, maar minder op het verticale stuk. Bedenk dat de rechtopstaande poot bij de drijfstang in verhouding nog wat kleiner is.

Beetje onhandig uit te leggen met 'n toetsenbord. :D

De Pul
01-06-2011, 17:13
De spanrol staat inderdaad stil :) En het bobbeltje wat je zit in de spanrol is waar een van de kogels van het lager naar buiten is komen kijken.

De auto reed zo overigens al een hele tijd. De riem was verbrand en keihard, maar gaf het niet op!
:redface: nou je het zegt....maar helemaal duidelijk kan ik het er niet uithalen...

de v6 zit nog in elkaar helaas,ben met andere dingen beziggeweest.heb overigens al wel gezien dat het carter aan 2en is...:)

richard3golf
01-06-2011, 20:10
Kwam zelf vorige week deze leuke tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=-CVrAxNi6eo

Spot het probleem :)

het probleem is dat het geen picture is maar een movie :D

breadfan83
01-06-2011, 21:25
Niks mis mee, dat is de shit voor 2011: static spanrol. :D

richard-polo
03-06-2011, 10:20
Voila, de befaamde H-profiel drijfstangen :D

precies! niks mis mee toch..

....
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/cimg4715.jpg
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/alte/Golfmietze1.jpg
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/alte/Rennkolben2.jpg
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/alte/Rennkolben1.jpg

breadfan83
03-06-2011, 12:23
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/alte/Golfmietze1.jpg

En dat was met 'n H-profiel dus waarschijnlijk niet gebeurd. :D

richard-polo
03-06-2011, 12:51
neeej dat lijkt me nogal logisch ;)

De Pul
03-06-2011, 17:12
v6 ligt los....

daar klopt iets niet;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC00006_445356.JPG
carter eronder weg,vol strijd trofeeen;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC00011.JPG
binnenin ziet er ook maar naar uit;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC00009.JPG
en wat vinden we ook nog in het carter;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC00010.JPG
motor heeft gebrekkige smering gehad doordat diesel in het carter is beland.

compleet ander draaiend gedeelte staat alweer klaar,volgende week als de onderdelen binnen zijn alles weer opbouwen.

sixpack
04-06-2011, 10:28
Dis riem 2000 km geleden laten vervangen...kap los van de mk 1 getrilt en stukkie uitgegraven uit de riem ...van de week maar es aan de hobbie :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_1059.JPG


Schakelstang verbinding met de bak van de bus afgebroken ( paar uur voor vertrek naar oostenrijk :eek: )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_1061.JPG

Oudelut
04-06-2011, 12:56
Schakelstang verbinding met de bak van de bus afgebroken ( paar uur voor vertrek naar oostenrijk :eek: )

:eek:
Maar beter dan halverwege...?

richard-polo
08-06-2011, 13:03
http://www.dathirschi.com/bilder/bild2.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/bild3.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/bild4.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/bild5.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/welleab.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/welleab2.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/welleab3.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/welleab4.jpg
http://www.dathirschi.com/bilder/kolben.jpg

TCD
08-06-2011, 14:01
Lachen topic, zal eens pics updaten heb ook nog wel een gevalltje.

Lieuwe
08-06-2011, 16:47
Bonuspunten voor die pics hierboven :D

richard-polo
10-06-2011, 08:52
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0278.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0279.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0281.jpg nr 1
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0282.jpg zelfde kamer andere hoek

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0283.jpg nr 2

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0284.jpg nr 3

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0285.jpg en wat erover is van verbrandingskamer nr 4 !
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0286.jpg



http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0287.jpg nummer 1 van het onderblok!

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0288.jpg nr 2

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0289.jpg nr 3

en dan,,,,,
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0290.jpg wat erover is van verbrandingskamer nummer 4..... :wow:

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0291.jpg de klep

http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0292.jpg

en tot slot wat cilinder beschadigingen.
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0293.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq157/jezza-3/IMG_0294.jpg

schenk
10-06-2011, 18:56
Niks mis mee toch?

richard-polo
14-06-2011, 11:19
met 3 zuigers niet nee :)

Audi1981
14-06-2011, 12:23
Da's ook niet gebeurd terwijl je voor het stoplicht stond te wachten neem ik aan :D

Sesamzaadje
28-06-2011, 17:20
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108278.jpg

Heb er toch maar even de originele velgjes/bandjes onder de Kever teruggelegd.. Vandeweek even naar de bandenboer voor nieuwe brede voorbandjes :D

HannoverEdition
28-06-2011, 17:22
Heb er toch maar even de originele velgjes/bandjes onder de Kever teruggelegd.. Vandeweek even naar de bandenboer voor nieuwe brede voorbandjes :D


niet alleen naar de bandenboer.......ook maar ff uit laten lijnen denk ik :D :thumbup:

Sesamzaadje
28-06-2011, 17:26
niet alleen naar de bandenboer.......ook maar ff uit laten lijnen denk ik :D :thumbup:
Helemaal correct gedacht ;) Nog niet gebeurd sinds ik hem heb, banden zaten er ook al onder. Achterbandjes zijn afgelopen winter al verwisseld, die waren nogal slick..

HannoverEdition
01-07-2011, 14:46
ik vond het na het zien van onderstaande foto's ook niet vreemd dat mijn GTI 16V ineens op 3 poten liep..... :rolleyes:

motorkap open,en zag gelijk dat 1 bougiedop wat hoger stond dan de andere 3..... :confused:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/DSC_0394.JPG

ineens een bougie met verstelbare kern..... :confused:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/DSC_0398.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/DSC_0397.JPG

gelukkig geen verdere schade :)

ids
05-07-2011, 22:46
Nee? :confused:

Vergelijk de letters eens:
H en I

H - Veel stijfheid over de rechtopstaande pootjes, en wat minder op het horizontale stukje. Bedenk dat de rechtopstaande pootjes bij de drijfstang in verhouding nog groter zijn dan bij de letter H. ;)

I - Veel stijfheid op de horizontale pootjes, maar minder op het verticale stuk. Bedenk dat de rechtopstaande poot bij de drijfstang in verhouding nog wat kleiner is.

Beetje onhandig uit te leggen met 'n toetsenbord. :D

de I en H zijn de zelfde letter, maar dan een halve slag gedraaid

RubenD
06-07-2011, 22:54
Mja, maar er bestaan desalniettemin gewoon I en H profielen. De H is zegmaar vierkanter van vorm. En de I heeft een, in verhouding, lange/grote middenflens.

Gijs
12-07-2011, 22:13
Gisteren op het werk een kapotte koppakking. Toch gek dat een gechipte 420pk (lees: dus ruim 500pk) trekker in het grondverzet (40+ ton) niet heel blijft... :rolleyes: De kop en zuigerbus ook naar haaien.. Nu is 't wachten op de andere 5 :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=978&g2_serialNumber=2

Joentje
12-07-2011, 22:30
Edit: Gaat over een trekker(vrachtwagen), meen tractors :D

Gijs
12-07-2011, 22:59
Jep, vrachtwagen met kieptrailer ;)

René
12-07-2011, 23:06
Hoe zit dat met die vrachtwagens Gijs, heeft elke cilinder z`n eigen cilinderkop?

Gijs
13-07-2011, 22:39
Bij 'n Scania wel. Bij andere merken kan het anders zijn. Cilinderkop per 3 cilinders, één grote kop etc etc :)

Ff een leuk feitje trouwens; de inlaatklep van zo'n kop is net zo groot (40mm) als de uitlaatklep in de cilinderkop die op mijn 1835 kever motor zit... :rolleyes:

Gijs
13-07-2011, 22:44
Vanmorgen een veerpakket moeten vervangen. Die had ook wel betere tijden gehad.

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=981&g2_serialNumber=2

corrado-usa
13-08-2011, 18:06
Mijn aandrijfas maakt alweer wat ruimte bij de corrado.
Zo kunnen we nog lager :D

http://i376.photobucket.com/albums/oo207/rvd-vw/MD001328.jpg
http://i376.photobucket.com/albums/oo207/rvd-vw/MD001329.jpg

jones
11-10-2011, 21:08
800 pk kadett, testrit 0-300km

halverwege de pagina :eek:

http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=76584&postdays=0&postorder=asc&start=2130

J-9A-N
11-10-2011, 21:31
800 pk kadett, testrit 0-300km

halverwege de pagina :eek:

http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=76584&postdays=0&postorder=asc&start=2130

Alle "ingewanden" zijn zelfs nog heel. :eek:

ids
11-10-2011, 22:13
Mijn aandrijfas maakt alweer wat ruimte bij de corrado.
Zo kunnen we nog lager :D

http://i376.photobucket.com/albums/oo207/rvd-vw/MD001328.jpg
http://i376.photobucket.com/albums/oo207/rvd-vw/MD001329.jpg


maar je hebt vaast mooie velgen met nangpang en je je auto glimt? :P

ids
11-10-2011, 22:18
precies! niks mis mee toch..

....
http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/cimg4715.jpg



mercedes cdi ?? :)

lompeboer
12-10-2011, 09:14
bwm E46 3.23 aircopomp vast gelopen waardoor de motor niet meer wilde rondstarten!

http://s1.postimage.org/1lb16y8as/05102011077.jpg (http://postimage.org/image/1lb16y8as/)
http://s1.postimage.org/1lbjdv1qc/05102011078.jpg (http://postimage.org/image/1lbjdv1qc/)

Der Ghopmeister
14-11-2011, 16:17
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/390323_311427885535823_150332954978651_1382477_737505536_n.jpg

Sesamzaadje
14-11-2011, 16:50
Oeps... Als dat maar niet symbool gaat staan voor jullie verse huwelijk ;)

Der Ghopmeister
14-11-2011, 19:37
gelukkig niet mijn blokje ;) Kwam deze ergens tegen en wou m gewoon ff delen met jullie :thumbup:

Dat is t gevolg van te veel turbo/n2o druk

Der Ghopmeister
17-11-2011, 17:50
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264187_232193780145936_141491992549449_794702_6820285_n.jpg

:eek: :wow: :screwy:

Der Ghopmeister
17-11-2011, 17:57
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/385957_308968589128701_136605269698368_1316770_1482331066_n.jpg

Johan-dtc
17-11-2011, 18:02
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/385957_308968589128701_136605269698368_1316770_1482331066_n.jpg


zo dan :confused: , dan denk je ook ff iemand te helpen :eek:

Roy-16VT
17-11-2011, 18:58
Niet mijn eigen maar toch, dit is nog een klein deel van de schade.

http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/6/2/IMG_1283.JPG

R.icky
19-11-2011, 06:02
Niet van mij (gelukkig) maar dit was ooit n G60
http://www.imagedump.nl/img16/1463/29mudcf5.jpg

De Pul
20-11-2011, 11:05
dik,op die bbsén......

Der Ghopmeister
07-01-2012, 18:41
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/397407_194319200663992_100002577416889_354857_757086796_n.jpg

C1Rob
07-01-2012, 19:05
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/397407_194319200663992_100002577416889_354857_757086796_n.jpg

Bumpstops? XD

De Pul
22-01-2012, 14:56
me got no money to fix my charger.....
http://www.vwenthusiast.com/ProjectRado/charger-bypass/gzero2.jpg

De Pul
23-01-2012, 18:41
r32 biturbo;
http://img403.imageshack.us/img403/9982/r32biturbo307ed5.jpg
dit is wat er uit kwam....
http://img142.imageshack.us/img142/6782/r32biturbo301wu9.jpg

fabbi
23-01-2012, 18:49
keertje alles op zijn plek schudden, kneedbaar metaal derover en weer zgan. :-)

Sjeesbeest
23-01-2012, 18:53
@De Pul: Dat is een duur gaatje !

Black Devil
23-01-2012, 19:24
Geluid met achteruit rijden

http://www.volksforum.com/albums/files/4/1/IMG_1033.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/4/1/IMG_1036.jpg

richard-polo
15-03-2012, 11:44
G40 met iets teveel pk,s en dan ziet je versnellingsbak er soms zo uit!
http://i833.photobucket.com/albums/zz257/oli-b/42da840a.jpg
http://i833.photobucket.com/albums/zz257/oli-b/1aafaf4b.jpg
http://i833.photobucket.com/albums/zz257/oli-b/328f2432.jpg

Audi1981
15-03-2012, 14:11
Respect voor die motor :thumbup:

The_Maxx
18-03-2012, 00:09
Tis ws maar een 085 bak he, die heb je met een standaard blok al vrij snel kapot na mishandeling ;)

richard-polo
18-03-2012, 07:54
ja dan kan je gewoon niet schakelen als je dat gebeurd met een orginele motor...;)
Ik ken mensnen die rijden er gene kapot met meer dan 200pk,s!!

EelcoB
20-03-2012, 10:08
Ga maar eens goed met een vr6 trappen, gierend wegrijden, en op een open parkeerplaats spelen. Die bakken ploffen ook vrij snel. :rolleyes:

The_Maxx
23-03-2012, 00:32
ja dan kan je gewoon niet schakelen als je dat gebeurd met een orginele motor...;)
Ik ken mensnen die rijden er gene kapot met meer dan 200pk,s!!

zoals ik al zei, met een beetje mishandeling.
@EelcoB: Dat valt bij mij dus onder mishandeling ;)

EelcoB
23-03-2012, 06:54
zoals ik al zei, met een beetje mishandeling.
@EelcoB: Dat valt bij mij dus onder mishandeling ;)

Ja, daar is dit topic ook ineven geroepen. :)

richard-polo
03-04-2012, 21:38
zo zien H-profiel drijfstangen eruit nadat ze niet genoeg lekkere koele olie hebben gekregen :eek:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-433T3VLF.jpg


en de oliepomp!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNDQGIKH.jpg

richard-polo
03-04-2012, 21:39
Ga maar eens goed met een vr6 trappen, gierend wegrijden, en op een open parkeerplaats spelen. Die bakken ploffen ook vrij snel. :rolleyes:


alles is kapot te krijgen.. maar ook alles is heel te houden ;)

Erik Baas
04-04-2012, 00:33
OMG, ik heb nog nooit zoveel ellende bij elkaar gezien! Om depri van worden... ;-)

Mijn ergste blunder: per ongeluk het contact afzetten onder het rijden, en meteen weer aan: de eerste knaldemper werd opengereten als een conservenblikje. En mijn ex heeft eens 10km gereden met een doorgezakte veerpoot (onderste schotel was helemaal weggeroest) zonder iets te merken, terwijl het spatbord toch echt op de band leunde (en er rondom een hoek van 1 x 1 cm uit wegvrat). [ZUCHT]

Maar laat ik het afkloppen, mijn huidige brik is 26 jaar oud en slecht onderhouden, dus ik zal mijn portie nog wel krijgen. Oh, well... ;-)

arthur
07-04-2012, 18:32
Het lager van de primaire as van de versnellingbak. (geen VAG)

Toch maar is na de revisie boer gebracht, de bak klonk toch niet zo lekker :D kwam dit eruit. Gelukkig zijn alle kogeltjes er wel in gebleven. Nieuw lager en weer knallen!!!

Mooi staaltje "just in time"

http://img689.imageshack.us/img689/5435/dsc00223zn.jpg
By tuurke (http://profile.imageshack.us/user/tuurke) at 2012-04-07

http://img841.imageshack.us/img841/9218/dsc00222qb.jpg
By tuurke (http://profile.imageshack.us/user/tuurke) at 2012-04-07

Leejon
09-04-2012, 20:15
Hier een gevalletje van net te laat! ongeveer een kilometer voor ik thuis was, ineens een vreselijk piepende snaar. 2 tel voor ik stil stond was het gepiep iig over, toch de motor maar uitgezet.... Toen ik eenmaal onder de klep stond te kijken, was alleen me (piepende)multiriem een iets wat zoek.

Na bij daglicht eens beter te hebben gekeken zat hij er nog wel, alleen niet op de fabrieks bedachte plek. Hij was geknapt!

De oorzaak:
http://i289.photobucket.com/albums/ll225/Ikke_leon/9c81b1ab5691992f670cab824fe04c12-1.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll225/Ikke_leon/6ced54951266eb9b470c7353eaa933041.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll225/Ikke_leon/ab35a9faf45b86bbd09a68674dd075c0.jpg

Lager was overleden!

Zollie
09-04-2012, 22:22
Het lager van de primaire as van de versnellingbak. (geen VAG)

Toch maar is na de revisie boer gebracht, de bak klonk toch niet zo lekker :D kwam dit eruit. Gelukkig zijn alle kogeltjes er wel in gebleven. Nieuw lager en weer knallen!!!

Mooi staaltje "just in time"

http://img689.imageshack.us/img689/5435/dsc00223zn.jpg
By tuurke (http://profile.imageshack.us/user/tuurke) at 2012-04-07

[**IMG]http://img841.imageshack.us/img841/9218/dsc00222qb.jpg[/IMG]
By tuurke (http://profile.imageshack.us/user/tuurke) at 2012-04-07

Doet me denken aan toen ik nog op Hondatjes reed... Zit ik goed? :)

arthur
09-04-2012, 23:16
Haha helemaal juist, ik rijd momenteel een civic met een 200 pk NA blok. Wel leuk, maar ik trek toch weer een beetje de VAG kant op. Auto is van een maatje van mij geweest, inmiddels een motor(deze gelukkig niet bij mij) en een bakrevisie achter de rug. De Japanse betrouwbaarheid is ver te zoeken.

richard-polo
02-05-2012, 11:37
http://s7.directupload.net/images/120428/r3r5znz5.png
best zonde van nog zo,n frisse verdringer :wow:

Audi1981
03-05-2012, 12:38
En mijn ex heeft eens 10km gereden met een doorgezakte veerpoot (onderste schotel was helemaal weggeroest) zonder iets te merken, terwijl het spatbord toch echt op de band leunde (en er rondom een hoek van 1 x 1 cm uit wegvrat). [ZUCHT]

Ik snap dat het nu je ex is ;)

Area51
03-05-2012, 13:51
Uitlaatklep van de tweede cilinder verbrandt op de terugweg vanuit Frankrijk. (http://www.xposure.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=1936)
Toch nog mee verder kunnen rijden vanaf Luxemburg naar Geldrop :tongue:

http://img560.imageshack.us/img560/9586/189003.jpg

Audi1981
03-05-2012, 14:16
1.3 AAV in een Polo;

http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/6/5/6/nokkenastandwiel.JPG

