View Full Version : problemen met poedercoaten steelies
Mk1driver
27-01-2010, 10:53
Ik kreeg mijn verbrede steelies terug van de poedercoater, nu viel me op dat op de scheiding van het hart met het velgbed een aantal bubbels zitten, zeg maar 3/4 van die scheiding is goed strak, 1/4 zitten bubbels op. Volgens de poedercoater komt dit omdat na het bestrooien met poeder er altijd luchtbellen in dat randje blijven zitten die er dan met bakken uitkomen en bubbels veroorzaken. Hij had meerdere velgen liggen waar hetzelfde mee was.
Komt dit iemand bekend voor en hoe zou dit voorkomen kunnen worden, heb al zitten denken aan het randje dichtlassen maar dan zijn ze niet meer recht vrees ik.
Lijkt me onzin, heb al meerdere sets verbrede stalen velgen laten coaten en dit probleem nog nooit gehad....
Mk1driver
27-01-2010, 17:40
Iemand een goed poedercoat adres in Zuid Holland of in de buurt van Amersfoort? Denk dat het daar op uit gaat draaien..
Iemand een goed poedercoat adres in Zuid Holland of in de buurt van Amersfoort? Denk dat het daar op uit gaat draaien..
In Nijkerk zit een grote, daar ging ik altijd met mn brommers heen, goed werk voor een goede prijs. Als ik me niet vergis was t Gerritsen...
Gerritsen is inderdaad een bekende. Ik heb ze laten stralen en coaten bij Hamax in Hazerswoude-dorp. Ik ben er heel tevreden mee. Mijn velgen hebben ook hele diepe naden en het schijnt moeilijk zijn om daar helemaal in te kunnen komen met de coating.
Mk1driver
27-01-2010, 19:47
Gerritsen is inderdaad een bekende. Ik heb ze laten stralen en coaten bij Hamax in Hazerswoude-dorp. Ik ben er heel tevreden mee. Mijn velgen hebben ook hele diepe naden en het schijnt moeilijk zijn om daar helemaal in te kunnen komen met de coating.
Hoe lang is dat geleden dat je ze hebt laten coaten? Wat nog wel eens wil gebeuren volgens de coater is dat ze gaan roesten in die diepe randen.
Hamax in Hazerswoude/Boskoop. Levert heel mooi werk af.
www.hmax.nl
oettinger_18
27-01-2010, 22:53
Zwolle heb je ook goeie straalbedrijf van gelder 150 euro voor 4 velgen goed poedecoaten. Ook hoogglans zwart elke ral kleur en paar metallic kleuren
Mk1driver
27-01-2010, 23:12
Ik ga eens bij die hmax informeren, bedankt voor de tip.
Hoe lang is dat geleden dat je ze hebt laten coaten? Wat nog wel eens wil gebeuren volgens de coater is dat ze gaan roesten in die diepe randen.
Ze zijn eerst gestraald, toen is er een laag zinkspray op gespoten en toen zijn ze gecoat. Dat is gedaan in juni en ze zien er nog prima uit. Geen roest te bekennen. :)
Mk1driver
30-01-2010, 16:58
Ze zijn eerst gestraald, toen is er een laag zinkspray op gespoten en toen zijn ze gecoat. Dat is gedaan in juni en ze zien er nog prima uit. Geen roest te bekennen. :)
Bedankt, ik ga eens bij Hamax langs.
gerritsen is ook een goede, heb er al heel wat setjes heen gebracht.
Mk1driver
30-01-2010, 17:04
Wat vraagt Gerritsen voor stralen en spoedercoaten van 4 velgjes weet je dat?
Mk1driver
22-02-2010, 10:54
Heb her en der wat rondgebelt maar geen enkele poedercoater kent het bubbels verhaal in de velgrand, Hmax in Hazerswoude gooit waterdunne owatrol in de scheiding tussen velgbed en hart, dan roest het nooit meer.
als je ze opnieuw laat coaten zou ik de poedercoater met ''de bubbels'' er wel even mee confronteren
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.