View Full Version : golf1 20vt met 4x4?!
Pewi Vwteam
27-06-2010, 16:26
hallo mensen zoals de meeste wel weten heb ik een golf1 met een 20vt er in, de auto is zo goed als klaar, kleine dingetjes nog en dan keuren met dat ding. ik ben er uiteraard al wel mee wezen rijden en ik heb enorm veel wheelspin.
dus nu loop ik met de gedachte om hem aankomende winter om te bouwen naar 4x4, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden over een golf1 ombouw naar4x4. dus bij deze roep ik jullie hulp in zodat ik vast info kan verzamelen en ook onderdelen.
ik zelf zit te denken aan een onderstel van een audi a3 s3 of 1 van een tt.
en nee ik wil geen 4x4 van een passat dat spul
is met te oud. als ik maar weet wat ik het beste kan gebruiken dan ben ik al gered, met het er ondermaken red ik me prima :D alvast bedankt
Ok, je vraagt hier om advies over een onderstel maar je bent er eigenlijk al uit wat je wilt .
Want een rallye of passat onderstel wil je niet, waarom vraag je dan om onze mening.
Want voor de rest wat er overblijft zijn het praktisch dezelfde onderstellen.
Bedoel het goed hoor, zie geen andere optie verder over?
Het enige probleem waar je denk ik tegen aan loopt, is dat je de bodem moet gaan vermaken.
Dus ruimte maken doormiddel van de tunnel verhogen , en achterbak verhogen.
Reserve wiel bak verwijderen.
Misschien een optie om de achterophanging van een rallye te pakken en daar de haldex aandrijving in pas te maken, dat is al vaker gedaan en te vinden op internet.
In ieder geval succes
ik zou van een s3 pakken,redelijk simpele opbouw.
Pewi Vwteam
27-06-2010, 16:48
dus jullie zeggen of compleet van een s3 of een rally achterbrug met een haldex van een s3 en in. je heb ook nog de r32 haldex ik weet niet wat het beste is vandaar mijn vraag.
ik heb eens een s3 klaargemaakt voor een klant,gechipt en rvs uitlaatsysteem(+/-280pk) en stond versteld van de versnelling....auto stond op de originele wielen,werd gewoon zonder wielspin afgeschoten.
ronaroot
27-06-2010, 17:12
passat dat spul
is met te oud.
Is oud spul, slecht dan :confused:
TT/S3 spul lijkt me ook beter dan 'oud Passat spul' ja..TT spul is al berekend op minimaal 180-250pk...
Pewi Vwteam
27-06-2010, 18:15
hoeft niet slecht te wezen, maar ik wil niet als alles klaar is om de maand er onder te moeten kruipen om de bende te vervangen of wat dan ook. en inderdaad kwa pk s kan het nieuwere spul net wat meer hebben.
Ik kan me herrineren dat hier ergens een topic of een link stond naar een Mk1 synchro project.
Van dat project hadden ze o.a. de tunnelbak van een Mk2 gebruikt en een andere tank gemonteerd.
golfcabriolet
27-06-2010, 19:42
http://img248.imageshack.us/img248/1139/93726811.jpg (http://img248.imageshack.us/i/93726811.jpg/)
golfcabriolet
27-06-2010, 19:45
http://img804.imageshack.us/img804/5364/69242310.jpg (http://img804.imageshack.us/i/69242310.jpg/)
http://img571.imageshack.us/img571/716/78401373.jpg (http://img571.imageshack.us/i/78401373.jpg/)
http://img412.imageshack.us/img412/4803/45987074.jpg (http://img412.imageshack.us/i/45987074.jpg/)
http://img375.imageshack.us/img375/7216/70674342.jpg (http://img375.imageshack.us/i/70674342.jpg/)
golfcabriolet
27-06-2010, 19:46
http://img145.imageshack.us/img145/1403/88297535.jpg (http://img145.imageshack.us/i/88297535.jpg/)
http://img143.imageshack.us/img143/5917/38973155.jpg (http://img143.imageshack.us/i/38973155.jpg/)
http://img193.imageshack.us/img193/8467/22505843.jpg (http://img193.imageshack.us/i/22505843.jpg/)
http://img821.imageshack.us/img821/6036/52215066.jpg (http://img821.imageshack.us/i/52215066.jpg/)
golfcabriolet
27-06-2010, 19:48
http://img63.imageshack.us/img63/1082/53628263.jpg (http://img63.imageshack.us/i/53628263.jpg/)
http://img143.imageshack.us/img143/7171/65432335.jpg (http://img143.imageshack.us/i/65432335.jpg/)
http://img38.imageshack.us/img38/760/69685822.jpg (http://img38.imageshack.us/i/69685822.jpg/)
http://img341.imageshack.us/img341/5535/72224305.jpg (http://img341.imageshack.us/i/72224305.jpg/)
http://img441.imageshack.us/img441/1280/34292167.jpg (http://img441.imageshack.us/i/34292167.jpg/)
Super :eek: !!! Dat zal wel gaan zeg!
golfcabriolet
27-06-2010, 19:52
http://img682.imageshack.us/img682/6382/461glgalerie8963.jpg (http://img682.imageshack.us/i/461glgalerie8963.jpg/)
breadfan83
27-06-2010, 19:56
Man wat dik!!!