Even de D-riem vervangen en de waterpomp, dan moet de achterplaat eraf om de pomp te kunnen vervangen, dus ook het tandwiel.
Tandwiel blokkeren, lange ratel op de bout van het tandwiel, kracht zetten en PANG! stuk uit het tandwiel :screwy:
Maar even diep ademhalen en op zoek naar een tandwiel ;)

Erik Baas
03-05-2012, 14:21
Maar de bout is los, en daar ging het om... http://volksforum.com/forum/images/icons/icon10.gif

Audi1981
03-05-2012, 14:30
Het leuke was dat de Cordoba die vervangen werd door de Polo, exact zo'n tandwiel had, Cordoba op het kamp naar binnen gereden, lepels van de heftruck er onder, wielen eraf, tandwiel eraf, klaar!

The_Maxx
03-05-2012, 23:02
1.3 AAV in een Polo;

http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/6/5/6/nokkenastandwiel.JPG

Even de D-riem vervangen en de waterpomp, dan moet de achterplaat eraf om de pomp te kunnen vervangen, dus ook het tandwiel.
Tandwiel blokkeren, lange ratel op de bout van het tandwiel, kracht zetten en PANG! stuk uit het tandwiel :screwy:
Maar even diep ademhalen en op zoek naar een tandwiel ;)

Beter met demonteren of monteren dan tijdens het rijden.

Johan1982MK1
07-05-2012, 08:22
Golf 4 tdi VP motor overleden, (330.000km) stukje klep afgebroken en heeft ff tussen zuiger en cilinder gezeten :screwy:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/Foto0063.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/Foto0062.jpg

pibbe
20-05-2012, 14:00
heb nog 2 mooie foto's van een diff van een vr6 bak
dit gebeurt als je teveel met wielspin wegrijd in een vr6
en het net iets te vaak doet

tand kapot planeetwiel en sateliet wiel in 2en
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/0/1/7/kapottediff1.jpg

tand afgebroken op 2e satelietwiel die nog in het diff zat
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/0/1/7/kapottediff2.jpg

er zat ook nog een mooi kijkdoos gat in de bak, hier heb ik alleen de foto nog niet van, vergeten te maken en zal deze nog even maken

Dennis-Mash
11-07-2012, 17:34
De auto trok ontzettend naar rechts tijdens het remmen was de klacht van de klant. :D

http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/628364.jpg

Het was geen vaste klant van ons die in het systeem stond anders was dit achterstallig onderhoud natuurlijk niet voorgekomen en was de verregaande slijtage van de remschijf al eerder opgemerkt.

De Pul
11-07-2012, 17:48
Beter met demonteren of monteren dan tijdens het rijden.
heb jij wel eens geprobeerd tijdens het rijden de nokkenas te blokkeren omdat je de waterpomp moest vervangen?

;)

Dokter D
11-07-2012, 18:35
:giggle: :goodpost:

Pro FM
11-07-2012, 21:08
Oeps....:)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8V4IXULX-G.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TQMJPTM-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBF3YVAY-G.jpg

richard-polo
12-07-2012, 13:37
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/IMG_1702.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02561.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02555.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02564.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02565.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02566.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02567.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02568.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02569.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/DSC02572.jpg

Erik Baas
12-07-2012, 13:42
Ja, toppertje ! Ik geef 'm een 9 ! ;)

NeFReT
12-07-2012, 15:40
heb ff heel de topic doorgenomen,
enn....

vw heeft toch best slecht spul moet ik zeggen hahaha

Der Ghopmeister
12-07-2012, 16:52
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/166054_314723201952186_1053026495_n.jpg

richard-polo
12-07-2012, 18:15
heb ff heel de topic doorgenomen,
enn....

vw heeft toch best slecht spul moet ik zeggen hahaha


Als je de vermogens-gens op gaat zoeken wel, maar volgens mij is dan elk merk K..
:tongue:

patjetta
12-07-2012, 18:26
Karkas beuk.
dat zie ik wel vaker

The_Maxx
12-07-2012, 19:03
heb jij wel eens geprobeerd tijdens het rijden de nokkenas te blokkeren omdat je de waterpomp moest vervangen?

;)

Proest, ja nougoed hahaha. Ik doel er natuurlijk op dat t gelukkig is dat de boel brak met demonteren en niet tijdens het rijden (had ook kenne gebeuren)
Maar dan was de aanvulling op dit topic ws wat uitgebreider geworden.

Dokter D
12-07-2012, 19:55
heb jij wel eens geprobeerd tijdens het rijden de nokkenas te blokkeren omdat je de waterpomp moest vervangen?

;)


http://www.youtube.com/watch?v=Hm463WUX0zE&feature=youtube_gdata_player

:D

Erik Baas
12-07-2012, 20:33
Tja, de V-snaar vervangen bij draaiende motor, da's een eitje ! Kind kan de was doen... ;)

ewcaddymk1
12-07-2012, 22:08
Tja, de V-snaar vervangen bij draaiende motor, da's een eitje ! Kind kan de was doen... ;)


probeer het maar eens bij een type 1 :screwy: heb je niet zoveel ruimte als hier ;)

richard-polo
28-08-2012, 20:47
http://desmond.imageshack.us/Himg841/scaled.php?server=841&filename=dsc04761b.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=dsc04759l.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=dsc04756t.jpg&res=landing

fearless
28-08-2012, 20:51
http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/IMG-20120813-WA0002.jpg

The_Maxx
29-08-2012, 14:36
op het forum van PCH
G40 zuiger:
http://i.imgur.com/m6evu.jpg

Rick
21-11-2012, 11:05
http://autobotanik.livejournal.com/31952.html

Johan1982MK1
21-11-2012, 12:25
hevel achter in de versnellingsbak (020 type)
Gescheurd, en dan heb je ineens geen koppeling meer.

