PDA

View Full Version : Revisiesetjes stuurbekrachtiging . . .

ReBo
06-02-2010, 09:08
Heeft iemand enig idee waar revisiesetjes te krijgen zijn voor een stuurbekrachting ?! Of een naam van een fabrikant ?!

Ja, ja, bij de dealer . . . maar er zijn 2 types, diegene die ik nodig zou hebben is een dikke € 120 ex . . . vast en zeker moeten er alternatieven voor zijn, alleen waar :confused:

Turbo-Variant
06-02-2010, 18:48
Ook wel benieuwd naar.. Mijn stuurhuis is ook zo lek als een mandje.

GerardMkIIVR6
08-02-2010, 09:42
Ja ben ik ook wel benieuwd naar.

DragonGr Dragon
09-02-2010, 20:42
Welke auto hebben we het over en welk type stuurb. ZF of TRW?
120E lijkt me wat veel

MrCola
09-02-2010, 22:15
Om hier ff op in te haken, mijn auto stuurt steeds zwaarder, onder het rijden valt het nog wel mee, maar als je stil staat en je draait aan het stuur voel je dat het gaat schokken. Ook piept de riem. Betekend dit dus reviseren of licht het aan de riem? En kun je wel gewoon rijden zonder stuurbekrachtiging?

ReBo
09-02-2010, 22:35
Welke auto hebben we het over en welk type stuurb. ZF of TRW?
120E lijkt me wat veel

Het model maakt niet uit, ze zijn allemaal hetzelfde . . .

Ik heb ze dus allebei. Zowel de ZF als de TRW en beide wil ik reviseren. De ZF hab ik als eerste nodig en volgens VW kost ie zelfs 135 excl. btw. Korting eraf en de BTW terugvorden en dat zat ik rond de 120 euro . . .

De setjes voor de TRW aren ooit iets van 35 euro, alleen niet meer leverbaar :(

VeeDubber
09-02-2010, 22:57
Je kunt het hier (http://www.vanderheidenat.nl/) proberen

In dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30855) topic staat:

Bij de dealer
NR:1H0 498 020 voor een ZF stuurhuis
Ook moet je nog 3X rubberring [nr:1H0 422 999]voor de leidingen hebben

Voor 35 Euro wordt in dit topic geroepen....

DragonGr Dragon
10-02-2010, 08:27
Rebo: ik heb een jaar geleden met succes een ZF gereviseerd, maar moet zeggen dat er toen wel een lager niet bijzat van de aandrijfas. Deze moest ik slopen om bij de kerringen te komen. ZF heeft ze maar wil ze niet leveren aan particulieren omdat ze het niet verantwoord vindt dat niet bedrijven een stuurhuis reviseren (lees: het levert hen niets op). Die set was toen wel duurder dan de 30 van TRW, maar ik dacht 70-80 ofzo. Wat een prijsstijging.

De TRW staat op stapel om te reviseren, maar daar zit in de set behoorlijk minder bij. De dealer vertelde me dat die set er uitgaat omdat ze vaak weer gaan lekken. Ik heb toen een van de laatsten gekocht.

MrCola: Ik zou eerst eens controleren of de riem nog goed is en op spanning staat. Daarnaast of er voldoende vloeistof is. Meestal lekken de stuurhuizen eerst naar buiten en dan pas inwendig. Als ze inwendig lek zijn, dan heb je weinig profeit ervan en stuurt het zwaarder. Zonder SB rijden gaat heel zwaar, je moet dan ook de vloeistof vooruit duwen en gaat dus zwaarder dan als je een stuurhuis hebt zonder sb.

Allen: Let wel op: reviseer alleen een stuurhuis als je weet wat je doet. Vereist precisie en gaat snel fout.

ReBo
11-02-2010, 07:11
Je kunt het hier (http://www.vanderheidenat.nl/) proberen

In dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30855) topic staat:

Voor 35 Euro wordt in dit topic geroepen....

Dat topic was ik idd ook tegengekomen, maar die schijnen dus niet meer te bestellen te zijn . . . .

De mensen van het linkje zal ik vandaag eens proberen te bellen . . .

ReBo
11-02-2010, 07:16
Rebo: ik heb een jaar geleden met succes een ZF gereviseerd, maar moet zeggen dat er toen wel een lager niet bijzat van de aandrijfas. Deze moest ik slopen om bij de kerringen te komen. ZF heeft ze maar wil ze niet leveren aan particulieren omdat ze het niet verantwoord vindt dat niet bedrijven een stuurhuis reviseren (lees: het levert hen niets op). Die set was toen wel duurder dan de 30 van TRW, maar ik dacht 70-80 ofzo. Wat een prijsstijging.

De TRW staat op stapel om te reviseren, maar daar zit in de set behoorlijk minder bij. De dealer vertelde me dat die set er uitgaat omdat ze vaak weer gaan lekken. Ik heb toen een van de laatsten gekocht.

Thnx !!

Ik kan eventueel wel bij ZF kopen, dus dat is eventueel wel te omzeilen . . .
Waarschijnlijk had je dus echt een van de laatste setjes, gisteren te horen gekregen dat ze gewoon echt op zijn. Classic-parts zou nog eventueel wel een optie zijn . . .

Wat ik weer hoorde is dat je wel de originele VW vloeistof moet gebruiken en
niet een of ander merk . . . met de originele vloeistof gaat het goed, met een ander merk, lekken ze idd binnen de kortste keren weer . . .

Je hebt toevallig niet een How-To gemaakt . . . ?! :D

DragonGr Dragon
11-02-2010, 08:10
ReBo: Als jij bij ZF kan kopen, dan scheelt dat al, dan willen ze jou ook vast wel dat ene lager leveren.

Maar het kan toch niet zo zijn dat geen enkel TRW huis meer gereviseerd kan worden??? is daar nou echt geen oplossing voor??

HOWTO: Dan moet ik eens achter mn oren krabben... ik zie dat je omg Rotterdam woont, wellicht kan je langskomen of ik naar jou, kunnen we het samen doen. Ik heb ook nog die TRW liggen om te "oefenen"

Renegade
12-02-2010, 10:33
Om hier ff op in te haken, mijn auto stuurt steeds zwaarder, onder het rijden valt het nog wel mee, maar als je stil staat en je draait aan het stuur voel je dat het gaat schokken. Ook piept de riem. Betekend dit dus reviseren of licht het aan de riem? En kun je wel gewoon rijden zonder stuurbekrachtiging?

Nooit bij rijles opgelet ? :shake: Stilstaand moet je ook niet aan je stuur gaan hengsten, is ook slecht voor je pomp door al die extra wrijving :shake:

ReBo
12-02-2010, 17:10
HOWTO: Dan moet ik eens achter mn oren krabben... ik zie dat je omg Rotterdam woont, wellicht kan je langskomen of ik naar jou, kunnen we het samen doen. Ik heb ook nog die TRW liggen om te "oefenen"

Geen idee waar jij vandaan komt, maar ik heb eventueel een grote werkbank en koffie !! Bedankt voor je aanbod alvast . . . en ik stuur je vanavond wel ff een PM :thumbup: