View Full Version : autobandenmarkt.nl 2e keus??
Hey,
Ik heb van iemand gehoord dat autobandenmarkt.nl 2e keus banden levert of met een schoonheidsfoutje/beschadiging.
Is dit een broodje aapverhaal of kennen meer mensen dit?
Enorm broodje aap met mayo!
Ik geloof niet dat de A-merk bandenfabrikanten "slechte" banden op de markt laten komen. Daar gaat hun imago en daar komen de schadeclaims.
ik heb er ook goede ervaringen mee.
martiepartie
11-01-2010, 13:29
Ik heb het verhaal ook gehoord; Autobandenmarkt is een NL zusterbedrijfje van Delticom AG. Een Duits bedrijf dat autobanden levert.
Autobandenmarkt.nl zou de overjarige banden van Delticom gebruiken voor levering (banden die al een tijd op stapel liggen en op de Duitse markt niet meer verkocht mogen worden).
Ik heb afgelopen jaar Nankang NS-II via autobandenmarkt besteld, aan de DOT-code kon ik zien dat de banden nog geen jaar oud waren. Dat overjarige banden verhaal gaat niet op, en het zijn ook zeker geen beschadigde of afgekeurde banden. Die mogen namelijk niet verkocht worden, ook niet in NL.
BROODJE AAP dus..
Ik bestel de banden ook altijd daar, en die waren beslist geen 2e keus :thumbup:
utbartje
11-01-2010, 14:32
Ik geloof hier niks van, zijn gewoon goede banden. Als hun de overjarige banden van Delticom zouden verkopen, waarom zijn ze dan vaak duurder als bij delticom zelf? (jammer dat je dit prijsverschil met de verzendkosten weer kwijt bent, anders bestelde ik ze wel in duitsland)
Komen die banden van Autobandenmarkt niet gewoon uit duitsland van Delticom als je ze hier besteld ?? Dacht dat ik als afzender Delticom (ergens in de buurt van Hannover) op het pakketje zag staan......maar kan het mis hebben.
ferryfast
11-01-2010, 15:15
Worden volgens mij ook vanuit DL verstuurd naar nl.
Heb laatst nog een setje Toyo Proxes T1R s besteld en waren prima in orde!!
ook de prijs!
Broodje aap dus
Komen gewoon van delticom Duitsland, en worden van daar naar NL gestuurd.
johan8vplus
11-01-2010, 17:15
heb ook goede ervaring met autobandenmarkt.nl
Ik heb goede ervaringen met Autobandenmarkt.nl!
Ze hebben me wel een keer 8 banden gestuurd in plaats van 4 maar die hebben ze ook keurig weer opgehaald. Moest daarvoor wel even naar Duitsland bellen.
tiefflieger
11-01-2010, 19:08
Prima handel van autobandenmarkt.
Dit soort verhalen komen vaak van de Nederlandse bandenboeren af die niet aan hun prijzen kunnen tippen...
dieselken
11-01-2010, 19:17
koop er soms ook banden.
maar wie linglong, enz... A merk wil noemen, snapt het toch niet helemaal...
Dunlop heeft jammer genoeg ook met namaak te maken, (net zoals elke merknaam tegenwoordig)... ook in het gewone netwerk is dit niet uit te sluiten.
Hou je gewoon aan de gekende merken, dan zit het wel goed...
En elke dealer kan bij delticom kopen en met een leuke marge aan dezelfde prijs verkopen. ;-) dus het verhaal van nederlandse bandenboeren die de prijs niet kunnen halen, klopt ook niet helemaal.
Martinus
11-01-2010, 19:45
heb er zelf ook banden besteld en niets mis mee, wel werd de levering bij de locale Bandenboer bezorgd, dus toen ik aan mijn track&trace code zag dat hij reeds was afgeleverd keek ik wel wat vreemd, omdat ik ze nog niet ontvangen had. De fout lag echter bij DPD, die hadden een enorme vracht banden geleverd en die 4 banden voor een particulieradres over het hoofd gezien. bij de bandenboer hadden ze wel al opgemerkt dat ze 4 banden geleverd hadden gekregen die niet voor hun waren. uiteindelijk weer netjes bij mij afgeleverd. Ik raad tot op heden iedereen autobandenmarkt.nl aan, wel moet je een adres hebben waar ze de banden op de velgen kunnen leggen voor weinig, zodat je korting niet daaraan op gaat.
Jetta MaNiA
11-01-2010, 20:00
Autobandenmarkt is niet meer dan een internetbedrijfje, jij plaatst de order bij hun, zij plaatsen het bij de bandengroothandels in EU en die leveren via hun uit... zo simpel ist...
Of het goedkoper is dan kopen bij een garage... daar kan je eindeloos over discussieren.
top service! alle banden in alle maten, hele scherpe prijzen en gratis bezorgkosten. wat wil je nog meer. wanneer je het geld overmaakt hebt, heb je binnen twee dagen je banden. super snel!
Ik heb ook wel eens banden besteld bij autobandenmarkt...omdat ik toen de banden zelf kon monteren....lekker goedkoop.
Nu heb ik die mogelijkheid niet meer, maar heb wel een goeie kameraad met een customshop. Ook hij kan banden leveren en heeft goed apparatuur om de banden netjes te (de)monteren en balanceren, daarom bestel ik ze nu altijd bij hem. Vind het wel net zo eerlijk.
Als je je auto naar een garage brengt voor reparatie, dan laat je hun toch ook de onderdelen regelen? Of pluk je alles zo goedkoop mogelijk van ebay en zeg je tegen de monteur "maak hem maar...de onderdelen liggen in de kofferbak?". :redface:
Als je je auto naar een garage brengt voor reparatie, dan laat je hun toch ook de onderdelen regelen? Of pluk je alles zo goedkoop mogelijk van ebay en zeg je tegen de monteur "maak hem maar...de onderdelen liggen in de kofferbak?". :redface:
euhm dat laatste...... en dan afhankelijk van de garage/uurloon/kwaliteit geleverd werk/ kwaliteit door hun bestelde onderdelen.
Maar gelukkig heb ik een heeeeel goed adresje in een dorpje achteraf waar ik zo nu en dan met mijn eigen materialen aan mag komen en dan enorm dankbaar ben dat er wat werk in mijn wagenpark gestoken wordt :thumbup:
Goekoop zijn ze niet echt volgens mij..
Ik heb ook wel eens banden besteld bij autobandenmarkt...omdat ik toen de banden zelf kon monteren....lekker goedkoop.
Nu heb ik die mogelijkheid niet meer, maar heb wel een goeie kameraad met een customshop. Ook hij kan banden leveren en heeft goed apparatuur om de banden netjes te (de)monteren en balanceren, daarom bestel ik ze nu altijd bij hem. Vind het wel net zo eerlijk.
Je kunt bij autobandenmarkt de banden bij een bandenbedrijf laten bezorgen, en dan worden ze daar gemonteerd, niks aan de hand toch?
En ja, ik koop zelf ook wel eens de onderdelen in en laat de auto dan maken. Is dat raar dan? Je bent te braaf Rene ;)
Banden van autobandenmarkt hebben 1 probleem.
http://www.autojunk.nl/2009/04/band-oppompen-met-een-vuurtje-1
je moet ze soms zo monteren.
Lijkt me duidelijk gezien de reacties :thumbup:
Leek me eerlijk gezegd ook al sterk, maargoed.....
Maar ff potenza's bestellen dan :D :D
Goekoop zijn ze niet echt volgens mij..
kan jij goedkoper dan Femme ?
*edit* zie post hier onder van Johan
volgens mij valt het wel mee
Jetta MaNiA
12-01-2010, 10:19
Je kunt bij autobandenmarkt de banden bij een bandenbedrijf laten bezorgen, en dan worden ze daar gemonteerd, niks aan de hand toch?
En ja, ik koop zelf ook wel eens de onderdelen in en laat de auto dan maken. Is dat raar dan? Je bent te braaf Rene ;)
Ik denk dat het gros van de bandenbedrijven helemaal niet blij is met autobandenmarkt... want deze site bepaald hun verkoopprijzen. Ze moeten gedwongen meegaan met de prijzen. Als men besluit zich niet aan te melden als montagepunt pakken ze de handel ook niet...
Kiezen of delen dus
breadfan83
12-01-2010, 11:04
Denk dat dit meer voortkomt uit verhalen van mensen die balen dat ze te veel hebben betaald voor hun setje banden, door ze bij een gewone bandenleverancier te halen.
Of door bandenleveranciers die de door hun gevraagde prijzen willen rechtvaardigen. Zij moeten immers veel personeel en 'n werkplaats ed. betalen, bij autobandenmarkt.nl dekken deze kosten slechts een klein deel van de omzet.