De nieuwe bij de dealer weg is gemodificeerd en zit meer 'vlees' aan rond de vertanding :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/2012-11-0820.19.19.jpg

Gertjan
21-11-2012, 13:45
probeer het maar eens bij een type 1 :screwy: heb je niet zoveel ruimte als hier ;)

Een type 17 bedoel je? In het filmpje wordt het gedaan bij een type 1 (Kever) :D

pieterveenstra
21-11-2012, 22:07
http://autobotanik.livejournal.com/31952.html

Wat een beer!

Tjaap
21-11-2012, 22:13
Zo. Die kan de NL markt weer op met 15000 ori km met NAP

Jelle-Mk1G60
21-11-2012, 22:18
Je zal het maar kopen...

Jel Golf 2 GTI
21-11-2012, 22:52
Dat was mijn gedacht ook, als hij er zelf mee gaat rijden kan ik het nog een beetje begrijpen (eig niet :D ) maar 99% dat da ding weer te koop komt en idd je zult het maar kopen. Het hoeft niet slecht te rijden maar om eerlijk te zijn , ik zou het niet vertrouwen. Hoewel er mensen met grotere barrels rondrijden :D

jetta mk1 '82
21-11-2012, 23:02
Zo'n lelijk ding wil je toch niet helemaal op gaan knappen!?

Johan1982MK1
21-11-2012, 23:20
Toch wel knap :D mooi stukje Vakwerk :D
je wil niet weten wat er met sommige auto's gebeurd is :D

Rick
21-11-2012, 23:31
Nog een, heerlijke site trouwens! :D

http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Edward
22-11-2012, 07:30
dat ze dat ding nog fixen, die had hier al op de sloop staan rotten

The_Maxx
22-11-2012, 13:29
Nog een, heerlijke site trouwens! :D

http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Brrr, dan vind ik die eerste nog betrouwbaarder met volledige nieuwe delen ipv doorgezaagt en weer opgelast.

edit:
het kan nog erger, gewoon even van 2 autos 1 maken met wat lasnaadjes...
http://autobotanik.livejournal.com/16316.html

Rick
22-11-2012, 15:45
dat ze dat ding nog fixen, die had hier al op de sloop staan rotten

Waarom denk je dat alles die kant op gaat.

Auto's gaan daar minstens 4x langer mee dan hier. :thumbup:

Gertjan
22-11-2012, 18:55
Ik moet wel zeggen, ze zijn er verdomde goed in :D

Area51
26-11-2012, 10:01
Lagerkap van een drijfstanglager losgelopen...

http://img405.imageshack.us/img405/995/215084.jpg

Stijn
26-11-2012, 11:06
Auw!

Zollie
26-11-2012, 12:44
Poelies en carterpan.. --> 1900 (T)D(I) in een bus?

Geen aangepaste versnellingsbak of wel? :)

Area51
26-11-2012, 13:38
Klopt, een 1Z tdi motor met een mechanische pomp in een T3.
De bak is een lange 4bak van een 2L luchtgekoelde T3 (bakcode DK) en de bandenmaat is (achter) 225/50x17 waardoor er nog wat minder toeren zijn.
Reedt errug goed, totdat een harde klap (en een olie- en koelvloeistofwalm) daar een einde aan maakte.

pieterveenstra
26-11-2012, 16:00
Dit is ook een goeie:

http://autobotanik.livejournal.com/30165.html

Dokter D
26-11-2012, 16:05
edit:
het kan nog erger, gewoon even van 2 autos 1 maken met wat lasnaadjes...


Valt best mee toch?
Zo heb ik in 1999 nog van 2 golfjes mkII weer 1 gemaakt.
De voorstijlen doorzagen en achter langs de stoelen doorhalen, door een prof weer laten uitlijnen en aan elkaar laten lassen.
Nooit problemen gehad en je zag er echt helemaal niets van.

ewcaddymk1
26-11-2012, 22:44
Valt best mee toch?
Zo heb ik in 1999 nog van 2 golfjes mkII weer 1 gemaakt.
De voorstijlen doorzagen en achter langs de stoelen doorhalen, door een prof weer laten uitlijnen en aan elkaar laten lassen.
Nooit problemen gehad en je zag er echt helemaal niets van.
boefke :D

Jel Golf 2 GTI
26-11-2012, 23:14
Ik heb een garagist gekend die ook altijd accidenten oplapte.
Mercedes met voorschade en zelfde model met achterschade.
Middendoor slijpen, richtbank op en lassen maar.
Naar de spuiter en 10 x je geld terug verdienen.
Maar vertrouwen doe ik het niet.

Heb ooit een vrouwke gekend en die had een MK3 cabrio die altijd naar links trok en precies kraakte als ze met 120km/h over de snelweg reed.

Bleek ook van 2 stuks 1 gemaakt te zijn.
Alleen was deze maar half zen gat gelast en wss niet op een richtbank gestaan waardoor dat ding dus helemaal krom trok. Ze heeft er 3 maand mee gereden.
Kwam ook van een huis tuin en keuken garagist.

JerryGT
27-11-2012, 09:07
Kunnen ze met mijn oude Golf ook nog wat? :D

https://lh6.googleusercontent.com/-FllDdAUSPJg/UHJwehjFYRI/AAAAAAAAao4/tndjm_QzLFc/s720/Afbeelding%2520082.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-r8rfcyXqU5E/UHRyW5TxZNI/AAAAAAAAPvU/AY1UcJ-h1fY/s640/IMG_2996.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-tQNnFQbOoHQ/UHRyY3XeOGI/AAAAAAAAPvs/I0yIXF2FsrE/s640/IMG_2998.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-JqYrg5Fx6CY/UHJwiaR5W_I/AAAAAAAAapY/kPi5LJHkld4/s720/Afbeelding%2520089.JPG

ewcaddymk1
27-11-2012, 11:07
vast wel :D

heinz74
27-11-2012, 11:31
dat ze dat ding nog fixen, die had hier al op de sloop staan rotten

Tsja het is dat het schadevak hier in nederland, door de hoge uurtarieven
dwz ,je moet certificaatje zus hebben ,bordje zo aan de gevel
milieueisen die overdreven hoog zijn etc etc
feitelijk niet meer meer bestaat dan wat plaatselijk bijspuiten ,kleine reparaties,inbraakschades,
maar ik heb ze begin '90 echt nog wel zo gerepareerd..een ander dak eroplassen .kop-kont,dat gebeurde hier ook
en als je het netjes doet ziet (bijna)niemand het..
ik heb ooit een Calibra Turbo (ja zo'n vieze gele).herstelt ,die door de verkoper van de Opeldealer waar wij veel voor werkten tegen een boom aangezet was..de A stijl stond 50 cm naar binnen..alles kapot.
bijkoment geintje dat het een demo was en gewoon 3 weken later afgeleverd moest worden :redface:
ding moest gewoon gemaakt worden door de verzekering toen ..was een auto van 85000 gulden .die schreef je zo maar niet effe Total loss..
(de mensen die hem naderhand 'nieuw' kochtten hebben nooit van iets geweten)

richard-polo
27-11-2012, 11:52
gebeurd nu nog steeds hoor, was laatst bij bekkers autoschade en daar werd een porsche opgelapt.. die was compleet aan flarden gereden

Mijn vader werkte 23jaar bij jan de rooy en daar werden splinternieuwe vrachtwaggels voorzien van een nieuw dak omdat sommige polen met hun dronken kop de laadtrailer niet hoog genoeg hadden gezet!!

m,n maat kocht ooit een mercedes e500 diesel{daar klopte al iets niet!!}
en bij nader inspectie was van een ander model gewoon een e500 gelast....

Mijn 1ste polo genesis was een complete kont opgelast wat pas opviel toen ik de comlete polo kaal had geschuurd!!

Jelle-Mk1G60
27-11-2012, 12:47
Hoe vaak is een splinternieuwe auto al niet voorzien van een andere bumper, vleugel, carrosserie schade wat door de nieuwe eigenaren niet word gezien.
Zuiver door ze uit het fabriek te rijden al ergens tegenaan gezeten hebben.
Niemand zegt het ook tot die mensen voor een deukje naar een carroserie gaan en men daar verteld dat er al een abdere flank ofzo inzit...

jones
15-12-2012, 19:39
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/912502.jpg

schokdemper van een baja kever :D :D

Johan-dtc
16-12-2012, 01:59
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/912502.jpg

schokdemper van een baja kever :D :D


autocross?

richard-polo
19-12-2012, 17:13
http://boba-motoring.de/bilder/Materialmord/021.jpg
http://boba-motoring.de/bilder/Materialmord/020.jpg
http://boba-motoring.de/bilder/Materialmord/019.jpg
http://boba-motoring.de/bilder/Materialmord/016.jpg

Afgebroken/doorgebroken bij 3bar turbodruk

richard-polo
18-01-2013, 12:46
http://www.rt-design-online.de/ci_5786196/big_14086997_0_800-600.JPG
http://www.rt-design-online.de/ci_5786196/big_14086999_0_800-600.JPG
http://www.rt-design-online.de/ci_5786196/big_14086995_0_800-600.JPG
http://www.rt-design-online.de/ci_5786196/big_14087000_0_800-600.JPG
http://www.rt-design-online.de/ci_5786196/big_13907981_0_640-480.JPG

Sjeesbeest
18-01-2013, 18:14
........plaatjes........


Wat doe jij dan? .....
:eek:

JerryGT
18-01-2013, 19:03
van die homokineten heb ik er helaas ook een hoop :(

richard-polo
19-01-2013, 12:25
is niet de mijne! bekende met een omgebouwde polo1...{of ja iets wat erop lijkt :tongue: }
http://www.rt-design-online.de/mediapool/40/404011/resources/big_25707413_0_750-562.JPG

8. Saisonauftakt Rothenburg 3.Platz 11,6 sec

Wild Wild East 2.Platz 11,4 sec

Race at Airport LA / /

VW Alarm 1.Platz 11,8 sec

Race @ Airport Mengen 1.Platz 11,8 sec

Race @ Airport Vilshofen 2.Platz 11,6 sec

Tuning Summercamp 2.Platz 12,1 sec

Edward
26-01-2013, 06:58
actie van mijn ex-zwager (de beste sleuteld aan vliegtuigmotoren op het platform) fusee kogel niet correct gemonteerd....


http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb001_263345.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb003_68365.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb002_440983.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb004_630543.jpg

Johan1982MK1
26-01-2013, 08:32
Poeh.. Geluk dat hij niet meer schade heeft!

The_Maxx
26-01-2013, 23:48
aj, Niet hard genoeg aangedraait of de bout niet door de gleuf heen?

Day_dreamer
27-01-2013, 11:28
meteen een bloemetje gekocht? gelukkig wel aan de goede kant van de hoofdvaart deze is nog redelijk rustig. Maar dit is niet van de afgelopen weken ik mis een berg sneeuw :D

Edward
27-01-2013, 11:47
vorig jaar, had geen goede toepassing voor de pics, Hoofdvaart inderdaad.
De bout zat niet in het gleufje nee....lag er op. Uiteindelijk homokineet aan de bak geklapt en wiellager kaduuk. Wiel mee ja als je ziet dat aan de andere kant van de weg woudreuzen staan en een diepe sloot. Pinkte wel een zweutdruppeltje weg.......

The_Maxx
27-01-2013, 19:56
veel geluk gehad, dat wel, Ook qua schade valt het me nog mee!

fcapri
27-01-2013, 20:39
oh, ook al zoveel schade gehad, maar nooit fotos genomen.

men capri heeft de meeste schade al gehad, t begon met de bak die hij in 2trok, andere bak gestoken, paar 1000km later:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/capri2/gallery/motor/640/Pcdv0174.jpg .

nieuwe gestoken, kleine 1000km later koppelingsplaat kapot, vliegwiel verbrand (waarschijnlijk al gebeurd bij koppeling 1):
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/capri2/gallery/motor/640/Pcdv0385.jpg .

nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling gestoken, deze keer geinvesteerd in een AP racing kitje, 2000km later (linkse de eerste plaat, rechts de jonge AP racing plaat, waarom toch die civic afgedroogd aan die rode lichten :D ):
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/capri2/gallery/motor/640/100_1897.jpg

de laatste set heeft het nu een 4000km uit gehouden en is sinds deze zomer weer kapot :D . in de loop van deze plaat heeft die wel al 2 cardans naar achteren kapot getrokken (kruisjes uit elkaar) en is men originele achteras ook omzeep (veel speling en stuiterd bij optrekken). verder nog een cilinderkop die tegen 190km/h een goeie knal gaf, radiators kapot gekregen...

sleutelen is en blijft een hobby (een geluk).

