View Full Version : Polo 2F coupé project
The_Maxx
22-02-2010, 11:36
leeg
The_Maxx
22-02-2010, 11:38
leeg
jellehier
22-02-2010, 12:40
dat van die achteras klopt wel staan er vaak scheef onder vanaf fabriek maar zijn wel recht te hangen als het goed is..
claxon probleem had ik ook.. claxon kreeg bij mij geen voeding.. effe een draadje getrokkken vanaf de accu naar de claxon en hij deed het gewoon weer met de knop op het stuur..
The_Maxx
22-02-2010, 12:55
leeg
martiepartie
22-02-2010, 14:26
stuur hoeft er niet af om te testen of het blokje kapot is.
Ander (goedwerkend) blokje regelen, stekker van de originele afhalen en daar het nieuwe blokje op klikken. Met een schroevendraaier/sleutel kan je testen of met het nieuwe contactblokje je radio en claxon het wel doen.
Als dat zo is, kan je altijd nog je stuur er af halen, om het blokje definitief te vervangen.
The_Maxx
22-02-2010, 14:52
leeg
vw roadwarrior
23-02-2010, 06:21
Leuk polootje hoor!
The_Maxx
24-02-2010, 18:33
leeg
The_Maxx
28-02-2010, 21:37
leeg
patjetta
28-02-2010, 21:40
volgens mij is dat mijn oude auto :tongue:
De Limburger
28-02-2010, 21:44
Veel plezier ermee.
Ik heb geloof ik nog een imitatie spatbord liggen op de zolder van zo'n polo.
Kun je hebben voor een habbekrats.
Weer een VW in debuurt erbij. Leuk..
Gr Ronnie
patjetta
01-03-2010, 21:16
en wat zij ik je :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/kleinpolo2.JPG
The_Maxx
02-03-2010, 00:20
leeg
The_Maxx
04-03-2010, 12:37
leeg
patjetta
04-03-2010, 15:26
Het leer zag er bij mij zo uit:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/DSC01142.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/DSC01143.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/kleinpolo3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/kleinpolo.JPG
De stikkers zaten er bij mij al op.
Ik heb er inderdaad apk op gezet maar bij mij was die na reperatie wel goed.
Ik heb er een nieuw rechter draagarm onder gezet en nieuwe achterbanden.
Ook heb ik het dakje vernieuwd omdat het oude dak dicht was gekit met een plastic raampje.
Alleen bij mij zaten er stalen verbreden velgen op.
Hierdoor lag hij wel een heel stuk lager:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/1/4/polo.jpg
De jongen waaraan ik hem had verkocht was een volvo liefhebber.
Hij kocht de polo zodat hij een auto had om in te rijden terwijl hij zijn oude volvo ging opknappen.
Ik vind het een hele fijne wagen om in te rijden.
en ik mis hem nog wel af en toe. :cry:
The_Maxx
04-03-2010, 19:11
leeg
patjetta
04-03-2010, 21:18
Ik had er trouwens een andere bak onder gehangen.
Dit omdat bij de oude bak de 5e versnelling het niet meer deed.
Maar bij die nieuwe bak was dus de lager van de price as kapot.
Dat is wat je hoort en als je het echt irritant vind moet je er dus een andere bak onder hangen.
The_Maxx
04-03-2010, 21:46
leeg
patjetta
04-03-2010, 21:57
ja dat had ik ook omdat de schakelstang nog afgesteld moest worden.
Ik denk dat hij er geen andere bak onder heeft gehangen.
The_Maxx
04-03-2010, 21:59
leeg
De Limburger
04-03-2010, 22:41
Links voor heb ik liggen PB me maar voor meer info.. gr Ronnie
The_Maxx
06-03-2010, 16:47
leeg
The_Maxx
08-03-2010, 09:44
leeg
De Limburger
08-03-2010, 10:48
Als er meer foto's komen en meerdere updates, dan komen de reactie's vanzelf.
Gr Ronnie
jellehier
08-03-2010, 12:54
beetje weinig reacties helaas.
Toeter leeft een eigen leventje, Geen idee waar het aan ligt, maar ik ga de voeding niet meer via het contactslot laten lopen. Vermoed dat daarin toch iets niet helemaal in orde is. Zekering heb ik vervangen maar dat maakt geen reet uit. Hij doet t soms in eens wel weer, dan doet ie het een tijdje en ineens werkt ie niet meer (keer of 5 gebruiken en hij doet gewoon niks meer) Wil wel een betrouwbare toeter hebben.
Heb een andere tellerunit geplaatst. Geeft mooi aan hoeveel km ik heb gereden (en die klopt ook) maar de snelheid die ik zou rijden klopt niet. Ik rij gemiddeld 10km langzamer op gps dan wat op de teller staat. Dus teller 120 = 110 op gps. Waarschijnlijk staat de naald niet geheel op het rustpunt. Voorlopig kan het wel ff. Maarja tis lastig.
Dit kan overigens niet aan de velgenmaat liggen want dan zou ik precies tegenovergestelde waarden krijgen ( 13" = kleinere omtrek dus met evenveel omwentelingen rij je met een 16" door de grotere omtrek dus harder dan wat op de teller staat. Omdat de teller gebaseert is op die 13". Ja zelfs met mijn bandenmaat wijkt ie nog af.)
Tellerbak moet er toch nog eens een keer uit, omdat het linker lampje kapot is, ik had geen nieuwe helaas.
Heb de "nieuwe" logotjes iets opgeschuurt en schoongemaakt. Maar dat schoonmaken moet nog wat beter. Iig zit het er een stuk beter uit. Chrome was toch al van de nieuwe logotjes af, dus dan maar compleet grijs weer.
ten eerste.. claxon klinkt als een foute sleepring...
ten tweede, kan best wel eens aan je bandenmaat liggen.. maar reken ook mee dat een teller altijd meer aangeeft dan de feitelijke snelheid.. meestal ongeveer 8kmh meer dan geijkt.. dus kan ook dit gewoon klopppen..
The_Maxx
08-03-2010, 13:21
leeg
jellehier
08-03-2010, 21:20
het lijkt me ergens sterk als het contactslot uitwerking daarop heeft.. die maakt natuurlijk ook de contactspanning voor de achteruitverwarming..
maarja mischien heb jij het niet over klem 15 contact maar x contact of de accesoire stand..
ik heb zelf ook een voedings probleem gehad op mn claxon heb toen gewoon direct een + gelegd vanaf de accu.. dan doet ie het wel altijd maar dat kan geen kwaad.. ik druk toch niet de hele dag op de claxon..
zo kun je ook heel makkelijk testen of het aan de massa ligt (lees claxon dop, sleepring etc) of dat het aan je voeding ligt.
The_Maxx
08-03-2010, 22:40
leeg
martiepartie
09-03-2010, 08:14
Als hij het zo nu en dan doet, en je zelfs met een rechtstreekse + geen claxon hebt zit het 99% zeker in de sleepring of massaverbinding.
Heb je al wel gemeten of er uberhaupt 12V bij de geschakelde plus van de claxon aankomt?
The_Maxx
09-03-2010, 08:24
leeg
martiepartie
09-03-2010, 08:42
Knop is net nieuw, heb ook gewoon losse draad geprobeert, reageert ie dan ook niet meer op.
ah, ik dacht dat dit betekende dat je een rechtstreekse voeding had geprobeerd. :thumbup: My bad.
De achterruitverwarming wordt ook via het contactslot geschakeld volgens mij. Als die het doet, is het contactblokje in orde..
Maar goed, een electrisch schema staat achterin je vraagbaak. Altijd handig :thumbup: Kan je bovenstaande ook direct ff checken.
jellehier
09-03-2010, 12:41
dacht ik dus ook dat ie dat al geprobeert had gezien ik em die tip toch ook al gegeven had..
The_Maxx
09-03-2010, 15:02
leeg
The_Maxx
10-03-2010, 15:23
leeg
martiepartie
10-03-2010, 15:40
ik snap volgens niet helemaal wat je bedoelt (lees ook mee op 86c forum)...
Je krijgt de moer(jij hebt het over bout?) niet van de stuurkogel? Je hebt de stuurkogel nog niet in de pitman-arm kunnen plaatsen omdat die moer niet van de stuurkogel wil?
Of kan je de moer op een gegeven moment niet meer verder vastdraaien omdat de kogel meedraait?
Als dat zo is; krik de spoorstang onder de stuurkogel op (garagekrik met een blok hout oid er tussen, zodat je de stuurkogel flink IN de pitman-arm drukt. Zorg er idd wel voor dat de contactvlakken van pitmanarm-gat en stuurkogel-conische gedeelte goed vetvrij zijn.
Zo heb ik mijn stuurkogelmoer de vorige keer vastgekregen, daar bleef de moer ook op een bepaald punt van het schroefdraad vastzitten, wardoor de kogel mee ging draaien.
Pas wel op met het opkrikken, het is een beetje een teun-de-beun manier :D
The_Maxx
10-03-2010, 15:47
leeg
martiepartie
10-03-2010, 15:48
je hoeft alleen maar druk op de kogel uit te oefenen, niet de hele auto op te krikken..
The_Maxx
10-03-2010, 15:51
je hoeft alleen maar druk op de kogel uit te oefenen, niet de hele auto op te krikken..
dus dat kan als de auto op assteunen staat gewoon?
nja als t straks niet lukt, ga ik dat wel proberen.
Anders een griptang wil ook wel eens lukken, of een grote versie de moordenaar.
The_Maxx
10-03-2010, 19:39
leeg
The_Maxx
16-03-2010, 14:24
leeg
martiepartie
16-03-2010, 14:27
veerpoot = fusee bij een polo.
Gefeliciteerd met de APK. Altijd lekker als je weer een jaar kan tuffen.
The_Maxx
16-03-2010, 14:30
leeg
martiepartie
16-03-2010, 14:33
zoals ik op 86C.nl al aangaf, een 1cm dikke spacer lost het ook op.
Reken er maar op dat de achteras krom is, de schokdemper (veerpoot) heeft hier weinig mee te maken (behalve dan wanneer deze volledig lek/versleten/ruim is). Een achteras is een 'vaste' constructie, die kan je alleen in z'n geheel verstellen, en niet rechts en links onafhankelijk...
Aan de andere kant; een achterasje kost ook de wereld niet. 't is alleen een klotenklusje..
The_Maxx
16-03-2010, 14:37
leeg
martiepartie
16-03-2010, 14:43
hmm, je snapt het niet.
Voorzijde; Veerpoot = fusee (1 deel, waar je de schokdemper IN monteert).
Een kromme schokdemper is practisch gezien onmogelijk bij een polo :D
Als er aan de voorzijde iets krom is, is dat vaak de draagarm, de stabi (steun) of de stabi zelf. Voordat de fusee zelf krom is moet je flinke schade gereden hebben, en ja, dat weet ik uit eigen ervaring :D
Heeft de uitlijner wel geprobeerd om de sporing aan de voorzijde en/of andere uitlijnwaarden goed te krijgen door de stabisteun te verstellen? Die is aan de rechtervoorzijde verstelbaar!
The_Maxx
16-03-2010, 15:09
leeg
martiepartie
16-03-2010, 15:17
Heb je een uitlijnrapport? Wat zijn de foutmarges?
Als 't camber te negatief is, maar de spoorbreedte wel goed is moet het haast wel in de veer(poot) of schokdemper zitten idd. Een kromme schokdemper komt me wel vreemd voor, dan zou deze ook lek moeten zijn (omdat hij dan niet meer normaal kan inveren).
Ben wel benieuwd naar je uitlijnrapport. Polo's (goed) uitlijnen is vervelend werk, omdat je de veerpoot tov de fusee en de fuseekogel tov draagarm niet kan verstellen, iets wat bij andere auto's vaak wel kan.
The_Maxx
23-03-2010, 16:28
leeg
The_Maxx
25-03-2010, 20:54
leeg
JettaMK2
26-03-2010, 09:41
Leuk bakkie alleen jammer van die scheve as:(
The_Maxx
26-03-2010, 10:28
leeg
The_Maxx
17-06-2010, 14:35
leeg
Jammer man...
Wat wordt het volgende project..?
The_Maxx
17-06-2010, 15:57
leeg
The_Maxx
17-06-2010, 16:19
leeg
JettaPowerrr
17-06-2010, 17:02
Wat ook kan: Rusting in pieces. :D
Sja, jammer hè, zijn leuke karretjes, mijn vriendin heeft er ook 1, daar zijn we zuunig op.
Is al een stukje in de bodem gelast, accubak moet nog, verder prima karretje.
Succes met je volgende project!
Gr. Ed
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.