PDA

View Full Version : Aandrijfwiel snelheidsmeterkabel in versnellingsbak gevallen!

Golf1Fan
04-04-2010, 17:27
Beste mensen,

Ik heb een groot probleem!

Tijdens het vervangen van de snelheidsmeterkabel van mijn 84er Golf ll diesel (motorcode JP) is het aandrijfwieltje zie afbeelding http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/1/0/Wormwielsnelheidsmeterkabel.jpg in de versnellingsbak ((4+E) (020)) gevallen :mad:

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en is er een mogelijkheid om het onderdeeltje, zonder de bak te demonteren, te verwijderen?

Weet iemand ook van welk materiaal het aandrijfwieltje is gemaakt?

Alvast bedankt!

SubdubberGT
04-04-2010, 17:55
Als je in het gat kijkt, kun je hem dan zien liggen?

Met een beetje gereedschap en gelukt kun je hem eruit krijgen..

Van de week was een stageloper bezig met een trekhaak met van die busjes die door de kokerbalk lopen voor bevestiging van de trekhaaksteun..

En ja je raad het al, busje in de kokerbalk gevallen. :screwy: Ik moest hem ermee helpen en heb al met al het busje er wel uit gekregen, maar wel MET geduld..
Ongeveer zo'n zelfde gevalletje dus ;)

Jeff
04-04-2010, 18:41
Tandwieltje is van kunststof

Erwin G60
04-04-2010, 19:14
Ik heb het ook al eens gehad bij mn Golf (twee keer zelfs). Het gat is eigenlijk net wel net niet te klein om hem er uit te krijgen. Wat je kunt doen is de versnelingsbak bijna tot boven toe te vullen zodat hij wat meer naar boven komt dus makkelijker is te pakken.

Rallyegolf20vt
04-04-2010, 20:32
Heb er al eens een bak onderuit gehaald en gedemonteerd om deze reden.
Vervolgens zeiden ze bij de dealer dat dat wel vaker voorkwam , en dat ze deze lieten zitten en er en nieuw wieltje op de tellerkabel monteerden.
Het wieltje is van teflon, dus het kan geen kwaad qua slijpsel.
Ze doen ook wel een teflon toevoeging bij de olie van de bak om geluiden in de bak tegen te gaan.
Hij zit bij het differentieel in , en deze gaat ook echt niet stuk van een stukje kunstof .
Maar ik zou hem er ook het liefste uit hebben.
Je kunt het proberen eerst het wieltje te laten zitten.
Gaat het goed , zonder bijgeluiden , laat je het zitten.
Anders alsnog de bak er onderuit en uit elkaar halen .
De keus is aan jou ;)

gti_power
04-04-2010, 20:55
Bij mij is er ook in gevallen,
zit er nog steeds in en rij er gewoon mee rond.
Kan opzich geen kwaad stel dat ie tussen de vertanding komt malen de tanden em kapot.

Golf1Fan
04-04-2010, 22:46
Beste mensen,

Bedankt voor alle tips!!

@ Erwin G60:

Jij zegt dat het je al 2 keer is overkomen en adviseert om de bak tot aan de nok toe af te vullen om zo het aandrijfwieltje eruit te vissen.

Heb je daadwerkelijk op deze manier het aandrijfwieltje,tot 2 keer toe,eruit kunnen krijgen?

bivw 16vg60
04-04-2010, 23:02
hmm een plastic magneet :D
nee heb dit ook wel eens gehad kreeg hem er gelukkig nog uit na een goed uur prulle
zal hem gewoon er uit halen denk dat je daar toch een beter gevoel bij heb
desnoods effe bak eronder vandaan zo veel werk is het nu ook niet
succes

Erwin G60
05-04-2010, 09:06
Beste mensen,

Bedankt voor alle tips!!

@ Erwin G60:

Jij zegt dat het je al 2 keer is overkomen en adviseert om de bak tot aan de nok toe af te vullen om zo het aandrijfwieltje eruit te vissen.

Heb je daadwerkelijk op deze manier het aandrijfwieltje,tot 2 keer toe,eruit kunnen krijgen?
Een keer op de manier zoals ik het omschrijf heb ik het gedaan de tweede keer heb ik de bak er onder weg gehad want die moest er toen toch onderweg.

golf mkII 16v
05-04-2010, 11:06
Heb het ook gehad en toen met een stukje ijzerdraad[haakje aan gebogen]gaan vissen
Wieltje blijft nl drijven in de olie

Golf1Fan
05-04-2010, 13:13
Beste mensen,

Tot zover weer bedankt voor weer wat tips!

Ik ga dezer dagen het eea proberen.

FGizmoS
05-04-2010, 16:01
Ik heb het ook al meegemaakt. Ik heb daarvoor een flexibele ijzerdarm gekocht met een grijpertje die je kan bedienen aan de bovenkant ;)
Ondertussen heeft dat stukje materiaal me al veel kunnen helpen :D

SubdubberGT
05-04-2010, 16:34
Ik heb het ook al meegemaakt. Ik heb daarvoor een flexibele ijzerdarm gekocht met een grijpertje die je kan bedienen aan de bovenkant ;)
Ondertussen heeft dat stukje materiaal me al veel kunnen helpen :D

Inderdaad heel handig stukje gereedschap!! Tja dit kun je ook gebruiken, maar aangezien niet veel mensen dit hebben en verkopen?

Veel succes in ieder geval! :D

T!m
05-04-2010, 18:00
Ik heb dit ook gehad. Kwestie van een spits tangetje pakken en secuur te werk gaan :D