The_Maxx
28-01-2013, 05:12
schakel jij altijd zonder te koppelen ofzo?? Of volgas en dan gelijk de koppeling los? past wel goed in het straatje Mishandeld!

fcapri
28-01-2013, 12:33
schakelen zonder koppelen zou schade aan de bak en syncro's veroorzaken, niet aan de koppelingsplaat. en zo is perfect te rijden (doe het zowat met al mijn autos.

enkel deze capri is een echte koppelingvreter. is origineel een 1.3 4cyl met 50pk ofzo, ligt nu een half getunede 2.0scorpio motor in, met die originele 1.3mechaniek dus achter (maar dit maakt normaal niks uit een 4bak van 1.3 of 2.0 zijn dezelfde).
zo een sportcoupé uit de jaren 70 heeft een status hoog te houden, dus rijd er allesbehalve rustig mee. topsnelheid van een fabrieksoriginele 2.0 4cyl is 179km/h. (de mijne loopt iets harder (http://fcapri.homelinux.com/meetings/2004/Zonhoven/640/Pcdv0526.jpg) ).
ff rekensom:
5200rpm / 0.825:1 (5de versnelling) = 6303rpm van de cardan
3.44:1 diff = 1832rpm van de steekassen
195/50r15 = Omtrek: 1809.5 mm of 552.6toeren/km
snelheid is dus 3.31km/minuut of 198,9km/h effectief (dus toch 15km/h afwijking van de teller).

als je als een gek vertrekt, dan ziet het zwakste onderdeel af. die zachte toyobandjes geven niet snel op, die 2.3V6 achteras plooit ook niet, cardans breken soms, bak ook soms, koppeling het meeste.
deze auto wordt het meeste gebruikt om naar een ver treffen te gaan en daarbij dan ook de caravan mee te sleuren. in 2004 werd ik op de E314 ineens afgesneden door een golf3 die rechts inhaalde, vlak achter die vrachtwagen voor mij inschoot en dan kort op zijn remmen moest (we reden namelijk met een paar capris in colonne). de mijne is dwars gegaan met de caravan en bijna de vangrail in.
de 2eerste autos gingen aan kant, ik ging achter de golf aan. kerel heeft veel zwarte rook uitgespuwd, maar tot 165km/h zat ik paar meter achter zijn bumper aan. ik ben toen vertraagd want men bandjes van de caravan mogen zo hard niet :D . ik zat toen nog in 3de versnelling (ding draait vlot 7500rpm en heb geen begrenzer).

en om het on topic te houden, voorbandband uit elkaar gevlogen op een 1.9ton zware chevy tegen 110km/h
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/chevrolet/640/kapotte%20band%202.jpg
en bijhorende auto schade
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/chevrolet/640/kapotte%20band%205.jpg

Gino89
28-01-2013, 18:41
Volgens mij heb jij wel een zware rechter voet :wow:

fcapri
28-01-2013, 19:09
da valt wel mee, k weet graag de grenzen van de auto. en die vind je door erover te gaan.

zo had ik paar jaar terug een fiesta mk1 gevonden, eigenaar overleden. slechts 28 000km maar dat wist ik dus te laat. ik ben al een gek gaan vlammen, luchtfilter aangepast, andere ontsteking erop, andere wielen en banden en het ding haalde 145 op gps (top 130-135 max).
doordat die auto ZO weinig km's had en altijd een oude eigenaar had gehad was dit dus geen goed idee.
tegen 90km/H in 2de ineens veel gerammel en gerattel vooraan. was 2strate van huis, dus toch verder gereden. als ik stilstond knipperde het olielampje mee met het gerattel. top op het einde was nog 80km/H.
dit was het water
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/PICT1698.jpg
de olie die een vaste staat heeft aangenomen
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/PICT1676.jpg

die auto is dus 800km in mijn handen geweest en kapot...

en het overleden blok
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/motorswap/640/PICT3928.jpg
dit was dus een auto met heel weinig km's en altijd superzuinig op geweest, had ik het geweten, had die langzaam ingereden. allereerst is die beginnen overhitten, maar de temp meter werkte niet goed en dit wist ik niet. de olie is beginnen verbranden, oliepomp heeft het begeven en de boel is dan op heel hoge toeren half vastgelopen. heb er toen een 1300 van een escort met 72pk in gelegd ipv een 1100 met 45pk (voor een kaske van 730kg is 72pk echt veel).

men hobby is sleutelen, en dat doe ik dus vollop. die fiesta had ik gratis gekregen, dus boeide niet.
van dit, echt verwaarloosd, eigenaar al 2jaar dood en de auto stond zonder achterraam onder een boom. ik breng autos tot leven, ik maak ze niet kapot (voor da sommigen hier een slecht gedacht krijgen over mij)
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/100_00511.jpg
naar dit
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/q100_8667.jpg

als je dan weet dat ik totaal 300€ besteed heb aan deze auto, inclusief keuringsklaar maken, keuren, inschrijven,verzekeren, herspuiten en brandstofkosten

ewcaddymk1
28-01-2013, 22:14
leuk zo'n ford feestje :thumbup: :D

Audi1981
29-01-2013, 19:40
Hard rijden kost geld zeiden we in de garage altijd :D

Dr.Golf
29-01-2013, 20:23
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/teller260.jpg

