Log in

View Full Version : Afslaan van motor (EV blok)

Fred
08-12-2004, 17:00
Sedert een paar dagen heeft mijn EV blok last van afslaan. De koude en warme start zijn prima, maar zodra de motor stationair draait gaat ie na pakweg een seconde of 30 onregelmatig lopen om dan vervolgens af te slaan. Daarna start ie beroerd, eerst op een paar cylinders en daarna pas op alle vier. Ik dacht eerst vocht, maar zelfs vernieuwen van kabels, bougies etc brengt geen verbetering. Ik denk nu dat er wat loos is met de injectoren (?)

Iemand nog een ander idee alvorens ik de boel ga slopen ??

Marcski
08-12-2004, 17:03
lekke injectorringen misschien?

Johan-dtc
08-12-2004, 18:05
lekke injectorringen misschien?

kan zijn, heb ik ook gehad met me ev blok, dingen vernieuwd en was weer goed
maar daarvoor wel eerst andere dingen gekeken, maar was niet de oorzaak, bij mij waren die injector ringen lek, 1 weg en 3 lek

Pedaalemmer
08-12-2004, 18:12
Zo Fred..als jij zelfs hier raad gaat vragen dan moet het wel een moeilijk probleem zijn!

AZRAIL
08-12-2004, 19:03
op je motormanagement zit een zwart blokje met 4. kan zijn dat die niet goed meer is

Fred
08-12-2004, 19:40
op je motormanagement zit een zwart blokje met 4. kan zijn dat die niet goed meer is

Een EV heeft mechanische injectie........dus géén motormanagement

Fred
08-12-2004, 19:41
Zo Fred..als jij zelfs hier raad gaat vragen dan moet het wel een moeilijk probleem zijn!

Sja, een mens is niet alwetend he.....vervelende is dat ik hem een goeie week goed lopend heb weggezet, echt uitputtende ritten, daarna nog een paar dagen goed gegaan en maandag was het opeens over... :mad:

Fred
08-12-2004, 19:43
kan zijn, heb ik ook gehad met me ev blok, dingen vernieuwd en was weer goed
maar daarvoor wel eerst andere dingen gekeken, maar was niet de oorzaak, bij mij waren die injector ringen lek, 1 weg en 3 lek

Ik zal daar morgen eens naar kijken, bij daglicht. In de garage staat nu mijn andere...gedeeltelijk uit elkaar, dus ik kan niet onder TL werken..

Ik hou jullie op de hoogte, want gedeelde kennis is altijd goed :D

Fred
08-12-2004, 20:11
Eigenwijs als ik ben (tralalala) kon ik niet wachten en ben met de zaklamp aan de slag gegaan en Yesssssssss....het waren dus NIET de injector O ringen, maar de vacuumschakelaar die inspuiting verrijkt bij accelereren...die is waarschijnlijk lek waardoor de motor met stationair draaien een hoop valse lucht aanzuigt.

Volgens mij vroeg Gtipowerrrr daar laatst ook naar toen de draden/slangetjes waren losgeschoten na zij botsing.....

Dat ding zit voor op de brandstofverdeler...

Morgen maar een ander plaatsen, zodat alles weer werkt zoals het hoort

Fred
08-12-2004, 20:14
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9318&mode=normal

Deze dus..die in de cirkel ;-)))

Pedaalemmer
08-12-2004, 23:51
haha komt het toch nog eens van pas :D

Fred
09-12-2004, 00:03
haha komt het toch nog eens van pas :D

Yeps...zeker..

Morgen nog even wat zaken checken, maar dit was in ieder geval de hoofddader....voor de zekerheid ook nog even de thermotijd schakelaar checken, want die werkt (deels) samen met dit ding

In ieder geval blijft ie nu weer lopen en gewoon weer goed starten :cool:

Fred
10-12-2004, 12:55
Wel, nadere inspectie bracht ook aan het licht dat de thermotijdschakelaar defect was, dit in combinatie met het lekke membraan van de verrijkkingsschakelaar gaf dus de eerder genoemde problemen

Hij loopt nu weer als een naaimachientje :biggrin: