Log in

View Full Version : balk uit voor bumper

rickGT
21-06-2010, 20:07
hoe haal je een bumperbalk uit de voor bumper(dunne bumpers MKII)?
alle bouten zijn eruit en het enige waar hij nog aan vast zit zijn die klemmen
maar dat wil niet echt meegeven

is het gewoon lomp de bumperbalk uit de hoes trekken of .....?

wie kan mij ff snel antwoord geven

DeeDub
21-06-2010, 21:11
ik weet in ieder geval dat het een rotklus is :D

Renegade
21-06-2010, 23:46
Lomp trekken en klemmetje voor klemmetje eroverheen wippen :thumbup:

Ralfons
22-06-2010, 09:16
Ik heb 't laatst ook gedaan met m'n achterbumper. Ik wilde een trekhaak erop en wilde de oude bumperhoes houden. Kleedje op de vloer, wat grote schroevendraaiers en een tang (voor die hoekige klemmetjes, die kun je dan fijnknijpen). Het vastklikken, dat vond ik nog het lastigste! Niet te lief zijn in ieder geval;)

Maar... De aanhouder wint! Succes:)

rickGT
22-06-2010, 21:39
hij is er uit(YES!!!) oh wat een klus is dat zeg

hoorde van een collega dat ze vroeger er een mal en een pers hadden om die dingen te monteren :eek:

ga vrijdag er een nieuwe balk in monteren en zal idd dan maar niet lief zijn voor de bumper

thanks voor de oplossingen ;)

DeeDub
22-06-2010, 21:55
hoorde van een collega dat ze vroeger er een mal en een pers hadden om die dingen te monteren :eek:

gheghe :D

NeoGeniX
23-06-2010, 15:31
Ik heb 't laatst ook gedaan met m'n achterbumper. Ik wilde een trekhaak erop en wilde de oude bumperhoes houden. Kleedje op de vloer, wat grote schroevendraaiers en een tang (voor die hoekige klemmetjes, die kun je dan fijnknijpen). Het vastklikken, dat vond ik nog het lastigste! Niet te lief zijn in ieder geval;)

Ik heb precies hetzelfde gedaan vandaag alleen na 5min kutten had ik het wel weer gezien en heb ik de hoes lekker laten zitten :D

rickGT
24-06-2010, 21:46

heb de hoes weer over de nieuwe balk gedaan
en ik moet zeggen dat dat een stuk makkelijker ging als eraf

wat WD40 op de klemmen en op de blak gaan staan en ze schieten zo op hun plek en vast zit ie

nogmaals bedankt voor de tips ;)