Hier heb ik 2 mooie verhalen over mijn eigen ervaringen
ik regel een ruil/koop deal om mijn mk3 tdi te ruilen tegen een mk2 gti 8v fire&ice
ik woon in Haarlem, gti kwam uit friesland, we spreken af in de flevopolder.
3 dagen voor de afgesproken datum ga ik onderuit met de motor en de tegemoed komende auto rijdt over mijn enkel. jippie beide enkelbanden gescheurd en een gebroken enkelbot ( 6 weken gips )
Maar afspraak is afspraak, de vrouw mee , zei proef rijden en ik voelen en luistreren of het goed zat of niet met de Gti, oke goed gevoel dus deal gemaakt en omgeruild.
poot in het witte fixeer gips dus ik kon ff niks.
na 2 weken mocht het eraf en kreeg ik loopgips, het moment om ertussen uit te piepen.
het was tenslotte me linker poot en 2 keer schakelen en ik zit op de snelweg.
zo gezegd zo gedaan de A9 bij beverwijk, warm rijden tot alkmaar , om de rotonde terug de A9 op richting Beverwijk, vol gas ,alles uit de kast.
deze golf was snel , ik zat in het gips en had nog niet zelf gereden, bij het passeren van Akersloot tikte ik de 200 aan, ging lekker en toen:
PANG distributieriem breekt (met 200km/u) op de A9, gipse pootje, vrouw hoog zwanger en niet wetende dat ik ff de deur uitwas.
gelukkig is de PF motor een vrijloop, de kleppen komen niet tegen de zuigers als het mis gaat. ik ging zo hard dat ik door kon rollen in z,n vrij tot de pomp tussen beverwijk en heemskerk.
Ik bel naat huis : schat... ik sta met auto pech op de A9, kan je me ff koen halen.
Antwoord: @#$%^&* ben je helemaal #$%^& met je gips in auto @#$%^*!

6 weken later mooi klusje gehad en weer rijden verder gegaan, mooi ervaring

bprijs
29-01-2013, 20:56
Mooi verhaal DR Golf haha :D

Steilheck
29-01-2013, 22:11
Mooi verhaal. De foto zal er wel niet bijhoren ... warm gereden? Lekker watertemperatuurtje dan ;)

Dr.Golf
30-01-2013, 15:55
Teller klopte van geen kant 220km/u bij 5 duizend toeren is ook niet realistisch
tom tom zei net 201km/u en had er ruim 20km opzitten voor ik gas op de plank gaf
was volgens mij ook een 16v teller die in een 8v gebouwd was.

http://www.youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk

deze was vlak voor het breken van de snaar

Dutch_Jetta_GT
30-01-2013, 18:50
mag deze er ook tussen, plamuur op m'n wielkast :rolleyes:
http://i266.photobucket.com/albums/ii242/Sanderz28/Passat%20vr6/S6300865.jpg

Hele late reactie maar dit was toch de Passat VR6 station die ik ook nog een tijdje gehad heb? (FLDX36)

Zal je niet verbazen dat toen ik hem had er een gat tussen het portier en de wielkastrand zat waar je zo door de 3 lagen naar binnen kon kijken..

Tevens merkte ik al wel dat de achterbumper een beetje af begon te hangen aan deze kant, en de ruitjes sloegen steeds vaker aan als het geregend had..
Nadat de bumper verwijderd was kwamen we tot de ontdekking dat het plaatwerk wat achter de bumper ZAT compleet weg was,.. het schuifplaatje van de bumper hing nog maar aan een schilletje vast (waardoor hij dus door ging hangen)
Eindconclusie: Dorpel van voor tot achter, achterscherm, wielkast en bodem van de kofferbak rot.. met 3 en halve ton op de teller ook niet meer interessant voor onderdelen en dus t besluit genomen om hem in de pers te doen..

Mis m nog wel af en toe :D

NeFReT
10-02-2013, 03:42
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/teller260.jpg

Hier heb ik 2 mooie verhalen over mijn eigen ervaringen
ik regel een ruil/koop deal om mijn mk3 tdi te ruilen tegen een mk2 gti 8v fire&ice
ik woon in Haarlem, gti kwam uit friesland, we spreken af in de flevopolder.
3 dagen voor de afgesproken datum ga ik onderuit met de motor en de tegemoed komende auto rijdt over mijn enkel. jippie beide enkelbanden gescheurd en een gebroken enkelbot ( 6 weken gips )
Maar afspraak is afspraak, de vrouw mee , zei proef rijden en ik voelen en luistreren of het goed zat of niet met de Gti, oke goed gevoel dus deal gemaakt en omgeruild.
poot in het witte fixeer gips dus ik kon ff niks.
na 2 weken mocht het eraf en kreeg ik loopgips, het moment om ertussen uit te piepen.
het was tenslotte me linker poot en 2 keer schakelen en ik zit op de snelweg.
zo gezegd zo gedaan de A9 bij beverwijk, warm rijden tot alkmaar , om de rotonde terug de A9 op richting Beverwijk, vol gas ,alles uit de kast.
deze golf was snel , ik zat in het gips en had nog niet zelf gereden, bij het passeren van Akersloot tikte ik de 200 aan, ging lekker en toen:
PANG distributieriem breekt (met 200km/u) op de A9, gipse pootje, vrouw hoog zwanger en niet wetende dat ik ff de deur uitwas.
gelukkig is de PF motor een vrijloop, de kleppen komen niet tegen de zuigers als het mis gaat. ik ging zo hard dat ik door kon rollen in z,n vrij tot de pomp tussen beverwijk en heemskerk.
Ik bel naat huis : schat... ik sta met auto pech op de A9, kan je me ff koen halen.
Antwoord: @#$%^&* ben je helemaal #$%^& met je gips in auto @#$%^*!

6 weken later mooi klusje gehad en weer rijden verder gegaan, mooi ervaring


haha geweldig dit.(dat gedeelte dat je je vrouw opbelde dan he:P)

The_Maxx
11-02-2013, 23:30
bedacht me dat ik zelf ook een gevalletje had die hier mooi in kan:
Reservewiel had ik een keer nodig, 3 meter verder zag ie er zo uit
http://pobresh.com/bandje.jpg
Raar feitje is dat de band nog niet lek was, zat nog gewoon 2.3 bar in toen ik de foto maakte.

een jaar ervoor had ik er nog honderden km mee gereden ook.
Reden waarom ik m nodig had: Bandje van 1991 was geklapt rechtsachter.
Linksachter band was ook al niet zo goed meer na controle: 1987.
Vermoedelijk was de reserveband net zo oud of hooguit van 1992 (bouwjaar auto) Heb niet meer naar de dot code gekeken voor ik m heb vervangen.

Voortaan let ik toch wel meer op de dot code voor ik ga rijden :) En me reserveband is nieuw :P

Was wel blij dat ik nog een set bruikbare wielen thuis had liggen die me even gebracht werden (stond gelukkig niet heel ver van huis)