Is d'r ook iemand die een beetje kan zeggen wat ongeveer de kosten van zo'n ombouw op basis van een S3 zijn?
Ik had trouwens alleen die tunnel anders gedaan, niet zo recht-toe recht-aan, maar da's alleen een cosmetisch puntje. ;)
@Pewi ik neem aan dat je de bak gebruikt die bij de motor hoort?
golfcabriolet
27-06-2010, 20:09
Nog wat foto's :
http://img571.imageshack.us/img571/5691/461glgalerie7245.jpg (http://img571.imageshack.us/i/461glgalerie7245.jpg/)
http://img39.imageshack.us/img39/4126/461glgalerie8617.jpg (http://img39.imageshack.us/i/461glgalerie8617.jpg/)
golfcabriolet
27-06-2010, 20:11
Heer met S3 motor.
http://img824.imageshack.us/img824/3857/471glgalerie6058.jpg (http://img824.imageshack.us/i/471glgalerie6058.jpg/)
http://img205.imageshack.us/img205/2396/471glgalerie7275.jpg (http://img205.imageshack.us/i/471glgalerie7275.jpg/)
jeroenmk1
27-06-2010, 20:59
pots jan dorie nog an toe zeg :eek: :eek: :eek:
karretje
27-06-2010, 21:02
kijk...dat is nou knap bouwen! :thumbup:
audivwfreak
27-06-2010, 21:10
ja petje af!!! maar waar een wil is is een weg!!
GEwoon in 1 woord geweldig.
Daar zit wat werk in zeg, niets meer dan respect voor die gast.
Ergens een link naar de topic?
golfcabriolet
27-06-2010, 23:38
heb ik wel zal even zoeken voor je.
golfcabriolet
27-06-2010, 23:55
nog een gevonden.
http://img534.imageshack.us/img534/3015/front1j.jpg (http://img534.imageshack.us/i/front1j.jpg/)
http://img413.imageshack.us/img413/9327/rear1z.jpg (http://img413.imageshack.us/i/rear1z.jpg/)
http://img293.imageshack.us/img293/8159/rear2.jpg (http://img293.imageshack.us/i/rear2.jpg/)
http://img651.imageshack.us/img651/7397/under1e.jpg (http://img651.imageshack.us/i/under1e.jpg/)
http://img10.imageshack.us/img10/1236/under2d.jpg (http://img10.imageshack.us/i/under2d.jpg/)
Thanks, en graag een link van het project.
@ Pewi VW Team: Is t echt zo erg met wielspin?
Welke uitvoering heb je in je 1 liggen?
Filmpje ervan zou leuk zyn, ook met wielspin :thumbup:
Gr Pim
Als je belt of mailt naar xtreme-tuning, die zit in Poeldijk daar staat een Golf 1 met de motor en onderstel van een S3.
Steef is er al een tijd mee bezig, maar je kan dan wel kijken of vragen hoe het zit.
Dub-Detail
30-06-2010, 08:15
Als je belt of mailt naar xtreme-tuning, die zit in Poeldijk daar staat een Golf 1 met de motor en onderstel van een S3.
Steef is er al een tijd mee bezig, maar je kan dan wel kijken of vragen hoe het zit.
En daarbij komt dat steef altijd bereid is om te helpen.
Gr, Pim
GerardMkIIVR6
30-06-2010, 08:20
ja petje af!!! maar waar een wil is is een weg!!
Nee waar geld is is een weg ;) :D
Pewi Vwteam
30-06-2010, 15:58
hahaha inderdaad waar een wil is is een weg maar daar is geld niet geheel onbelangrijk in :D
Pewi Vwteam
30-06-2010, 16:01
agu motor, met andere sofware, 3inch downpipe, mb intercooler 2,5 inch inlaat traject schat hem zo rond de 200 pk. en een 4t bak van een diesel dus 1,2,3,4 redelijk kort en denk dat dat mede te maken heeft met de wheel spin.
Waarom een complete ombouw naar 4WD doen bij zo "weinig" vermogen?
Dan denk ik dat de Powercontroller van JD Engineering een mooiere oplossing is:
http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb06-2.pdf
Weet alleen niet of hij er voor jouw motor verkrijgbaar is..