Als ik goedkopere banden krijg omdat ik hoor dat ik tweede keus rommel koop, bedenk ik me nog wel een keer. Als ik minder voor een set banden betaal omdat ik de receptioniste en de poetsploeg niet hoef te betalen, boeit me dat echt niks. ;)
Ik vind dat autobandenmarkt m'n hobby betaalbaar houdt, maatje monteert ze voor een kratje bier, zo hou je het leuk.
jellehier
12-01-2010, 13:05
tja ik koop mn banden goedkoper dan bij autobandenmarkt.nl
puur en alleen omdat ik 45% korting krijg op de banden die ik op de zaak koop.. scheelde me laatst 3 euro per band.. en had ze dezelfde dag nog.. daar kan autobandenmarkt.nl niet aan tippen
maar voor mensen die niet bij een garagebedrijf werken en dus die korting niet krijgen is het wel ideaal natuurlijk.. scheelt toch zon 40% op de normale verkoop prijs.. en ga er in europa maar vanuit dat het echt geen slechte b keus banden zijn.. dan zouden ze echt niet verkocht mogen worden.. sterker nog ik vraag me af of afkeur banden de fabriek wel uit komen.. ik neem aan dat die direct weer gerecycled worden..
Mijn Nankang NS-2 waren perfect in orde hoor. Rijd fantastisch.
breadfan83
12-01-2010, 13:45
puur en alleen omdat ik 45% korting krijg op de banden die ik op de zaak koop.. scheelde me laatst 3 euro per band.. en had ze dezelfde dag nog.. daar kan autobandenmarkt.nl niet aan tippen
Je krijgt 45% korting, en dat scheelt je 3 euro per band?
Snel rekensommetje leert me dan dat de banden je €6,67 als je de volle 100% betaald? :confused:
Jetta MaNiA
12-01-2010, 15:05
% van bruto denk ik...
5% is dan 3 euro Chris...
Maar het is hier een open economie. Beetje rare gedachtengang dus van je, dat je ergens je auto in het onderhoud hebt en je die dan maar ook gelijk je banden laat vervangen...
Als een huis laat bouwen dan laat je die aannemer toch ook de keuken niet plaatsen. Dat laat je door een keukenboer doen...
Mijn Nankang NS-2 waren perfect in orde hoor. Rijd fantastisch.
Probeer eens een merk....Dunlop bijvoorbeeld...en je weet niet wat je overkomt, als je al vindt dat nangkang perfect is.
vind je jezelf niet een beetje vermoeiend René?
Volgende meeting gaat ie tegen Nankang protesteren denk ik.
Probeer eens een merk....Dunlop bijvoorbeeld...en je weet niet wat je overkomt, als je al vindt dat nangkang perfect is.
Ze waren in perfecte staat ;)
En ja, zijn best lekkere banden.
Heb ook liever een setje Sportcontact 2, maar dit rijd ook meer dan prima.
Heb al moeite de zooi rond te krijgen, dan ga ik echt niet veel te dure banden onder de auto leggen terwijl dit ook prima zijn werk doet.
Ieder naar zijn eigen beurs dude :thumbup:
Volgende meeting gaat ie tegen Nankang protesteren denk ik.
én v-maxx :tongue:
Jurgen Santana
13-01-2010, 19:09
Met al die Nan-Kang banden en goedkope schroefsets vind ik het tegenwoordig te gevaarlijk om naar een meeting te gaan:D
Jetta MaNiA
14-01-2010, 09:02
Met al die Nan-Kang banden en goedkope schroefsets vind ik het tegenwoordig te gevaarlijk om naar een meeting te gaan:D
Wijf:D
Ik heb er vorig jaar Falken bandjes besteld. Ik kreeg ze niet alle 4 tegelijk. Overigens geen punt, maar wel onlogisch.
In oktober voor mn broer een bandje besteld. De verkeerde maat ontvangen.
Band weer op laten halen door de koerier. Vervolgens ontvingen we voor de 2e keer een verkeerde maat.
Een mail gestuurd. Kreeg hierop in het engels een reactie, met het verzoek een engels formulier te faxen met de gegevens.
Niet bepaald ideaal dus.
martiepartie
14-01-2010, 13:58
Tja, kan gebeuren natuurlijk, wel vervelend dat het dan ook 2 keer gebeurt.
@ Rene, heb je zelf wel eens Nankang NS-II gereden?
Jetta MaNiA
14-01-2010, 14:04
Ik heb er vorig jaar Falken bandjes besteld. Ik kreeg ze niet alle 4 tegelijk. Overigens geen punt, maar wel onlogisch.
In oktober voor mn broer een bandje besteld. De verkeerde maat ontvangen.
Band weer op laten halen door de koerier. Vervolgens ontvingen we voor de 2e keer een verkeerde maat.
Een mail gestuurd. Kreeg hierop in het engels een reactie, met het verzoek een engels formulier te faxen met de gegevens.
Niet bepaald ideaal dus.
Dus lag er bij 1 leverancier een aantal, en bij een ander de rest... zoals ik al zei.. internetbedrijfje
heb nu al zo'n 4 setjes banden (nankang/toyo/dunlop) besteld, altijd dezelfde week in huis gehad, zonder ook maar 1 enkel probleem!! nette bevestingsmail met een overzicht van de bestelling en de afleverdatum
rij er nu zo'n 4 jaar mee, zonder gezeur!
scheelde vaak zo'n 40 tot 50 euro per band met de bandenboeren! :screwy:
mijn broer heeft nu zijn winterbanden daar besteld, ging hij ze laten monteren, kwam de beste bandenboer weer met hetzelfde verhaal: " dit moet je nooit meer doen, levensgevaarlijk! zijn afgekeurde banden ik heb ook veel meer lood moeten gebruiken als normaal en meer moeite moeten doen. dus het wordt 40 euro duurder dan wat we hadden afgesproken.
breadfan83
14-01-2010, 19:00
Verrekte mafkezen. Die banden kun je net zo goed bij een bandenboer laten bezorgen, zelfs bij meerdere Bovag-bedrijven.
Lijkt me sterk dat zulk soort bedrijven zich als aflever- en monteeradres aanbieden voor aftandse banden. ;)
Even wat anders:
Wil me 4x 165-40-16 bestellen, maar schrok nogal van de prijsstijging!! :eek:
165-40-16 à €72,40
165-45-16 à €52,20
Heeft iemand hier ervaring mee, schommelen de prijzen wel eens op de site?
Heb recent nog gekeken en toen kosten ze evenveel als de 165-50. Vind het wel erg veel, 20€ voor een band meer tellen in een kort tijdsbestek. Niet echt Nankang-style zullen we maar zeggen. :D
Ze schommelen wel eens, anders stond de 165/40/16 zo rond de 58,-
Misschien komt er weer een kortingsactie aan dat ze eerst de prijzen aanpassen :)
jettaracing
29-01-2010, 16:23
Ik heb ook al meerdere malen de banden besteld bij Autobandenmarkt ,en ben er wel heel tevreden over. Ik heb zelfs een keer gehad met een Yokohama band ,die ineens spontaan een bult op de zijkant kreeg ,dat ik binnen 2 dagen een nieuwe band op de deurmat had liggen voor garantie ,nadat ik een mail had verstuurd met een paar foto's van de band om de velg .
Was geen enkel probleem ,en alles is keurig geregeld voor garantie , terwijl ik ook al zo'n 500 km op de banden had gereden .
Ik heb wel één keer de banden een week later gekregen dan gepland ,maar daar lag de schuld bij de vervoerder .
En @ rene ,ik rij op Nankang en V maxx ............. :tongue:
O ja ,de prijzen veranderen soms per dag ,dat zal zijn omdat het ee internet bedrijf is ,en die gaat met de marktprijzen mee , daarom is het ook dat sommige maten/merken even niet te krijgen zijn .
O ja ,de prijzen veranderen soms per dag ,dat zal zijn omdat het ee internet bedrijf is ,en die gaat met de marktprijzen mee , daarom is het ook dat sommige maten/merken even niet te krijgen zijn .Ok, viel me ook al op dat de 205-35-18 niet meer te krijgen is van Toyo.
Dan wacht ik de prijzen even af...
Ik heb ook al meerdere malen de banden besteld bij Autobandenmarkt ,en ben er wel heel tevreden over. Ik heb zelfs een keer gehad met een Yokohama band ,die ineens spontaan een bult op de zijkant kreeg ,dat ik binnen 2 dagen een nieuwe band op de deurmat had liggen voor garantie ,nadat ik een mail had verstuurd met een paar foto's van de band om de velg .
Was geen enkel probleem ,en alles is keurig geregeld voor garantie , terwijl ik ook al zo'n 500 km op de banden had gereden .
Ik heb wel één keer de banden een week later gekregen dan gepland ,maar daar lag de schuld bij de vervoerder .
En @ rene ,ik rij op Nankang en V maxx ............. :tongue:
O ja ,de prijzen veranderen soms per dag ,dat zal zijn omdat het ee internet bedrijf is ,en die gaat met de marktprijzen mee , daarom is het ook dat sommige maten/merken even niet te krijgen zijn .
Good for you
http://www.threesources.com/archives/1002_thaaannks.jpg
:D
Even wat anders:
Wil me 4x 165-40-16 bestellen, maar schrok nogal van de prijsstijging!! :eek:
165-40-16 à €72,40
165-45-16 à €52,20
Heeft iemand hier ervaring mee, schommelen de prijzen wel eens op de site?
Heb recent nog gekeken en toen kosten ze evenveel als de 165-50. Vind het wel erg veel, 20€ voor een band meer tellen in een kort tijdsbestek. Niet echt Nankang-style zullen we maar zeggen. :D
Zo te zien was het een typfout, nu staan ze weer op 52,40
via autobandenmarkt kan heel goed gaan. Vaak is het lang wachten als het niet op voorraad blijkt te zijn. En veel goedkoper dan welke andere autobandenboer dan ook.
Geen problemen met hun banden hoor...
BobbyEdition1
26-02-2010, 18:08
Van de week weer een fijn setje rubber binnen gekregen.
Wederom zonder problemen.
Ze werden alleen bij mijn ouders afgeleverd...
en dat terwijl ik daar gewoon een profiel heb
en al heel wat bandjes voor iedereen heb besteld.
Mijn broertje woont nog thuis en heeft sinds kort ook een profiel,
misschien dat ze in de war zijn ofzo...
Da's tot nu toe na zeker 15 setjes te hebben besteld het enige minpunt(je)!
Bandenboeren die zeuren over 2e keus enz.
balen gewoon van het prijsverschil waar zei niet aan kunnen tippen ;)
Deel jullie mening over de webshop autobandenmarkt (http://www.sixs.be/auto-a-vervoermiddel/7-online-shop-autobandenmarkt) op mijn website. Ik ben namelijk een website aan het maken die zo veel mogelijk Belgische eshop (http://www.sixs.be) verzamelt. Samen met jullie adviezen over deze webshops, kan de website een goede referentie zijn.
Hopelijk helpen jullie mee
alvast bedankt. :thumbup:
maniacmark
26-10-2010, 12:45
iemand toevallig ervaring met hele sets bestellen daar. Ik zag de prijzen voor nieuw staal met nieuwe winterbanden en dat valt me allezins mee. Vandaar:)
Heb net 4 bandjes besteld, heb er wel eerder besteld en is goed bevallen....
Jan-Jelle
26-10-2010, 17:57
heb jij vorig jaar niet een golf 4 total loss gereden op dunlops of een ander ''merk''?
GerardMkIIVR6
29-10-2010, 18:03
Zo van de week 19inchers bestelt en eerder binnen dan toegezegd altijd goed daar :thumbup:
ik bestel er altijd m'n banden,supersnelle levering en ik kan ze toch zelf monteren...
over merkbanden of nankang;gewoon je koppie derbij houen,dan kom je een heel eind....
Toch wel apart... twee weken geleden kon ik 185-60/14 winterbanden voor 36,10 kopen... nu zitten ze op de 49 euro en een beetje...
Prijsstijging/marktwerking is tot daar aan toe, maar bijna 15 euro stijgen in veertien dagen...
Dan Marktplaats maar even afstruinen.
jettaracing
29-10-2010, 18:12
Al een hele tijd al m'n banden daar besteld ,totdat de winterband er niet in het type en maat te krijgen was,en heb ik die toen bij http://www.banden-pneus-online.nl/ besteld !
De levering van autobandenmarkt was trouwens altijd goed ,ook prijstecnisch ok
Prijswijzigingen komt van het aanbod wat ze zelf krijgen aangeboden , dan kan per week verschillen !
De winterbanden die ik bij http://www.banden-pneus-online.nl/ had besteld lagen 2 dagen na bestelling al op de deurmat !
jettaracing
29-10-2010, 18:16
Toch wel apart... twee weken geleden kon ik 185-60/14 winterbanden voor 36,10 kopen... nu zitten ze op de 49 euro en een beetje...
Prijsstijging/marktwerking is tot daar aan toe, maar bijna 15 euro stijgen in veertien dagen...
Dan Marktplaats maar even afstruinen.
Nieuwe winterbanden zijn sowieso de laatste weken gestegen in prijs , zal wel komen door de grote vraag !
Jetta MaNiA
30-10-2010, 10:13
Nieuwe winterbanden zijn sowieso de laatste weken gestegen in prijs , zal wel komen door de grote vraag !
Inderdaad, maar vooral omdat de winterbanden bijna op zijn!
Enorm gebrek in aanbod mag je wel zeggen!
Daar komt ook die prijsstijging vandaan But!
breadfan83
30-10-2010, 10:24
Komende zomer dus maar effe groot winterbanden inslaan, komen we de financiele winter ook weer door. :D
Komende zomer dus maar effe groot winterbanden inslaan, komen we de financiele winter ook weer door. :D
Handelaar! :nana:
breadfan83
30-10-2010, 18:04
Handelaar! :nana:
:D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.