Log in

View Full Version : Golf 2 R32 mat grijzzz


BeRt_16VT
05-05-2010, 22:24
Nou dit wordt het volgende project.
Heb net de 16VT turbo motor verkocht en een R32motor BUB gekocht.
Golf 2 vr6 is net klaar omgekeurd en en... koppakking deruit.
dus na wat denken overleggen en vragen wordt het dus een golf 2 R32
Hij zal gaan lopen op kms dat heb ik nog over van de 16VT.
maar nu begint het al:

Heeft iemand een id wat voor gasklep huis ik erop moet gaan zetten?
Dus met kabel en poti
R32 is namelijk electrisch.

Gaan der weg zal ik deze keer us wat foto,s gaan maken.

BeRt_16VT
05-05-2010, 22:37
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00002-20100313-2030.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00007-20100320-2200.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00030-20100409-1846.jpg

joostvw
05-05-2010, 22:41
je kan toch ook gewoon een elektrisch pedaal erin zetten?

BeRt_16VT
05-05-2010, 22:44
ja en nee.
Heb het er met herm van longstreet engineering over gehad.
die zegt ook je hebt nog kms ligge dus zet dat erop.
daar gaat dat niet mee.
het blok komt uit een golf 5 dus dat is can bus, wordt een probleem om hem op het originele managment te laten lopen.

breadfan83
05-05-2010, 22:58
Gaaf ding!

Dat is nou nog eens een rat-looker. Technisch dikke tiet, en uiterlijk gewoon ... zo. :D
Succes met de inbouw en 't aansluiten!

BeRt_16VT
05-05-2010, 23:18
dankje, ennu stoelen zijn nog steeds niet weg. das echt balen!

knedel16vweber
06-05-2010, 05:11
kijk us an! topic over de vr!
goed bezig ;)

vwmk2driver
06-05-2010, 06:06
wat is de diameter van het gasklephuis die je nu hebt? of die op een r32 zit?

inprincipe is het enigste wat je nodig hebt een tps sensor

LenSse
06-05-2010, 06:15
Berry!

Klinkt goed in de oren dat project :D
Kom cker eens langs als je bezig bent!
Jammer van de vr6.

Groetjes

Mac-Mikus
06-05-2010, 11:57
Woohoo berry eindelijk blok gekocht. :thumbup:


En dat ga je in je BabyBlauwe golf knutselen :D

netjes kerel ik zie je wel eens verschijnen

Groeten Mikus

egon
06-05-2010, 12:10
he! berry ik moet dus binnenkort eens een kijkje komen nemen.
heb je hem thuis staan of staat die bij sjaak.
gr,egon

wobg60
06-05-2010, 12:41
Dik project man! :cool:een dikke r32 in golf 2 :thumbup:

BeRt_16VT
06-05-2010, 16:02
dank u dank u,
heb um thuis staan.
Ik moet het blok nog krijgen, het is wel besteld en betaald.
Vermoedelijk eind volgende week moet ie aan komen

BeRt_16VT
06-05-2010, 16:04
wat is de diameter van het gasklephuis die je nu hebt? of die op een r32 zit?

inprincipe is het enigste wat je nodig hebt een tps sensor
probleem is dat het R32 gasklephuis geen gaskabel heeft maar alles electronisch. als ik iets heb met een kabel en tps ben ik klaar.

BeRt_16VT
06-05-2010, 16:05
Woohoo berry eindelijk blok gekocht. :thumbup:


En dat ga je in je BabyBlauwe golf knutselen :D

netjes kerel ik zie je wel eens verschijnen

Groeten Mikus
mat grijs man :mad:
is niet blauw

Pewi Vwteam
06-05-2010, 16:09
de meeste draden van een mk5 is canbus, alleen de draden die je nodig bent om hem te laten lopen niet, teminste als ik het goed heb. vraag anders michel eens zeypveld autosport driebergen

BeRt_16VT
06-05-2010, 16:14
ik heb nog het complete kms systeem dus dat is het makkelijkste.
Wil ik er mischien nog ooit een turbo op zetten is het dan helemaal geen probleem meer :D

RubenD
06-05-2010, 17:04
Heeft een Mk4 R32 motor dan ook altijd een elektrisch gasklephuis? Ik meende mij te herinneren dat dit niet zo is. Maar dat je enkel zo'n elektrisch gasklephuis hebt i.c.m. af fabriek cruise control.

Maar hier weten ze het vast wel:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53086
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52239

Bluepower
06-05-2010, 19:49
de meeste draden van een mk5 is canbus, alleen de draden die je nodig bent om hem te laten lopen niet, teminste als ik het goed heb. vraag anders michel eens zeypveld autosport driebergen

Idd, de motor kan ook gewoon lopen zonder can-bus.. electronisch pedaal inbouwen en gewoon de standaard gasklep gebruiken, kabelbomen aansluiten(wel een pokke-werk, maar goed) en vlammen met dat ding...

BeRt_16VT
06-05-2010, 20:44
nou er zit standaard een blokkering in de ecu, deze zit er dus ook nog in.
weet niet wat het kost om dit eruit te halen?
maar het is heel gemakkelijk, als een ander gasklephuis goedkoper is als het vrij maken van de ecu en een electrisch gaspedaal. dan komt het kms gebeuren erop.
dan is er natuurlijk ook veel meer uit de motor te halen.

Bluepower
06-05-2010, 20:47
Je kunt er prima een ander gasklephuis opzetten, je kunt op zoek gaan naar eentje van een ford mustang 5.0(die worden vaak gebruikt), of eentje van een vr6..
Dan kun je idd de KMS erop bouwen, en met wat spelen idd wat meer vermogen eruit halen.

BeRt_16VT
06-05-2010, 20:48
Je kunt er prima een ander gasklephuis opzetten, je kunt op zoek gaan naar eentje van een ford mustang 5.0(die worden vaak gebruikt), of eentje van een vr6..
Dan kun je idd de KMS erop bouwen, en met wat spelen idd wat meer vermogen eruit halen.

weet je zo of die van een vr6 of van de mustang 1 op 1 past?

Pewi Vwteam
06-05-2010, 22:24
die van een vr6 is wel wat kleiner, maar met een mooie allu adapterplaat is alles pas te maken toch! misschien heb ik nog wel een gasklep liggen van een vr6 zal zaterdag is ff voor je kijken, en oja om je ecu immo vrij te maken ben ik je ecu nummer ff nodig, kan ik ff kijke of ik deze eventueel voor je kan kraken. als je dat zou willen.

vwmk2driver
06-05-2010, 22:41
nou er zit standaard een blokkering in de ecu, deze zit er dus ook nog in.
weet niet wat het kost om dit eruit te halen?
maar het is heel gemakkelijk, als een ander gasklephuis goedkoper is als het vrij maken van de ecu en een electrisch gaspedaal. dan komt het kms gebeuren erop.
dan is er natuurlijk ook veel meer uit de motor te halen.


als je de optie hebt moet je dit zeker doen,
moet je niet eens over willen twijfelen.

ik denk dat een gasklephuis van een vr6 kleiner is,daarom vroeg ik ook naar de diameter.

en laat ik is een ander balletje opgooien,
wat als je nu is die originele gashuis open breekt.
in het plastic elektronica gebeuren zit vast een asje of een heveltje van ijzer,
als je op dit asje een nieuwe hendeltje las waar een kabel op kan, ben je ook klaar. :thumbup:

gasklephuis heb je toch ook al betaald ;)

zoek vervolgens een los tps sensortje en knutsel deze er bij in, programmeer hem in je kms en klaar is bert :thumbup:

mijn ervaring is dat het zoeken naar dergelijke onderdelen wat in de buurt komt van passen, en het dan uit eindelijk nog passend moeten maken, meer tijd en denkwerk kost dan het verbouwen van je eigenspullen wat je gewoon hebt.

RitchieVR6
09-05-2010, 10:43
De blokkering zit in de combinatie tussen ECU en tellerunit, heb je de originele tellerunit erbij en wil je die gebruiken dan is het volgens mij geen probleem.
Anders zul je idd de blokkering eruit moeten laten halen.
De mijne is al gedeblokkeerd, ik geloof dat het ergens rond de 150/200 euro kost maar dat weet ik niet precies.
Het electronisch gaspedaal kun je niet zomaar omwisselen voor een kabelbediend exemplaar. Dan weet de ECU niet wat er aan de hand is en kan die de motor niet aansturen voor de gasklepstand.
KMS zal alle technische snufjes van de R32 wel kunnen aansturen (mits je de goede versie van KMS hebt). Dus dat zal het probleem niet zijn. Maar waarom zou je er KMS op willen hebben? Origineel is er al 290pk en rond de 360nm uit te halen Zonder KMS.
Als je er meer uit wilt halen zul je aanpassingen aan het blok zelf moeten doen.

De koppeling tussen ECU en tellerunit is trouwens wel via CANBUS, dit ter info.

BeRt_16VT
09-05-2010, 19:38
Ik krijg de tellerunit er niet bij, en heb nog een kms systeem liggen.
Heb je trouwens toegevoegd op msn voor de schema,s.

BeRt_16VT
03-06-2010, 16:28
sow das al ff geleden
nouw heb de motor al een 2 weken binnen, heb het behoorlijk druk.
maar goed. blok al ontdaan van overbodige kneut.
korte multiriem gehaald en er net opgezet, dus zonder airco en stuurbekrachtiging.
heb een 80mm gasklephuis met kabel.
en met van kronenburg heen en weer gemailt en de kms komt er dus op.
de ccm vr6 bak komt een andere 5e gang in zodat ie wat harder kan lopen.
deze komt uit een ayc bak en zou met 7500 toeren goed moeten zijn voor 299kmh. (originele ccm is bij 7000 toeren goed voor 265)
weet dat dit zonder luchtweerstand is maar het gaat om het id.
met een beetje geluk hangt ie er zaterdag avond in.
( dan zal ik ook maar eens wat foto,s gaan maken)

Bluepower
03-06-2010, 16:35
Welk gasklephuis heb je nu liggen? En zit daar ook een TPS op?

BeRt_16VT
03-06-2010, 16:38
is een universeel, kan gewoon een tps op. ga ik maandag avond even voor passen, anders moet er 1 van een nissan op

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/80mm-Universal-Throttle-Body-CNC-BILLET-R30-R32-R33-R34-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588804bffdQQitemZ380239134717QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

past vrij goed en zit een plaat bij om als adapter te gebruiken

Bluepower
03-06-2010, 16:49
Ok, netjes! Welke TPS ga je gebruiken?

BeRt_16VT
03-06-2010, 16:51
maandag avond ga ik even naar siebers race service, die dacht dat ie wel wat had liggen. anders ff bij de nissan dealer bestellen.
dan moet ik nog de uitlaat, flens van r32 op spaghetti vr6 laten lassen. koelsysteem maken en dan naar van kronenburg.

mooiste zou natuurlijk zijn dat ik er mee naar dub05 kon maar dat zal er wel niet in zitten. dan maar met de mk3

BIVWMK3R32
03-06-2010, 18:09
maandag avond ga ik even naar siebers race service, die dacht dat ie wel wat had liggen. anders ff bij de nissan dealer bestellen.
dan moet ik nog de uitlaat, flens van r32 op spaghetti vr6 laten lassen. koelsysteem maken en dan naar van kronenburg.

mooiste zou natuurlijk zijn dat ik er mee naar dub05 kon maar dat zal er wel niet in zitten. dan maar met de mk3


alpha romeo :shake: 3.2 24v schijnt goed gasklephuis te zijn maar orgineel motormanagement werkt gewoon prima
weet niet veel van kms maar de kms die ik ken staat gelijk aan ecu van vr6 g60 je kan je voorstellen dat de ecu van de r32 met een aardige verjongingskuur tov de vr6 en g60 iets sneller zijn signalen en zaakjes op orde stelt kwa afstelling etc.
maar succes met je project duurt altijd net iets langer als je denkt
maar kronenburg zal niet stil zitten, hebben ze al weer een fijne nieuwe versie?

BIVWMK3R32
03-06-2010, 18:13
iemand die je ecu vrij kan maken is theo kloosterman zit ergens in friesland heeft die bij m'n maat ook gedaan (bivw16vg60) mijne is over zee geweest wegens omstandigheden maar kloosterman maakt dat voor je

BeRt_16VT
03-06-2010, 18:13
ik vind niet dat je de ecu van een vr6 of g60 er mee kunt vergelijken.
het is gewoon vrijprogrammeerbaar.
ik laat um in principe op de oudere type computer lopen.
kwa signalen en zo maakt het niets uit, zat alleen met de nokkenas aansturing.
dit is volgens hun wel te doen met kms.
hebben zo tezien ook weer een firmware upgrade voor de ecu

BeRt_16VT
05-06-2010, 21:29
zo blok en bak hangen erin, bak 5e gang vervangen., voorste motorsteun verlast.
en maar meteen de wiechers voor onder erop gezet.
ga me nu eerst douche voordat mn toetsenbord helemaal zwart is

knedel16vweber
05-06-2010, 21:49
zo blok en bak hangen erin, bak 5e gang vervangen., voorste motorsteun verlast.
en maar meteen de wiechers voor onder erop gezet.
ga me nu eerst douche voordat mn toetsenbord helemaal zwart is
lekker bezig!
maar is de lens van je camera ook zwart? :postpics: ;)

BeRt_16VT
05-06-2010, 21:56
moh veel werk gehad heb maar 2 foto,s gemaakt. en moet nu toch wat gaan eten en zuipen. dus beelden komen nog

egon
07-06-2010, 19:50
moh veel werk gehad heb maar 2 foto,s gemaakt. en moet nu toch wat gaan eten en zuipen. dus beelden komen nog


toch geen beelden van dat zuipen van jou :D
daar zijn al genoeg plaatjes van geshoten...

BeRt_16VT
07-06-2010, 20:23
zijn maar een paar fototjes
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00055-20100518-1800.jpg
de kop
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00008-20100603-1720.jpg
de veel te korte multiriem
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00011-20100605-2051.jpg
hij hangt er in!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00010-20100605-2051.jpg
jaja het begin is er.

en vandaag carterpan eronder uit gehaald, zit een scheur in :(
en brandstof lijst er af gehaald, beide zijn weg om gelast te worden.
en toen maar ff de oliefilter steun gemod:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00014-20100607-2050.jpg
foto is wel wat gedraaid.

knedel16vweber
07-06-2010, 22:15
deze lijkt wel dieper te hangen dan de vr6 of lijkt het maar zo?
ok zit nog geen inlaat op maar toch...
lekker bezig bert :thumbup:

BeRt_16VT
07-06-2010, 22:22
heb de inlaat er nu opzitten en heb een cm of 2 speling op het spruitstuk en 1 cm op de vuldop, hij licht net zo diep maar blok is wat platter.
de vr6 raakte net de kap, deze niet :P

knedel16vweber
07-06-2010, 22:24
heb de inlaat er nu opzitten en heb een cm of 2 speling op het spruitstuk en 1 cm op de vuldop, hij licht net zo diep maar blok is wat platter.
de vr6 raakte net de kap, deze niet :P
sjiek!
wanneer gaan we koplampen afstellen in lottum :D:D

Herm Schreurs
07-06-2010, 22:25
Goed bezig Bertje!

Waar blijven die foto's van jou en het zuipen?....

BeRt_16VT
07-06-2010, 22:26
dat zal niet meer gaan in lottum, but i got the picture!
ik hoop zo snel mogelijk, heb flens voor de macaroni besteld maar mot nog komen.
moet nog wat slangen en zo maken en inlaat, dan kan ie naar van kronenburg, mits daar tijd is natuurlijk!

BeRt_16VT
07-06-2010, 22:27
haha die zijn er geen, moet nol me dat ff laten weten als jullie gaan zitten zuipen, zorg ik dat ik ook kom :)
ga je trouwens ook naar well?

knedel16vweber
07-06-2010, 22:31
haha die zijn er geen, moet nol me dat ff laten weten als jullie gaan zitten zuipen, zorg ik dat ik ook kom :)
ga je trouwens ook naar well?
wat zei je?? :D

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/IMG_0176.JPG

zuiplap :D

Herm Schreurs
07-06-2010, 22:37
Mooie foto!!!

yep, met standje.

BeRt_16VT
07-06-2010, 22:39
sjiek herm, maar kledel waar komt die foto weer vanaf?

knedel16vweber
07-06-2010, 22:42
sjiek herm, maar kledel waar komt die foto weer vanaf?
nabespreking MWM 2009 :D

BeRt_16VT
16-06-2010, 20:11
zo zaterdag alweer de brandstof lijst er op gezet,
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00035-20100612-1931.jpg
vandaag carterpan schoongemaakt inelkaar gezet, en deronder gepoot,
nieuwe olie filter en de veel te dure castrol edge 5w30 derin.
zaterdag mini kabelboompje maken voor de oliedruk sensoren enz. en koelsysteem.
en ben nog steeds aan het wachten op de uitlaat flensen!

BeRt_16VT
12-07-2010, 22:15
kleine update: na bijna een maand gewacht te hebben op mn uitlaat flens, is ie alweer weg met het uitlaat spruitstuk, vandaag corrado stoeltjes erin gezet.
nu wachten op spruitstuk en dan kan er is wat gebeuren!

Mac-Mikus
12-07-2010, 22:22
:postpics: :thumbup:

BeRt_16VT
12-07-2010, 22:25
ja je was erbij en hebt mee geholpen,
had je die moeten maken

desnelders
15-07-2010, 10:32
mooi project! :thumbup:

egon
28-07-2010, 19:52
he, derry hoe ziet het uit met die bak van je.
ben je al wat op geschoten.
laat eens wat foto`s zien.

Mac-Mikus
28-07-2010, 20:01
Begin nu ook wel nieuwsgierig te worden bert, en vergeet niet ik verwacht nog steeds eerder klaar te zijn hé hahahaha

BeRt_16VT
29-07-2010, 21:40
hehe heb nog geen foto,s, krijg morgen of overmorgen spruitstuk terug, dan zal ik us wat foto,s maken.
dashboard zit weer in elkaar met mn 320kmh klok door htt aangepast. motorboom is er uit, nu nog ff nieuwe knutselen voor de olie sensoren en ruitenwisser, kippetje.
ga er zaterdag aan verder. en mikus, als ik uhm klaar heb voor van kronenburg dan telt dat als klaar he!

Mac-Mikus
29-07-2010, 21:43
Nee nee klaar is met Apk verzekering en al op de straat staan dat is klaar, doe je zaterdag tussen 4 en 8 even tillen met mij aub kan wel wat spierkracht gebruiken ;-)

daanpolo
31-07-2010, 10:27
ja bert schiet een op met de r32 :stick: (mikus is toch sneller klaar met de keef :nana: )
mischien kunnen we de weddenschap van de 16vt omzetten
naar de r32
nu heb ik de duc nog :thumbup:

egon
01-08-2010, 16:38
berry ik was zaterdag nog ff bij jou langs geweest maar niemand thuis.
het was helemaal uit gestorven alleen varkens lucht geroken en vliegen gezien

ik had wel ff naar je project willen kijken
gr,egon

Nol
01-08-2010, 16:45
Hier net zo Egon.....

Ben er al twee keer geweest dat meneer er niet was.....
Had 'm dan ook niet gebeld, maja

Miss dalik nog 's perbere?

egon
02-08-2010, 11:52
he! berry dieke buffel ben je vanavond wel thuis.
volgens nol we dus ik neem de gok maar weer eens en kom wel even langs tuffen.
en nee ik kom niet in m`n werk kleren..........................

egon
03-08-2010, 21:04
hallo bert wil je volgende keer niet van die ingewikkelde termen gebruiken met dat electronische gedeelte van je auto daar snap ik niks van maar voor de rest is het knap werk wat je doet.
dat mag dan ook wel weer eens gezegd worden...
hoe is het af gelopen met het spruitstuk???
gr,egon

Mac-Mikus
03-08-2010, 22:05
Ben ook wel benieuwd naar je spruitstuk bert, word/is het al opgelost ?

BeRt_16VT
04-08-2010, 10:30
bij de vmr krijgen ze het niet in de freesbank, maar onze hellum zei dat ie wel iets krom was en dat ik gewoon 2 pakkingen er tussen moest frotten en dan kwam het wel goed.
motor kabelboom voor de klok en elec waterpomp heb ik gister gemaakt. vandaag verder met de uitlaat en kijken waat het ship strand.

BeRt_16VT
04-08-2010, 21:06
zo spruitstuk zit eraan, 2 pakkingen ertussen , sluit vrij goed aan.
grootste gedeelte van het koelsysteem klaar, morgen nog 2 slangetjes deraan en daan is dat ook klaar. alleen nog inlaat spruitstuk + gasklep en luchtfilter, dus morgen foto,s en hopelijk klaar voor van kronenburg!

knedel16vweber
04-08-2010, 21:14
zo spruitstuk zit eraan, 2 pakkingen ertussen , sluit vrij goed aan.
grootste gedeelte van het koelsysteem klaar, morgen nog 2 slangetjes deraan en daan is dat ook klaar. alleen nog inlaat spruitstuk + gasklep en luchtfilter, dus morgen foto,s en hopelijk klaar voor van kronenburg!
lekker bezig geweest dus.
ben benieuwd :thumbup:

T.C.Z.L
04-08-2010, 21:16
Wat een project! :thumbup:
Ben wel benieuwd naar de foto's!

Mac-Mikus
05-08-2010, 09:05
:postpics:

:thumbup:

egon
05-08-2010, 18:38
:postpics:

:thumbup:


he! mikus dan moet je maar eens langs gaan ik kom er net vandaan en het schiet goed op bij huize berry..

BeRt_16VT
05-08-2010, 23:31
Nouw bij deze de foto,s
Hij is nu klaar voor van kronenburg en die zal ik morgen ook gelijk gaan bellen.

de corry stoelen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00089-20100803-1619.jpg

kabelboom van de motor voor de teller:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00090-20100803-1626.jpg

de het 1 spaghetti spruitstuk, thx to tom v rens:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00095-20100805-2232.jpg

de neus weer redelijk dicht met radiator en spalletjes:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00094-20100805-2232.jpg

en zo staat ie er nu bij:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00092-20100805-2231.jpg

en iets beter belicht:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00096-20100805-2258.jpg

knedel16vweber
06-08-2010, 05:08
netjes bert!

The Skinnmeister
06-08-2010, 06:59
Ziet er vet uit, goed bezig :thumbup:

Thomas
06-08-2010, 08:23
Dit gaat lopen gelijk een trein!
Echt een mooie blokje voor in de golf... :thumbup:

Mac-Mikus
06-08-2010, 08:33
Yeah bertje ziet er goed uit nu maar hopen dat ze snel tijd voor je hebben :thumbup:

BeRt_16VT
06-08-2010, 10:40
heb net gebeld, en dus helaas, mensen van het kms systeem zijn nog een week op vakantie, dus maandag over een week hang ik weer aan de telefoon!
kan ik wel nog wat kleine dingen doen zoals de unibal topmounts derop frotten.

Nol
06-08-2010, 21:55
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/3/7/0/05082010092.jpg
The Master: Getriebe Günther

BeRt_16VT
06-08-2010, 22:15
crappy ass camera nol, sjieke foto :P

egon
07-08-2010, 09:12
zo berry nu heb je wel tijd genoeg om je garage op te ruimen en je auto te poetsen :D :D

Mac-Mikus
07-08-2010, 09:46
Whahaha eindelijk kijkt bert weer een beetje Happy :thumbup: was dat voor of nadat je belde voor een afspraak.

