View Full Version : geen trekkracht 1.8
indewarre
09-01-2010, 17:56
ik heb een golf 2 gekocht met een 1.8 8v 66 kw carb motor van 86 (nog 1 jaar en dan belastingvrij :thumbup: ), nu is het probleem dat hij bij stationair toerental danst in de toeren en dat de motor ook inhoud, kan em wel langzaam op toeren brengen maar als ik em vol intrap begint ie in te houden de bougiekabels zijn al vervangen en de rotor en verdelerkap ook, wie weet wat dit nog meer kan zijn en wat het meest waarschijnlijk is
Gaat de 2e trap van je carb wel open?
indewarre
09-01-2010, 18:41
uhh hoe kan ik dat zien?
Luchtfilter er afhalen, dan als je aan de gaskabel trekt. gaat het voorste klepje open. ook sproeit hij wat brandstof. Als je de gaskabel vol open trekt moet de achterste klep ook open gaan en ook brandstof sproeien.
golf mkII 16v
09-01-2010, 20:22
Vacuumvervroeger
indewarre
10-01-2010, 18:13
vaacuumvervroegen aangezogen en die slaat dicht dus die doet het wel, vanavond ook nog ff die carb bekeken en die kleppen gaan ook wel op en neer en hij sproeit ook wel brandstof als ik de gashendel heen en weer doe.
mijn gedachte gaan uit naar de voetpakking van de carb. Maar kloppen de symptomen dan wel?
oja het is een gu motor staat op de sticker
DragonGr Dragon
13-01-2010, 15:25
Pracht motortje die GU ;-) heb ik ook. Voetpakking en slangen checken als verder alles het lijkt te doen. Maak de carb ook ff lekker schoon. Het zal je verbazen als je weet wat een effect een klein vuiltje kan hebben...
indewarre
13-01-2010, 17:14
trekt de auto ook wel een beetje vlot als de carb schoon en de voetpakking goed dicht is?
hoe kan ik die carb het beste schoonmaken? ik wil em liever niet helemaal uit elkaar halen
DragonGr Dragon
13-01-2010, 19:11
Zeker,
Toen ik mijn auto kocht, reed hij gewoon en viel soms op onverklaarbare momenten ineens uit. Toen eens alle slangen vervangen en de voetpakking en e.e.a. gereinigd en ik had ineens dubbel zoveel vermogen en geen problemen meer...
Eenvoudigste is om alle ingangen van slangen en alle gaatjes waar je bij kan door te spuiten met druk eventueel samen met wat WB ofzo. Daarnaast ontdoen van alle olie die overal zit. CO pijpje en andere delen aan de bovenkant schoonmaken, dan kom je al een heel end.
Ben benieuwd of je verschil merkt! laat het weten!
indewarre
15-01-2010, 17:16
voetpakking al vervangen trekt al iets beter maar houd nog iets in. Kan nog niet ver rijden maandag ff verzekeren. koude start is waardeloos. Kan ik dit bijstellen? dit weekend ook nog maar ff de slangtjes doorblazen en ff een nieuwe brandstoffilter erop
als ie warm is loopt ie wel mooi stationair nu.
welke is het co pijpje dan? en wat bedoel je met wb
DragonGr Dragon
15-01-2010, 17:34
Controleer ook even of je luchtfilter wel voldoende schoon is.
Aan de koude start kan je niet veel bijstellen,maar er kunnen wel delen kapot zijn. Lopen we wel ff na als je dit gedaan hebt...
wb = wasbenzine / WD40
CO pijpje is die lange die te zien is door het gat van je luchtfilter als je die hebt gemonteerd. Die kan je namelijk afstellen met filter erop.
Succes
wasbenzine is een ontvetter. Wd40 is olie/vet......
jan_gti_16v
15-01-2010, 20:57
de ontsteking wel goed afgesteld???
mischien dat ie iets verdraaid is met vervangen van de kap en rotor...
indewarre
15-01-2010, 22:28
slangetjes al doorgeblazen met 8 bar en allemaal vervangen helpt nog niet echt veel,
onsteking lijkt me wel goed afgesteld aangezien de motor niet ploft krijg gewoon niet genoeg of ergens te veel van als ie koud is
als ie op temperatuur komt wordt het beter
indewarre
19-01-2010, 12:47
nu al een beetje rondgereden maar nog niet goed hij trekt al iets beter maar houd nog steeds in. Hoe kan ik zien of de onsteking of de rotor goed zit?
DragonGr Dragon
19-01-2010, 12:53
wasbenzine is een ontvetter. Wd40 is olie/vet......
What's your point??
nu al een beetje rondgereden maar nog niet goed hij trekt al iets beter maar houd nog steeds in. Hoe kan ik zien of de onsteking of de rotor goed zit?
Daar heb je een stroboscoop voor nodig. Die geeft een lichtflits op het moment dat je bougie vonkt en als je die op het merkteken op het vliegwiel schijnt, kan je door de verdeler te draaien de streepjes uitlijnen. Het niet ploffen betekent niet dat hij goed staat.
Jan-Jelle
19-01-2010, 14:00
wb = wasbenzine / WD40
dat is zin punt denk ik...
indewarre
19-01-2010, 14:03
dan is het denk ik de onsteking ook niet want hij ploft alleen een heel klein beetje als ie koud is en het en je em laat zakken in de toeren
er zit ook nog een labdasonde op, waar zit die normaal op aangesloten en kan dat het probleen zijn?
DragonGr Dragon
19-01-2010, 14:06
dan is het denk ik de onsteking ook niet want hij ploft alleen een heel klein beetje als ie koud is en het en je em laat zakken in de toerenWaar concludeer je dat uit? dit lijkt me namelijk wel een mogelijke oorzaak!
Chriskee.
20-01-2010, 10:02
Dat ploffen uit de uitlaat had ik ook als ik mijn 1.8 8v doortrok en dan doorschakelde, of als ik gas los liet..
Ontsteking en dergelijke van die stond goed afgesteld. Lag aan de Remus sportpiep die erop lag.
Maargoed, bij een originele zou dit wel een oorzaak kunnen zijn.
Ploffen uit de uitlaat kan ook nog aan de CO afstelling liggen.
Draai het CO goed terug, dan zal die ook zo gaan doen..
indewarre
20-01-2010, 19:25
als ik em verder in de toeren trek dan houd ie ook niet meer in het is alleen onderin, de uitlaat is ook een beetje lek. Had jij dat ook van die toeren?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.