Log in

View Full Version : Storend Geluid!

Thomas
04-07-2010, 16:20
Alo

Mijn kameraad heeft al enige tijd last van een storend geluid vooraan in zijn golf 4 variant.
Het gaat om een piepend, krakend geluid en het lijkt vanonder de aandrijfassen of het subframe vandaan te komen.

Wat al gedaan:
Kheb zojuist de driehoeken al vervangen omdat deze rubbers toch zichtbaar aan vervanging toe waren maar het geluid is daarmee niet verdwenen.

De rubbers achteraan het subframe zijn ook aan vervanging toe maar het geluid lijkt mij niet daar vandaan te komen...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?!
Het gaat om een golf 4 variant van 2003, 1900 TDI.

Alvast bedankt!

Just-B
05-07-2010, 10:42
Waarschijnlijk de rubbers van je stabilisatorstang

Thomas
05-07-2010, 20:20
Waarschijnlijk de rubbers van je stabilisatorstang

Kan iemand dit bevestigen?!

Ron mk1
05-07-2010, 20:23
yep, en check even de baksteun de onderste. Vaak inwendig stuk.

breadfan83
05-07-2010, 20:28
Vraag RubenD eens, die wist hier het een en ander van merkte ik van 't weekend. :thumbup:

vento tdi
05-07-2010, 20:32
90 procent kans op de stabi rubbers...

stefanebg
13-07-2010, 22:57
90 procent kans op de stabi rubbers...

91% :thumbup:

ids
14-07-2010, 21:43
yess 92%

even nieuwe rubbers incl beugels bij de vw bestellen, is een modificatie opgeweest.
ben je rond de 30 euro weer klaar.
owja. en als je een beetje langere bouten gebruikt bij het monteren scheelt je een hoop gescheld :)

Thomas
10-08-2010, 09:30
Nieuwe rubbers eindelijk binnen, van de week maar eens steken.
Maar voor ik daar aan begin kan ik maar beter nog wat onderdelen bestellen...

Enkele dagen geleden ging ik met mijn maat iets te vlot de rottonde op, vervolgens hoorde we een klein slagje. Op de bestemming aangekomen even gekeken en ja hoor de linkse bevestiging van de stabi stang (het plastieke deel) gewoon afgebroken... :screwy:
We gingen niet eens overdreven de rotonde rond en dat ding begeeft het al, vond het wel raar.

GoAzBox
11-08-2010, 18:00
Nieuwe rubbers eindelijk binnen, van de week maar eens steken.
Maar voor ik daar aan begin kan ik maar beter nog wat onderdelen bestellen...

Enkele dagen geleden ging ik met mijn maat iets te vlot de rottonde op, vervolgens hoorde we een klein slagje. Op de bestemming aangekomen even gekeken en ja hoor de linkse bevestiging van de stabi stang (het plastieke deel) gewoon afgebroken... :screwy:
We gingen niet eens overdreven de rotonde rond en dat ding begeeft het al, vond het wel raar.
je bedoelt dus het koppelstangetje op tussen je draagarm en stabi?
das wel vreemd idd