Goed bezig Bert einde is in zicht

BeRt_16VT
09-08-2010, 22:30
Zat net wat te browse en kwam wat tegen E85.
Nou zegt de 1 je moet alles aanpassen en de ander zegt alleen de ecu.
Nu moet de frikandel toch nog naar van kronenburg..........
Weet iemand hoe het zit? kan het namelijk hier in de buurt gewoon tanken.
als het eigenlijk zo kan denk ik dan waarom niet?

Mac-Mikus
09-08-2010, 23:05
Wat zijn de voor/nadelen van E85 als ik vragen mag ?
Kost net zoveel als E95 meen ik.

Maybe weten de beste mensen bij van Kronenburg je er wel meer over te vertellen.

Wat me ook ineens te binnen schiet, was het juist niet fijner/beter/sneller om een hoger RON gehalte te tanken ipv een lager of ben ik nu :screwy: aan het worden.

BeRt_16VT
09-08-2010, 23:32
nouw mikus, E85 is bio ethanol, octaaan van 110, euro 95 is 95 euro 98 is 98.....
dus die RON van jou is eigenlijk octaan. zal ze wel eens bellen wat zij ervan vinden.
je zou in principe meer vermogen voor terug krijgen en het is beter voor het mileu.
is eigenlijk alleen bedoeld voor die bi fuel autos.

Nol
10-08-2010, 00:17
Krijg ik daar ook zegels? :D

Mac-Mikus
10-08-2010, 08:32
en het is beter voor het mileu.


:screwy: :lmao: dat is het meest vreemde dat ik jou ook heb horen zegen.
Maar het is duidelijk wist niet dat dat hoger was in octaan.

Maar milieu Bert kom op zeg vergeet niet wie je bent, de uitvinder van de golf 3 zwembadpomp. :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=Jd5Ze_hqDks

knedel16vweber
10-08-2010, 08:48
:screwy: :lmao: dat is het meest vreemde dat ik jou ook heb horen zegen.
Maar het is duidelijk wist niet dat dat hoger was in octaan.

Maar milieu Bert kom op zeg vergeet niet wie je bent, de uitvinder van de golf 3 zwembadpomp. :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=Jd5Ze_hqDks
dat was wel effe lachen ja... :D
jammer dat het blokje het minder fijn vond :rolleyes:

Mac-Mikus
10-08-2010, 09:06
kunnen we ook eens een keer met 1 van Bert z'n 6 cilinder blokken proberen, misschien dat dat werkt :screwy:

Maar goed neem aan dat je het niet voor het "milieu" wilt gaan doen Bert :D

BeRt_16VT
10-08-2010, 10:22
volgens van kronenburg lopen alle rally en race motorendie hun bouwen op E85.
voordeel meer vermogen mits verandering ECU.
nadeel is dat ie dan niet meer goed loopt op gewone benzine, lekker belangrijk. en 20% meer verbruik.
Ik ga zometeen eens proberen de VR6 op dat spul te laten lopen.
Als dat gaat dan kiep ik het ook in de R32 voordat ie op de testbank wordt afgesteld.

Mac-Mikus
10-08-2010, 10:25
ben benieuwd Bert geef maar een belletje als je stilstaat ik kom je dan wel naar huis slepen. :thumbup:

Thomas
10-08-2010, 10:39
:screwy: :lmao: dat is het meest vreemde dat ik jou ook heb horen zegen.
Maar het is duidelijk wist niet dat dat hoger was in octaan.

Maar milieu Bert kom op zeg vergeet niet wie je bent, de uitvinder van de golf 3 zwembadpomp. :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=Jd5Ze_hqDks

Deze is te gek!

Mac-Mikus
10-08-2010, 12:51
Is alweer een jaartje of wat geleden maar werkte prima

BeRt_16VT
10-08-2010, 14:06
soowww VR6 tank helemaal leeggemaak, beetje gespoeld met E85 en daarna E85 erin,
stationair toerental schommelt iets meer, motor loopt rustiger en ik heb het id dat ie sneller in toeren stijgt. wat er uit de uitlaat komt weet ik niet maar denk dat je naar 5min ruiken het loodje legt. voor de rest een succes! dus de benzine uit de golf 2 R32 gehaald en alles weer in de VR6 gekiept, nu nog even 2 jerrycans Bio ethanol halen voor in de R32!

Bluepower
10-08-2010, 15:11
E85 heeft idd een hoger octaan gehalte, hierdoor kan er veel scherper gemapt worden(lees: de voorontsteking kan veel scherper staan) omdat deze brandstof bijna niet pingeld...
Het nadeel is dat de energetische waarde van e85 lager is dan die van benzine, hierdoor moet er +- 20% meer ingespoten worden om dezelfde energetische verbrandingswaarde te krijgen(daarom ook minimaal de chip aanpassen, liefst ook de injectoren en pomp).
Deze 20% meer inspuiting merk je in principe alleen in de actieradius van de auto, e85 is rond de 20% goedkoper dan euro 95, dus in je knip ga je het niet merken(met hetzelfde rijgedrag dan...)
Nog een voordeel: het is veel beter voor het milieu!

Nadeel: het is nog niet overal makkelijk verkrijgbaar(maar daar zit verandering in te komen, bv TamOil is bezig 150 pompstations te plaatsen in NL waar je e85 kunt krijgen).

BeRt_16VT
10-08-2010, 18:22
exact bluepower.
heb er al een racepomp in zitten en een benzine drukregelaar, dus geen probleem!
tamoil zit hier op 3km dus ook geen probleem. motor blijft ook koeler.
heb uhm net getankt met 45L E85. dus daar wordt ie mee afgesteld.
de vr6 komt gewoon ook een brandstof drukregelaar op en gaat dan ook prima.
Er zijn heel veel mensen op motortalk die zelf zonder regelaar al 30.000km rijden op E85 en die zeggen dat ze toch goedkoper uitkomen omdat in duitsland de E85 op sommige plaatsen 80 cent kost. dus vandaar.

Mac-Mikus
10-08-2010, 18:39
Liep inderdaad prima vanmiddag bij je, klein beetje schommelen in toerental maar that was it.

Iemand ervaring met een Vitara die op E85 loopt :D

BeRt_16VT
10-08-2010, 22:46
dus nu wordt het een Golf 2 R32 E85 mat grijzzz
heb de kms uego ook maar vast op het dashbord gepoot en blauwe lichtschakelaar en blauwe kachelbediening derin geschroefd.
nu is dus echt alles ready,

Marcski
11-08-2010, 12:24
interessant..
rij je ook met een aangepaste map op de vr6 nu?

BeRt_16VT
11-08-2010, 13:13
neej, kan wel dan gaat de ontsteking nog vroeger, rijd eerst de rest van de benzine op.
er komt gewoon en externe brandstof drukregelaar tussen zodat ie meer inspuit.
map blijft het zelfde.

Dub-Detail
14-08-2010, 14:04
Op e85 gaat de motor op de langere termijn niet lekker vinden.
Je moet alles vervangen door aangepaste onderdelen.
Brandstofpomp, leidingen, injectoren, druk regelaar, etc.
Het is zo schraal als de nete dat spul.
Dus het smeert totaal niet, alle membranen leidingen drogen uit, injectoren verteren en ga zo maar door.
Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging.
Je kan beter 1 op 4 mengen. Met gewone pomp benzine, kom je alsnog uit op 102 octaan. Meer als zat voor een straatauto lijkt mij. En als de verlijding 100% E85 te groot wordt zou ik zoeken of je additieven bij kan voegen. Want ook zuigers en cilinderwanden slijten als een malle.

Gr, Pim

BeRt_16VT
15-08-2010, 20:14
Op e85 gaat de motor op de langere termijn niet lekker vinden.
Je moet alles vervangen door aangepaste onderdelen.
Brandstofpomp, leidingen, injectoren, druk regelaar, etc.
Het is zo schraal als de nete dat spul.
Dus het smeert totaal niet, alle membranen leidingen drogen uit, injectoren verteren en ga zo maar door.
Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging.
Je kan beter 1 op 4 mengen. Met gewone pomp benzine, kom je alsnog uit op 102 octaan. Meer als zat voor een straatauto lijkt mij. En als de verlijding 100% E85 te groot wordt zou ik zoeken of je additieven bij kan voegen. Want ook zuigers en cilinderwanden slijten als een malle.

Gr, Pim

En dat klopt dus niet.
ik weet dat een hoop mensen dit zeggen. maar het klopt niet.
ethanol is net zo slecht voor aluminium als benzine voor kunstof.
heb dit allemaal uitgezocht. er zijn namelijk ook bedrijven die een bestaande auto ombouwen naar ethanol. dmv een piggyback ecu word er meer ingespoten en thats it!.
er wordt wel aangegeven bij omschakelen naar E85 om bet brandstof systeem zorgvuldig op lekkage te controleren.
waarschijnlijk heeft die lijpe m3 een lekkage gehad?
in iedergeval bedankt voor je waarschuwing.

Dub-Detail
15-08-2010, 20:43
En dat klopt dus niet.
ik weet dat een hoop mensen dit zeggen. maar het klopt niet.
ethanol is net zo slecht voor aluminium als benzine voor kunstof.
heb dit allemaal uitgezocht. er zijn namelijk ook bedrijven die een bestaande auto ombouwen naar ethanol. dmv een piggyback ecu word er meer ingespoten en thats it!.
er wordt wel aangegeven bij omschakelen naar E85 om bet brandstof systeem zorgvuldig op lekkage te controleren.
waarschijnlijk heeft die lijpe m3 een lekkage gehad?
in iedergeval bedankt voor je waarschuwing.

Dat heb je idd altijd, partijen die elkaar gaan tegenspreken. Brandstofsysteem mag sowieso niet lekken zowel bij Ethanol als bij Pompbenzine.

Maar verders succes met dit project. Want super dick is het wel!!

Gr, pim

René
15-08-2010, 20:48
Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging.

Vloog hij in Assen ook in brand dan? Dat heb ik gemist. Wat ik me wel kan herinneren is dat deze BMW tijdens een Time-Attack in Zandvoort ook vlam vatte. De oorzaak hiervan was een afdichtingsring op een injector die niet tegen bio-ethanol bestand was.

DBM Engineering (http://www.dbmengineering.nl/nieuws/time-attack-2e-plaats/)

Dub-Detail
15-08-2010, 22:38
Vloog hij in Assen ook in brand dan? Dat heb ik gemist. Wat ik me wel kan herinneren is dat deze BMW tijdens een Time-Attack in Zandvoort ook vlam vatte. De oorzaak hiervan was een afdichtingsring op een injector die niet tegen bio-ethanol bestand was.

DBM Engineering (http://www.dbmengineering.nl/nieuws/time-attack-2e-plaats/)


How, sorry ik heb me vergist. Het was iid de time attack op zandvoort.
Ik kom wel eens bij het bedrijf over de vloer die de supercopa's van seat doet.
En die waarschuwde mij idd voor bio-ethanol. Maar volgens mij is het vanaf de pomp al pre-mix met gewone benzine. Alleen puur wordt het oppassen.

Gr, Pim

Mac-Mikus
15-08-2010, 22:46
Ik ben al een tijdje bij Bert zijn knutsel projecten betrokken en weet zeker dat als er iemand is die continu zijn spul controleert en in de gaten houd dat hij dat wel is.

Laatst nog alle leidingen bekeken en waren allemaal geschikt, neem aan dat de meeste mensen met een "dikke" motor hun spul in de gaten houden en geregeld controleren al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ook de tijd die Bertje er nu al in heeft gestoken om onderzoek te plegen naar de mogelijkheid van deze brandstof switch verzekerd mij ervan dat het gaat werken. Bij een puntje van twijfel was hij er namelijk wel al vanaf gestapt.


Goed bezig bertje ben benieuwd wanneer hij op reis mag.

BeRt_16VT
16-08-2010, 15:35
bedankt mikus is idd zo.
maar goed ik heb vanmorgen gebeld en en.. nu wilden ze toch de motorkabelboom en de ecu los hebben en maken. deze heb ik er dus ook heen gebracht.
toen heb ik ook naar de E85 gevraagd..... wat blijkt nu, dat ik dacht met 20% meer klaar te zijn. bij een standaard motormanagment zou dat wel kunnen ja maarrrr....
omdat de motor dadelijk ongeveer 40 pk meer krijgt zijn mn injectoren dus te klein voor de E85. om hem hier op te laten lopen zou ik 38% meer moeten gaan inspuiten.
Omdat het nu al zo lang heeft geduurd om tot zover te komen heb ik besloten om toch maar op 98 tegaan rijden.
toch even voor de goede orde: als de injectoren groot genoeg waren geweest had ie op E85 gelopen!!! en ik ben er voor 100% zeker van dat het materiaal het aankan.
En pim inderdaad: E85 85% ethanol en 15% benzine.
dus de tank van de golf 2 compleet overgetankt naar de vr6, brandstof drukregelaar erop gezet en dit gaat dus prima!
Met een beetje geluk krijg ik aan het eind van de week mn ecu + kabelboom terug en moet ie kunnen lopen. als dan alles goed is gaat ie naar van kronenburg en wordt ie op de testbank afgesteld.

Mac-Mikus
16-08-2010, 15:43
Nice Bert we zijn benieuwd, kan ik alvast een mee rijd rondje reserveren :thumbup:

BeRt_16VT
16-08-2010, 15:44
jazekers mikus,
mischien ga ik vanavond nog de unibal topmounts derop zetten met herm.

bivw 16vg60
16-08-2010, 15:49
jazekers mikus,
mischien ga ik vanavond nog de unibal topmounts derop zetten met herm.

heb nog 6x 630cc siemens deka,s liggen ;)

BeRt_16VT
16-08-2010, 16:00
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.

Thomas
16-08-2010, 16:37
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.

Dat zijn inderdaad zotte kosten voor slechts 3-5pk,
Verder goed bezig...komt helemaal goed :thumbup:

bivw 16vg60
16-08-2010, 17:36
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.

ja schiet je niks mee op hang er dan ergens een bladblazer ergens bij
heb je
1 meer vermogen
2 zuiniger dan die e85 troep op orginele motor
3 dan kan je overal tanken :D :D :D

BeRt_16VT
16-08-2010, 19:09
ik heb nog een t3 t04E liggen.......

BeRt_16VT
17-08-2010, 16:00
zo gisteravond de gebroeders schreurs op bezoek gehad.
Wat kapotte bakken geladen en de unibal topmounts derop gezet.
Daarna nog een doos winterwortelen verorbert.
Nu dus maar wachten.....
Edit: scheRm van gsm is eigenlijk te klein voor het. Forum maar het is verandert

Nol
17-08-2010, 19:48
Een mooie korte samenvatting van gisteravond :)

EDIT: schReurs

Gr.Herm

BeRt_16VT
18-08-2010, 16:03
en foto van de topmount, wel een beetje slechte kwaliteit.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00103-20100817-0002.jpg

het zijn dus deze:
http://longstreet-engineering.com/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=19_33_100&products_id=46

en ja ze zijn eigenlijk voor de golf 3 maar ze passen zo in de golf 2
zonder de hele bovenkant van de schokbreker toren te verbouwen.

BeRt_16VT
23-08-2010, 16:06
zooooow vanmorgen pakketje van van kronenburg!
dus vanmiddag gelijk eraan begonnen.
kabelboom erin gelegd en beetje gesoldeerd en toen starte!
en gelijk lopen, stationair wat bijgesteld en toen bleef ie ook nog lopen!
gelijk even naar de lokale garage gereden voor co te meten en dat was 1.8%
dus dat komt wel goed!
morgenvroeg terug voor de apk en dan een stuk rijden.
als dan alles goed is van kronenburg bellen voor een rollerbank afspraak.
zag nu alleen dat door die topmounts de auto 2cm hoger licht voor.
dus na de apk maar weer omlaag.

hier nog wat foto,s

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00112-20100823-1626.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00110-20100823-1626.jpg

Mac-Mikus
23-08-2010, 16:09
Netjes Bert, nog nog eens een keer alle olie vingers van je auto afwassen :thumbup:

Ik hobbel binnenkort wel een stukje mee met je, of all the way naar Amsterdam de 6e kan ook.

egon
23-08-2010, 16:30
NETJES berry.
ziet er goed uit. ik mis alleen nog een turbo :D :D :D

knedel16vweber
23-08-2010, 17:27
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=74167&highlight=r32
:rolleyes:

BeRt_16VT
23-08-2010, 21:12
neej der komt "voorlopig" geen compressor of turbo op.
maar goed met het kms gebeuren kan het natuurlijk altijd!

Pewi Vwteam
23-08-2010, 22:11
1 ding zie ik zo al wat afkeur is het openfiltertje aan je carter ontluchting, meestal gaat wel goed maar eigelijk ist gewoon afkeur. denk meld het ff zou lullig wezen toch! als ie daar door afgekeurd word.

BeRt_16VT
23-08-2010, 22:14
ohw heb ik nog op al mn autos gehad zonder problemen.
waarom is dit afkeur?
ja nou heb nog wel een catchtank liggen, anders tape ik uhm voor de apk tegen de luchtfilter :P
maar is natuurlijk omdat de carterdampen ik de cabine kunnen komen

Pewi Vwteam
23-08-2010, 22:29
meestal gaat wel goed hoor maar als ze hem afmelden en ze krijgen steekproef kan de rdw keurmeester hem alsnog afkeuren, ze zien het zo je carterontluchting kan ook olie lekker en blablabla heel verhaal eigelijk onzin. maar hun vinden van niet.

Pewi Vwteam
23-08-2010, 22:30
lekker is lekken.

BeRt_16VT
23-08-2010, 22:31
i get te picture, trouwenes heb je die edit knop gezien ?? :P net zo makkelijk

Thomas
23-08-2010, 23:35
Even een vraagje tussendoor:
Kan je in Nederland zomaar deze blok in een mk2 leggen en hem laten keuren of is er al reeds vooraf iets aangevraagd voor hem om te keuren? Kvroeg me dit gewoon even af omdat je hier in België met zo iets niet moet afkomen op de keuring, hoe proper het er ook is ingebouwd, dit krijg je nooit gekeurd zonder enkele maandjes zoet te zijn aan papier werk en dergelijke...

BeRt_16VT
24-08-2010, 06:59
nou ik heb de auto ongeveer 5 maanden terug omgekeurd naar vr6.
en dit is oop een 6 pitter. dus apk zit het wel goed.
zit er wel nog aan te denken om toch maar weer een dag naar de rdw te gaan en
dus weer om te keuren naar de R32. maar goed dit is alleen voor het vermogen.
maar geen enkele maandjes hoor, ik rijd er smorgens heen, ze controleren of alles goed vast zit en veillig is en je kunt weer gaan.
na 2 weken krijg je dan nieuwe papieren thuis. kost zon 60 euro

Thomas
24-08-2010, 10:30
Ik ken mensen die in België zijn afgekeurd omdat ze grotere remmerij hadden gestoken.
Een logisch denkend mens verwacht dat wanneer dit proper is gebeurd er geen enkel probleem is. De remmen test liet zien dat de remmen het zelfs beter deden dan de lichtere versies van het jaar ervoor dus nog geen probleem...
Maar dan tijdens het laatste onderdeel van de keuring waarbij de keuring meester onder de wagen gaat kijken zag hij dus dat het andere remmen waren, vervolgens afgekeurd :screwy:
Ik heb het al vaker gezegd, lang leve de Nederlandse keuring!

egon
24-08-2010, 16:35
Ik ken mensen die in België zijn afgekeurd
Ik heb het al vaker gezegd, lang leve de Nederlandse keuring!

zo is het maar net :D :D :D :D

BeRt_16VT
24-08-2010, 21:52
hadden ze dat ene gedeelte belgie maar bij frankrijk geduwd en het andere bij nederland, probleem opgelost!
nogal belachelijk afkeur upgrade remmen:screwy:

maar goed:
vanmorgen golf 2 R32 goedgekeurd,
klemmetje ashoes niet goed dus daar ff vervangen.
EDIT keurmeester gevraagd naar de carterventilatie en die vond het wel goed zo.
daarna ff benzine derin want hij was goed leeg.
en ook maar ff de sequantial shift light van dre derin gezet.
even hier en daar op bezoek geweest.
en natuurlijk even bij herm.:rock:
rondje met de r32 en daarna met de corrado 16vg60.:D
dat ding loopt als een gek en licht als een trottoirband op de weg! super!
daarna nog even voor iets omlaag geschroefd en weer op pad.
heb vandaag toch al weer zon 260km gereden.
alles is prima dus heb ik van kronenberg gebeld en kan eind van de week al brengen. dus nog even en dan is ie 100% klaar.:tongue:

Mac-Mikus
24-08-2010, 22:10
:thumbup: Goed bezig Bert, maare 260 km gereden en dan kom je niet even langs voor koffie schaam je.

Zie je binnenkort wel een keer voorbij vliegen, en natuurlijk een snelle taxi rit naar Amsterdam binnenkort hahaha.

RubenD
24-08-2010, 22:56
Gefeliciteerd!

Nick_J
25-08-2010, 12:51
Gaaf Bert!! dus hij loopt?! waarom kom je ook niet hier dan effe op de koffie... vanuit Herm is dat nog maar een paar meter.
Maar ik zie hem binnenkort wel.

Groeten Nick.

Ward
25-08-2010, 14:08
Ik was gisteren even bij Color Shop in Venlo (voor de montage van een nieuwe einddemper voor m'n vader's impreza gtt). Ik sprak daar met een monteur die het over een Golf 2 R32 had. Dat zal deze dan wel zijn, aangezien hij ook uit Venlo komt ;)

Erg mooi project!! :thumbup: Mocht je zondag 3 oktober niks te doen hebben, kom dan gerust naar onze Meet & Greet!

Nol
25-08-2010, 15:34
Haha zul je Dennis wel gesproken hebben....

Had 't al eerder gezegd Bert, vette sjit!!

Enne Mikus, Kcin, jullie niet de enigen, ik zelfs al aangeboden 'm om te kopen met voeier, maar hij wilde d'r niet aan....

Binnenkort BerTje....

knedel16vweber
25-08-2010, 19:07
maar goed dat je hier geen koffie bent komen drinken want de koffie is op :D
mooi dat er weer een jaatje apk op zit...

egon
28-08-2010, 20:03
vandaag ff bij berry geweest en ik moet zeggen dat hij het zeer netjes gedaan heeft
dikke complimenten voor berry.

en berry, we moeten binnen kort je auto dan verwelkomen
dus zet het bier maar koud...

Mac-Mikus
28-08-2010, 22:12
Ben benieuwd bert, wanneer liet je hem nou ook weer afstellen ?
Kom 1 dezer dagen ook weer eens kijken.

BeRt_16VT
30-08-2010, 14:49
hij is nu bij van kronenburg, ik denk dat ie woensdag of zo terug komt.
het is even afwachten.......

Nol
31-08-2010, 09:52
Morgen terug ja?

Als ff mee moet rijden hoor ik 't wel...

egon
07-09-2010, 19:29
ik ben benieuwd wat de uitslag is.

Mac-Mikus
07-09-2010, 20:30
De uitslag, dat is heerlijk.
Vandaag opgehaald en ook zijn computer dus Bert zal een dezer dagen weer online zijn.

Heb er straks de eer gehad om er een stukje mee te mogen rijden, man man wat een vermogen geweldig gewoon.

Enigste nadeel was dat ik daarna weer met mijn 65 pk busje naar huis moest rijden.

Berry 2 dikke duimen omhoog je hebt jezelf weer eens overtroffen. Op naar een volgend project?