Wat voor wielen, banden en onderstel rij je op?
bivw 16vg60
30-06-2010, 18:34
een syncro achteras is het makkelijkste
zat er bij johan van ons ook binnen 4,5 onder afgelast en al
en past ook mooie met de lengte van de draagarmen (smalle versie)
de mk1 van johan wordt ook een 2.5 5cilinder turbo en wil over de 500pk heen
dus de 4wd is wel nodig :D
messchien dat ik hier met de tijd wat foto,s plaats
Pewi Vwteam
30-06-2010, 20:35
@ rene dat wijsneus klopt echt bij je naam overal waar je op reageerd zit je wijs tedoen, jaloers misschien? ik vraag om raad! niet om commentaar. en heb je mij horen zeggen dat ik ongeveer met 200 pk blijf rijden?! onderstel overal zit powerflex rubbers in, ronal turbo s met bridstone bandjes. is dit goed genoeg of kan dit volgens jou ook weer beter?! laat is een keer wat van je zelf zien wat je bouwt! ipv het bedrijf uit het hoge noorden :D waar je alles laat doen. sorry mods als dit te gek is verwijder het maar! word beetje moe van zulke mensen.
Pewi Vwteam
30-06-2010, 20:36
hey corne denk dat ik nog wel ff contact met je zoek ivm wat info, als je het goed vind?!
@ rene dat wijsneus klopt echt bij je naam overal waar je op reageerd zit je wijs tedoen, jaloers misschien? ik vraag om raad! niet om commentaar. en heb je mij horen zeggen dat ik ongeveer met 200 pk blijf rijden?! onderstel overal zit powerflex rubbers in, ronal turbo s met bridstone bandjes. is dit goed genoeg of kan dit volgens jou ook weer beter?! laat is een keer wat van je zelf zien wat je bouwt! ipv rh customshop waar je alles laat doen. sorry mods als dit te gek is verwijder het maar! word beetje moe van zulke mensen.
Sorry, maar waarom zou ik jaloers zijn?
Je hebt het over continu wielspin bij 200 PK, ik heb niets gelezen over dat je plannen hebt voor meer vermogen...misschien heb ik er overheen gelezen.
200PK is tegenwoordig geen vermogen waar mensen nog van schrikken en is tevens goed te rijden, dus als jij continu wielspin hebt had het ook aan je onderstel of banden kunnen liggen toch? Maar waarschijnlijk ligt het dan meer aan je rechtervoet.
En je vraagt toch om raad? Dat geef ik je toch? De JD Powercontroller. Denk dat je dan heel wat minder hoeft te verbouwen dan dat je moet doen als je een Golf 1 ombouwt naar 4WD.
oja, bedankt voor de sluikreclame...ben inderdaad zeer tevreden over hem, daarom laat ik alles daar doen :thumbup:
Pewi Vwteam
30-06-2010, 20:53
vroeg ik om een oplossing voor de wheelspin? ik vraag gewoon wat over 4x4 meer niet. laat je handjes maar is wapperen ipv je mondje. klaar weer ontopic :thumbup:
bivw 16vg60
30-06-2010, 21:18
hey corne denk dat ik nog wel ff contact met je zoek ivm wat info, als je het goed vind?!
geen punt hoor
de pas platte voor achteras op te hangen gaan messchien in productie dus
dan wordt het helemaal plug en play
er is ook 1tje van ons al bijna klaar met haldex onder jetta dus als je wat wil weten hoor ik het wel
bivw 16vg60
30-06-2010, 21:21
geen punt hoor
de pas platte voor achteras op te hangen gaan messchien in productie dus
dan wordt het helemaal plug en play
er is ook 1tje van ons al bijna klaar met haldex onder jetta dus als je wat wil weten hoor ik het wel
ps denk dat heel de auto iets beter rijdt met 4wd doet minder snel kontje tillen gewicht is beter verdeeld en een berg meer grip.....
als ik kijk naar mijn rallye op front wheel of met de 4motion aan scheeld echt enorm kwa grip/weggedrag
@Pewi Waarom heb je geen kabel geschakelde bak met een sper?
De 4T heeft lange versnellingen en niet alleen de 5e is lang.
Met de juiste bak en sper is jouw vermogen goed onder controle te houden.
agu motor, met andere sofware, 3inch downpipe, mb intercooler 2,5 inch inlaat traject schat hem zo rond de 200 pk. en een 4t bak van een diesel dus 1,2,3,4 redelijk kort en denk dat dat mede te maken heeft met de wheel spin.
Pewi Vwteam
30-06-2010, 21:59
ja mischien wel maar vind zonde om nu eerst weer een bak klaar temaken met sper en hele ratteplan, omdat ik een golf1 met 4x4 ook wel wat vind hebben, en ik mag graag zelf dingen maken en uitdenken. maar bedankt voor de info.
beetje geleidelijker op t gas stefan
breadfan83
30-06-2010, 22:23
omdat ik een golf1 met 4x4 ook wel wat vind hebben.
Wheelspin of niet, dat alleen al zou voor mij reden genoeg zijn zoiets uit te zoeken en te (willen) bouwen als ik eerlijk ben. :thumbup:
Pewi Vwteam
01-07-2010, 15:30
inderdaad een mk1 4x4 is gewoon vet, en ik ga is ff verder speuren en de waarde van mijn mk1 word er ook vast niet minder van :D
Wheelspin of niet, dat alleen al zou voor mij reden
genoeg zijn zoiets uit te zoeken en te (willen) bouwen als ik eerlijk ben. :thumbup:
xtreme-tuning heeft dacht ik ook een golf 1 4x4 gebouwd, kon er op de site alleen niks meer van vinden.
Misschien ook de moeite om eens te informeren.
zou zelf voor een torssen t-1 onderstel gaan zoals mijn s6, ipv een syncro of haldex.
dus een quattro onderstel van een oude 80 coupe nemen
xtreme-tuning heeft dacht ik ook een golf 1 4x4 gebouwd, kon er op de site alleen niks meer van vinden.
Misschien ook de moeite om eens te informeren.
Zei ik ook al een paar post terug :thumbup:
Ik ben al een tijdje niet bij Steef geweest, maar zou het gek vinden als hij hem verkocht heeft.
breadfan83
01-07-2010, 20:33
zou zelf voor een torssen t-1 onderstel gaan zoals mijn s6, ipv een syncro of haldex.
dus een quattro onderstel van een oude 80 coupe nemen
Waarom?
Niet om het in twijfel te trekken, heb er namelijk de ballen verstand van, maar puur uit interesse.
Pewi Vwteam
16-11-2010, 23:09
binnekort meer hier over, heb vanavond ff contact gehad met corne. dus we gaan beginnen met delen verzamelen, alleen word het eerst niet mijn eigen mk1 die naar 4x4 gaat maar de mk1 van mijn maat. [niels vwteam] hier op het forum.
Timmetje20
17-11-2010, 20:52
Vet project, zit er zelf ook al een tijdje over te denken. Ben zelf ook altijd groot fan van om zelf dingen te bouwen.
Ik heb alleen een keertje gehoord dat de stuurinrichting nog wel een beetje aandacht vereist, qua welk stuurhuis je neemt en waar je hem plaatst, aangezien waar hij normaal zit dat daar de cardan loopt bij een 4x4.
@Richard Ik ben net als Breadfan wel benieuwd naar de reden waarom je voor het quattro systeem zou gaan?
Als je uit zou komen met de lengte van de motor+bak in de motorruimte en dat de aandrijfassen dan nog in lijn staan met de naven, dan zou het in mijn ogen wel een mooi alternatief zijn voor de syncro of haldex setup.
a om de verdeling( is een daadwerkelijke 4x4)
b kan serieuze vermogens aan (meer dan 1100pk is vaak genoeg probleemloos gehaald)
c haldex/syncro is geen echte 4x4
d zoek maar eens filmpjes op in de sneeuw met wegrijden tussen een 4 motion en quattro
maar vooral onverwoestbaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quattro_(aandrijfsysteem)
Rallye-VR6t
17-11-2010, 21:14
Moet je alleen wel de motor in lengte richting plaatsen. Het is maar een detail.
Ik had de ombouw in de planning staan voor de golf 1. Maar heb toch een andere keuze gemaakt. Te veel werk. Het resulaat is een korte auto. vergelijkbaar met de Autin Metro R6. Bij veel vermogen, listig.
Timmetje20
17-11-2010, 21:18
Ja de filmpjes ken ik! Ook het butt filmpje van de BMW X3 ten opzichte van de Q5.
Het is zeker het uitzoeken waard, qua inbouw vergt het wel meer aanpassingswerk, maar dat mag de pret niet drukken.
karretje
17-11-2010, 21:21
Is wel wijs!
Komt er ook wat betere gewichtverdeling wat de auto ten goede komt..en natuurlijk anafh. wielophanging achter! :)
carbreaker de autosloper
02-12-2010, 20:01
klinkt goed dit ik heb nog wel een s3 onderstel met 6 bak,,,,kun je beginnen
Nog zo'n leuk projekt
http://stanceworks.com/forums/showthread.php?t=11983
karretje
02-12-2010, 20:24
Maare...waar blyft de actie!?
Wil wel wat zien nu!:-)
Pewi Vwteam
02-12-2010, 23:22
rustig aan eerst alles verzamelen kwa onderdelen. dan gaan we beginne met bouwen, en de winter is nog lang :D. en je weet hoe het gaat he er komt altijd wat tussen door ook ff moet gebeuren apktje, beurtjes, distributie riempjes noem het maar op, word de hobby lekker goedkoop van :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.