Mikkem
24-04-2010, 11:27
Reed net naar huis en moest iets verder uitwijken dan gewenst voor een dame die haar auto inschatte op de breedte van een Scania.
Daar lag een kuiltje in de weg, niet heel bijzonder. Na het kuiltje kwamen er vreemde geluiden van rechtsachter en bij het neerkomen na elke drempel klinkt het niet fijn (bonken).
Even gestopt en rechtsachter zit alles onder de olie. Schokdemper doorgeslagen lijkt mij dan?
Bij het rijden heeft de auto nu wat slingerneigingen, dus maar even voorzichtig aan gedaan.
Maar hoe nu verder? Ik had al plannen met veren & dempers en hulp van Tim_J, maar kan nog wel wat extra advies gebruiken...
De auto staat naar mijn zin te hoog, maar ik wil niet té ver omlaag. De wielkastrand hoeft niet voorbij de band te komen. Er zit nu zo'n 5 a 6 cm tussen, dus een verlaging van 4 cm lijkt mij voldoende. Ook een zeer stugge auto wil ik niet, beetje comfort is wel lekker. De wegligging is in principe goed genoeg voor een 1.3!
Daar komt nog bij dat de auto eind volgend jaar een lpg-installatie krijgt die mogelijk gaat zorgen voor een zakkende achterkant. Daar wil ik graag vooraf rekening mee houden.
Mijn ideeën tot nog toe:
1. ik koop een schroefset van V-Maxx en zet die op de hoogste stand. Als de lpg-installatie ingebouwd wordt dan kan ik de boel achter bijstellen
2. ik koop een set vaste verlagingsveren van Eibach met Monroe schokdempers. Bij de inbouw van de lpg moeten er dan eventueel hulpveren bij om de auto hopelijk op de juiste hoogte te houden.
Optie 2 is stukken duurder dan optie 1 en heeft in mijn beleving een onzekerheid voor het opvangen van het gewicht van de lpg-tank.
Optie 1 is goedkoper maar zal kwalitatief een stuk minder zijn en mogelijk veel stugger.
Iemand suggesties, gedachten of adviezen :redface:
Daar lag een kuiltje in de weg, niet heel bijzonder. Na het kuiltje kwamen er vreemde geluiden van rechtsachter en bij het neerkomen na elke drempel klinkt het niet fijn (bonken).
Even gestopt en rechtsachter zit alles onder de olie. Schokdemper doorgeslagen lijkt mij dan?
Bij het rijden heeft de auto nu wat slingerneigingen, dus maar even voorzichtig aan gedaan.
Maar hoe nu verder? Ik had al plannen met veren & dempers en hulp van Tim_J, maar kan nog wel wat extra advies gebruiken...
De auto staat naar mijn zin te hoog, maar ik wil niet té ver omlaag. De wielkastrand hoeft niet voorbij de band te komen. Er zit nu zo'n 5 a 6 cm tussen, dus een verlaging van 4 cm lijkt mij voldoende. Ook een zeer stugge auto wil ik niet, beetje comfort is wel lekker. De wegligging is in principe goed genoeg voor een 1.3!
Daar komt nog bij dat de auto eind volgend jaar een lpg-installatie krijgt die mogelijk gaat zorgen voor een zakkende achterkant. Daar wil ik graag vooraf rekening mee houden.
Mijn ideeën tot nog toe:
1. ik koop een schroefset van V-Maxx en zet die op de hoogste stand. Als de lpg-installatie ingebouwd wordt dan kan ik de boel achter bijstellen
2. ik koop een set vaste verlagingsveren van Eibach met Monroe schokdempers. Bij de inbouw van de lpg moeten er dan eventueel hulpveren bij om de auto hopelijk op de juiste hoogte te houden.
Optie 2 is stukken duurder dan optie 1 en heeft in mijn beleving een onzekerheid voor het opvangen van het gewicht van de lpg-tank.
Optie 1 is goedkoper maar zal kwalitatief een stuk minder zijn en mogelijk veel stugger.
Iemand suggesties, gedachten of adviezen :redface: