PDA

View Full Version : niet injecteren?! ecu defect? 1800 RP

Mu!s
31-03-2010, 16:21
Na inbouw van een 1800 RP motor en ombouw naar nieuw type zekeringskast..
doet de auto alles.. behalve dat deze geen brandstofkrijgt?! bougies zijn kurkdroog!

brandstofpomp draait niet, maar zodra ik deze doorlus, wordt er benzine naar de "injectiering"(waarin de injector zich bevindt) gestuurd! maar hij spuit niks in?! ik heb nog 1 draad over.. in de zekeringskast, deze is de zwart gele. komt vanaf de ecu! je hebt 6 draden en deze draad ligt appart! dit is tevens de draad die naar de bobine loopt, met het gele stekkertje eraan(ik geloof dat deze is voor uitlezen eventueel?! meende dit gelezen te hebben)
is mijn ecu defect?! of zit er iets niet goed?!

ik ben al verwezen naar;
http://www.a2resource.com/electrical/management.html
maar een 1800rp is een Motronic mm. of ook wel eens Jettronic genoemd?!(lijkt me stug)
de pinouts hiervan tellen volgens de site 33 pinnetje op de ecu, wat niet klopt want ik heb er maar 25!

kan iemand mij vertellen hoe ik de injector bijv. door kan meten of enig idee wat er aan de hand is... ik ben al 4 dagen bezig...
(ik ben geen ster in elektronika!)
m.v.g Joost :redface:

Rallyegolf20vt
31-03-2010, 19:15
Zwart geel is meestal 15 plus bij golf 2
Krijgt de ecu al een 15 plus?
15 plus is een contactgeschakelde draad,hier moet dus tijdens het starten ook spanning op staan.

Golf2
31-03-2010, 19:18
kijk is of dat er een goede massa is.

golf mkII 16v
31-03-2010, 19:49
Zwart/geel=schakeldraad van een relais,of in dit geval ecu

Mu!s
31-03-2010, 23:25
weet iemand waar deze op hoort? gewoon op de schakelde plus?! deze kan ik wegpakken van de zekeringskast of contact?! ik heb bij een andere golf gemeten op de stekker, deze zelfs los gehaald! en toen gemeten! of is dit juist je fout die ik gemaakt heb?!(door met losse stekker te meten, met zowel contact aan/uit)..

http://img37.imageshack.us/img37/488/54468966.gif (http://img37.imageshack.us/i/54468966.gif/)
is deze 15plus dan te pakken op Z1? ik citeer;
"-Z1 Injector Power (1990+), Glow Plug Fuse (diesel), inlet manifold pre-heat (carb) Fuel Pump/Glow Plug Relay Output Red/Black (1990+), Red/White (diesel and carb) "
want hier heb ik hem al op gehad maar zonder resultaat! of zou het dan een kwestie zijn van slechte massa/plus?!
lijkt me stug want hij vonkt wel etc! of staat dit helemaal los van de ecu?! is er ook een kans dat de ecu dan kapot is?! ik hoop dat ik redelijk begrijpbaar overkom!

golf mkII 16v
01-04-2010, 17:33
Daar zit het brandstofpomp relais op
Zoek een zwart/gele draad en zet hem daar bij
Heb het zo ook gedaan met de relais van mij ABS[oude zekeringkast en nieuw model ABS

Mu!s
02-04-2010, 23:49
brandstofpomp relais heb ik niet LOS van de kast zitten?!... en heb de zwart gele draad geprobeert die ikj over heb... maar tevergeefs:(.. er zit nog een zwart schuifje aan het eind van deze zwart-gele draad, weet niemand waar deze thuishoort?!

Mu!s
04-04-2010, 13:36
oke jongens,
de zwart gele draad is dus voor UITLEZEN... en loopt naar de schakelpook... dus dit heeft niks te maken met injecteren! nu heb ik 3 stekkers die naar achter lopen nog zwarte! deze zijn als volgt globaal in te delen;
-comfort(gordelmodules, handrem, etc)
-brandstofvoorziening(pomp etc)
-verlichting

nu injecteerd deze dus niet.. en is mijn vraag... IS er een kans dat de injector niet aangestuurd wordt.. omdat de ecu ook signalen krijgt van deze 3 desbetreffende stekkers (brandstofvoorziening)?! een soort van inductiespanning ofzo dat die weet; oke de pomp draait... ik kan injecteren?!

waarmee ik bedoel... zodra de pomp pas loopt... dan kan ik injecteren?!

de pomp loopt ook niet, wel als ik er zelf via een by-pass draad spanning opzet...
ik bedoel de motor kan dus niet LOPEN... als de pomp eigenhandig wordt geschakeld... (by pass)

kan iemand me verder helpen? (het is btw mischien onduidelijk, maar ik vindt het lastig uitleggen)

SubdubberGT
04-04-2010, 13:45
Had er nou maar gewoon een andere kop opgezet ;)

Mu!s
04-04-2010, 13:56
ja maar hier leer ik ook nog wat van!:P.. is wel een "pain in the ass" maargoed.. die 1300 was toch kut

Rallyegolf20vt
04-04-2010, 20:47
Volgorde is meestal; eerst even pomp laten draaien door motor ecu, en vervolgens zodra de ecu een onstekingssignaal krijgt tijdens het starten, gaat de pomp weer draaien
Heb je al gecontroleerd of de benzinepomp tijdens het starten wel draait?
Niet alle systemen laten de pomp eerst even draaien.
Zo ja , heb je dan niet toevallig de brandstofslangen verkeerd om aangesloten? :D Je zult niet de eerste zijn die dit is overkomen ;)

Mu!s
06-04-2010, 00:27
brandstofslangen zitten goed! zeker weten! nog gecheckt! en toen de motor in de donor wagen lag, hoorde ik DACHT IK wel de pomp lopen ervoor(na contact aan)
tijdens het starten draait de pomp ook niet!

ik kan hem wel zelf laten draaien, met een by pass draad. dan komt de benzine TOT aan de injector! (slang losgehaald om te checkken)

maar hij injecteerd dus NIET!

kan dit met de bedrading te maken hebben?! miscchien krijgt de ecu via de zekeringskast weer een signaal van achter(van de pomp vandaan dus) waardoor deze dan pas injecteerd?

LuukGTI
06-04-2010, 07:21
Misschien de meest goedkope vraag die je hebt gehoord, maar kan het niet zijn dat je injectoren verstopt zitten?

Groeten,,

Mu!s
06-04-2010, 12:08
alles KON natuurlijkdus stond overal voor open! probleem is gevonden!

heb dus voor niks al die moeite gedaan want de ecu was gewoon verrot!