BeRt_16VT
07-09-2010, 21:49
ja volgende project is HUIS
hij loopt inderdaad super, op de testbank had ie 260pk en 311nm
maar toen gingen ze proef rijden en toen moest er toch weer 10% meer bezine bij.
dit omdat op de testbank de temperatuur van de inlaat lucht nogal hoog opliep.
volgens johan van van kronenburg zit ie op 280pk als er gewoon rij wind koelling is.
maar ben er echt tevreden mee!
en de imac is ook weer als vanouds, fijn zon nieuw scherm erin!

knedel16vweber
07-09-2010, 21:53
mooi resultaat toch! loopt dus goed nou?

BeRt_16VT
07-09-2010, 21:54
jazeker, toen ik er de eerste keer mee heb gereden deed ie het van onderuit wel redelijk. nu pakt ie over het hele gebied goed op. bij de 3000 toeren heb ik al 300nm.

egon
08-09-2010, 19:13
fijn te horen berry het is je gegund.
ik kom binnenkort dan ook ff een kijkje nemen en bij babbelen.

Nol
16-09-2010, 11:39
Gisteravond stuk met BerT meegereden, wat een beest van een auto!!
Zeker als ie dan bij +-5000rpm de nokkenas nog eens versteld, net of tie dan nog een kickdown krijgt..... En dan dat geluid erbij...VRRRRRRRRRRRRRRRRR HEERLIJK!!! Gewoon van onderuit oppakken en GAAAAAN

BerT, complimenten!! :thumbup:

Laat ik nou (stiekem) hopen dat 't huis niks word, ik zie al een R32T in de maak.... :D

Roy-16VT
16-09-2010, 12:22
mooi project hoor en de cijfers liegen er ook niet om. :thumbup:


ps. je ex spruitstuk past mooi :cool:

De Limburger
16-09-2010, 12:33
Super Bertus, mooi man. Dus je hebt nu een R32 V-Tec hahaha

Succes met het huisje.
Gr Ronnie

BeRt_16VT
19-09-2010, 22:01
gelukkig geen v-tec shit, dat was olie gestuurd.
dit is electrisch :P
maar ronny die meet en greet, ga je dur ook heen?

Bluepower
19-09-2010, 22:07
Rij je nu met de R32 op E85? of nog op Ron98? En als je op E85 rijdt, zijn de resultaten die je met het chippen en op de bank hebt behaald, met E85 of Ron98?

Verder ben je echt goed bezig!!

De Limburger
19-09-2010, 22:07
Welke meet and greet?
Stuur me die link maar eens door naar mijn Inbox.
Gr Ronnie

BeRt_16VT
19-09-2010, 22:11
neej is gewoon op euro98, injectoren waren te klein voor e85.
de vr6 loopt er gewoon op maar ja is niet overal te tanken dus hij loopt meer op euro 98 als op e85, achteraf gezien is de e85 nu toch veel te onpractisch ondanks het tankstation in de buurt.
resultaten zijn op de testbank behaald. en dat was 260pk en 311nm.
maar omdat de koeling van de inlaat lucht niet optimaal is bij van kronenburg
liep ie met test rijden daarna te arm. er moest toen nog 10% meer brandstof bij.
volgens van kronenburg heeft ie zeker de 280pk.

De Limburger
19-09-2010, 22:17
Flinke waardes hoor voor een MKII nu nog een mooie sleeptoon geven en klaar is Bertje.
Gr Ronnie en misschien zien we ons nog.

Bluepower
19-09-2010, 22:24
Waarom zou het onpraktisch zijn? in je tomtom alle stations zetten die E85 verkopen, en op tijd gaan tanken!

Maar als ik het goed begrijp, heb je met de vr6 op 100% E85 gereden? En dat ging goed met de huidige injectoren? Heb je heel toevallig je AFR gemeten(ik zou nl zeggen dat ie dan mega-arm zou gaan lopen zonder aanpassingen aan de chip, inspuiting, en ontsteking.)?

bprijs
19-09-2010, 23:00
Mooi gedaan dit project, echt bruut zo'n R32 in een mk2.
Heb het hele project zonet met plezier gelezen. ;)

BeRt_16VT
20-09-2010, 06:13
Waarom zou het onpraktisch zijn? in je tomtom alle stations zetten die E85 verkopen, en op tijd gaan tanken!

Maar als ik het goed begrijp, heb je met de vr6 op 100% E85 gereden? En dat ging goed met de huidige injectoren? Heb je heel toevallig je AFR gemeten(ik zou nl zeggen dat ie dan mega-arm zou gaan lopen zonder aanpassingen aan de chip, inspuiting, en ontsteking.)?

nu ik van het weekend naar assen ben geweest met de caravan,
heb ik een paar keer moeten tanken en we zijn een paar keer gestopt.
nergens e85 te tanken. en de vr6 gewoon op 100% e85.
ecu zegt wel lower limit lambda af en toe. heb er wel een brandstof drukregelaar opgezet en de druk flink opgeschroefd.

Bluepower
20-09-2010, 10:42
Nu zijn er idd in het noorden weinig E85 stations, maar ze zijn er wel...
http://www.fuelswitch.nl/index.php?mod=map&filter=ethanol

Hiermee kun je ze vinden!

BeRt_16VT
26-09-2010, 18:41
zooo na ongeveer 1000km te hebben gereden heb it zojuist de versnellingsbak genekt.
ik reed in de 2 trapte even door, beetje wheelspin en weg differentieel.
bak was gereviseerd maar dit maakt dus niets uit, het is gatenkaas!
dus nu gaan we weer verder met de bak!

knedel16vweber
26-09-2010, 19:00
zooo na ongeveer 1000km te hebben gereden heb it zojuist de versnellingsbak genekt.
ik reed in de 2 trapte even door, beetje wheelspin en weg differentieel.
bak was gereviseerd maar dit maakt dus niets uit, het is gatenkaas!
dus nu gaan we weer verder met de bak!
-1 :D
toch maar een knappe klauwbak bouwen?

Nol
26-09-2010, 21:37
Getriebe Günther did it AGAIN! :D :D :D

Tijd voor een pinguin?? :thumbup: "golfbaan" kan ook :tongue:

breadfan83
26-09-2010, 22:51
D'r is in ieder geval genoeg vermogen. :D

Mac-Mikus
26-09-2010, 23:23
Ik blijf erbij als Daan gisteren niet had gezegd dat je bak het nog lang uithoud was dit niet gebeurt.
Op de brandstapel met die vent :D

Laat maar weten als je hulp nodig hebt heb aankomende week nog een betje tijd over. :thumbup:

Nol
26-09-2010, 23:28
D'r is in ieder geval genoeg vermogen. :D

Bakken ook hahahahaahha










Sorry kon 't niet laten hahahaha

BeRt_16VT
27-09-2010, 16:15
ja ik ga nu denk ik voor de quaife, ben nog wat aan het zoeken maar dat moet goed komen!

Mac-Mikus
28-09-2010, 19:56
Bertje waar blijven die schade foto's ?

BeRt_16VT
28-09-2010, 20:55
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00004-20100927-1821.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00002-20100927-1819.jpg
zo de foto,s
er zitten 4 gaten in en je kunt zien dat die dikke as gebroken is.
dit was dus een gereviseerde bak met boutenset die nog geen 5000km gelopen heeft.
quaife sper is besteld en betaald, dus afwachten
en ja nol! bakken die ik tot nu toe genekt heb:
6x 020 bak en 3x 02A bak
Getriebe Gunther / Berry de Bakkenbeul did it again!

Bluepower
28-09-2010, 20:56
Waar heb je de sper besteld, Bert? En voor welk bedrag, als ik mag vragen?

BeRt_16VT
28-09-2010, 20:59
bij dutch power trading, en ja voor deze keer,
moest 790 euro incl verzend kosten betalen.

Nol
28-09-2010, 23:04
en ja nol! bakken die ik tot nu toe genekt heb:
6x 020 bak en 3x 02A bak
Getriebe Gunther / Berry de Bakkenbeul did it again!

Mazzel dat je nog twee halve op voorraad hebt :D
Ben benieuwd wat ie doet met de kweef (behalve banden slijten :D )

Gaat 't wel wat worden op de pelicanen-avenue?

Succes met beiden! Spreek je snel weer!

BeRt_16VT
30-09-2010, 19:12
ja project huis begint eraan te komen, volgende week voorlopig koopcontract tekenen.
maar goed gister de bak eronder uit geschroefd. en vandaag pakketje:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00022-20100930-2006.jpg
mn quaife vriendje!
hopen dat ik zaterdag de bak en diff weg kan brengen zodat het gefixt wordt.

knedel16vweber
30-09-2010, 19:13
ja project huis begint eraan te komen, volgende week voorlopig koopcontract tekenen.
maar goed gister de bak eronder uit geschroefd. en vandaag pakketje:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/IMG00022-20100930-2006.jpg
mn quaife vriendje!
hopen dat ik zaterdag de bak en diff weg kan brengen zodat het gefixt wordt.
naajs :thumbup:
breng je um naar ralf?

BeRt_16VT
30-09-2010, 19:16
neej naar frank v gerwen. daar brengt ralf ze ook naar toe.

knedel16vweber
30-09-2010, 19:24
neej naar frank v gerven. daar brengt ralf ze ook naar toe.
ja okè sjiek!
wanneer rijdt ie weer? :D

Nol
30-09-2010, 23:19
Jouw pakketje beter als 't mijne, fruitmand van de baas :D :tongue:

Gaat FvG er ook gelijk een andere overbrenging inzetten?


Zie je morgen!

P.S. Je hebt pm!

Mac-Mikus
01-10-2010, 09:03
Netjes Bert, zo te zien word dat weer rijden voor je je huisje hebt :thumbup:
Ik geloof dat we vanavond langskomen dus tot dan

BeRt_16VT
01-10-2010, 09:12
jep das de bedoelling. kan ik tenminste paardekar derachter hangen met verhuizen :P
ik zie jullie vanavond wel, weet niet wie er allemaal komt, dacht dat er nog meer kwamen.

Mac-Mikus
01-10-2010, 09:23
jep das de bedoelling. kan ik tenminste paardekar derachter hangen met verhuizen :P
ik zie jullie vanavond wel, weet niet wie er allemaal komt, dacht dat er nog meer kwamen.


Whahaha zal ik een extra pak koffie meenemen of trek je dat nog wel

knedel16vweber
10-10-2010, 10:10
enne? auto weer klaar?
gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst (zonder wielen) :)

BeRt_16VT
10-10-2010, 19:17
jow danke, kab is nog niet klaar Fvg had het erg druk.
dus ik wacht, tot ik wat hoor.

BeRt_16VT
17-10-2010, 21:20
zo straks gebeld met fgw en kan woensdag de bak ophalen.
donderdag gaat ie der onder met hulp van nol.
dus dan kan ik weer vlemmen!

Mac-Mikus
18-10-2010, 13:03
zo straks gebeld met fgw en kan woensdag de bak ophalen.
donderdag gaat ie der onder met hulp van nol.
dus dan kan ik weer vlemmen!


Nice Bert, ik zal mijn opzichters kunsten eens komen vertonen. :thumbup:

BeRt_16VT
26-10-2010, 13:53
toch maar eens even een update.
vorige week donderdag is de bak er onder gekomen.
met de hulp van nol!
toen maar even gaan testen, en ben zeer tevreden!
zeer lange versnellingen en sper zorgt toch wel voor merkbaar meer grip.
dus al met al zeer geslaagd.

en als het van het weekend even meezit, dan gaat de rolkooi er ook gelijk weer in. de us achterlempkes en skid plate.

rallyegolf driver
26-10-2010, 21:00
Mooi, als FvG iets doet, doet ie het goed!

BeRt_16VT
30-10-2010, 19:59
zooooow vandaag de kooi erin gezet. kwam er achter dat de originele gordels niet pasten, dus gauw naar atu en paar schroth jes gehaald.
foto,s volgen

DeeDub
01-03-2011, 00:59
zooooow vandaag de kooi erin gezet. kwam er achter dat de originele gordels niet pasten, dus gauw naar atu en paar schroth jes gehaald.
foto,s volgen
Waar blijven de foto's :D

Mac-Mikus
09-03-2011, 00:00
Hmmm beetje stil gevallen hier in dit topic, terwijl er toch alweer wat is veranderd :D

BeRt_16VT
09-03-2011, 00:17
erg he? moet nog steeds foto,s maken van de rolkooi, nu zit de herryklep er ook al op thx to Herremann van Longstreet Engineering.
en ohwja ik heb nu ook een compleet syncro onderstel liggen.
maar goed huis gaat voor, zal kijken dat ik toch maar us foto,s ga maken en posten

De Limburger
09-03-2011, 00:27
Ja Bertje, begin eens wat foto's te schieten, hahaha..
Gr Ronnie

Herm Schreurs
09-03-2011, 01:02
erg he? moet nog steeds foto,s maken van de rolkooi, nu zit de herryklep er ook al op thx to Herremann van Longstreet Engineering.
en ohwja ik heb nu ook een compleet syncro onderstel liggen.
maar goed huis gaat voor, zal kijken dat ik toch maar us foto,s ga maken en posten

:D

Jij ook nog bedankt voor de hulp!


Moet je je naam niet wijzigen in:
VW Golf mk2 GTi Herrieklep R32 KMS Quaife edition binary throttle
:wow:

BeRt_16VT
06-04-2011, 19:29
zow en de foto,s hoeven niet meer
heb van het weekend mn nieuwe aanwinst gehaald.
tadaaa
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/syncro2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/1/syncro1.JPG

ik weet het hij ziet er niet uit, maar goed na wat las werk en gespoten te zijn heb ik dus een mooie syncro 5 deurs!

Mac-Mikus
06-04-2011, 19:30
Sjiek maar vertel eens wat meer over de terugreis Hahahaha.

BeRt_16VT
06-04-2011, 19:43
nou dan begin ik bij het begin.
die vent aan de telefeun, alles prima rij je zo mee terug, ik regel een tijdelijk kenteken zodat je ermee naar huis kunt rijden. dus ik met mike naar eisenach 400km vanuit venlo.
komen we aan schroefset nog niet ingesteld spoor er langs, geeft die vent de mededeling ik zou er maar eerst wat benzine indoen en lucht in de bandjes, en owhja de eerste 50km rustig remmen hij staat al ff stil.
wij terug rijden, na 20 km hoor ik de drijfstang lager gevolgd door een flinke klap en een mooi oliespoor van 300m. een gat in het onderblok! achter de waterpomp.
anwb wegenwachtservice europa en dan,,,,..... komen ze niet! ja meneer tijdelijk duits kenteken! adac gebeld afgesleept (zelf kunnen dokken), en daarna stond ie op 380km van huis!. 10 euro per dag stallingskosten. dus met zure kop en mike weer naar huis op zaterdag!
Zondag morgen met pappies patrol ff op en neer. hij starte nog, zo op de kar en weer terug. dus al met al bijna 1600km gehad van het weekend, maar ik heb mn syncro!!

Mac-Mikus
06-04-2011, 19:46
:own:

Ach we hebben het weekend om gekregen.
Niet op de manier zoals gepland maar goed.

BeRt_16VT
13-04-2011, 19:27
zo vandaag ingevoerd, dus kan er gesloopt worden.

RubenD
13-04-2011, 22:15
Mooi zo, maar wel foto's van de Syncro en niet van R32, dat kan eigenlijk niet hé ;)

En als je nog eens de tijd vind, kan je de R32 misschien nog eens voor me opmeten?

BeRt_16VT
15-04-2011, 19:00
Mooi zo, maar wel foto's van de Syncro en niet van R32, dat kan eigenlijk niet hé ;)

En als je nog eens de tijd vind, kan je de R32 misschien nog eens voor me opmeten?
zo net ff gekeken voor wat op te meten, dat kan ik dus vergeten. er is nog geen plaats om fatsoenlijk te meten.
volgens mikus stond er ook een bub motor te koop hier op het forum.
mischien zou je bij diegene us kunnen vragen.