View Full Version : Uitlaat is te hard => Isoleren!?
Wahnsinn
08-12-2004, 20:37
Misschien zullen enkelen van jullie denken dat ik gek ben, maar ik vind dat mijn uitlaat te veel kabaal maakt.. Het is een sportuitlaat van remus dus die moet veel kabaal maken...
Ik ben er ook niet op uit om hem er onder uit te schroeven.. Maar ik ben van plan om de auto beter te isoleren. Is er een mogelijkheid om op de vloer een laag te maken waardoor het geluid beter gedempt word?
Ik zelf dacht aan geluidsisolerende platen van de bouwmarkt, iemand er ervaring mee??
Koen is sleeping
08-12-2004, 20:50
Misschien zullen enkelen van jullie denken dat ik gek ben, maar ik vind dat mijn uitlaat te veel kabaal maakt.. Het is een sportuitlaat van remus dus die moet veel kabaal maken...
Ik ben er ook niet op uit om hem er onder uit te schroeven.. Maar ik ben van plan om de auto beter te isoleren. Is er een mogelijkheid om op de vloer een laag te maken waardoor het geluid beter gedempt word?
Ik zelf dacht aan geluidsisolerende platen van de bouwmarkt, iemand er ervaring mee??
Heb je nog wel een tussendemper? Anders kun je het bij voorbaat vergeten! Gewoon de vloer van de kofferbak voorzien van isloatie, dat scheelt al heel veel. Flikker maar eens een stapen handdoeken op de vloer van de kofferbak om te proberen. Of laat je hoedenplank eens een dagje thuis. Daar wordt'ie dan weer rumoeriger van.
Wahnsinn
08-12-2004, 20:59
Met die handdoeken probeer ik morgen eens :) Bedankt voor de tip
maar niemand al eens echt zo geisolleerd?
serge pot
08-12-2004, 21:06
originele uitlaat monteren ?
Koen is sleeping
08-12-2004, 21:41
Met die handdoeken probeer ik morgen eens :) Bedankt voor de tip
maar niemand al eens echt zo geisolleerd?
Nee, maar er was eens een jongen op www.polo86c.nl die oude matrassen in achter de panelen naast de achterbank en onder de mat in de kofferbak had gestopt. (Minor Tom, remember him?)
Eigenlijk is het heel logisch: hoe stil is je uitlaat als je wagen vol ligt met vakantiezooi? Precies wat ik bedoel! :wink:
serge pot
08-12-2004, 21:44
ligt er aan ,mijn golfje dreunde toendertijd nog vrij aardig ,ondanks alle vakantie zooi :D
johangolf1
08-12-2004, 23:06
ik heb me hele auto voorzien van ondertapijt ;) werkt echt super...
en heb een hitteschild gemonteerd van een golf cabrio er zat orgineel niks op...
Pedaalemmer
08-12-2004, 23:54
ondertapijt?
Je zou eens kunnen kijken hoe ver de laatste demper van de bodem afhangt, ik heb een keer nieuwe rubbers laten plaatsen, die bleken net even te kort waardoor de demper heel licht tegen de auto aankwam, en dus veel herrie naar de auto overbracht. Plaatsen van langere uitlaatrubbers bracht rust in de tent
Wahnsinn
09-12-2004, 08:12
Die rubbers zien er heel kort uit.. Dat zou het wel eens kunnen zijn! :)
En dan doe ik nog eens voor de extra een matras overal onder de panelen stoppen :p :cool:
Golf 2 R32
09-12-2004, 15:55
Gewoon van die teermatjes van Caliber halen en daar je boden mee bekleden.. !!! Werkt echt goed!
Ik weet niet of je een audio-inbouw in je koffer hebt ? Zo ja, dan zou je bv een mdf-plaat op de bodem kunnen maken (als je dat al niet hebt), en daar van dat grijze isolatie schuim tussen doen. Dat scheelt een hele hoop lawaai !!!
Grtz.............. LRR
johangolf1
09-12-2004, 18:42
@ forumfreak...
ja ik moest toend r tijd me collega verhuizen en die trok al zijn ondertapijt uit zijn huis...
was voor mij hele goeie isolatie ;)
Koen is sleeping
09-12-2004, 23:32
Nog een plan: heel de kofferbak volpurren! :D
Of de uitlaat zelf....
johangolf1
10-12-2004, 12:33
Whahahah ik geloof dat jij de oplossing gevonden heb koen :p
isoleerd goed pur Whahah
Wahnsinn
10-12-2004, 15:46
Ik heb vandaag islorende noppen platen (Eerder matten maar zo noemde de Gamma het..) gehaald en ik zit nu op 97 Decibel! :D Is toch maar even een verlaging van 7 decibel :P
Misschien dat ik nog meer isoleer maar het is een begin. Ik heb 2 van die matten achter in de kofferbak gelegd op het reservewiel en daarna de bekleding er over ziet het niet maar is wel redelijk effectief.
VwPolo89
10-12-2004, 17:57
als ge daar minder last van wilt hebben moet je gewoon je muziek harder zetten :wink: :biggrin:
Wahnsinn
12-12-2004, 07:49
Ja, maar dan ga ik weer harder rijden en dan is het geluid weer harder en dan weer de radio harder en dan harder rijden etc.. :p
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.