PDA

View Full Version : ATS classic afplakken

ErikvanBilsen
18-03-2010, 10:23
Hallo,

Ik ben momenteel een setje ATS Classic aan het opknappen,
Maar nu is mijn vraag hoe/waarmee ik het beste die lijntjes kan afplakken.
Heb van zoon fine tape gehaald maar deze plakt niet goed vind ik.
Zo moeten ze worden kwa gepolijst/kleur:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2026.JPG

Erik.

Matheo
18-03-2010, 10:43
Ik gebruik vaak zulke tape:
http://www.bestel-verf.nl/product/613/masking_tape_300_afplakband_afplaktape.html

Valt fijn in bochtjes te plakken, plakt goed en is makkelijk om te vouwen bij dunne randjes, als je snapt wat ik bedoel.

Marcski
18-03-2010, 11:16
gewoon te brede rape plakken en met een scheermesje bijsnijden

ErikvanBilsen
18-03-2010, 11:53
Dank u ga van de week eens wat proberen.
Als iemand nog tips heeft laat maar komen.

Erik.

Ralph
18-03-2010, 12:41
Ik heb ook ooit zo'n setje opgeknapt. Eerst geheel gepolijst op de draaibank, daarna met schildersplakband afgeplakt en weer uitgesneden met een operatie mesje. En toen laten spuiten. Zag er best goed uit.

Succes

sixpack
18-03-2010, 13:21
Goede (plastic) fineliner of randen insmeren met olie(dun) daarna meteen verf eraf vegen

Benji-GT
18-03-2010, 17:26
Finliner bedoel je dan zo'n stiftpen gewoon ofniet ?

dun laagje olie erop, zit je met meerdere lagen toch als je de primer kleur en vernis meetelt ?

Heb nog setje honinggraat liggen dus ben ook nog aan het bedenken hoe ik het aanpak !

sixpack
18-03-2010, 17:33
Finliner bedoel je dan zo'n stiftpen gewoon ofniet ?

dun laagje olie erop, zit je met meerdere lagen toch als je de primer kleur en vernis meetelt ?

Heb nog setje honinggraat liggen dus ben ook nog aan het bedenken hoe ik het aanpak !

Nee de fineliner afplak tape, gewoon dunne pvc afplak lijnen :D

voor de olie klopt dat ;)

ErikvanBilsen
18-03-2010, 18:03
Ja heb hier zoon fineliner liggen alleen laat heel snel los,
dus vandaar dat ik een andere oplossing zoek.

Erik.

svennie
18-03-2010, 21:51
Ik heb toen ook gewoon met schilderstape afgeplakt en daarna met een scalpel mesje uitgesneden. Wel een pokke-werk, maar op zich wel te doen.
Zo zag het er na het spuiten uit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3R8SND8T.jpg

bluebastard
21-03-2010, 20:11
Misschien eerst randen afplakken.
Spuiten.
Daarna de kleine oppervlakken opnieuw schuren en polijsten.
Zijn maar een paar dunne randjes, ben je zo mee klaar.
Zo heb ik het met deze gedaan en dat was flink meer werk:

http://i96.photobucket.com/albums/l199/kuipstoel/DSC00358.jpg?t=1269198598

ErikvanBilsen
21-03-2010, 20:15
Danke iedereen voor de reactie,
Ik ga het proberen of te plakken,
Wil het uiteindelijk niet goed lukken kan ik nog altijd overgaan op de optie van Bleubastard.

Erik.

ErikvanBilsen
08-04-2010, 10:17
Nu heb ik alle 4 de velgen afgeplakt en 1 velg gespoten,
Maar nu ben ik niet tevreden over waar de lak begint tussen de velgrand en het hart, je ziet een randje.
Is het misschien geen betere optie om ze te laten poedercoaten?
Of hou je dit dat ook nog steeds?
Want zie het bij de mensen hier op de foto's niet.
Of heb ik gewoon te dik gespoten?

Hier een foto ter verduideling:
http://www.nellys.org/uploader/files/71rtw5j6.jpg

Erik.

Renegade
08-04-2010, 10:40
Ik denk dat het wat te dik gespoten is. Probeer eens om het randje met lak wat terug te schuren met een hele fijne korrel en nat, misschien dat de overloop van gepolijst naar lak dan mooier word :)

ErikvanBilsen
08-04-2010, 10:42
Misschien dat ik gewoon die andere 3 velgen probeer met minder dik te spuiten en als die goed zijn deze weer in de afbijt en opnieuw spuiten.

ErikvanBilsen
11-04-2010, 13:57
Ik krijg het spuitwerk niet netjes gedaan,
Iemand een leuk adresje in Limburg?

Erik.

bluebastard
11-04-2010, 21:10
als je de afplaktape strakker plakt en het direct na het spuiten verwijdert zie je bijna niks. Later idd met een korrel 1000/1200 ofzo nat de laatste rand wegschuren.

ErikvanBilsen
11-04-2010, 21:15
Bij de eerste velg had ik hem ook meteen verwijderd (die op de foto) en strakker aantrekken gaat best lastig aangezien je de binnenbocht heb als het ware, tussen de velgrand en het hart.

Maar als de prijs voor laten spuiten niet al te gek is wil ik dat laten doen aangezien ik het netjes wil en het zonde vind van de tijd en energie die ik er al in heb gestoken.

Dus als iemand een leuk bedrijfje weet en/of een prijsindicatie zou dat mooi zijn.

Erik.

ErikvanBilsen
12-04-2010, 12:04
Niemand een leuk adresje?

Erik.

Ralph
12-04-2010, 12:09
Ik heb de mijne destijds zelf afgeplakt zoals eerder beschreven. Het spuiten heb ik bij Steiner in Heythuysen laten doen, net zoals mijn golf I GTI destijds. Niet heel goedkoop maar wel zéér netjes...

dieselken
12-04-2010, 12:19
Hiervoor kan je toch gewoon bij elke schade hersteller/auto spuiter, in je buurt terecht?

Wil je lekker harde lak, loop je even een zaak binnen waar ze vrachtwagens herstellen. Die gebruiken vaak 2 component epoxy lak voor trailers enz... Bestand tegen zout inwerking en chemicalien. Steenslag vaster dan gewone lak.

ErikvanBilsen
12-04-2010, 12:42
Ik heb de mijne destijds zelf afgeplakt zoals eerder beschreven. Het spuiten heb ik bij Steiner in Heythuysen laten doen, net zoals mijn golf I GTI destijds. Niet heel goedkoop maar wel zéér netjes...

Wat is niet heel goedkoop?
Want wil het netjes, en mijzelf lijkt het niet te lukken.
Heb wel al meerdere setjes in zijn geheel gespoten en dat wou wel lukken maar half wil niet echt.

Erik.

Ralph
12-04-2010, 13:07
Wat is niet heel goedkoop?
Want wil het netjes, en mijzelf lijkt het niet te lukken.
Heb wel al meerdere setjes in zijn geheel gespoten en dat wou wel lukken maar half wil niet echt.

Erik.

Dacht rond de 500 Euro.

ErikvanBilsen
12-04-2010, 13:17
Sow zoveel had ik nu ook weer niet verwacht, dat vind ik weer iets te veel van het goede. Dan ga ik het nog een proberen.

Erik.

dieselken
12-04-2010, 13:34
:screwy: :eek: :wow:

Bij een gewone schade hersteller betaal je echt niet meer dan 200 250 euro als hij het mag meenemen de eerste keer hij zwart spuit.

Dub-Detail
13-04-2010, 19:09
Heb het vandaag zelf gedaan bij mijn classics. Super netjes gelukt.
Eerst goed ontvetten met amonia, daarna afplakken met schilderstape en oude krant en uitsnijden met een scalpel. Nogmaals licht ontvetten met vochtige doek en amonia.
Alu Primer 4,5 uur drogen, 1e laag zwart 10 min drogen, 2e laag zwart 30 min drogen daarna laag blanke lak 10 min drogen nog een laag blank en vervolgens uit laten harden. Tape er na twee uur afgehaald, super netjes gelukt.
Dus het is zelf te doen, het afplakken is alleen wel een secuur werkje.

Gr, pim

ErikvanBilsen
13-04-2010, 20:21
mmm ja ik heb nu bij iemand opgevraagd wat het kost om te laten doen,
Dat wacht ik nog af en anders ga ik nog maar eens een poging wagen.

Erik.

ErikvanBilsen
18-05-2010, 11:11
Zo heb alleen de velgrand afgeplakt en de velgen liggen momenteel bij de spuiter.

Erik.

Ralph
18-05-2010, 14:43
Zo heb alleen de velgrand afgeplakt en de velgen liggen momenteel bij de spuiter.

Erik.

Bij welke spuiter ?

servibruls
18-05-2010, 14:56
Bij wheelcare doen ze velgen stralen, afdraaien en poedercoaten voor ik geloof iets van €52,- per velg? (Ligt wel aan de grote van de velg) Dus voor het hart ben je niet meer dan dat per velg kwijt lijkt me...

ErikvanBilsen
18-05-2010, 16:43
Een kennis van mij is spuiter en deze spuit ze voor een vriendenprijsje voor mij.
Had al eerder bij Steiner gevraagt maar deze heeft niks meer laten weten.

Erik.